تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
کد خبر : 64691

بهترین قابلیت هایی که می‌توانید روی اپل واچ سری ۷ تجربه کنید

بهترین قابلیت هایی که می‌توانید روی اپل واچ سری ۷ تجربه کنید

بهترین قابلیت هایی که می‌توانید روی اپل واچ سری ۷ تجربه کنید اگر شما هم از خریداران اپل واچ سری ۷ هستید پس این مطلب را تا انتها بخوانید و از قابلیت‌های ساعت هوشمند خود لذت ببرید.
اپل واچ س..

بهترین قابلیت هایی که می‌توانید روی اپل واچ سری ۷ تجربه کنید

اگر شما هم از خریداران اپل واچ سری ۷ هستید پس این مطلب را تا انتها بخوانید و از قابلیت‌های ساعت هوشمند خود لذت ببرید.

اپل واچ سری ۷ یکی از جذاب‌ترین گجت‌های پوشیدنی اپل است که با سیستم عامل WatchOS 8 و صفحه نمایش ۱.۹ اینچی عرضه شده. اما شاید شما از تمام امکانات و نحوه تنظیم آن‌ها مطلع نباشید.

قابلیت‌های جذاب اپل واچ سری ۷

تنظیم حلقه های فعالیت (activity rings)

قابلیت های اپل واچ سری 7

اپل واچ برای بسیاری از افراد نقش بسیار مهمی در ورزش و سلامت دارد. حلقه های سه‌گانه فعالیت، دقیقا بخش مهمی از این موضوع هستند. این حلقه‌ها با سه رنگ متفاوت بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. قرمز برای حلقه حرکت (Move)، سبز برای حلقه ورزش (Exercise) و آبی برای حلقه ایستادن (Stand).

در حالت پیش‌فرض، حلقه سبز بعد از ثبت ۳۰ دقیقه ورزش یا فعالیت نفس‌گیر کامل می‌شود. اگر حداقل ۱ دقیقه در طول ۱۲ ساعت روز ایستاده باشید، حلقه آبی برای شما پر خواهد شد. و حلقه قرمز زمانی کامل می‌شود که شما به هدف خود در مورد سوزاندن میزان مشخصی از کالری رسیده باشید.

امسال اپل قابلیت شخصی سازی حلقه‌های سبز و آبی را به اپل واچ سری ۷ اضافه کرده است. البته این موضوع دور از ذهن نبود چرا که شاید شما از مصدومیت یا بیماری رنج می‌برید که ایستادن زیاد یا ۳۰ دقیقه ورزش کردن برای آن ضرر داشته باشد. بنابراین می‌توانید نوعی دیگر از فعالیت‌های ورزشی را برای خود تعیین کنید.

همچنین کاربران اپل واچ انتظار این را دارند که در آپدیت‌های بعدی، شاهد حلقه استراحت هم باشند.

نحوه تغییر و شخصی‌سازی حلقه‌ های فعالیت اپل واچ

قابلیت های اپل واچ سری 7

اگر از سیستم عامل WatchOS 7 استفاده می‌کنید می‌توانید طبق راهنمای زیر عمل کنید:

  • روی اپل واچ سری ۷ خود وارد برنامه فعالیت (Activity) بشوید
  • صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و دنبال بخشی به نام «Changes Goals» بگردید
  • در این قسمت می‌توانید از کلیدهای + و – روی نمایشگر یا دکمه چرخان اپل واچ (Digital Crown) استفاده کنید
  • با زدن OK تغییرات اعمال شده برای هر حلقه اعمال می‌شود

حلقه ورزش می‌تواند مقداری مشخصی از مضرب ۵ را داشته باشد و حداقل روی ۱۰ دقیقه و حداکثر روی ۶۰ دقیقه تنظیم می‌شود.

حلقه ایستادن هم بین ۱ تا ۶ ساعت می‌تواند تغییر کند و واضح است که نمی‌توان زمان ۱۲ ساعت ایستادن در طول روز را برای آن تنظیم کرد.

هرچند که هنوز نمی‌توانید مقدار دلخواه خود را تعیین کنید ولی همین موضوع هم پیشرفت خوبی در رابط کاربری اپل واچ است.

