تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
کد خبر : 59663

بهترین فیلم های کمدی ترسناک که باید تماشا کنید

بهترین فیلم های کمدی ترسناک که باید تماشا کنید

بهترین فیلم های کمدی ترسناک که باید تماشا کنیددر این مقاله به معرفی بهترین فیلم های کمدی ترسناک پرداخته‌ایم؛ آثاری که دو ژانر کاملا متفاوت را به بهترین شکل ممکن با یکدیگر تلفیق کرده‌اند.
لزومی ندارد ک..

بهترین فیلم های کمدی ترسناکبهترین فیلم های کمدی ترسناک که باید تماشا کنید

در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های کمدی ترسناک پرداخته‌ایم؛ آثاری که دو ژانر کاملا متفاوت را به بهترین شکل ممکن با یکدیگر تلفیق کرده‌اند.

لزومی ندارد که آثار وهم آور همیشه جدی باشند و گاهی می‌توانند از عناصر طنز هم بهره ببرند؛ در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین فیلم های کمدی ترسناک تاریخ آشنایی پیدا کنید.

فیلم‌های ترسناک همیشه پرطرفدار بوده‌اند اما بعضی وقت‌ها که چاشنی کمدی نیز به آن‌ها اضافه می‌شود، جذاب‌تر جلوه می‌کنند. ژانرهای کمدی و ترسناک شاید شباهت چندانی به یکدیگر نداشته باشند اما ترکیب‌شان به خوبی جواب می‌دهد و کمتر مخاطبی وجود دارد که نتواند با آثار این چنینی ارتباط برقرار کند. در طول این سال‌ها آثار متفاوتی در این سبک ساخته شده‌اند که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین فیلم های کمدی ترسناک

گاهی اتفاق خوبی است که از فیلم‌های ترسناک جدی فاصله بگیریم و به وادی آثار طنز قدم بگذاریم. اینکه در یک موقعیت ترسناک، لبخند بزنید، اتفاق متفاوتی است که تنها در صورت تماشای آثار کمدی ترسناک رخ می‌دهد. فهرست زیر براساس امتیازاتی که آثار از سایت آی‌ام‌دی‌بی (IMDB) دریافت کرده‌اند، تنظیم شده است و اگر فیلم محبوب شما در لیست به چشم نمی‌خورد، به معنای بد بودن آن نیست.

– فیلم The Lost Boys

بهترین فیلم های کمدی ترسناک

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۳

خون آشام‌ها همواره در دنیای سینما محبوب بوده‌اند و آثار ترسناک متعددی پیرامون آن‌ها ساخته شده است. اکثر این فیلم‌ها پیرامون موجوداتی جریان دارد که یک روز انسان بودند اما حالا مجبور هستند تا به صورت شبانه، به شکار افراد بیگناه بپردازند تا به حیات خود ادامه دهند.

اما شاید این ایده ترسناک‌تر باشد که یک خون آشام در خانه‌ی شما زندگی کند! و این همان اتفاقی است که در «پسران گمشده» رخ می‌دهد. داستان در رابطه با دو نوجوان به نام‌های مایکل و سم است که روزی گرفتار گروهی از جوانان شرور می‌شوند. مایکل به اجبار آن‌ها مجبور می‌شود که خون بنوشد و در ادامه حس می‌کند که دارد به یک خون آشام تبدیل می‌شود.

پسران گمشده برخلاف خلاصه داستان‌اش که جدی به نظر می‌رسد، عناصر کمدی زیادی دارد. این فیلم در سال ۱۹۸۷ روی پرده رفت و به یک موفقیت بزرگ تجاری تبدیل شد. فیلم با بودجه ۸.۵ میلیون دلاری، به فروش ۳۲ میلیون دلاری رسید و از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفت. دو دنباله هم برای این اثر ساخته شده که کیفیت چندان بالایی ندارند اما شرکت برادران وارنر اخیرا تصمیم گرفته تا یک نسخه بازسازی از قسمت اول را توسعه دهد.

– فیلم The Rocky Horror Picture Show

بهترین فیلم های کمدی ترسناک

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۴

آثار کمدی ترسناک، با ژانر موزیکال هم رابطه‌ی خوبی دارند و تبدیل به معجون جالبی می‌شوند؛ همانند کانیبال! موزیکال (Cannibal! The Musical) و فروشگاه کوچک ترسناک (Little Shop of Horrors) اما در این میان، «راکی هارور» جایگاه ویژه‌ای دارد.

