تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر : 58779

بهترین فیلم های عاشقانه قرن ۲۱؛ از ولنتاین غمگین تا لالالند

بهترین فیلم های عاشقانه قرن ۲۱؛ از ولنتاین غمگین تا لالالند

بهترین فیلم های عاشقانه قرن ۲۱؛ از ولنتاین غمگین تا لالالنداگر از طرفداران آثار درام و رومانتیک هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین فیلم های عاشقانه قرن ۲۱ آشنایی پیدا کنید.
از زنان کوچک و س..

بهترین فیلم های عاشقانهبهترین فیلم های عاشقانه قرن ۲۱؛ از ولنتاین غمگین تا لالالند

اگر از طرفداران آثار درام و رومانتیک هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین فیلم های عاشقانه قرن ۲۱ آشنایی پیدا کنید.

از زنان کوچک و ستاره‌ای متولد شده‌ است تا پیش از غروب و املی؛ در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های عاشقانه قرن ۲۱ پرداخته‌ایم.

تقریبا اکثر فیلم‌های تاریخ دارای یک داستان فرعی عاشقانه‌ هم هستند. مهم نیست که یک فیلم ترسناک باشد یا یک فیلم اکشن؛ مردم همیشه دوست دارند تا شخصیت‌های محبوب‌شان را در روابط عاشقانه ببینند و کمتر پیش می‌آید که یک اثر سینمایی، از این اِلمان‌های رومانتیک دوری کند.

بهترین فیلم های عاشقانه قرن ۲۱

در همین راستا، انتخاب فهرستی از بهترین فیلم های عاشقانه قرن ۲۱ کار آسانی نبود. همچنین به دلیل محدودیت، بسیاری از آثار در این لیست قرار نگرفته‌اند که به معنای بد بودن آن‌ها نیست.

– فیلم Crouching Tiger, Hidden Dragon

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۰۰

«ببر خیزان، اژدهای پنهان» به کارگردانی آنگ لی، شاید در نگاه اول این‌گونه به نظر برسد که یک فیلم اکشن است با یک زیرداستان عاشقانه، اما در واقع یک داستان عاشقانه است با عناصر اکشن.

و البته داستانی که روایت می‌شود، فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی است. میشل یئو و چون یون فات، نقش دو مبارز هنرهای رزمی را بازی می‌کنند که به دلایلی به خودشان اجازه نمی‌دهند که با یکدیگر باشند اما با ورود یک مبارز جوان، سرنوشت، آن‌ها را به مسیر تازه‌ای می‌برد.

این فیلم در زمان انتشار، به یک پدیده تبدیل شد و بیش از ۴۰ جایزه سینمایی بدست آورد و حتی جایزه‌‌ی بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار را به خانه ببرد. از ببر خیزان، اژدهای پنهان معمولا به عنوان یکی از تاثیرگذارترین آثار غیرانگلیسی تاریخ نام برده می‌شود و برای داستان، کارگردانی و سکانس‌های اکشن‌اش مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم به فروش خیره کننده‌ای هم رسید و یک دنباله هم دارد که در سال ۲۰۱۶ از سرویس نتفلیکس پخش شد.

– فیلم In the Mood for Love

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۰۰

هیچ فهرستی از بهترین فیلم‌های عاشقانه، بدون «در حال‌وهوای عشق» تکمیل نمی‌شود؛ فیلم شاهکاری که یکی از بهترین ساخته‌های وونگ کار وای (Wong Kar-wai) نیز به حساب می‌آید. مگی چانگ و تونی لیانگ، نقش زن و مردی را بازی می‌کنند که متوجه می‌شوند همسران‌شان در حال خیانت به آن‌ها هستند. با گذر زمان، آن‌ها نیز به یکدیگر نزدیک می‌شوند و حالا باید تصمیم بگیرند که این عشق ممنوعه را ادامه دهند یا خیر.

در حال‌وهوای عشق، به دورانی می‌پردازد که روابط، محافظه‌کارانه‌تر بوده و رابطه‌ی عاشقانه‌ی شخصیت‌های اصلی مورد تایید هیچکس نیست. اگر با هم باشند، رنگ خوشبختی را نخواهند دید و اگر از هم دوری کنند، هرگز خوشحال نخواهند بود و این مسئله دردناک است. مگی چانگ و تونی لیانگ در نقش‌های اصلی، تکرارنشدنی ظاهر شده‌اند و کمتر فیلمی توانسته عشق را تا این اندازه عمیق به تصویر بکشد.

