تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر : 64804

بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱؛ از جوخه انتحار تا گزارش فرانسوی

بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱؛ از جوخه انتحار تا گزارش فرانسوی

بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱؛ از جوخه انتحار تا گزارش فرانسوی در این مطلب نگاهی به بهترین فیلم های کمدی سال ۲۰۲۱ انداخته‌ایم؛ فیلم‌هایی خنده‌دار و جذاب که تماشاگران‌شان را راضی کرده‌اند.
..

بهترین فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۱؛ از جوخه انتحار تا گزارش فرانسوی

در این مطلب نگاهی به بهترین فیلم های کمدی سال ۲۰۲۱ انداخته‌ایم؛ فیلم‌هایی خنده‌دار و جذاب که تماشاگران‌شان را راضی کرده‌اند.

از مرد آزاد تا بالا رو نگاه نکن، در این مطلب به معرفی بهترین فیلم های کمدی سال ۲۰۲۱ پرداخته‌ایم تا آن‌ها را کمی بهتر بشناسید.

در سالی که گذشت، فیلم‌های کمدی عجیبی به اکران سینماها درآمد یا به صورت دیجیتالی منتشر شد که برداشت‌های متفاوتی از این ژانر ارائه می‌دادند. از چرخش‌های داستانی هوشمندانه تا ایده‌های خلاقانه، فیلم‌های کمدی جذابی که برای این فهرست انتخاب کرده‌ایم، شاید برای همه‌ی سلیقه‌ها راضی‌کننده نباشند اما ارزش تماشا کردن دارند.

بهترین فیلم های کمدی سال ۲۰۲۱

سال ۲۰۲۱ در زمینه‌ی کمدی، شاید از بهترین‌ها نباشد اما تلاش فیلم‌سازان برای ارائه‌ی طنزِ متفاوت را نمی‌توان نادیده گرفت. از ایده‌های علمی تخیلی فانتزی مرد آزاد تا پارودی ژانر فاجعه‌ای توسط بالا رو نگاه نکن و طنز سیاسی ماکسی. ضمن اینکه اکثر فیلم‌های این لیست، کمدی خالص به حساب نمی‌آیند و تلفیقی از ژانرهای مختلف را ارائه می‌دهند.

فیلم Free Guy

بهترین فیلم های کمدی سال 2021

«مرد آزاد» پرخرج‌ترین فیلم اکشن-کمدی سال است و در گیشه نیز به موفقیت‌های قابل قبولی رسید. رایان رینولدز نقش یک کارمند بانک به نام «گای» را ایفا می‌کند که یک روز متوجه می‌شود در واقع یکی از شخصیت‌های تحت کنترل هوش مصنوعی (NPC)، در یک بازی ویدیویی به نام «فری سیتی» (Free City) است. به عبارت دیگر، دنیایی که او در آن زندگی می‌کند، چیزی بیشتر از یک «بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره گسترده» نیست!

این کارمند ساده در ادامه به خودآگاهی می‌رسد و به اولین هوش مصنوعی واقعی بازی تبدیل می‌شود. در کنار سکانس‌های اکشن بزرگی که همه‌ی آن‌ها با جلوه‌های ویژه‌ کامپیوتری ساخته شده‌اند، مرد آزاد سوالات جالبی را هم در رابطه با جامعه‌ی مدرن مطرح می‌کند و به محبوبیت بازی‌های آنلاین می‌پردازد. فیلم اما در میان هیاهو و هرج‌و‌مرج‌هایی که به راه می‌اندازد، یک کمدی ملایم و سرگرم‌کننده است.

فیلم Don’t Look Up

بهترین فیلم های کمدی سال 2021

«بالا رو نگاه نکن» از آن فیلم‌هایی است که شاید از آن لذت ببرید و شاید هم از آن متنفر شوید. این کمدی سیاه علمی تخیلی، داستان دو ستاره‌شناس را روایت می‌کند که در تلاش هستند تا در رابطه با نزدیک شدن یک ستاره‌ی دنباله‌دار به جامعه هشدار دهند؛ ستاره‌‎ای که احتمال دارد به کره زمین برخورد کرده و باعث نابودی آن شود. مشکل اصلی اما اینجاست که کسی این دو ستاره‌شناس را جدی نمی‌گیرد.

