تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
کد خبر : 19735

بهترین دسته های بازی تاریخ ؛ گیم‌ پدهای تکرار نشدنی

بهترین دسته های بازی تاریخ ؛ گیم‌ پدهای تکرار نشدنی

بهترین دسته های بازی تاریخ ؛ گیم‌ پدهای تکرار نشدنی در این مطلب به معرفی بهترین دسته های بازی (Gaming Controllers) و گیم پدهای تاریخ پرداخته‌ایم، کنترلرهای باکیفیت و جذابی که حتما بعضی از آن‌ها را تجربه کرده‌اید.
بهترین دسته های بازی و گیم پدهای تاریخ کدام‌ها هستند؟ با ما در ادامه همراه باشید تا هشت کنترلر برتر را بشناسید؛ کنترلرهایی که توانسته‌اند در طول این سال‌ها، جایگاه خودشان را در میان طرفداران تصویب کنند.
اگر یک گیمر هستید، به احتمال زیاد یک دسته بازی مورد علاقه دارید. حتی طرفداران سرسخت بازی‌های رایانه‌ای نیز نمی‌توانند انکار کنند که انجام بعضی از عناوین با دسته لذت بیشتری دارد. به همین دلیل اکثر بازی دوستان دارای یک دسته مورد علاقه هستند یا حداقل با بعضی از دسته‌های قدیمی خاطره دارند.
بهترین دسته های بازی تاریخ کنترلرهای زیادی در تاریخ بازی‌های ویدیویی ساخته شده است اما تنها تعدادی از آن‌ها توانسته‌اند عملکرد بی‌نقص و بی‌نظیری داشته باشند. ما در این مطلب، هشت دسته فرست پارتی را انتخاب کرده‌ایم و دسته‌های ترد پارتی را کنار گذاشته‌ایم تا شاید در مقاله دیگری به آن‌ه..

بهترین دسته های بازی تاریخ ؛ گیم‌ پدهای تکرار نشدنی

در این مطلب به معرفی بهترین دسته های بازی (Gaming Controllers) و گیم پدهای تاریخ پرداخته‌ایم، کنترلرهای باکیفیت و جذابی که حتما بعضی از آن‌ها را تجربه کرده‌اید.

بهترین دسته های بازی و گیم پدهای تاریخ کدام‌ها هستند؟ با ما در ادامه همراه باشید تا هشت کنترلر برتر را بشناسید؛ کنترلرهایی که توانسته‌اند در طول این سال‌ها، جایگاه خودشان را در میان طرفداران تصویب کنند.

اگر یک گیمر هستید، به احتمال زیاد یک دسته بازی مورد علاقه دارید. حتی طرفداران سرسخت بازی‌های رایانه‌ای نیز نمی‌توانند انکار کنند که انجام بعضی از عناوین با دسته لذت بیشتری دارد. به همین دلیل اکثر بازی دوستان دارای یک دسته مورد علاقه هستند یا حداقل با بعضی از دسته‌های قدیمی خاطره دارند.

بهترین دسته های بازی تاریخ

کنترلرهای زیادی در تاریخ بازی‌های ویدیویی ساخته شده است اما تنها تعدادی از آن‌ها توانسته‌اند عملکرد بی‌نقص و بی‌نظیری داشته باشند. ما در این مطلب، هشت دسته فرست پارتی را انتخاب کرده‌ایم و دسته‌های ترد پارتی را کنار گذاشته‌ایم تا شاید در مقاله دیگری به آن‌ها بپردازیم.

– دسته بازی ۶ دکمه سگا جنسیس

بهترین دسته های بازی

اگر از گیمرهای قدیمی هستید، به احتمال زیاد یک کنسول سگا جنسیس یا همان سگا مگا درایو در خانه داشته‌اید یا حداقل آن را تجربه کرده‌اید. شاید ندانید که در آن دوران، این کنسول با دسته‌های متفاوتی عرضه می‌شد، البته در ایران هر دو نوع دسته سه دکمه و شش دکمه موجود بود اما برای مثال اکثر آمریکایی‌ها این کنسول را با دسته سه دکمه تجربه کرده‌اند که همراه با خود دستگاه فروخته می‌شد. دسته سه دکمه کیفیت بالایی داشت و هنگامی که آن را در دست می‌گرفتید، حس خوبی به شما القا می‌کرد با این حال نمی‌توان انکار کرد که دسته ۶ دکمه سگا جنسیس از هر نظر فوق العاده بود و بدون شک یکی از خاطره انگیزترین و بهترین دسته های بازی تاریخ به حساب می‌آید.

این دسته برای انجام بازی‌های مبارزه‌ای یک نیاز اساسی بود و با تشکر از وجود شش دکمه، به راحتی می‌توانستید حرکات ترکیبی و کمبوها را در بازی پیاده‌سازی کنید. دسته ۶ دکمه کمی کوچک‌تر از نسخه ۳ دکمه‌ای بود و به همین دلیل، حس بهتری در دستان شما داشت. متاسفانه، سگا این دسته را همراه با کنسول سگا جنسیس مینی عرضه نمی‌کرد و اگر بخواهیم یک ایراد از این کنسول کلاسیک مشهور بگیریم، همین است.

