تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۹:۲۵
کد خبر : 65283

بهترین روش بستن فاصله بین دندان ها را در اینجا بخوانید

بهترین روش بستن فاصله بین دندان ها را در اینجا بخوانید

فهرست۱ لمینت سرامیکی از چه چیزی درست می‌شود؟۲ کاربرد‌های لمینت سرامیکی۳ کاربرد لمینت سرامیکی در برطرف کردن مشکلات زیر دندان‌ها۴ کارکرد لمینت‌های سرامیکی در اصلاح طرح لبخند۵ معرفی دکتر نوشین نصیری لمینت سرامیکی لایه‌های بسیار نازکی از مواد ونیر هستند که جنسی از سرامیک بادوام دارند. این مواد را می‌توان به‌عنوان روکش بر روی تاج دندان‌های …

لمینت سرامیکی لایه‌های بسیار نازکی از مواد ونیر هستند که جنسی از سرامیک بادوام دارند. این مواد را می‌توان به‌عنوان روکش بر روی تاج دندان‌های از بین رفته، شکسته، زرد رنگ و با مشکلات متعدد قرار داده و ظاهری جدید و زیبا به آن‌ها بخشید. ونیرهای سرامیکی ساخته شده از مواد پرسلین هستند هستند و بیشتر با اهداف زیباسازی دندان‌ها و اصلاح طرح لبخندی فوق‌العاده به‌کار می‌روند.

این مواد دندان را درخشان‌تر، ‌سفیدتر، یک‌دست‌تر و ردیف‌تر نشان می‌دهند. بسیاری از کاستی‌های ظاهری دندان مانند فواصل دندانی نیز با کمک این مدل از لمینت‌ها پوشانده شده و چهره فرد را بشاش‌تر می‌کنند.

عمر طولانی لمینت‌های سرامیکی به ‌شرط رعایت اصول بهداشتی از ده تا بیست‌سال است. در این نوشتار تصمیم گرفتیم به‌صورت جزئی‌تری به ‌مقوله زیباسازی با استفاده از لمینت‌های سرامیکی دندانی پرداخته و نتایج آن را با یکدیگر بررسی کنیم. چراکه این مدل اصلاحات نیازمند تجربه و علم فراوان دندانپزشک شماست.

لمینت سرامیکی از چه چیزی درست می‌شود؟

گفتیم که برخی لمینت‌های مورد نظر از ماده‌ای غیرفلزی و غیرآلی به‌نام پرسلین تشکیل شده و امکان اتصال به ‌مینای دندان‌ها را دارند. این ماده همانند شیشه شفاف و درخشان است. ظاهر مواد تشکیل شده از پرسلین بسیار زیبا بوده و مهم‌تر از همه امکان قرارگیری در محیط مرطوب و پر از اسید دهان و دندان را دارند.

ماندگاری این مواد در چنین شرایطی یکی از نکات فوق‌العاده آن‌ها محسوب شده و مانع از ایجاد عفونت و بوی بد دهان می‌شوند. رویه این لمینت‌ها با دو نوع مختلف سرامیک خالص و لیتیوم سرامیک پوشانیده شده‌اند و بسته به ‌نوع شرکت سازنده دارای تنوع ساختی متفاوتی هستند.

ضخامت لمینت سرامیکی از ۰.۵ میلی‌متر تا ۱.۲ میلی‌متر و از ۰.۵ میلی‌متر تا ۰.۶ میلی‌متر بوده و قابلیت جایگیری بر روی تاج دندان را خواهند داشت. حتی سری جدیدی از لمینت‌های سرامیکی نیز عرضه شده‌اند که با توجه به تکنولوژی روز دنیا در حد ۰.۲ میلی‌متر ضخامت داشته و بسیار نازک هستند. این نازکی در حدی است که مانند پوسته بیرونی تخم‌مرغ به ‌چشم می‌آیند. یکی دیگر از نکات قابل‌توجه لمینت‌های سرامیکی تنوع رنگی آن‌ و تناسب با رنگ‌های طبیعی دندان‌های اصلی است.