جذابیت اصلی فیلم را باید تیم بازیگری آن بدانیم که شامل ستارگانی همچون لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر لارنس، مریل استریپ، راب مورگان، جونا هیل، مارک رایلنس، تایلر پری، ران پرلمن، تیموتی شالامی، آرایانا گرنده، کیت بلانشت و کریس ایوانز می‌شود. چنین بازیگران درجه‌ یکی‌ را شاید هرگز در کنار یکدیگر، در یک اثر سینمایی مشاهده نکنید.

کارگردانی فیلم را «آدام مک‌کی» برعهده دارد که آثاری همچون شب‌های تالادگا، گوینده، رکود بزرگ و معاون را ساخته است. بالا رو نگاه نکن اگرچه نقدهای منفی متعددی دریافت کرده اما یکی از کمدی‌های خاص سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آید.

فیلم Ghostbusters: Afterlife

بهترین فیلم های کمدی سال 2021

«افترلایف» بر خلاف نسخه‌ی بازسازی قبلی، در همان جهان دو قسمت اصلی «شکارچیان روح» رخ می‌دهد و با این هدف ساخته شده تا فصل تازه‌ای را برای این مجموعه آغاز کند. پس از اکران فاجعه‌بار نسخه‌ی سال ۲۰۱۶ به کارگردانی «پال فیگ»، تصور بر این بود که دیگر هیچ قسمتی از این سری فیلم ساخته نخواهد شد و پرونده‌ی آن برای همیشه بسته می‌شود.

آن نسخه‌ی بازسازی به یک شکست تجاری بزرگ تبدیل شد تا سونی برای ادامه دادن مجموعه، راه حل تازه‌ای بیندیشد. فیلم جدید، همان دنیای نسخه‌ی اصلی سال ۱۹۸۴ را ادامه می‌دهد اما به طور همزمان، یک بازسازی تازه محسوب می‌شود.

داستان در مورد مادری است که همراه با دو فرزندش به مزرعه‌ی پدری بازگشته تا زندگی تازه‌ای را آغاز کند اما در ادامه اتفاقی رخ می‌دهد که او با شکارچیان روح ارتباط برقرار می‌کند. بازیگران دو قسمت اصلی همانند بیل مری، دن اکروید، ارنی هادسون، آنی پاتس و سیگورنی ویور در این قسمت بازگشته‌اند و پل راد، کری کون، فین ولفهارد و مکینا گریس، ستارگان جدید اثر هستند.

فیلم ضمن ارائه‌ی ایده‌های تازه، به فیلم‌های کلاسیک و پرطرفدار مجموعه ادای دین می‌کند و یکی از آثار کمدی دوست‌داشتنی سال است.

فیلم The Suicide Squad

بهترین فیلم های کمدی سال 2021

در سال ۲۰۱۶ بود که «جوخه انتحار» با تبلیغات و وعده‌های فراوان روی پرده رفت و اگرچه به فروش ۷۵۰ میلیون دلاری رسید اما نتوانست طرفداران و منتقدان را راضی کند. این فیلم پتانسیل‌های زیادی داشت و شرکت «دی‌سی» در نهایت تصمیم گرفت تا یک فرصت دیگر به آن بدهد.

قسمت دوم، یک آغاز خوشایند و جذاب برای مجموعه است که برای کیفیت بالای آن باید از «جیمز گان» تشکر کنیم. این فیلمساز که بیشتر با سه‌گانه‌ی «نگهبانان کهکشان» شناخته می‌شود، اینجا هم توانسته همان طنز خاص خودش را پیاده‌سازی کند.

در داستان فیلم، دولت تعدادی از ضدقهرمانان را به کار می‌گیرد تا یک زندان متروکه‌ی متعلق به نازی‌ها را نابود کنند. مارگوت رابی، جوئل کینامن، وایولا دیویس و جای کورتنی، چهار بازیگری هستند که از قسمت قبلی بازگشته‌اند و در کنار آن‌ها ستارگانی همچون ادریس البا، پیت دیویدسون، جان سینا، ناتان فیلیون و سیلوستر استالونه به ایفای نقش می‌پردازند.

جوخه انتحار با شخصیت‌های بامزه، دیالوگ‌های به‌یادماندنی و تعدادی از خشن‌ترین سکانس‌های اکشن سال، یک کمدی متفاوت است که طرفداران آثار ابرقهرمانی نباید آن را از دست بدهند.