– دسته نینتندو گیم کیوب

بهترین دسته های بازی

وقتی به دسته گیم کیوب می‌رسیم، نظرات به دو دسته متفاوت تقسیم می‌شوند: یا عاشقش می‌شوید و یا از آن متنفر هستید. از زمان عرضه نینتندو ۶۴، این شرکت بزرگ همواره نشان داده که علاقه خاصی به عرضه گیم پدهای نامعقول و متفاوت دارد. این مسئله را می‌توانید در دسته‌های بعدی این شرکت هم مشاهده کنید، همانند دسته کنسول وی (Wii) و سپس وی یو (Wii U). از بین تمامی این کنترلرهای خاص، دسته گیم کیوب در جایگاه ویژه‌ای قرار می‌گیرد.

با توجه به محل قرارگیری دکمه‌ها، شاید کمی طول می‌کشید تا به آن عادت کنید اما هنگامی که به حد کافی با دسته آشنا می‌شدید، استفاده از آن، احساس بی‌نظیری به شما می‌داد. در کنار دسته نینتندو گیم کیوب، یکی از بهترین دسته‌های بی‌سیم تاریخ را نیز در این کنسول کلاسیک تجربه کردیم، یعنی ویو برد (WaveBird) که جلوتر از زمان خودش بود و همین شاید به ضررش تمام شد.

– دسته ایکس باکس ۳۶۰

بهترین دسته های بازی

دسته مهندسی شده و فوق العاده ایکس باکس ۳۶۰ برای سال‌ها بر روی تخت پادشاهی نشسته و در راس بهترین کنترلرهای بازار بود. مایکروسافت، در طراحی دسته ایکس باکس اصلی، اشتباهاتی داشت که همه آن‌ها را در کنترلر S اصلاح کرد اما شاهکار آن‌ها، گیم پد ایکس باکس ۳۶۰ بود که غافل گیر کننده بود.

این دسته هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد و برای کسانی که در جستجوی یک گیم پد خوب برای رایانه شخصی خود هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود و هنوز به همان خوبی دوران ایکس باکس ۳۶۰ است اما تا حدی زیر سایه کنترلرهای مدرن‌تر نسل جدید قرار گرفته که در ادامه به آن‌ها نیز می‌پردازیم.

– دسته تطبیق پذیر ایکس باکس مخصوص معلولان و افراد کم توان

بهترین دسته های بازی

از نظر قابلیت، کنسول Xbox Adaptive، تمامی دسته‌های این لیست را به راحتی کنار می‌زند. این کنترلر برای گیمرهایی طراحی شده است که به دلیل معلولیت، نمی‌توانند از دسته‌های استاندارد استفاده کنند. این دسته در ظاهر ساده به نظر می‌رسد و بر روی آن دو کلید بزرگ قابل برنامه ریزی وجود دارد که وقتی به آن نگاه می‌کنید، شاید کمی عجیب جلوه کنند.

این دسته به شکلی طراحی شده که شما بتوانید دکمه‌ها را به دلخواه و بر اساس نیازهای خود به آن وصل کنید. این باعث می‌شود تا فرد معلول، هیچ مشکلی در بازی کردن نداشته باشد و نه تنها با دست بلکه با دیگر اعضای بدن خود نیز بتواند به تجربه یک بازی بپردازد. دسته اداپیتو ایکس باکس به دلیل کاری که انجام می‌دهد و توجه ویژه‌ای که به گیمرهای معلول دارد، قابل تحسین است و باید آن را یکی از بهترین دسته های بازی تاریخ قلمداد کرد.

– دسته سوییچ پرو

بهترین دسته های بازی

نینتندو که در زمینه ساخت دسته، استاد بود، در کنار انتشار کنسول سوییچ، توانست یکی از بهترین دسته‌های تاریخ شرکتش را عرضه کند. طراحی دسته سوییچ پرو از هر نظر درخشان است. این دسته البته همراه با سوییچ عرضه نشده و برای خرید آن، باید ۸۰ دلار هزینه کنید اما کافی است آن را در دست بگیرید تا متوجه شوید که ارزشش را دارد.

اگر با سوییچ بر روی تلویزیون بازی می‌کنید، کنترلر پرو بهترین تجربه را برای شما به ارمغان می‌آورد. این دسته بدون شک عملکرد بهتری از جوی کان‌ها دارد که دسته‌های پیش فرض این کنسول هستند. کیفیت Switch Pro به دوال شاک ۴ و گیم پد ایکس باکس وان طعنه می‌زند و حتی آن‌ها را به چالش می‌کشد. این کنترلر معمولا در زیر سایه جوی کان قرار دارد و اکثر طرفداران سوییچ، نیازی به آن نمی‌بینند اما اگر از طرفداران پروپاقرص این کنسول هستید که ساعت‌ها با آن وقت می‌گذرانید، سوییچ پرو انتخاب بهتری است.