– فیلم Amélie

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۰۱

«سرنوشت شگفت‌انگیز املی پولن» به کارگردانی ژان پیر ژونه، از آن فیلم‌های عجیبی است که می‌تواند به قلب شما نفوذ کند و تحت تاثیر قرارتان دهد. داستان در رابطه با یک دخترک خدمتکار خجالتی است که از قوه‌ی تخیل کم‌نظیری بهره می‌برد و تصمیم می‌گیرد تا زندگی اطرافیان‌اش را بهتر کند، اگرچه خودش مشکلات فراوانی دارد.

او اما در این مسیر، عشق واقعی را نیز پیدا می‌کند. املی هم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های غیر انگلیسی‌زبان قرن ۲۱ شناخته می‌شود و حتی کسانی هستند که از آن به عنوان یکی از بهترین آثار سینمایی تاریخ نام می‌برند. برای کسانی که در جستجوی یک اثر خوشبینانه و رنگارنگ هستند، این فیلم می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

– فیلم Secretary

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۰۲

بعضی از عشق‌ها «متفاوت» هستند و فیلم «منشی» به یکی از همین عشق‌های متفاوت می‌پردازد. در این ساخته‌ی استیون شینبرگ، مگی جیلنهال نقش زن جوانی را بازی می‌کند که اخیرا از بیمارستان روانی آزاد شده و به عنوان منشی در دفتر یک وکیل (با بازی جیمز اسپیدر) مشغول به کار می‌شود اما خیلی زود، رابطه‌ی آن‌ها فراتر از کار می‌رود.

منشی فیلم منحصربه‌فردی است که عشق را از یک زاویه‌ی متفاوت به نمایش می‌گذارد. این فیلم برای هر کسی نیست اما پیام‌های جالبی دارد، از جمله اینکه هر کسی که باشید، می‌توانید عشق را پیدا کنید، حتی اگر یک عشق نامتعارف باشد.

– فیلم Love Actually

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۰۳

«در واقع عشق» ساخته‌ی ریچارد کرتیس، از آن آثاری به نظر می‌رسید که زود فراموش می‌شود اما ماندگار شد. دلایل واضحی وجود دارد که چرا این فیلم هنوز هم پرطرفدار است؛ از جمله اینکه بسیاری رویایی جلوه می‌کند و از آنجایی که اتفاقات آن در کریسمس رخ می‌دهد، کمک کرده تا حتی رویایی‌تر هم شود.

فیلم در رابطه با چند داستان عاشقانه‌ی کوتاه است که چندان هم با یکدیگر مرتبط نیستند اما با تشکر از بازیگرانی همچون هیو گرانت، کیرا نایتلی، لیام نیسون، کالین فرث و روآن اتکینسون نه تنها ترغیب می‌شوید که آن را تا انتها تماشا کنید بلکه با بسیاری از شخصیت‌ها و روابط عاشقانه‌ای که دارند، ارتباط برقرار می‌کنید.

– فیلم Before Sunset

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۰۴

«پیش از غروب»، ماجراهای فیلم «پیش از طلوع» را ادامه می‌دهد. جسی و سلین قرار بود پس از شش ماه، در همان مکان قبلی با یکدیگر ملاقات می‌کنند اما زمانی که جسی به آنجا بازمی‌گردد، سلین را پیدا نمی‌کند. آن‌ها ۹ سال بعد، در یک کتابفروشی فرانسوی به صورت تصادفی با هم رو به رو می‌شوند.

مشابه قسمت قبلی، شیمی رابطه‌ی دو بازیگر اصلی، ایتن هاک و ژولی دلپی فوق‌العاده از آب در آمده و هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. این ساخته‌ی ریچارد لینکلیتر به ما یادآوری می‌کند که چرا عاشق جسی و سلین هستیم و چرا آن‌ها نیز باید عاشق یکدیگر باشند. پس از تماشای این نسخه، می‌توانید به سراغ قسمت سوم یعنی پیش از نیمه‌شب (Before Midnight) هم بروید.

– فیلم The Holiday

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۰۶

نانسی مایرز همواره تلاش کرده تا زندگی آدم‌های ثروتمند را به سبک داستان‌های جن و پری (Fairy tale) روایت کند و موفق‌ترین اثر او بدون شک «تعطیلات» است. ایریس (کیت وینسلت) عاشق مردی شده است که قصد دارد با زن دیگری ازدواج کند و آماندا (کامرون دیاز) از رابطه‌ی فعلی‌اش رضایت ندارد و احساس سردی می‌کند. این دو زن تصمیم می‌گیرند تا خانه‌هایشان را با یکدیگر عوض کنند تا شرایط روحی خود را بهبود ببخشند.