این فیلم، برداشت منحصربه‌فردی از فرانکشتاین ارائه می‌دهد و داستان‌اش در رابطه با یک زوج است که ماشین‌شان در نزدیکی یک قلعه خراب می‌شود. آن‌ها به قلعه می‌روند تا یک تلفن پیدا کنند اما با غریبه‌هایی رو به رو می‌شوند که لباس‌های عجیب بر تن دارند. خیلی زود مشخص می‌شود که رئیس این قلعه، یک دانشمند دیوانه است که در واقع انسان هم نیست و یک موجود فضایی به حساب می‌آید و اخیرا یک انسان در آزمایشگاه‌اش تولید کرده و نام او را «راکی» گذاشته است.

راکی هارور از آن آثار کلاسیکی است که می‌تواند تا مدت‌ها در یاد شما باقی بماند، خصوصا اگر از طرفداران آثار موزیکال هستید.

– فیلم An American Werewolf In London

بهترین فیلم های کمدی ترسناک

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۵

فیلم‌های کمدی ترسناک درجه یک، شخصیت‌ها و عناصر مشهور ترسناک را گرفته و آن‌ها را به شکل متفاوتی ارائه می‌دهند. فیلم‌های زیادی در دهه‌های اخیر تولید شده‌اند که ایده‌ی خون آشامان، ارواح و دیگر موجودات شناخته شده را در قالب طنز عرضه کرده‌اند و حتی می‌توانیم آن‌ها را یک نوع «پارودی» خطاب کنیم.

اما گرگ‌نماها نیز در فیلم «گرگ‌نمای آمریکایی در لندن» به اصطلاح مورد تمسخر قرار گرفته‌اند و جدیت آن‌ها به یک شوخی تبدیل شده‌ است. داستان در رابطه با دو گردشگر آمریکایی به نام‌های دیوید و جک است که در انگلستان به سر می‌برند و یک گرگ به آن‌ها حمله می‌کند. حالا دیوید در انتظار این است که ماه کامل شود و ببیند آیا به یک مرد گرگ‌نما تبدیل می‌شود یا خیر.

جان لندیس فیلم‌نامه‌ی این اثر را در اواخر دهه ۶۰ میلادی نوشت اما بر این باور بود که «ترسناک‌تر از این است که بتواند به یک کمدی تبدیل شود و کمدی‌تر از این است که یک فیلم ترسناک باشد». او پس از موفقیت‌های تجاری فیلم‌هایش در آن دوره، در نهایت گرگ‌نمای آمریکایی در لندن را جلوی دوربین برد که پرفروش ظاهر شد و با بودجه ۶ میلیون دلاری، به فروش ۶۲ میلیون دلاری رسید.

– فیلم Army Of Darkness

بهترین فیلم های کمدی ترسناک

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۵

سم ریمی پس از موفقیت‌های فیلم مردگان پلید ۲ (Evil Dead 2)، یک اثر خونین‌تر ساخت که پافشاری بیشتری بر روی عناصر طنز دارد. بروس کمپل یک بار دیگر نقش اَش (Ash) را بازی می‌کند و سبک طعنه‌آمیزش را در یک دنیای متفاوت ارائه می‌دهد. اَش ویلیامز در این نسخه‌ی مرتبط با سفر در زمان، در قرون وسطی گرفتار شده و یک مبارزه‌ی حماسی را برای بازگشت به زمان حال آغاز می‌کند.

همانند قسمت‌های پیشین، این فیلم هم موفقیت‌های خوبی را تجربه کرد و با بودجه ۱۱ میلیون دلاری، به فروش ۲۱.۵ میلیون دلاری رسید. «ارتش تاریکی» نقدهای مثبتی هم دریافت کرد و اگرچه در آن زمان، به اندازه‌ی دو نسخه‌ی پیشین مورد توجه قرار نگرفت اما حالا به عقیده‌ی بسیاری از طرفداران، بهترین قسمت مجموعه است.