برحسب تجربه و مهارت دندانپزشک در زمان کار‌ می‌توان بر روی این مواد سایه زده و با تراش‌های بسیار ظریف، شباهت این مواد به دندان اصلی را بالا برد. نیمه‌شفاف بودن لمینت‌ها موجب افزایش درخشندگی بر روی تاج دندان شده و زیبایی دوچندانی به آن‌ها می‌بخشد.

بهترین روش بستن فاصله بین دندان ها را در اینجا بخوانید

کاربرد‌های لمینت سرامیکی

با سرعت روزافزونی که در پیشرفت تکنولوژی‌های زیباسازی دندان شاهدش هستیم، جایگاه لمینت‌های سرامیکی بسیار محکم بوده و اقبال خوبی در میان مخاطبان پیدا کرده است. کیفیت بالا و عمر طولانی این مواد باعث شده تا ظاهر دندان‌ها به‌شکلی فوق‌العاده در بیایند و به‌همین دلیل مراجعه‌کنندگان تمایل زیادی به استفاده از این نوع روکش‌ها داشته باشند.

کاربردهای متداول این مدل لمینت‌ها در اصلاح کوتاهی دندان یا کجی و بد رنگی‌ها آن‌ها قابل‌توجه بوده و به بهبود ظاهری دندان‌ها کمک به‌سزایی می‌کند. به‌ همین علت است که برای اصلاح طرح لبخند دندان‌های جلو، بهره‌گیری از لمینت‌های سرامیکی می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد.

با تمامی این‌ها سوای مرغوبیت مواد مهارت دندانپزشک نیز در نتیجه کار بسیار پراهمیت است. اینکه دندانپزشک شما چگونه بتواند از مواد لمینت سرامیکی به‌ بهترین شکل ممکن استفاده کرده و رنگ و مدل و زاویه قرارگیری و هماهنگی میان دندان‌ها را ایجاد کند به خبرگی و کارآزمودن او مربوط است نه کیفیت مواد درجه یک! دندان‌های ساییده شده، لب پریده، شکسته، کج درآمده، پرفاصله، هم‌تراز نبودن استخوان فک بالا و پایین، لثه‌های بلند یا خیلی کوتاه و بسیاری دیگر از این طیف مشکلات ‌با کمک انتخاب یک متخصص ورزیده و استفاده از مواد با کیفیت لمینت‌های سرامیکی حل خواهد شد. برای دیدن عکس های واقعی قبل و بعد از لمینت سرامیکی دکتر نصیری اینجا کلیک کنید.

کاربرد لمینت سرامیکی در برطرف کردن مشکلات زیر دندان‌ها

استفاده از لمینت نه فقط در ظاهر دندان‌ها و بهبودی مشکلات رویی آن‌ها مؤثر است که تاثیر فوق‌العاده‌ای نیز بر روی مشکلات زیردندانی دارد. در صورتی‌که دندانی به‌علت عصب‌کشی یا مصرف داروهای خاص دچار تغییر رنگ شده باشد لمینت‌های سرامیکی انتخاب بسیار خوبی هستند.

افزون بر آن پرکردگی‌های دندانی نیز در تغییر رنگ مینای دندان، تاثیرگذارند. اگر دندانی در اثر دندان‌قروچه و سایش بیش‌ازحد کوتاه شده باشد، یا اینکه بر اثر ضره لب‌پریده، ترک‌خورده یا شکسته باشد لمینت کردن انتخاب بسیار خوبی است. گاهی به‌ صورت مادرزادی دندان‌ها از جای خود خارج شده و به شکلی ناموزون در آمده‌اند.

به ‌خصوص برای مواقعی که فاصله ‌بین دندانی از کودکی به‌ جا مانده باشد نیز لمینت کارساز است. حتی زمان‌هایی که بیمار از قبل به سفیدکردن دندان‌ها پرداخته باشد و مجدد این مواد رنگ گرفته باشند، لمینت دندان به‌صورت سرامیکی جوابگو است.