تعطیلات در رابطه با تغییری است که گاهی همه‌ی ما نیاز داریم تا از مشکلات روزمره دور شویم و آرامش را تجربه کنیم. این فیلم شاید شاهکار نباشد اما یک عاشقانه‌ی خوب است که می‌تواند شما را سرگرم کند.

– فیلم Once

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۰۷

جان کارنی برای ساخت فیلم‌های شخصیت‌محورِ پرشور و در عین حال موسیقی‌محور مشهور است. او آثار خوبی در این سال‌ها ساخته که شاید بسیاری از آن‌ها سزاوار حضور در این فهرست بودند اما «یک بار» همواره جایگاه ویژه‌ای در میان فیلم‌های او داشته است. داستان در رابطه با دو موزیسین فقیر است که عاشق یکدیگر می‌شوند و سپس تلاش می‌کنند تا عشق‌شان را از طریق موسیقی ابراز کنند.

کارنی این فیلم را با بودجه‌ی ناچیز ۱۵۰ هزار دلاری ساخت اما هرگز حس نمی‌کنید که در حال تماشای یک فیلم بی‌کیفیت هستید. این فیلم جوایز زیادی را به خانه برد و اگر به آثاری که عشق و موسیقی را تلفیق کرده‌اند، علاقه‌مند هستید، حتما باید به تماشای «یک بار» بپردازید.

– فیلم Blue Valentine

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۱۰

«ولنتاین غمگین» شاید هوشمندانه یا نوآورانه نباشد اما داستان یک عشق پیچیده را به بهترین شکل ممکن روایت می‌کند. داستان در رابطه با زوجی به نام سیندی و دین است که با مشکلات فراوان ازدواج کرده‌اند اما با گذشت زمان، ازدواج آن‌ها به یک فاجعه تبدیل می‌شود، اگرچه هنوز هم یکدیگر را دوست دارند.

ولنتاین غمگین از آن آثار ناراحت کننده‌ای است که سختی‌های عشق را به تصویر می‌کشد. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و میشل ویلیامز برای آن، نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن اسکار شد.

– فیلم Amour

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۱۲

یکی از قوانین نانوشته‌ی سینمای هنری این است که هر چه قدر نام فیلم، امیدوارکننده‌تر به نظر برسد، اثر اصلی سیاه‌تر و غم‌انگیزتر خواهد بود. به همین منوال، فیلم «عشق» به کارگردانی میشائیل هانکه از آن آثاری به حساب می‌آید که برخلاف نام‌اش، تلخ و تا حدی آزاردهنده است. داستان پیرامون زن کهنسالی جریان دارد که در گذشته، معلم پیانو بوده و اکنون ماه‌های پایانی زندگی‌اش را در کنار همسرش می‌گذارند. اَن (Anne) دچار سکته‌ی مغزی شده، قدرت تکلم و تحرک‌اش را از دست داده و همسرش از او پرستاری می‌کند.

این فیلم در رابطه با فصل پایانی یک رابطه‌ی عاشقانه‌ است، پایانی دردناک و تراژیک که نمی‌توان از آن فرار کرد. عشق جوایز متعددی کسب کرد و حتی جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار را به دست آورد. این فیلم در سال ۲۰۱۷، به انتخاب ۱۷۷ منتقد برتر جهان، به عنوان یکی از آثار برتر قرن ۲۱ نیز انتخاب شد.

– فیلم La La Land

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۱۶

معمولا باید سلیقه‌ی ویژه‌ای داشته باشید تا از آثار موزیکال لذت ببرید اما «لالا لند» یک استثناء است و بدون شک یکی از بهترین فیلم های عاشقانه قرن ۲۱ به حساب می‌آید. مهم نیست که به چه ژانری علاقه‌مند هستید، تماشای این فیلم می‌تواند لذت بخش باشد و حتی یک تجربه‌ی سینمایی جادویی را برای شما رقم بزند. داستان در مورد رابطه‌ی عاشقانه‌ یک پیانیست جاز (رایان گاسلینگ) و یک بازیگر جویای نام (اما استون) است که باعث می‌شود آن‌ها کمی از رویاها و اهداف‌شان در زندگی فاصله بگیرند. احساسات عمیق و ملموس اثر را هم که کنار بگذاریم، موسیقی جاستین هورویتز‌ به تنهایی کافی است تا فیلم ارزش تماشای چندباره را داشته باشد.