– دسته سوپر نینتندو

بهترین دسته های بازی

اگر قصد بازگشت و تجربه کردن بازی‌های کلاسیک را دارید، بهتر از دسته SNES را پیدا نمی‌کنید. در دهه ۹۰ میلادی، سگا جنسیس و سوپر نینتندو رقابت سنگین و نزدیکی را داشتند اما حالا این دسته سوپر نینتندو است که بیشتر در ذهن‌ها باقی مانده و حالتی نمادین پیدا کرده است. به نظر شما دلیل این اتفاق چه چیزی می‌تواند باشد؟

گیم پد سوپر ان ‌ای ‌اس چیزهای زیادی برای عرضه دارد و از یک پد دیجیتالی (D-pad) بهره می‌برد که حتی طرفداران سگا هم اعتقاد داشتند، خوب است! محل قرارگیری دکمه به شکلی است که مشابه آن را در دسته‌های مدرن نیز مشاهده می‌کنیم. این دسته کلاسیک، اصول زیادی را رعایت کرده بود و نواقص کمی داشت. از ظاهر دوست داشتنی آن هم نباید گذاشت. این‌ها تعدادی از دلایلی است که این کنترلر را هنوز هم دوست داریم.

– دسته دوال شاک ۴

بهترین دسته های بازی

باید صادق باشیم که در طول این سال‌ها، بسیاری از طرفداران سونی از دسته‌های کنسول‌های آن راضی نبوده‌اند. اکثر این دسته‌ها از زمان معرفی دوال شاک اصلی برای پلی استیشن ۱، دارای طراحی مشابهی بودند و در این میان، دوال شاک ۳ که با پلی استیشن ۳ آمد، به هیچ وجه چنگی به دل نمی‌زد.

اما در نسل فعلی، سونی پا را یک قدم فراتر گذاشت و با طراحی دوال شاک ۴ وارد میدان شد، دسته‌ای که هم توانایی قرار گرفتن در فهرست بهترین دسته های بازی تاریخ را دارد و هم در حال حاضر، بهترین دسته شرکت سونی محسوب می‌شود. هنگامی که این گیم پد را در دست می‌گیرید، احساس خوبی دارید و این کنترلر مشخصا یک قدم رو به جلو برای سونی است. البته مطمئن هستیم که دسته دوال شاک ۵ به زودی جای شماره چهارم را در این فهرست می‌گیرد. دسته نسل بعدی سونی احتمالا یک تحول در صنعت بازی ایجاد خواهد بود و با نوآوری‌های جدیدی عرضه می‌شود که حتی نمونه نزدیک به آن را ندیده‌اید.

– دسته

ایکس باکس الیت

سری ۲

بهترین دسته های بازی

اگر فهرست‌های مشابهی از بهترین دسته های بازی تاریخ را مطالعه کرده باشید، احتمالا پیش بینی کرده بودید که این کنترلر در لیست ما هم قرار داشته باشد. اتفاقی که اصلا نباید غافل گیر کننده باشد. گیم پد Xbox Elite سری دو، بهترین دسته حال حاضر بازار است و با اینکه قیمت بالایی دارد اما خیره کننده ظاهر می‌شود.

این دسته ۱۸۰ دلاری به هیچ وجه ارزان نیست اما اگر پول کافی برای خرید آن را دارید، باید بدانید که ارزش هزینه کردن را دارد. حتی اگر از لوازم جانبی آن استفاده نکنید، این دسته به شکلی طراحی شده که گویی دقیقا برای دست شما خلق شده است. احساسی که این دسته به شما می‌دهد را با هیچ گیم پد دیگری تجربه نمی‌کنید. ایکس باکس الیت سری ۲ به شکل بی‌سیم، همراه با بلوتوث یا بواسطه یو اس بی تایپ سی به دستگاه شما متصل می‌شود و مشکلات قطعی سری ۱ را ندارد.

دسته‌های زیادی وجود داشتند که در این لیست قرار نگرفتند اما دلیل نمی‌شود که بد باشند. برای مثال، جوی کان نینتندو سوییچ دسته کارآمد و جذابی است اما عمر بالایی ندارد و کیفیت ساخت آن هم در مقایسه با بعضی از آثار فوق الذکر کمی پایین است. دسته وی ریموت (Wii remote) هم قابل توجه است اما به خاطر سبک طراحی‌اش، هرگز آن حس گیم پدهای اصلی و کلاسیک را نمی‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

بازی های زمان عرضه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس جدید را بشناسید

یک بار دیگر یادآوری می‌کنیم که دسته‌های ترد پارتی در این فهرست لحاظ نشده‌اند اما در طول این سال‌ها، دسته‌های خوش ساخت و باکیفیت زیادی به بازار آمده‌اند که شاید بعضی از آن‌ها را امتحان کرده باشید. در نهایت، پاسخ کلیشه‌ای ما به سوال بهترین کنترلر مطلق تاریخ این است که همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

بهترین دسته های بازی تاریخ از نظر شما کدام‌ها هستند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.