فیلم The French Dispatch

بهترین فیلم های کمدی سال 2021

«گزارش فرانسوی» ساخته‌ی جدید کارگردان صاحب سبک، «وس اندرسن» است که سه خط داستانی مختلف دارد و داستان زندگی سه خبرنگار آمریکایی در فرانسه را روایت می‌کند. برگ برنده‌ی فیلم، تیم بازیگری باورنکردنی آن است که شامل فرانسیس مک‌ دورمند، بیل مری، تیموتی شالامی، جفری رایت، اوون ویلسون، تیلدا سوینتون، الیزابت ماس، لئا سیدو و بنیسیو دل تورو می‌شود.

وس اندرسن، که فیلم‌هایی همچون هتل بزرگ بوداپست، راشمور، خانواده اشرافی تننبام و آقای فاکس شگفت‌انگیز را ساخته است، یک نوع کمدی منحصربه‌فرد دارد که شاید با هر نوع سلیقه‌ای سازگار نباشد اما حتی اگر با کارهای او ارتباط برقرار نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم گزارش فرانسوی را تماشا کنید که از نظر بصری، یکی از بهترین‌های سال است.

فیلم Bad Trip

بهترین فیلم های کمدی سال 2021

«سفر بد» مجموعه‌‌ای از ویدیوهای دوربین مخفی را در قالب یک داستان ارائه می‌دهد و با اینکه ایده‌ی اولیه آن نوآورانه نیست اما «کیتائو ساکورایی» موفق شده تا مخاطب هدفش را به خوبی سرگرم کند. داستان در فیلم معنای خاصی ندارد و فقط طراحی شده تا لحظات کمدی موردنظر سازندگان را در خود جای دهد.

«کریس» و «باد» یک سفر جاده‌ای از فلوریدا به نیویورک را آغاز می‌کنند تا کریس بتواند به عشق قدیمی‌اش بگوید که می‌خواهد ادامه‌ی زندگی‌اش را با او باشد. آن‌ها که برای این سفر، ماشین خواهر باد را به سرقت برده‌اند، از سوی او که یک خلافکار است، مورد تعقیب قرار می‌گیرند.

بازیگران فیلم برای سکانس‌های دوربین‌ مخفی، موفق شده‌اند تا آدم‌های واقعی را فریب دهند و آن‌ها را وارد دسیسه‌های خود کنند. سفر بد، لحظات به شدت خنده‌داری دارد که یادآور کمدی‌های کلاسیک هستند و اینکه در دنیای واقعی اتفاق می‌افتند، آن‌ها را بامزه‌تر کرده است.

فیلم Moxie

بهترین فیلم های کمدی سال 2021

«ماکسی» به کارگردانی «امی پولر»، داستان دخترک ۱۶ ساله‌ای به نام «ویوین» را روایت می‌کند که برای حمایت از دختران مدرسه‌اش به پا می‌خیزد و مجله‌ای فمنیستی به راه می‌اندازد تا جلوی قلدری و آزار و اذیت‌های جنسی را بگیرد. فیلم که یادآور «دختران بدجنس» است، به دلیل تفکرات فمنیستی که ارائه می‌دهد، شاید به آثار پروپاگاندایی شباهت پیدا کند اما آزاردهنده نیست.

بعضی از منتقدان، ماکسی را یک فیلم شعاری و ظاهرساز توصیف کرده‌اند که به شخصیت‌های رنگین‌پوست یا معلول خود توجه چندانی ندارد و شخصیت سفیدپوست اصلی، مطابق معمول همه را نجات می‌دهد. با این وجود، اگر شعارها و تفکرات فیلم را کنار بگذاریم، با یک کمدی درام بامزه در رابطه با بلوغ روبرو می‌شویم که می‌تواند مخاطب را سرگرم کند.

فیلم Barb & Star Go To Vista Del Mar

بهترین فیلم های کمدی سال 2021

«بارب و استار به ویستا دل‌مار می‌روند» داستان دو دوست را روایت می‌کند که برای اولین بار، شهر محل زندگی خود را ترک می‌کنند تا به ویستا دل‌مارِ فلوریدا سفر کنند اما گرفتار نقشه‌های یک ابرشرور می‌شوند که می‌خواهد این شهر را از بین ببرد.

