تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر : 69733

بهترین رستوران های شیراز را بشناسید!

بهترین رستوران های شیراز را بشناسید!

فهرست۱ معرفی بهترین رستوران های شیراز۱.۱ رستوران هفت خوان؛ کامل ترین منو۱.۲ رستوران صوفی؛ از قدیمی ترین رستوران های شیراز۱.۳ خانه پرهامی؛ لذت غذای باکیفیت در محیط زیبا۱.۴ باغ عمارت شاپوری؛ رستوران قجری شیراز۱.۵ خوشا شیراز؛ مجموعه رستوران محبوب شیراز۱.۶ مجموعه رستوران‌های باغ راز؛ رستورانی در دل طبیعت۱.۷ عمارت فیل؛ رستورانی با یاد دوران زندیه۱.۸ …

شیراز نیز همانند شهرهای بزرگ دیگر، رستوران های بسیار باکیفیت و هیجان انگیزی را در خود جای داده است. شیراز یکی از مهم ترین شهرهای ایران است. با این حساب همیشه میزبان گردشگران زیادی است. اگر شما نیز به این شهر علاقه و قصد سفر به آن را دارید، بهتر است که با بهترین رستوران های شیراز آشنا شوید. ما در این مطلب قصد داریم تا به معرفی این رستوران ها بپردازیم.

معرفی بهترین رستوران های شیراز

همانطور که اشاره شد، در شیراز رستوران های بسیار معروفی وجود دارد که همیشه از جمله انتخاب های متعدد افراد هستند. این رستوران ها می‌ توانند غذاهای بسیار متنوعی سرو کنند. همچنین لازم به ذکر است که برخی از آنها سفارش گیری به صورت آنلاین را در دستور کار خود قرار داده اند. بنابراین با شناخت آنها می توانید بدون مراجعه حضوری درخواست غذای خود را ثبت کنید‌. با ما همراه باشید تا با  بهترین رستوران های شیراز آشنا شوید.

رستوران هفت خوان؛ کامل ترین منو

رستوران هفت خوان یکی از مشهورترین و البته محبوب ترین رستوران های شیراز است. افرادی که به این شهر زیبا سفر می کنند، اغلب به این رستوران خواهند رفت. رستوران هفت خوان شیراز دارای چند طبقه است. هر کدام از این طبقات دارای یک نوع غذای خاص است. برای مثال در یک طبقه با غذاهای سنتی ایرانی، در طبقه دیگر با فست فود و حتی کافی شاپ رو به رو خواهید شد. این رستوران با تنوع بسیار بالا می تواند همه افراد را راضی نگه دارد.

لازم به ذکر است که رستوران هفت خوان علاوه بر رستوران، دارای سالن هایی برای برگزاری مراسم های مختلف نیز هست. بنابراین می تواند یک انتخاب مناسب برای مهمانی های بزرگ نیز باشد.

 

رستوران صوفی؛ از قدیمی ترین رستوران های شیراز

رستوران صوفی یکی دیگر از رستوران های محبوب شیراز و از قدیمی ترین آنهاست. این رستوران نیز دارای تنوع بسیار بالایی در منوی خود بوده و از غذاهای سنتی محبوب تا فست فودهای هیجان انگیز را در منوی خود جای داده است.

رستوران صوفی در سال ۱۳۶۱ با ظرفیت ۱۵۰ نفر به سبک معماری دوره قاجاریه تأسیس گردید و با ارائه غذاهای عالی و سرویس دهی بسیار مناسب توانست مورد توجه افراد قرار بگیرد. رستوران صوفی در سال ۱۳۸۳ تغییر دکوراسیون داد و به سبک زندیه ارتقاء پیدا کرد. مدیریت رستوران صوفی همیشه در نظر دارد بهترین غذاها و سرویس دهی را به مخاطبان داشته باشد.