شخصی سازی واچ فیس (Watch Face)

قابلیت های اپل واچ سری 7

واچ فیس واقعا جزو بهترین قسمت‌های رابط کاربری اپل واچ است. در این قسمت می‌توانید جزئیات مختلف مثل فعالیت‌های روزانه، اطلاعات آب و هوا، میزان ضربان قلب و اطلاعات بسیار مفید و مورد نیاز دیگر را داشته باشید.

بهترین و ساده‌ترین راه شخصی سازی واچ فیس، استفاده از برنامه شخصی اپل برای ساعت‌ های هوشمند خود یعنی Apple Watch app است.

در قسمت «Face Gallery» این برنامه می‌توانید از بین تمامی طرح‌های انتخاب شده، یک یا چند طرح را انتخاب کنید و بعد از ساختن کالکشن خود، از آن برای صفحات مختلف اپل واچ یا وضعیت‌های مختلف، مثل حالت پرواز استفاده کنید.

برنامه فروشگاه اپل واچ (Apple Watch App Store)

قابلیت های اپل واچ سری 7

شما می‌توانید برنامه‌های بهینه شده برای سیستم عامل WatchOS را در برنامه Apple Watch App Store پیدا کنید. به سادگی تمام بر روی دکمه چرخان ساعت خود ضربه بزنید و و به دنبال آیکون این برنامه بگردید. با پیدا کردن این برنامه، دیگر نیازی به آیفون خود برای نصب برنامه‌های اپل واچ ندارید.

به اشتراک گذاشتن فعالیت‌ ها در اپل واچ سری ۷

قابلیت های اپل واچ سری 7

یکی از چیزهایی که استفاده از اپل واچ را به عادت‌های روزانه کاربران تبدیل می‌کند، قابلیت به اشتراک گذاری فعالیت‌ها با دوستان یا خانواده است. همچنین بعد از انجام این کار شما می‌توانید از فعالیت‌ (ورزشی، سوزاندن کالری و…) دوستان خود آگاه شوید و تعامل بهتری با آن‌ها داشته باشید.

به اشتراک گذاشتن فعالیت‌ها در اپل واچ از مسیر زیر ممکن است:

  • برنامه فیتنس (Fitness app) را روی آیفون باز کنید
  • از پایین و سمت راست صفحه برنامه آیکون اشتراک گذاری (sharing) را پیدا کنید
  • گزینه «+» را در گوشه صفحه بزنید
  • یک نام به سلیقه خودتان مشخص کنید. اگر این اسم قبلا توسط فرد دیگری انتخاب شده باشد، به رنگ قرمز درمی‌آید
  • با زدن دکمه ارسال (send) روی صفحه، درخواست اشتراک گذاری فعالیت ها به دوست‌های شما ارسال می‌شود. زمانی که آن‌ها درخواست شما را قبول کنند، یک پیام روی اپل واچ برای شما ارسال می‌شود و کار تمام است

امکانات نظارت بر سلامت

اپل واچ فقط فعالیت‌های ورزشی شما را زیر نظر ندارد. بلکه با پایش اطلاعات سلامت شما، کمک زیادی به بدن کاربر خود می‌کند.

۱- تشخیص افتادن

قابلیت های اپل واچ سری 7

یکی از بهترین قابلیت‌های این بخش، قسمتی به نام «تشخیص افتادن» (fall detection) است. این ویژگی از ژیروسکوپ و شتاب‌سنج اپل واچ استفاده می‌کند تا اگر کاربر حادثه‌ای مثل افتادن را تجربه کند، اقدامات لازم را انجام دهد.

قابلیت تشخیص افتادن به صورت پیش فرض برای افراد زیر ۶۵ سال غیرفعال است اما اگر شما فرد حواس پرت یا بدشانسی هستید حتما مراحل زیر را طی کنید تا برای شما هم فعال شود.

  • برنامه اپل واچ را روی آیفون خود باز کنید
  • روی کمک اضطراری (Emergency SOS) بزنید
  • به دنبال بخش تشخیص افتادن (fall detection) بگردید
  • آن را تایید کنید

البته اپل توصیه کرده که کاربران بسیار فعال و ورزشکاران این بخش را فعال نکنند چون ممکن است که اپل واچ، فعالیت ورزشی آن‌ها را با افتادن اشتباه بگیرد.