«شارون فیشرمن» (که نقش او را هم «کریستن ویگ» بازی می‌کند)، می‌خواهد با فرستادن گروهی از پشه‌های مرگبار، همه‌ی ساکنان را به قتل برساند اما «بارب» و «استار» در مقابل او ایستادگی می‌کنند. این فیلم قرار بود در سال ۲۰۲۰ اکران شود اما به دلیل شیوع کرونا ویروس، با تاخیر روبرو شد.

فیلم برخلاف ظاهر و خلاصه داستانش، بسیار کمدی‌تر است و شامل چند شخصیت به‌یادماندنی می‌شود. اگر از طرفداران کمدی‌های خالص هستید، این فیلم شما را راضی خواهد کرد، البته به شرطی که آن را جدی نگیرید.

فیلم Willy’s Wonderland

بهترین فیلم های کمدی سال 2021

«سرزمین عجایب ویلی» تلفیقی از اکشن، کمدی و فیلم‌های ترسناک کلاسیک است. نیکولاس کیج نقش مرد بی‌خانمانی را بازی می‌کند که لاستیک ماشینش پنجر می‌شود و آن را تحویل مکانیک می‌دهد. او از آنجایی که پول کافی برای پرداخت و دریافت ماشین را ندارد، مجبور می‌شود برای یک شب به عنوان نظافتچی در یک مرکز تفریحی خانوادگی متروکه کار کند اما چیزی که او نمی‌داند، این است که در آنجا همراه با هشت موجود عروسکی قاتل، زندانی شده است.

سرزمین عجایب ویلی واقعا فیلم عجیبی است و از آن جالب‌تر اینکه نیکولاس کیج، به طور کلی حرف نمی‌‎زند تا اکثر سکانس‌های طنز، بواسطه‌ی کمدی فیزیکی ارائه شوند. این فیلم هم قرار بود در سال ۲۰۲۰ روی پرده برود که تحت تاثیر کرونا ویروس قرار گرفت و در نهایت بصورت محدود اکران شد.

​​​​​​فیلم Bo Burnham’s Inside

بهترین فیلم های کمدی سال 2021

«بو برنهام» یکی از محبوب‌ترین استندآپ کمدین‌های چند سال اخیر بوده است که کار خود را از یوتیوب آغاز کرد. با «داخل»، برنهام از پارودی و تمسخر فاصله گرفته است تا حس‌وحال شخصی‌اش از دوران کووید ۱۹ را با دیگران به اشتراک بگذارد.

چنین مضمونی شاید بسیار جدی باشد و سخت است که از آن بتواند طنز درستی درآورد اما برنهام موفق شده تا سختی‌های ناشی از مبحوس شدن در خانه را با لحن ملایم و بامزه‌ای به تصویر بکشد.

برنهام به فشار روانی ناشی از خانه‌نشینی، جنبش‌های اجتماعی، گرمایش جهانی می‌پردازد، موسیقی اجرا می‌کند و حتی بخش‌هایی از زندگی روزمره‌اش را به طرفداران نشان می‌دهد. این فیلم را می‌توانیم یک «کمدی جدی» توصیف کنیم که حرف‌ها و پیام‌هایش را در دوران کرونا ویروس، به خوبی می‌توان درک کرد. داخل، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و حتی نامزد جوایز اِمی شد.

همچنین مطالعه کنید: بهترین سریال‌های سال ۲۰۲۱ از نظر مجله تایم

فیلم Werewolves Within

بهترین فیلم های کمدی سال 2021

شاید ندانید اما «گرگینه‌های درون» در واقع اقتباس سینمایی یک بازی واقعیت مجازی به همین نام است که حدود ۵ سال قبل عرضه شد. البته اهمیتی ندارد که آن بازی را تجربه کرده باشید و این فیلم کاملا مستقل است. داستان پیرامون گروهی از آدم‌ها است که گرفتار کولاک شده‌اند و در این میان، باید بفهمند چه کسی میان آن‌ها، یک گرگینه‌ی خونخوار است.

گرگینه‌های درون یکی از کمدی‌های غافل‌گیرکننده‌ی سال است که شاید به آن اندازه‌ای که سزاوارش بود، مورد توجه قرار نگرفت. این فیلم، ژانرهای کمدی، ترسناک و معمایی را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و لازم به ذکر است که در میان آثاری که براساس بازی‌هایی ویدیویی ساخته شده‌اند، بالاترین امتیاز را از سوی منتقدان دریافت کرده است.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست بهترین فیلم های کمدی سال ۲۰۲۱ هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبعScreenrantمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.