خانه پرهامی؛ لذت غذای باکیفیت در محیط زیبا

رستوران خانه پرهامی دارای بنایی ۲۰۰ ساله است. می توانید با انتخاب این رستوران از محیط بی نظیر و غذای باکیفیت بهره مند شوید. رستوران خانه پرهامی در کوچه، پس کوچه های شیراز است و فضای آن حس بسیار خوبی را منتقل می کند.

در حیاط این رستوران یک حوض زیبای فیروزه ای قرار دارد که ماهی گلی های قرمز رنگ در آن دیده می شود. در این رستوران با وجود سادگی، می توانید در بافت قدیمی و جذاب آن یک روز خوب را سپری کنید. به گفته برخی، خانه پرهامی خوشمزه ترین کلم پلوی اصیل شیراز را سرو می کند. هرچند ممکن است این حرف خیلی اغراق آمیز باشد، اما بدون شک لذت خوردن یک کلم پلوی خوشمزه در آن فضا دوچندان خواهد شد.

باغ عمارت شاپوری؛ رستوران قجری شیراز

رستوران عمارت شاپوری یکی از زیباترین رستوران های شیراز و با معماری بسیار جذاب می تواند میزبان شما باشد. اگر به شیراز سفر کردید می توانید از این رستوران دیدن کنید. باغ عمارت شاپوری در سال‌های ۱۳۰۹ تا ۱۳۱۴ توسط ابوالقاسم مهندسی به سبک معماری قاجاری طراحی و ساخته شد و در سال ۱۳۷۹ در فهرست بناهای ملی ایران به ثبت رسید. این رستوران می تواند افراد مختلف با گروه سنی های متفاوت را راضی نگه دارد.

همچنین لازم به ذکر است که مناسب قرارهای دونفره، ضیافت‌های خانوادگی و قرارهای رسمی نیز هست. شما می ‌توانید غذاهای اصیل شیرازی با بهترین کیفیت را در این رستوران نوش جان کنید و همراه با موسیقی زنده از آن لذت ببرید. در آخر نیز گفتن این نکته ضروری است که رستوران باغ عمارت شاپوری نسبت به رستوران های دیگر منوی گران قیمت تری دارد.

خوشا شیراز؛ مجموعه رستوران محبوب شیراز

خوشا شیراز یک مجموعه گردشگری کامل است. این رستوران می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای گردشگران و مسافران باشد زیرا فضای زیبا و امکانات آن می تواند باعث سرگرم شدن خانواده ها شود. همچنین در کنار آن می توانید از لذت یک غذای باکیفیت بهره مند شوید. مجموعه رستورانی خوشا شیراز با محیطی دلچسب و دنج، و کادری مجرب سعی بر این داشته لحظات فوق العاده و به یاد ماندنی را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورد.

فضای دنج و زیبا به همراه موسیقی دلنشین و کیفیت غذای عالی و سرویس دهی منظم از جمله ویژگی هایی است که این رستوران را از دیگر رستوران های شیراز متمایز می کند. همچنین لازم به ذکر است در راستای خدمات گسترده خوشا شیراز، در اواسط سال ۱۳۹۷ مدیریت این مجموعه اقدام به راه اندازی وب سایت و امکان رزروآنلاین غذا، تخت، آلاچیق و دیگر امکانات را فراهم آورده و در حال حاضر نیز در حال ارائه این خدمات هستند.

مجموعه رستوران‌های باغ راز؛ رستورانی در دل طبیعت

باغ رستوران راز در بلوار شاهد شیراز قرار دارد. رستوران های باغ راز متشکل از یک ورودی زیبا و سرسبز، رستوران سربسته، فضای باز (باغ) و یک کافی شاپ بر روی پشت بام است. یکی از ویژگی های این رستوران آن است که در آن هم می ‌توانید غذاهای کبابی سفارش دهید، هم عرقیجات و نوشیدنی‌های سنتی و هم غذاهای فست فودی مانند پیتزا.