بهترین روش بستن فاصله بین دندان ها را در اینجا بخوانید

کارکرد لمینت‌های سرامیکی در اصلاح طرح لبخند

لمینت‌های پرسلین همانند پوسته‌های نازک تخم‌مرغ بر روی مینای دندان قرار گرفته و با کمک مهارت دندانپزشک به شکل و رنگ سایر دندان‌های طبیعی در می‌آیند. اندازه، طول، هماهنگی با فاصله لب‌ها، تناسب با لثه‌ها و بسیاری از فاکتورهای مهم در این طراحی اثر گذاشته و به‌ هنگام لبخند زدن و خندیدن، خودنمایی می‌کنند.

جنس لمینت‌ سرامیکی در طول عمر، کیفیت رنگ و دوام بسیار تاثیرگذار بوده و درخشش توأم با طبیعی بودن به صورت فرد می‌بخشد. نکته جالب لمینت‌های سرامیکی استحکام آن‌ها در زمانی‌است که بر روی پوشش سخت دندان چسبیده و مانع از خورد شدن در برابر ضربه می‌شوند. این مواد در برابر رنگ‌پذیری نیز مقاومت بالایی داشته و نسبت به‌سایر روکش‌ها و پوشش‌های دندانی ثبات رنگی بالاتری دارند.

در واقع تکنولوژی اتصال این مدل لمینت مانند پر کردن دندان‌ها بود و تفاوت در محل قرارگیری دندان است. پیوند میان مواد لمینت و مینای دندان، در کنار هم به ماده‌ای مستحکم تبدیل شده و همچون سیمان سخت و محکم می‌شود. بدین ترتیب ترکیب فوق نقش یک دندان اصلی را به ‌خوبی بازی کرده و از جای خود تکان نمی‌خورد.

معرفی دکتر نوشین نصیری

مهارت و توانایی دندانپزشک زیبایی به‌خصوص در شاخه اصلاح طرح لبخند آن هم از نوع دیجیتالی، حجت را بر مراجعه‌کنندگان تمام خواهد کرد. چرا که یکی از مهم‌ترین المان‌های موفقیت در انجام روکش‌های لمینتی و سرامیکی، تجربه و علم به‌روز دندان‌پزشک مربوطه است.

دکتر نوشین نصیری ندوشن فارغ‌التحصیل دندانپزشکی عمومی  است و مدرک فلوشیپ ایمپلنت دارد. افزون بر آن عضو آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا هستند. ایشان از  سال ۱۳۸۱ آغاز به‌کار حرفه‌ای کرده و یکی از حرفه‌ای‌ترین دندانپزشکان در حوزه ترمیمی و زیبایی به‌شمار می‌روند.

کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری مرکزی تخصصی و پیشرفته در زمینه درمان مشکلات دهان و درد است. این کلینیک همه‌روزه با به‌کارگیری بهترین متریال‌های دندانپزشکی و همکارانی دلسوز در حال خدمت‌رسانی است.

آدرس سایت دکتر نصیری: https://dr-nassiriclinic.com/

جمع‌بندی

استفاده از لمینت‌های سرامیکی افزون بر پوشانندگی عیوب و مشکلات گوناگون بر افزایش کارایی دندان‌ها تاثیر گذاشته و افزون بر آن به اعتماد به‌نفس اشخاص در زمان لبخند زدن می‌افزاید. با وجود این در زمان‌هایی که دندان مراجعه‌کننده دارای پوسیدگی زیاد، تراش‌خوردگی قبلی یا نازکی پوسته مینای دندان باشد انجام این کار توصیه نشده و توسط دندانپزشک انجام نمی‌شود. آنچه این مدل بازیابی را محبوب کرده است کیفیت نتیجه کار با کمک مهارت و خبرگی دندان‌پزشک شماست.

اگرچه هزینه این عمل قابل توجه است، اما با رعایت مسائل پزشکی و بهداشتی تا میانگین پانزده‌سال ماندگاری داشته و از صرف هزینه‌های درمان در آینده می‌کاهد. از همه مهم‌تر امکان تعویض در صورت بروز مشکل، پوسیدگی زیردندانی، شکستگی و… وجود داشته و می‌توان مجدد این پروسه را طی کرد. کیفیت ماندگار لبخند شما مهر تأییدی بر قدرت علم و تجربه دندانپزشک در زمینه انجام لمینت سرامیکی شماست. پس در انتخاب متخصص نهایت دقت را انجام داده و در نهایت به او اعتماد کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.