– فیلم Dead Alive

بهترین فیلم های کمدی ترسناک

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۵

پیتر جکسون را همگان با مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها می‌شناسند که یکی از بهترین فیلم‌های فانتزی تاریخ هم محسوب می‌شود اما او در ژانر ترسناک و زامبی نیز چهره‌ی محبوبی است. «مخ تعطیل» یکی از آثار خونین اما بامزه‌ای است که به جایگاه ویژه‌ای در ژانر ترسناک رسیده و هنوز هم طرفداران زیادی دارد.

داستان در رابطه با مرد جوانی است که همراه با مادرش زندگی می‌کند و یک روز، موجودی عجیب مادرش را گاز می‌گیرد و او را تبدیل به یک زامبی می‌کند. مخ تعطیل از آن آثاری است که تنها جکسون می‌توانست آن را این‌گونه بسازد و شاید از فیلمسازان دیگر برنمی‌آمد. فیلم سکانس‌های شوکه کننده‌ای هم دارد اما هرگز از حیطه‌ی کمدی دور نمی‌شود و به راحتی در کنار مجموعه‌ی مردگان پلید قرار می‌گیرد.

– فیلم Tucker and Dale vs. Evil

بهترین فیلم های کمدی ترسناک

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۵

ژانر ترسناک باعث شده تا هیلبیلی‌ها (Hillbillies) معمولا منفور و غیرقابل اعتماد به نظر برسند. هیلبیلی‌ اصطلاحی است که برای افرادی که در نواحی روستایی و کوهستانی آمریکا زندگی می‌کنند، به کار می‌رود. آثاری همچون کشتار با اره‌برقی در تگزاس، تپه‌ها چشم دارند (The Hills Have Eyes) و خانه هزار جسد (House of 1000 Corpses) و غیره باعث شده‌اند تا دیدگاه‌ها نسبت به هیلبیلی‌ها منفی باشد و بسیاری از افراد، در مواجهه با آن‌ها ترس داشته باشند.

فیلم «تاکر و دیل در برابر شیطان» بر پایه‌ی همین ایده استوار است. این ساخته‌ی الی کریگ اگرچه در مقایسه با دیگر عناوین فهرست مذکور کمی ملایم‌تر است اما یک تجربه‌ی سیمایی متفاوت را به ارمغان می‌آورد. داستان پیرامون تعدادی جوان است که برای تفریح به جنگل می‌روند. آن‌ها در این مسیر، دیل و تاکر را می‌بینند و به آنها مشکوک می‌شوند؛ زیرا یکی از پسرها داستانی درباره‌ی قتل پدرش در جنگل تعریف کرده و حالا همه دچار این توهم شده‌اند که ممکن است بلایی بر سرشان نازل شود.

تاکر و دیل که انسان‌های خوبی هستند، در رویارویی با این جوانان، دچار بدشانسی می‌شوند و تک تک‌شان به دلایل عجیب، کشته می‌شوند.

– فیلم Zombieland

بهترین فیلم های کمدی ترسناک

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۶

«زامبی‌لند» اگر چه دنیای سیاه و خطرناکی را به تصویر می‌کشد اما دیدگاه‌های بامزه‌ای نسبت به زامبی‌ها دارد و توانسته چالش‌های زندگی در چنین دنیای دیوانه‌واری را به شکل طنز به تصویر بکشد. برگ برنده‌ی اثر، فیلم‌نامه‌ی آن است که توسط نویسندگان سری فیلم‌های ددپول نوشته شده و مطابق انتظار، از سکانس‌های مضحک و غیرمنتظره‌ای بهره می‌برد. زامبی‌لند شاید یک فیلم ترسناک خالص نباشد اما می‌تواند هر نوع مخاطبی را راضی کند.

داستان در رابطه با دوره‌ای است که زامبی‌ها جهان را به تسخیر خود درآورده‌اند و حالا گروهی از نجات یافتگان، در آمریکا سفر می‌کنند تا بتوانند به یک پناهگاه مناسب برسند. جسی آیزنبرگ، وودی هارلسون، ابیگیل برسلین و اما استون نقش‌های اصلی را برعهده دارند و روبن فلیشر (Rueben Fleischer) در مقام کارگردان حاضر است. زامبی‌لند یکی از دلایلی بود که آثار ترسناک زامبی محورِ کمدی به محبوبیت بیشتری رسیدند.