رستوران باغ راز یکی از باکیفیت ترین رستوران های شیراز است که می تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب کند.  همانطور که اشاره شد یکی از مشخصه های مجموعه رستوران باغ راز شیراز سرو انواع سالاد و پیش غذا، غذاهای سنتی، فست فود و انواع دسر و نوشیدنی با طعمی عالی در محیطی بسیار زیبا، همراه با پخش موسیقی گوش نواز است.

شما می توانید بسته به سلیقه خود در فضای باز با طبیعتی زیبا یا در سالن های این رستوران مثل سالن سپیدار و سالن ارکیده، غذای خود را نوش جان کنید. همچنین این رستوران برای رضایت مشتری ها به صورت بیرون بر نیز غذا ارسال می کند. بنابراین اگر امکان مراجعه حضوری به این رستوران زیبا را نداشتید، می توانید به راحتی سفارش خود را ثبت کنید و غذای خود را در منزل تحویل بگیرید.

عمارت فیل؛ رستورانی با یاد دوران زندیه

عمارت فیل در بازارچه فیل شیراز واقع شده است. این عمارت در واقع یک اقامتگاه است که در آن یک رستوران قرار دارد. این رستوران به یکی از محبوب ترین رستوران های شیراز تبدیل شده است. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالاست و با این وجود قیمت آیتم های منوی آن مناسب است.

این رستوران نیز دارای بافتی قدیمی است که با بازسازی جزئی توانسته فضایی ایجاد کند که مورد توجه افراد قرار بگیرد. اگر به شیراز سفر کرده اید، بد نیست در بازارچه فیل قدم بزنید و ناهار خود را در رستوران عمارت فیل نوش جان کنید.

بهترین رستوران های شیراز را بشناسید!

شهر غذا؛ غذای ایرانی خوشمزه

رستوران شهر شهرغذای شیراز یکی دیگر از رستوران های معروف این شهر است. منوی این رستوران یکی از کامل ترین لیست های غذاهای ایرانی است. به گونه ای که می تواند افراد با سلیقه های متفاوت را راضی نگه دارد. البته دارای برخی غذاهای فرنگی نیز هست.

شهر غذا دارای چند شعبه در شیراز است و به صورت اینترنتی نیز سفارش گیری می کند. بنابراین می توانید به راحتی سفارش خود را از آن ثبت کنید و غذای خود را با کیفیت بالا و بسته بندی مناسب تحویل بگیرید. لازم به ذکر است که رستوران شهر غذا فقط به صورت بیرون بر است. یکی از ویژگی های این رستوران تنوع آیتم های سالاد و دسرهای آن است.

این رستوران انواع سالاد و دسرهای ایرانی را سرو می کند که می توانید همراه غذای خود سفارش دهید. از سالادهای رستوران شهرغذا شیراز می توان به سالاد سزار، سالاد انار، سالاد پاستا، سالاد شیرازی، سالاد لبنانی، سالاد الویه، سالاد قفقازی، سالاد گرم مخصوص و سالاد فصل اشاره کرد.

 سرزمین سوخاری؛ سرزمین سوخاری های ترد و خوشمزه

سرزمین سوخاری یکی از بهترین و البته شناخته شده ترین رستوران های سوخاری است. سرزمین سوخاری دارای چند شعبه در تهران و ۴ شعبه نیز در شهر زیبای شیراز است. سرزمین سوخاری شیراز همانند نامش سرزمینی از انواع خوراکی های سوخاری شده است. اگر طرفدار مرغ سوخاری های خوشمزه و ترد هستید، سرزمین سوخاری می تواند همیشه یکی از بهترین انتخاب های شما باشد.

سرزمین سوخاری به صورت آنلاین نیز سرویس دهی دارد و با توجه به تعدد شعب آن می توانید در هرکجای شیراز که باشید، غذای خود را از این رستوران ها سفارش دهید. شعب سرزمین سوخاری در شیراز شامل شعبه کسائی، شعبه چنچنه، شعبه قدوسی و شعبه قصدالدشت می شود. غذاهای این رستوران با بسته بندی های بسیار کیفیت به مشتریان ارائه می شوند. اگر در شیراز هستید و دلتان یک سوخاری خوشمزه می خواهد، سرزمین سوخاری را فراموش نکنید.

