تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر : 589649

بهترین سمعک برای وزوز گوش

بهترین سمعک برای وزوز گوش

  ارتباط گرفتن با دنیای اطراف از طریق حواس پنجگانه ما امکان پذیر است. وقتی در یکی از این حواس اختلالی ایجاد شود، احساس می‌کنید ارتباط شما با دنیا مختل شده است. اگر وزوزی دائمی در گوش خود احساس می‌کنید، اگر این صدا تمرکز شما را بهم می‌زند و ارتباط گرفتن با دیگران را سخت

 

ارتباط گرفتن با دنیای اطراف از طریق حواس پنجگانه ما امکان پذیر است. وقتی در یکی از این حواس اختلالی ایجاد شود، احساس می‌کنید ارتباط شما با دنیا مختل شده است. اگر وزوزی دائمی در گوش خود احساس می‌کنید، اگر این صدا تمرکز شما را بهم می‌زند و ارتباط گرفتن با دیگران را سخت کرده است، تنها راه پیدا کردن درمانی برای آن است. وزوز در گوش می‌تواند مشکالت زیادی را برای شما بوجود بیاورد.

خوب است بدانید وزوز گوش نشان از وجود مشکلی در سیستم شنوایی شما است و برای درمان آن بهتر است دلایل وزوز گوش را بشناسید و با رفع آنها، وزوز گوش خود را درمان کنید. در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

بهترین سمعک برای وزوز گوش

وزوز گوش چیست؟

وزوز گوش اصطالحی ساده برای وضعیتی است که صدای یک زنگ را بدون اینکه در محیط خارجی وجود داشته باشد در گوش خود می‌شنوید. صدای یک زنگ مدام که می‌تواند تیز یا نرم باشد، ثابت یا منقطع شود، این وضعیت را ایجاد می‌کند این صدای وزوز ممکن است قبل خواب به بلندترین حد خود برسد و حتی در طول روز و در زمان انجام کارهای روزمره به سراغ شما بیاید. درجه آزار دیدن از این صدا بستگی به نوع تجربه فرد دارد.

در برخی حاالت ممکن است یک صدای زنگ نرم و منقطع باشد که خیلی در طول روز تکرار نشود و مزاحم فرد نیز نباشد. در برخی دیگر از موارد ممکن است به صورت ثابت و با صدای غیرقابل تحمل ایجاد شود که در این هنگام بیش از یک ناراحتی جزئی است و باید به آن رسیدگی شود.

زمان مراجعه به پزشک برای وزوز گوش کی می‌باشد؟

زمان مراجعه به پزشک برای درمان وزوز گوش تا حدود زیادی به این بستگی دارد که وزوز گوش شما در چه وضعیتی قرار دارد. حدس زدن دلیل وزوز به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که این مشکل تا چه حد جدی و حاد است. اگر وزوز شما به صورت منقطع و با صدای کم است احتمال دارد به دلیل سردرد، استرس، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند باشد. هر چند که حتی اگر همین موارد هم تکرار شد، مراجعه به پزشک یک ضرورت است.

از سوی دیگر، برخی موارد مربوط به کهولت سن، ضربه به سر و حوادث خطرناک فیزیکی است که مراجعه به پزشک برای وزوز گوش را باید در اولویت قرار داد. در این شرایط معموال وزوز گوش طولانی مدت و با صدای زیاد است.

بهترین سمعک برای وزوز گوش

کدام سمعک برای وزوز گوش مناسب است؟

یشرفت در طراحی تجهیزات پزشکی و سالمت باعث شده سمعک‌های مختلفی برای مشکالت شنوایی مختلف طراحی شوند. همه به دلیل کم شنوایی حاد از سمعک استفاده نمی‌کنند. بنابراین به دلیل طیف مختلف مشکالت شنوایی، سمعک‌های متفاوتی نیز برای آن عرضه شده است. سمعک‌خا به درمان کم شنوایی کمک می‌کنند و همین امر موجب درمان وزوز ناشی از کم شنوایی نیز می‌شود.

بهترین سمعک برای وزوز گوش، سمعک‌های مدرنی هستند که به بازآموزی مغز کمک می‌کنند. یکی از ویژگی سمعک‌های مدرن این است که علاوه بر پوشاندن صدای وزوز و رساندن صدای دنیا بیرون به مغز، به بازآموزی نیز کمک می‌کنند. بازآموزی صدایی به این معنی است که به مغز کمک می‌کند تا روی صداهای دلخواه تمرکز کند و به نوعی صدا درمانی انجام می‌شود. این صدا درمانی در هر مرحله‌ای، صداهای آزاردهنده زنگ زدن گوش و وزوز کردن را از بین می‌برد.

وزوز گوش به تنهایی (یعنی بدون مشکل شنوایی حاد) معموال به حدی نیست که فرد به سراغ درمان پزشکی برود. مگر موارد استثنا که شدت و ثبات و قدرت این وزوز و زنگ به حدی باشد که زندگی روزمره را مختل کند.

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین سمعک برای وزوز گوش هستید، همواره باید یک چارچوب استاندارد و معیار در نظر داشته باشید. به طوری که هر سمعکی که پیدا می‌کنید را با چارچوب مورد نظر ارزیابی کنید تا ارزش آن مشخص شود. از ویژگی‌های یک سمعک مناسب می توان به موارد زیر اشاره داشت:

کاهش نویز

راه‌های مختلفی وجود دارد که سمعک دیجیتال با نویز سازگار می‌شود. کاهش نویز به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا صدا را در موقعیت‌های پر سر و صدا کم و زیاد کنند که به شما امکان می‌دهد مکالمه را بهتر بشنوید. کاهش بازخورد اطمینان حاصل می‌کند که صدای تقویت شده توسط میکروفون دریافت نمی‌شود. بدون این ویژگی، ممکن است زمانی که سمعک خود را وارد و خارج می‌کنید، صدای زنگ آشنایی را بشنوید. میزان کاهش بازخورد در واحدهای صدا به کم شنوایی و تناسب شما بستگی دارد.

میکروفون‌های جهت دار

اگر در موقعیت‌های پر سر و صدا به سختی می‌شنوید، دکتر شما ممکن است الزام این ویژگی را به شما توصیه کند. هر سمعک دارای دو میکروفون است که یکی صداهای جلوی شما و دیگری صداهای پشت سر شما را می‌گیرد. این پردازنده به طور خودکار حساسیت میکروفون عقب را در موقعیت‌های پر سر و صدا کاهش می‌دهد و زمانی که صدا چندان بلند نیست، فرآیند را به طور خودکار معکوس می کند.

کلینیک شنوایی سنجی دانیال، با بهره‌گیری از بروزترین متدهای درمانی و متخصصین باتجربه، شنوایی را یه شما هدیه می‌دهد. در هر زمان می‌توانید با متخصصان تماس حاصل کنید و از آنها مشاوره دریافت کنید. همچنین آنها سمعک مناسب شما را انتخاب کرده و از قیمت سمعک‌ مطلع می‌کنند.

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.