– فیلم What We Do in the Shadows

بهترین فیلم های کمدی ترسناک

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۷

تایکا وایتیتی را سینمادوستان با فیلم ثور رگناروک (Thor: Ragnarok) می‌شناسد اما «آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم» یکی از ساخته‌های اوست که نباید نادیده گرفته شود و یکی از بهترین فیلم های کمدی ترسناک چند سال اخیر است. این فیلم که به سبک آثار مستندگونه (Mockumentary) ساخته شده، در رابطه با گروهی از خون آشام‌ها است که در خانه‌ای در ولینگتون نیوزلند، در کنار یکدیگر زندگی ‌کنند و درگیر اتفاقات روزمره هستند.

اینکه یک خون آشام از دوران ویکتوریا، در حال گفتگو با یک تیم مستندساز است، به تنهایی می‌تواند بامزه باشد اما وقتی آن طنزِ خاصِ وایتیتی هم به آن اضافه می‌شود، نتیجه را باید دیدنی توصیف کرد. تمامی عناصری که در آثار خون آشامی مشهور وجود دارند، در این فیلم هم به کار گرفته‌ شده‌اند و در واقع آن را می‌توان نامه‌ی عاشقانه‌ی وایتیتی به این ژانر در نظر گرفت.

اخیرا یک سریال هم براساس این فیلم ساخته شده که از شبکه اف‌ایکس (FX) پخش می‌شود و تماشای آن خالی از لطف نیست.

– فیلم Evil Dead 2

بهترین فیلم های کمدی ترسناک

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۷

تلفیق کمدی و ترس آسان نیست و اینکه فیلمساز بتواند تعادل درستی میان آن‌ها برقرار کند، چالش برانگیز است؛ زیرا تفاوت‌های کلیدی با یکدیگر دارند. شما باید اثری ارائه دهید که نه تنها به مخاطب استرس وارد می‌کند و تعلیق برانگیز است، در عین حال این توانایی را دارد که او را بخنداند. سم ریمی یکی از فیلمسازانی است که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد و اوج مهارت‌های او را در فیلم «مردگان پلید ۲» مشاهده می‌کنیم.

مردگان پلید ۲ با سکانس‌های اکشن اغراق‌آمیز، طنز زیرپوستی، دیالوگ‌های به یادماندنی و لحظات تکرارنشدنی، یکی از فیلم‌هایی است که در قلب طرفداران ژانر ترسناک جایگاه خاصی دارد. داستان در رابطه با اَش ویلیامز است که با همراه با دوست دخترش برای تفریح، به یک کلبه‌ی جنگلی می‌رود و آن‌جا با یک نوار صوتی رو به رو می‌شود که حاوی جملاتی به یک زبان ناآشنا است. زمانی که او این نوار را گوش می‌دهد، باعث رها شدن شیطانی می‌شود و در یک مخمصه‌ی بزرگ قرار می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید: بهترین فیلم های عاشقانه قرن ۲۱؛ از ولنتاین غمگین تا لالالند

– فیلم Shaun Of The Dead

بهترین فیلم های کمدی ترسناک

  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۹

این ساخته‌ی ادگار رایت، در ژانر ترسناک و خصوصا در میان عناوین زامبی‌ محور، اثر برجسته‌ای به حساب می‌آید. این فیلم که ادای دین رایت به آثار کلاسیک است، از نظر کمدی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و معمولا آن را در فهرست‌های مختلف بهترین عناوین سینمایی کمدی یا ترسناک رویت می‌کنیم.

داستان پیرامون فروشنده‌ای به نام «شان» است که هدف خاصی در زندگی ندارد و کسی احترامی برای او قائل نیست اما آخرالزمان زامبی‌ها از راه می‌رسد و شرایط را تغییر می‌دهد. ارگار رایت تعدادی از ماندگارترین فیلم‌های قرن ۲۱ را ساخته است، از جمله هات فاز و اسکات پیلگریم در برابر دنیا، اما جادوی او در «شان مردگان» نمایان‌تر است و مهارت‌های خود در نویسندگی و تلفیق ترس و طنز را به رخ می‌کشد. این فیلم توجه بسیاری از طرفداران حرفه‌ای این ژانرها را به سوی خود جلب کرد و حتی از سوی پدر ژانر زامبی، جورج رومرو مورد تحسین قرار گرفت.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست بهترین فیلم های کمدی ترسناک هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.