دیدگاه دیمین شزل نسبت به روابط عاشقانه و فداکاری‌هایی که باید برای رسیدن به موفقیت انجام داد، قابل تأمل است و از پایان منطقی و تلخ فیلم هم نمی‌توان عبور کرد که نکات مهمی از زندگی را به ما یادآوری می‌کند. این فیلم شاید حتی باعث شود تا در زندگی شخصی، تصمیمات متفاوتی اتخاذ کنید که نتیجه‌اش شکوفایی خواهد بود. لالا لند به سومین فیلم موزیکال اورجینال تاریخ تبدیل شد که نامزد اسکار می‌شود و حتی سزاوار پیروزی هم بود اما اتفاقات به شکل دیگری رقم خورد. با این همه، دیمین شزل به عنوان جوان‌ترین فیلمساز تاریخ اسکار، جایزه بهترین کارگردانی را به خانه برد.

– فیلم The Big Sick

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۱۷

همه‌ی آثار رومانتیک نباید همانند عشقِ میشائیل هانکه دردناک باشند، «بیمار بزرگ» یک فیلم عاشقانه‌‎ی کمدی است که از یک داستانی واقعی اقتباس شده است. کمیل نانجیانی در فیلم نقش خودش را بازی می‌کند، یک استندآپ کمدین که عاشق زنی به نام امیلی می‌شود؛ کسی که ناگهان به دلیل یک بیماری ناشناخته، به کما می‌رود. نانجیانی در ادامه تلاش می‌کند تا به پدر و مادر امیلی نزدیک شود.

بیمار بزرگ به یکی از پدیده‌های سال ۲۰۱۷ تبدیل شد و حتی از سوی بنیاد فیلم آمریکا، در فهرست ۱۰ فیلم برتر سال قرار گرفت. این فیلم که با بودجه‌ی ۵ میلیون دلاری ساخته شده، در گیشه نیز موفق بود و به فروش ۵۶ میلیون دلاری رسید. اگر از آثار عاشقانه‌ی پیچیده و جدی خسته شده‌اید، این فیلم می‌تواند حس و حال خوبی به شما تزریق کند.

– فیلم A Star is Born

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۱۸

این فیلم به کارگردانی بردلی کوپر، چهارمین اقتباس از داستان «ستاره‌ای متولد شده‌ است» بوده و می‌توان گفت یکی از بهترین اقتباس‌های آن نیز هست. داستان در رابطه با یک خواننده‌ی مشهور به نام جکسون (بردلی کوپر) است که دائم الخمر بوده و از نظر روحی در وضعیت بدی به سر می‌برد اما پس از آشنایی با یک خواننده‌ی گمنام (لیلی گاگا)، شرایط زندگی‌اش کمی تغییر کرده و عاشق می‌شود.

ستاره‌ای متولد شده‌ است درام پرکششی محسوب می‌شود و داستان عاشقانه‌اش را به شکل درستی روایت می‌کند. این فیلم توانست نامزدی بهترین فیلم اسکار، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش اول مرد را نیز بدست بیاورد.

– فیلم Little Women

بهترین فیلم های عاشقانه

  • سال اکران: ۲۰۱۹

این ساخته‌ی گرتا گرویگ، یکی از بهترین اقتباس‌ها از رمان «زنان کوچک» است و برگ برنده‌ی آن را باید تیم بازیگران بدانیم؛ سرشه رونان، اما واتسون، فلورنس پیو، مریل استریپ، باب ادنکبرک، کریس کوپر و تیموتی شالامی کمک کرده‌اند تا حتی مخاطبی که به این نوع آثار علاقه‌ای ندارد، برای تماشای این فیلم کنجکاو شود. داستان پیرامون چند خواهر در قرن ۱۹ است و روابط عاشقانه‌ی آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

زنان کوچک موفقیت‌های خوبی کسب کرد و به فروش خیره کننده‌ی ۲۱۸ میلیون دلاری رسید. این فیلم نامزد ۶ جایزه‌ی اسکار هم شد، از جمله بهترین فیلم سال و بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی.

همچنین مطالعه کنید: بهترین فیلم های علمی تخیلی قرن ۲۱؛ از آواتار تا دانی دارکو

و اما فیلم‌های دیگر نیز سزاوار حضور در این فهرست بودند؛ از جمله پرتره بانویی در آتش (Portrait of a Lady on Fire)، گتسبی بزرگ (The Great Gatsby)، آنت (Annette)، عشق (Love)، تاوان (Atonement)، پالم اسپرینگز (Palm Springs)، کارول (Carol)، شهوت، احتیاط (Lust, Caution)، مولین رژ (Moulin Rouge)، خطای ستارگان بخت ما (The Fault in Our Stars)، داستان ازدواج (Marriage Story) و پانصد روز سامر.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست بهترین فیلم های عاشقانه قرن ۲۱ هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبعcollidertheplaylistمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.