بهترین رستوران های شیراز را بشناسید!

باکویه، مجموعه رستورانی در دل کوه

باکویه شامل ۴ رستوران در کنار هم می شود. مجموعه باکویه تلفیقی از هنر و طبیعت و فرهنگ در کنار هم است. این مجموعه در شمال شرق شیراز و در بالای کوه ساخته شده است. بنابراین دارای منظره ‌ای زیبا از بافت تاریخی شهر و شاه‌چراغ است. همانطور که در ابتدا اشاره شد مجموعه باکویه دارای چهار رستوران است. رستوران غار، قشقایی، آلاچیق کاج و بیرون بر. در ادامه به اختصار به معرفی این رستوران ها خواهیم پرداخت.

رستوران غار در دامنه کوه قرار گرفته است. رستوران قشقایی مجموعه باکویه دارای یکی از سنتی ترین و هیجان انگیزترین منوهای غذایی است. پس از این دو رستوران، رستوران آلاچیق کاج در بالاترین بخش مجموعه و روی کوه قرارگرفته است. سپس میز و صندلی های دیگر این مجموعه در بالای کوه قرار گرفته که منظره بسیار زیبایی دارد. از آن بالا نیز می توانید با یک پل به رستورانی دیگر بروید.

رستوران کهن؛ کلم پلوی محبوب

رستوران کهن از دیگر رستوران های شیراز است. قطعا شما نیز پس از سفر به شیراز به دنبال یک رستوران خوب برای نوش جان کردن یک کلم پلوی اصیل می گردید. رستوران کهن دارای یکی از بهترین کلم پلوهای شیراز است. لازم به ذکر است که کلم پلوی این رستوران به صورت قالبی سرو می شود.

تمام غذاهای پلویی این رستوران نیز دارای ته دیگ است. همین مورد یکی از دلایل محبوبیت زیاد رستوران کهن شده است. . کهن یک رستوران بزرگ با دکوراسیون زیبا و غذای با کیفیت است. در این رستوران می توانید کلم پلوی اصیل را به همراه یک سالاد شیرازی خوشمزه و دوغ محلی نوش جان کنید.

باربیکیو شب نشین؛ تنوع کباب های لذیذ

اگر از طرفداران کباب هستید و حال می خواهید در شهر شیراز یک کباب خوشمزه میل کنید، باربیکیو شب نشین یکی از بهترین گزینه هاست. این رستوران دارای تنوع کباب های مختلف با کیفیت و طعمی فوق العاده است. جالب است بدانید که این رستوران در برخی شب ها فوتبال های مهم را نیز پخش می کند. بنابراین می تواند یک شب خاطره انگیز را برای شما بسازد.

در شب نشین شما فضای باز را هم در کنار رستوران خواهید داشت. برای داشتن کیفیت خوب غذاست که شب نشین را می‌توان یکی از بهترین رستوران های شیراز دانست. در آخر نیز باید بدانید که قیمت های آیتم های منو باربیکیو شب نشین متوسط است.

کلام آخر

همانطور که خواندید، شیراز دارای رستوران های بسیار جذابی است که می توانید به آنها مراجعه و از غذای بی نظیر و محیط زیبای آنها لذت ببرید. تا به اینجا با بهترین و محبوب ترین رستوران های شیراز آشنا شدید. هرکدام از این رستوران ها ویژگی های خاص خود را دارند. برای مثال برخی از آنها دارای فضایی جذاب هستند که می توانید علاوه بر صرف عذا از آن فضا نیز لذت ببرید.

برخی نیز تنوع منوی بسیار زیادی دارند که می توانند برای دورهمی و مهمانی های شما مناسب باشند. بسیاری از آنها نیز به صورت آنلاین سرویس دهی دارند. این مورد نیز کار را بسیار آسان می کند. چون در صورتی که قصد سفارش یک غذای لذیذ را داشتید، می توانید بدون مراجعه حضوری آن را سفارش دهید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.