تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۵:۰۸
کد خبر : 65144

بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱؛ از زمانی برای مُردن نیست تا کاپ شاپ

بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱؛ از زمانی برای مُردن نیست تا کاپ شاپ

بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱؛ از زمانی برای مُردن نیست تا کاپ شاپ سال ۲۰۲۱ برای طرفداران ژانر اکشن به خوبی سپری شد و شاهد عرضه‌ی آثار بزرگی بودیم؛ در ادامه می‌توانید بهترین فیلم های اکشن س..

بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱؛ از زمانی برای مُردن نیست تا کاپ شاپ

سال ۲۰۲۱ برای طرفداران ژانر اکشن به خوبی سپری شد و شاهد عرضه‌ی آثار بزرگی بودیم؛ در ادامه می‌توانید بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱ را بشناسید.

در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱ پرداخته‌ایم؛ آثار جذابی که طرفداران را هیجان‌زده کردند.

سینماها در سال ۲۰۲۰، تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس تعطیل شدند و اکثر عناوین مورد انتظار و بلاک باستری، با توجه به بودجه‌‌ی ساخت بالایی که داشتند، تاخیر خوردند. به همین دلیل، سال ۲۰۲۱ پذیرای فیلم‌های اکشن بیشتری بود و این ژانر به خوبی توانست طرفداران را راضی کند.

بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱

البته آثاری هم وجود داشتند که طرفداران را ناامید کردند و علی رغم هزینه‌های زیادی که برای آن‌ها شده بود، نتوانستند به موفقیت چندانی برسند. در مقابل، چند فیلم غافل‌گیرکننده‌ی اکشن داشتیم که بدون تبلیغات یا هیاهو به نمایش درآمدند اما مورد تحسین مخاطبان قرار گرفتند، همانند «ببرهای کاغذی» که با کمترین بودجه‌ی ممکن، به یکی از بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱ تبدیل شد.

فیلم The Paper Tigers

بهترین فیلم های اکشن سال 2021

ببرهای کاغذی، یک فیلم کمدی رزمی مستقل است که «بائو تِرَن» آن را با کمک‌های مالی طرفداران جلوی دوربین برد. داستان پیرامون سه مبارز کونگ‌فو به نام‌های «دنی»، «هینگ» و «جیم» است که در گذشته، به «سه ببر» مشهور بودند اما حالا مبارزه کردن را کنار گذاشته‌اند. زمانی که استاد سابق آن‌ها به قتل می‌رسد، این سه مبارزِ بازنشسته یک بار دیگر متحد می‌شوند تا انتقام او را بگیرند.

ببرهای کاغذی تلفیق جذابی از اکشن و کمدی است و یک ادای دین خوب به فیلم‌های رزمی کلاسیک محسوب می‌شود. فیلم با اینکه بودجه‌ی بسیار پایینی داشته اما از نظر سکانس‌های اکشن، قابل قبول است و تعدادی از بهترین مبارزات تن به تن سال را در آن پیدا می‌کنید. این فیلم به موفقیت چندانی نرسید اما ارزش تماشا کردن دارد و بائو تِرَن را به عنوان یکی از استعدادهای جدید سینما معرفی می‌کند.

فیلم Copshop

بهترین فیلم های اکشن سال 2021

اکشن‌دوستان، «جو کارنهان» را به خوبی می‌شناسند؛ او آثاری همچون «تیم آ»، «خاکستری» و «نارک» را در کارنامه دارد و معمولا نوع نگاهش به ژانر اکشن کمی متفاوت است. «کاپ شاپ» در رابطه با یک کلاهبردار به نام «تِدی» (فرانک گریلو) است که از سوی تعدادی خلافکار تحت تعقیب قرار دارد، بنابر این خود را به پلیس‌ معرفی می‌کند و به عمد زندانی می‌شود تا از دشمنان خود در امان بماند.

«باب ویدیک» (جرارد باتلر) یک آدمکش حرفه‌ای است که برای کشتن او فرستاده می‌شود و یک پلیس تازه‌وارد (الکسیز لاودر) هم در داستان حضور دارد که میان تدی و باب می‌ایستد. کارنهان در بخش‌های اولیه فیلم، از عناصر طنز به شکلی ظریف استفاده کرده است اما شرایط به تدریج جدی‌تر می‌شود.

«کاپ شاپ» عجله‌ای برای رسیدن به نقطه‌ی اوج ندارد، به آرامی پیش می‌رود و تعلیق می‌سازد اما در بخش‌‎های پایانی، به یکی از هیجان انگیزترین فیلم‌های اکشن سال تبدیل می‌شود و مخاطبان را خشنود خواهد کرد.

