تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر : 586580

بهترین فر پیتزا خانگی یا رستورانی کدام است؟

بهترین فر پیتزا خانگی یا رستورانی کدام است؟

بهترین فر پیتزا علی الخصوص برای رستورانها، فرهایی هستند که در مدت زمان کوتاهی پیتزا را به بهترین شکل ممکن پخت کنند. در دنیای امروزه یکی از نیازهای اصلی فرهای پیتزا همین سریع بودن آن است.   غذا جزئی از حیاتی‌ترین بخش زندگی انسان‌ها به شمار می‌آید. انسان‌های اولیه تمام مواد غذایی اعم از گوشت

بهترین فر پیتزا علی الخصوص برای رستورانها، فرهایی هستند که در مدت زمان کوتاهی پیتزا را به بهترین شکل ممکن پخت کنند. در دنیای امروزه یکی از نیازهای اصلی فرهای پیتزا همین سریع بودن آن است.

 

غذا جزئی از حیاتی‌ترین بخش زندگی انسان‌ها به شمار می‌آید. انسان‌های اولیه تمام مواد غذایی اعم از گوشت و سبزی‌ها را به‌صورت خام می‌خوردند. با پیدایش آتش، به‌مرور مواد غذایی را به شکل‌های گوناگون طبخ می‌کردند و با پیشرفت علم، لوازمی مانند اجاق‌گاز برای پخت غذا پدید آمد. تنوع در طبخ غذاها بسیار زیاد است و به همین منظور انواع فرها، مایکروفرها و… طراحی و تولیدشده‌اند. یکی از محبوب‌ترین غذاهایی که برای پخت آن احتیاج به فر خواهید داشت، پیتزا است. با توجه به تنوع پیتزاها و مواد مورداستفاده در آن‌ها، انتخاب یک فر مناسب می‌تواند کار شما را بسیار آسان‌ کند؛ فر پیتزا صندوقی و فر پیتزا ریلی، یکی از رایج‌ترین انواع فرهای پیتزا است که طرفداران زیادی دارد و در رستوران ها کاربرد بسیار دارد.

محبوب ترین نوع فر در بین آشپزان برای تهیه انواع پیتزا  فر های ریلی هستند که در نوع و روند پخت انواع پیتزا بسیار متفاوت عمل می کنند و سرعت پخت بسیار بالایی دارند. همچنین فر پیتزا صندوقی برای تجهیزات فست فود یکی از بهترین گزینه ها برای خرید می باشند چرا که دارای قیمت بسیار مناسبی هستند و پیتزای بسیار لذیذ و با کیفیتی را می توان به کمک آنها تهیه نمود و به مشتریان تحویل داد، همچنین پخت پیتزای سریع یکی دیگر از مزایای فر پیتزا صندوقی است. شرکتهای بزرگ عرضه کننده داخلی و خارجی مانند ooni.com, negin-tabkh.com, amazon, nytimes.com تلاش کرده اند که فرهای متنوعی تولید کنند. شایان ذکر است رقابت شرکتهای تولید کننده برای ساخت فرها از نظر زمانی بوده است. بهترین فر پیتزا علی الخصوص برای رستورانها، فرهایی هستند که در مدت زمان کوتاهی پیتزا را به بهترین شکل ممکن پخت کنند. در دنیای امروزه یکی از نیازهای اصلی فرهای پیتزا همین سریع بودن آن است.

انواع فر پیتزا

برای طبخ پیتزا فرهایی با مدل‌های گوناگونی تولیدشده‌اند که بهتر است در کنار آشنایی با فر پیتزا صندوقی، دیگر انواع فر را نیز بشناسید تا در صورت نیاز اقدام به خرید بهترین و مناسب‌ترین مدل آن‌ها نمایید. انواع فر پیتزا عبارت‌اند از:

1. فر کانوکشن پیتزا

فرهای پیتزا کانوکشن بر اساس جابه‌جایی حرارت، طراحی و تولید می‌شوند. این فرها برای مکان‌هایی که دارای فضای کمی هستند بسیار مناسب است؛ کم کردن هزینه‌ها و همچنین کاهش مصرف انرژی، از مهم‌ترین مزایای استفاده از این نوع فر محسوب می‌شود. زمان پخت یک پیتزا در فرهای پیتزا کانوکشن حدود ۵ الی ۷ دقیقه است که دارای دو مدل برقی و گازی است. طبقات فلزی حفره‌دار این فرها سبب افزایش بازدهی پخت می‌شود.