۲- مراقبت از قلب

قابلیت های اپل واچ سری 7

در برنامه اپل واچ که روی آیفون در دسترس است می‌توانید قسمتی را پیدا کنید که به قلب شما اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. به سادگی برنامه ذکر شده را باز کنید و به دنبال دسته بنده قلب (Heart) بگردید. در این قسمت می‌توانید قابلیت‌های زیر را تجربه کنید.

نصب برنامه نوار قلب (ECG app)

برنامه‌های ECG یک دسته از نرم‌ افزارهای پزشکی هستند که برای استفاده در اپل واچ برای گرفتن، ذخیره، به اشتراک گذاری و نمایش یک نوار قلب در نظر گرفته شده‌اند.

این قابلیت در اپل واچ سری ۴ به بعد در دسترس است.

برنامه ریزی برای ورزش‌های هوازی با قابلیت تنظیم اهداف

شما می‌توانید میزان مشخصی از کالری روزانه را جهت سوزاندن، به عنوان هدف خود تعیین کنید.

تشخیص ضربان قلب نامنظم

فیبریلاسیون دهلیزی یکی از نشانه‌هایی است که ممکن است قبل از سکته قلبی ایجاد شود. اپل واچ می‌تواند آن را تشخیص دهد و به شما بگوید.

تشخیص افزایش ضربان قلب

اگر اپل واچ تشخیص دهد که شما در حال استراحت هستید یا فعالیت زیادی ندارید اما ضربان قلب شما بالا است، آن را اطلاع می‌دهد.

تشخیص کاهش ضربان قلب

اگر به مدت ۱۰ دقیقه ضربان قلب شما به زیر ۵۰ بار در دقیقه برسد، اپل واچ آن را به عنوان خطر تشخیص می‌دهد و به شما می‌گوید.

۳- سطح اکسیژن خون

قابلیت های اپل واچ سری 7

اگر مالک اپل واچ سری ۷ یا ۶ هستید می‌توانید به صورت منظم از سطح اکسیژن خون خود مطلع باشید. این قابلیت حتی در پس‌زمینه هم فعال است و اطلاعات خوبی از سلامت شما را ثبت می‌کند.

برای فعال کردن این ویژگی وارد برنامه اپل واچ در آیفون خود شوید و از به دنبال دسته بندی اکسیژن خون (Blood Oxygen) بگردید. با فعال کردن آن می‌توانید به سطح جدیدی از اطلاعات بدن خود دست پیدا کنید.

مدیریت نوتیفیکیشن ها با اپل واچ سری ۷

قابلیت های اپل واچ سری 7

اپل واچ سری ۷ عملکرد بسیار خوبی در مدیریت کردن اعلان‌ها دارد و به محض دریافت آن‌ها، یک لرزش کوچک همراه با صدای مخصوص ایجاد می‌کند. اگرچه که این مورد برای بعضی از کاربران خوشایند نیست و شما می‌توانید به راحتی آن را شخصی سازی کنید.

برای این مورد به برنامه اپل واچ در آیفون بروید و وارد دسته بندی اعلانات (notification) بشوید. در این قسمت شما لیست کاملی از تمام برنامه‌ های ساعت هوشمند خود می‌بینید که می‌توانید به مدیریت اعلانات آن‌ها دسترسی داشته باشید.

پیشنهاد من این است که تا حد ممکن این اعلانات را کم کنید و فقط به آن‌هایی که واقعا ضروری است اجازه نمایش دهید.

سرویس اپل فیتنس پلاس (Apple Fitness+)

قابلیت های اپل واچ سری 7

یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های ورزشی که روی اپل واچ سری ۷ می‌توانید تجربه کنید. سرویس اپل فیتنس پلاس امکان دسترسی و هماهنگی ورزش‌های زیادی مثل یوگا، طناب زنی، دوچرخه سواری و دویدن را به شما می‌دهد.

این سرویس که به خوبی با اپل واچ سری ۷ بهینه شده، اطلاعات زنده بسیار خوبی از شما در طول ورزش می‌دهد. همچنین اگر از خریداران جدید باشید، از اشتراک سه ماهه رایگان بهره‌مند خواهید شد.

سرویس اپل فیتنس پلاس را می‌توانید روی برنامه فیتنس (Fitness App) آیفون یا اپل تی‌وی پیدا کنید. همچنین این سرویس روی آیپد هم در دسترس است.

منبع :۹to5mac

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.