فیلم Riders of Justice

بهترین فیلم های اکشن سال 2021

«سواران عدالت» در اصل محصول سال ۲۰۲۰ است اما اکران جهانی آن و نسخه‌ی دیجیتالی فیلم در سال ۲۰۲۱ در دسترس مخاطبان قرار گرفت. «مدس میکلسن» در سال‌های اخیر همواره نشان داده که استاد بازیگری است و می‌تواند هر نوع نقشی را به بهترین شکل اجرا کند. او در سریال «هانیبال»، نقش یک شخصیت منفی را بازی می‌کرد که همیشه، همه چیز را تحت کنترل دارد، در «یک دور دیگر» یک شخصیت مست را به بهترین شکل عرضه کرد و حالا در سواران عدالت، او یک مرد انتقام‌جو است که چیزی برای از دست دادن ندارد.

در این فیلم اکشن-تریلر دانمارکی، میکلسن نقش مردی عصبانی و خشن را بازی می‌کند که می‌خواهد قاتل همسرش را پیدا کند. این داستان کلیشه‌ای با تعلیق بالا و چرخش‌های داستانی تازه‌ای عرضه شده است و فیلم‌ساز، «آندرس توماس ینسن» عناصر کمدی سیاه را هم به اثر اضافه کرده است تا برداشت متفاوتی از ژانر انتقام ارائه دهد.

سواران عدالت سزاوار بیشتر دیده شدن است و می‌توان آن را یکی از بهترین فیلم‌های خارجی‌زبان دو سال گذشته در نظر گرفت. حتی اگر علاقه‌ای به تماشای یک فیلم دانمارکی ندارید، مدس میکلسن شاید نظر شما را تغییر دهد.

فیلم Prisoners Of The Ghostland

بهترین فیلم های اکشن سال 2021

در «زندانیان سرزمین شبح»، «نیکلاس کیج» نقش «قهرمان» را بازی می‌کند! او یک خلافکار است که فرستاده شده تا نوه‌ی شهردار شهر را نجات دهد. قهرمان تنها سه روز فرصت دارد تا این ماموریت را انجام دهد و یک لباس ویژه برتن دارد که حاوی مواد منفجره است و اگر شکست بخورد، بدیهی است که منفجر خواهد شد.

زندانیان سرزمین شبح یک فیلم نیمه‌ سامورائی، نیمه «مکس دیوانه» است که از اِلمان‌های وسترن نیز بهره می‌برد. این ساخته‌ی «سیون سونو» اگرچه امتیازات بالایی دریافت نکرده اما یکی دیگر از کارهای خوب نیکلاس کیج در چند سال اخیر است و از سکانس‌های اکشن جذابی بهره می‌برد. این فیلم سرگرم کننده را از دست ندهید، خصوصا اگر مشکلی با فیلم‌های نیکلاس کیجی و درجه دو ندارید.

فیلم Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings

بهترین فیلم های اکشن سال 2021

«شانگ-چی و افسانه ده حلقه» برای اولین بار، یک ابرقهرمان آسیایی را به طرفداران دنیای سینمایی مارول معرفی کرد؛ مبارزی که قطعا یکی از اعضای آتی تیم انتقام‌جویان خواهد بود. «شانگ-چی» (سیمو لیو) مرد جوانی است که از کودکی توسط پدرش آموزش دیده تا به یک آدمکش حرفه‌ای تبدیل شود و بتواند برای سازمان تروریستی ده حلقه فعالیت کند اما فرار می‌کند و تصمیم می‌گیرد که زندگی تازه‌ای را در آمریکا آغاز نماید. با این حال، شرایط مطابق میل شانگ-چی پیش نمی‌رود و ناخواسته درگیری اتفاقاتی می‌شود که ریشه در گذشته‌ی او دارد.

افسانه ده حلقه اگرچه یک فیلم ابرقهرمانی است اما از نظر سکانس‌های اکشن و مبارزات تن به تن، یکی از بهترین‌های سال محسوب می‌شود و شاید سکانس «اتوبوس» به تنهایی کافی باشد تا آن را در این فهرست قرار دهیم. در این فیلم، بازیگران دیگری همچون «آکوافینا»، «تونی لیانگ» و «میشل یئو» به ایفای نقش می‌پردازند. کارگردانی اثر هم برعهده «دستین دنیل کرتون» است که نشان داد در ساخت آثار بلاک باستری استعداد ویژه‌ای دارد.