2. فر تنوری پیتزا

فر پیتزا تنوری نوعی از فر گردان محسوب می‌شود که حرارت را در تمام سطح تنور پخش می‌کند. فر پیتزا تنوری یا آجری، به‌صورت گنبدی با تنور گرد و نمای آجری تولید می‌شود؛ با استفاده از یک پاروی خاص می‌توان پیتزا را درون این فر قرار داد. این فرها به تنورهای نانوایی شباهت زیادی دارند. ازجمله دلایل محبوبیت این فرها می‌توان به مغزپخت شدن پیتزا و توانایی کنترل بیشتر آشپز در هنگام پخت اشاره کرد و ازجمله نکات منفی پررنگ آن‌ها، حجم زیاد این وسیله و گرم شدن محیط است. این فرها دارای مزایای زیادی هستند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. شعله این فرها به‌صورت آبی می‌سوزد و عملکرد آن‌ها بدون ایجاد گاز کربن دی‌اکسید است.
  2. استفاده از کلاهک عایق‌بندی شده در این فر به پیشگیری از هدر رفتن حرارت و دمای فر کمک شایانی می‌کند.
  3. اغلب مدل‌های این فر دارای قابلیت تنظیم دما از ۵۰ تا ۶۰۰ درجه هستند.
  4. می‌توانید سرعت چرخش تنور و تایم آن را متناسب با غذای خود تنظیم کنید.
  5. این فرها از سیستم‌های ترموستات و ترموکوپل هوشمند بهره برده‌اند.

بهترین فر پیتزا خانگی یا رستورانی کدام است؟

3. فر ریلی پیتزا

یکی از پرکاربردترین انواع فر برای پخت پیتزا، فر پیتزا ریلی است که در رستوران‌ها و فست‌فودها به‌کاربرده می‌شوند؛ این فرها علاوه‌بر پخت پیتزا، برای پخت لازانیا، سیب‌زمینی، برگر و … بسیار مناسب هستند. به این نوع از فرها، فر پیتزا تونلی نیز می‌گویند که در سایزهای گوناگون و به دو صورت موتور پایین و موتور بغل وارد بازار می‌شوند. این فرها جزو بروزترین فر صنعی پیتزا محسوب می‌شوند. سبک کار این فرها، پخت با حرارت غیرمستقیم است. ازجمله نکات مثبتی که باعث شده است این فرها موردتوجه قرار گیرند، کاهش مصرف انرژی است که برای رستوران‌ها و فست‌فودها بسیار مهم است. در برخی از مدل‌های فر پیتزا تونلی، نمی‌توان به‌صورت هم‌زمان چند مدل پیتزا را درون آن قرار داد؛ برخی مدل‌های دیگر نیز وجود دارند که مواد غذایی به‌خوبی در آن‌ها پخته نمی‌شوند؛ هنگام خرید این فر باید از مرجع معتبری اقدام کنید.

فر پیتزا ریلی ویژگی‌های بسیار محبوبی دارد که عبارت‌اند از:

  1. این فر دارای بدنۀ عایق است که از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند.
  2. کیفیت بالای پخت غذا باعث می‌شود که غذاها طعم خوبی داشته باشند.
  3. برخورداری از قابلیت شست‌وشوی قطعات که یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های این نوع فر است و تا حدود زیادی به رعایت بهداشت کمک می‌کند.
  4. مجهز به سیستم ایمنی برای مواقع ضروری که باعث شده این فر انتخابی مناسب برای رستوران‌ها و فست‌فودها باشد.
  5. برخورداری از قابلیت تنظیم زمان پخت و امکان تغییر جهت حرکت برای کنترل بیشتر هنگام پخت غذاهای مختلف
  6. برخورداری از قابلیت تنظیم باد به شکل جداگانه از بالا و پایین که این فر را به یک گزینۀ مناسب برای پخت جوجه تبدیل کرده است.
  7. سرعت بالا و بسیار مناسب برای فست‌فودها

جهت آشنایی کامل با فر پیتزای ریلی و قیمت آن اینجا کلیک کنید.