فیلم Kate

بهترین فیلم های اکشن سال 2021

در «کیت»، «مری الیزابت وینستد» نقش یک آدمکش حرفه‌ای را بازی می‌کند که پس از کشتن یکی از رؤسای یاکوزا در مقابل دخترش، دچار بحران شده و تصمیم می‌گیرد بازنشسته شود. او در ادامه متوجه می‌شود مسموم شده است و فرصت زیادی برای زندگی کردن ندارد. کیت آخرین ساعات زندگی‌اش را صرف محافظت از همان دختری می‌کند که پدرش را به قتل رسانده بود.

برگ برنده‌ی فیلم، بازی تاثیرگذار مری الیزابت وینستد است که ثابت کرد در ژانر اکشن هم می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. فیلم کیت اگرچه ضعف‌هایی هم دارد اما در ارائه‌ی اکشن موفق است و هرآنچه از این ژانر انتظار دارید را برآورده می‌‎کند.

فیلم Nobody

بهترین فیلم های اکشن سال 2021

«هیچ‌کس» یکی از آثار غافل‌گیرکننده‌ی سال بود که در آن، «باب ادنکیرک» نقش یک مرد معمولی به نام «هاچ» را بازی می‌کند که ظاهرا گذشته‌ای مرموز و تاریک دارد اما حالا یک زندگی ملال‌آور را در کنار خانواده‌اش تجربه می‌کند. او که معمولا سعی می‌کند خشم خود را کنترل کند، پس از اینکه دو سارق به خانه‌ی او می‌آیند، تصمیم می‌گیرد یک بار دیگر به آن آدمی که در گذشته بود، تبدیل شود.

باب ادنکیرک نزدیک به دو سال برای این نقش تمرین کرد و یکی از بهترین قهرمانان سینمایی سال ۲۰۲۱ را ارائه داد. سکانس اتوبوس این فیلم هم به تنهایی شاید کافی باشد تا آن را از آثار اکشن خوب سال گذشته در نظر بگیریم. حالا باید منتظر بمانید تا ببینیم آیا قسمت دومی هم در راه است یا خیر.

فیلم Army Of The Dead

بهترین فیلم های اکشن سال 2021

«ارتش مردگان» یک فیلم زامبی‌محور ژانر سرقت است که از اِلمان‌های اکشن و ترسناک بهره می‌برد. زامبی‌ها به لاس وگاس حمله می‌کنند و آن را به تسخیر خود در می‌آورند. یک مرد ثروتمند که بخشی از اموال او در یکی از کازینوها است، گروهی را استخدام می‌کند که به لاس وگاس برگشته و این پول‌ها را خارج کنند.

ارتش مردگان اگرچه مبتنی بر همان فرمول‌های همیشگی ژانر زامبی است اما نوآوری‌های کوچکی هم دارد، برای مثال بعضی از زامبی‌ها هوشمندتر از سابق هستند و «آلفا» نام دارند. «زک اسنایدر» با این فیلم توانسته یاد و خاطره‌ی اثر خوش‌ساختش، «طلوع مردگان» را زنده کند.

فیلم Raging Fire

بهترین فیلم های اکشن سال 2021

«آتش خشم» آخرین ساخته‌ی «بنی چان» است که متاسفانه مدتی قبل به دلیل ابتلا به سرطان، جان خود را از دست داد. فیلم نهایی او، یادآور آثار تعلیق‌آمیز هنگ کنگیِ دهه‌ی ۹۰ میلادی است که محبوبیت جهانی داشتند. داستان پیرامون یک مامور پلیس به نام «سانگ بانگ» (دانی ین) است که علیه بعضی از دوستان پلیس خود در دادگاه شهادت می‌دهد و آن‌ها را به زندان می‌اندازد. این ماموران پلیس سابق، پس از آزادی تصمیم می‌گیرند تا از سانگ بانگ انتقام بگیرند.

آتش خشم نامه‌ی عاشقانه‌ای است به فیلم‌های اکشن هنگ کنگی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ میلادی و شامل لحظات خاطره‌انگیز و نفس‌گیری می‌شود.

فیلم One Shot

بهترین فیلم های اکشن سال 2021

«اسکات ادکینز» آنقدر فیلم‌های درجه دو بازی کرده که معمولا چندان جدی گرفته نمی‌شود و سینمادوستان از کنار آثار او به راحتی عبور می‌کنند اما اگر قرار باشد یکی از کارهای او را تماشا کنید، آن «آخرین فرصت» است. ادکینز نقش «جیک هریس» را بازی می‌کند، یک مامور ویژه‌ی نیروی دریایی که باید یک زندانی را جابه‌جا کند اما ناگهان یک گروه تروریستی جلوی او و تیمش ظاهر می‌شود تا این زندانی را نجات دهد.