به نقل قول از مدیران نگین طبخ، بهترین فر پیتزا رستورانی در شرایطی که ظرفیت بالا باشد، فر پیتزا ریلی می تواند پاسخگو باشد.

4. فر صندوقی پیتزا

فر پیتزا صندوقی را با نام فر پیتزا طبقه‌ای نیز می‌شناسند که در ظرفیت‌های مختلف و با ابعاد گوناگون طراحی و تولید می‌شوند. از فر پیتزا صندوق‌دار در آشپزخانه‌های صنعتی، رستوران‌ها و فست‌فودها استفاده می‌شود. درواقع این فرها از چند ظرف (بشقاب) تشکیل‌شده‌اند که ظرفیت دستگاه توسط این بشقاب‌ها مشخص می‌شود. فر پیتزا صندوقی ازجمله فرهای ارزان‌قیمت موجود در بازار محسوب می‌شوند و اغلب افرادی که می‌خواهند با هزینه‌های کمتری کسب‌وکار خود را آغاز کنند، به سراغ این فر می‌روند. زمان پخت در این مدل فر حدود ۱۵ دقیقه است و آشپز باید مراقب باشد که پیتزا بیش‌ازحد برشته نشود.

فر پیتزا صندوقی از مزایای زیادی برخوردار است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. پخت یکنواخت زیر و روی پیتزا
  2. برخورداری از قابلیت اتصال به گاز شهری و کپسولی
  3. دارای قابلیت شست‌وشوی آسان و سریع
  4. قیمت پایین و مقرون‌به‌صرفه
  5. قابلیت استفادۀ آسان با استفاده از پنل دیجیتالی و مکانیکی
  6. امکان پخت انواع پیتزاها
  7. پخت چندین پیتزا و حتی چندین غذای مختلف به‌صورت هم‌زمان در فرهای دوطبقه

بهترین فر پیتزا خانگی یا رستورانی کدام است؟

سخن پایانی

پیتزا ازجمله غذاهایی است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. به‌منظور پخت انواع پیتزا و برخی از فست فودها، فرهای پیتزا در مدل‌های مختلفی همچون فر پیتزا صندوقی، فر پیتزا تنوری، فر پیتزا ریلی و فر پیتزا کانوکشن تولیدشده‌اند؛ هرکدام از این فرها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که برای مکان‌های مختلفت و پخت پیتزاهای گوناگون به‌کار می‌روند. فر پیتزا صندوقی ازجمله فرهای مخصوص پیتزا است که به دلیل هزینه‌های پایین و صرفه‌جویی در انرژی، مورد‌ استقبال عدۀ زیادی قرارگرفته است. این نوع از انواع فرهای پیتزا برای کسانی که به‌تازگی کار خود را شروع کرده‌اند و به دنبال کم کردن هزینه‌های خود هستند، بسیار مناسب است.

امروزه انواع فرها به‌منظور پخت انواع غذاها در مکان‌های مختلف مورداستفاده عموم مردم قرارگرفته‌اند و فروشگاههای بزرگی چون دیجی کالا، نگین طبخ خاورمیانه و ترب در کشورمان ایران اقدام به فروش فرهای پیتزا کرده اند. اما در این میان نگین طبخ خاورمیانه، فر پیتزا ریلی و فر پیتزا صندوقی مخصوص رستوران و آشپزخانه های صنعتی را به صورت تخصصی عرضه می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 02144506442 و 09129546703 تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر را از متخصصین آنها بگیرید یا می توانید به سایت نگین طبخ خاورمیانه مراجعه کنید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به پیتزا و تاریخچه آن می توانید به سایت ویکی پدیا فارسی مراجعه کنید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 34 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.