همه‌ی اتفاقات فیلم در یک فرودگاه رخ می‌دهد و سازندگان تلاش کرده‌اند از این محیط نسبتا کوچک در راستای افزایش هیجان استفاده کنند. آخرین فرصت از آن فیلم‌هایی است که اجازه نمی‌دهد لحظه‌ای آرامش داشته باشید و سکانس‌های اکشن آن یکی پس از دیگری از راه می‌رسند. برخلاف ظاهر اولیه‌ی فیلم که به عناوین «درجه ب» نزدیک است، بخش‌های اکشن طراحی خوبی دارند و حتی می‌توانند برای طرفداران فیلم‌های بلاک‌باستری جذاب باشند.

آخرین فرصت، بهترین ساخته‌ی «جیمز نان» در چند سال اخیر به حساب می‌آید و ما را امیدوار می‌کند که در سال‌های آتی، فیلم‌های اکشن بزرگ‌تری از او ببینیم.

فیلم Wrath of Man

بهترین فیلم های اکشن سال 2021

فیلم‌های «گای ریچی» معمولا از عناصر کمدی بهره می‌برند اما «خشم مردانه» متفاوت است و با یک فیلم جنایی-اکشن سیاه روبرو هستیم که شوخی ندارد. «جیسون استاتهام» نقش یک رئیس مافیایی را بازی می‌کند که بصورت مخفیانه وارد یک شرکت حمل پول می‌شود تا قاتل فرزندش را پیدا کند.

خشم مردانه اگرچه همان اِلمان‌های همیشگی ژانر انتقام را دارد اما با تشکر از کارگردانی گای ریچی و بازی خوب استاتهام، به یک اثر پرکشش تبدیل شده که مخاطب را تا آخرین لحظات، هیجان‌زده نگه می‌دارد. فیلم البته مشکلاتی هم دارد، بعضی از شخصیت‌ها اضافی هستند و در بعضی از بخش‌ها، ریتم داستان بیش از اندازه کند می‌‎شود اما یک سوم پایانی، همه‌ی کاستی‌ها را جبران می‌کند.

فیلم No Time To Die

بهترین فیلم های اکشن سال 2021

بیست و پنجمین قسمت مجموعه‌ی جیمز باند، سرانجام در سال ۲۰۲۱ روی پرده رفت و پایان شکوهمندی را برای «دنیل کریگ» رقم زد. کارگردانی این نسخه‌ را «کری فوکوناگا» برعهده دارد که اولین کارگردانِ «آمریکایی» جیمز باند به حساب می‌آید و توانسته رنگ‌وبوی تازه‌ای به این سری فیلم ببخشد.

در «زمانی برای مردن نیست»، دنیل کریگ برای آخرین بار نقش مامور ۰۰۷ را بازی می‌کند و اتفاقات فیلم، پنج سال پس از «اسپکتر» رخ می‌دهد، جایی که جیمز باند دیگر بازنشسته شده و مشغول استراحت است اما مطابق معمول، باید این زندگی عادی را کنار بگذارد تا در مقابل یک تروریست جدید (با بازی «رامی مالک») ایستادگی کند.

همچنین مطالعه کنید: بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۲ که نباید از دست بدهید

«پیتر بردشاو»، منتقد وب‌سایت گاردین، ضمن اعطای امتیاز کامل به فیلم، نوشته است: «پایان بزرگ فیلم نشان می‌دهد که مجموعه‌ی ۰۰۷ هنوز هم می‌تواند طرفداران را غافل‌گیر کند. این فیلم، شگفت‌انگیز، به شکل عجیبی خودآگاه، بامزه، شجاعانه و مهم‌تر از همه، بزرگ است: اکشنی بزرگ، با لحظات کمدی بزرگ، با بدل‌کاری‌های بزرگ که مهم نیست چه اندازه‌اش توسط جلوه‌های ویژه کامپیوتری ساخته شده است. زمانی برای مردن نیست این‌گونه جلوه می‌کند که ماجراهایش در یک دنیای واقعی اتفاق می‌افتد».

در کنار کریگ و مالک، بازیگرانی همچون لئا سیدو، آنا د آرماس، بن ویشاو، نائومی هریس، جفری رایت، کریستف والتز و رالف فاینز در فیلم حضور دارند. آخرین فیلم جیمز باندی دنیل کریگ، با بودجه‌ی ۳۰۱ میلیون دلاری، به فروش ۷۷۴ میلیون دلاری در گیشه رسید و به اعتقاد بسیاری، بهترین فیلم اکشن سال ۲۰۲۱ است.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۱ هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبعScreenrantمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.