تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۵:۳۰
کد خبر : 57601

بهترین تلویزیون های ۴K زیر ۵۰۰ دلار

بهترین تلویزیون های ۴K زیر ۵۰۰ دلار

بهترین تلویزیون های ۴K زیر ۵۰۰ دلارآیا قصد خرید یک تلویزیون جدید را دارید و بودجه‌ی شما محدود است؟ خبر خوب اینکه برای خرید یک تلویزیون باکیفیت ۴K HDR در ابعاد ۶۰ اینچ و کم‌تر نیازی به صرف هزاران دلار پول نخواهید داشت. شما می‌توانید یک تلویزیون خوب و باکیفیت را با مبلغی در حدود ۵۰۰ دلار خریداری کنید.
متاسفانه پاندمی کرونا باعث شد تا مشکلاتی در زنجیره‌ی تامین بسیاری از محصولات از جمله تلویزیون‌ها به‌وجود بیاید. این شرایط باعث شد تا قیمت تلویزیون‌ها بالاتر رفته و مدل‌های کم‌تری با قیمت حدود ۵۰۰ دلار در دسترس باشد.
مطالب مرتبط:مقایسه برندهای خارجی و داخلی تلویزیون و ارزش خرید آنهادر لیستی که ما برای شما تهیه کرده‌ایم، برخی از مدل‌ها مثل تلویزیون ۵۰ اینچی های‌سنس H8G حتی قیمتی بالاتر از ۵۰۰ دلار دارند. اگرچه قیمت این مدل ۵۰ دلار بیشتر از سایر مدل‌های لیست ما است، اما این محصول دقت رنگ و روشنایی بسیار بهتری ارائه می‌دهد.
بد نیست اشاره کنیم قیمت مدل ۵۵ اینچی H8G در اواخر سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰۰ دلار بوده و حالا با قیمت ۸۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد.
به‌هر حال اگر قصد دارید یک تلویزیون با قیمت مناسب و کیف..

بهترین تلویزیون های ۴K زیر ۵۰۰ دلار

آیا قصد خرید یک تلویزیون جدید را دارید و بودجه‌ی شما محدود است؟ خبر خوب اینکه برای خرید یک تلویزیون باکیفیت ۴K HDR در ابعاد ۶۰ اینچ و کم‌تر نیازی به صرف هزاران دلار پول نخواهید داشت. شما می‌توانید یک تلویزیون خوب و باکیفیت را با مبلغی در حدود ۵۰۰ دلار خریداری کنید.

متاسفانه پاندمی کرونا باعث شد تا مشکلاتی در زنجیره‌ی تامین بسیاری از محصولات از جمله تلویزیون‌ها به‌وجود بیاید. این شرایط باعث شد تا قیمت تلویزیون‌ها بالاتر رفته و مدل‌های کم‌تری با قیمت حدود ۵۰۰ دلار در دسترس باشد.

مطالب مرتبط:

  • مقایسه برندهای خارجی و داخلی تلویزیون و ارزش خرید آنها

در لیستی که ما برای شما تهیه کرده‌ایم، برخی از مدل‌ها مثل تلویزیون ۵۰ اینچی های‌سنس H8G حتی قیمتی بالاتر از ۵۰۰ دلار دارند. اگرچه قیمت این مدل ۵۰ دلار بیشتر از سایر مدل‌های لیست ما است، اما این محصول دقت رنگ و روشنایی بسیار بهتری ارائه می‌دهد.

بد نیست اشاره کنیم قیمت مدل ۵۵ اینچی H8G در اواخر سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰۰ دلار بوده و حالا با قیمت ۸۰۰ دلار به‌فروش می‌رسد.

به‌هر حال اگر قصد دارید یک تلویزیون با قیمت مناسب و کیفیت خوب خریداری کنید، ما در این مقاله لیستی از بهترین مدل‌های موجود در بازار را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

تلویزیون ۵۰ اینچ های‌سنس مدل H8G کوانتوم

تلویزیون ۵۰ اینچ های‌سنس مدل H8G کوانتوم

چرا باید این محصول را بخرید: نمایشگر این تلویزیون روشنایی بسیار زیادی دارد و از فناوری HDR و دالبی Atmos پشتیبانی می‌کند.

این محصول برای چه کسانی مناسب است: طرفداران تماشای فیلم که قصد دارند تلویزیون را در یک اتاق پرنور در خانه نصب کنند.

چرا ما تلویزیون ۵۰ اینچی های‌سنس H8G کوانتوم ۴K UHD را انتخاب کرده‌ایم:

پیش از هرچیز باید توضیح دهیم که قیمت این محصول اکنون بالای ۵۰۰ دلار است ولی تفاوت قیمت آن چندان زیاد نیست.

های‌سنس (HiSense) یکی از برندهایی است که به‌خاطر تلویزیون‌های بسیار با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ی خود به‌سرعت مشهور شده است. مدل H8G امکانات بسیار جذابی مثل نمایشگر ال‌ای‌دی کوانتوم دات، دالبی ویژن و دالبی Atmos را به کاربران ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها از جمله مواردی است که آن‌ها را بیشتر در مدل‌های گران‌قیمت‌تر مشاهده می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های H8G، روشنایی بسیار بالای آن است. این تلویزیون در پخش محتوای استاندارد و HDR نسبت به تمام مدل‌های اشاره شده در این مقاله، روشنایی بسیار بالاتری ارائه می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود تا بتوان حتی در اتاق‌های پرنور، محتوای مورد نظر را بدون مشکل تماشا کرد؛ روشنایی بالا همچنین به کیفیت پخش محتوای HDR کمک می‌کند.

H8G به یک پنل از نوع VA LCD مجهز شده و به همین دلیل زاویه‌ی دید آن به‌خوبی مدل LG UN7000 نیست، اما کنتراست این پنل عالی بوده و رنگ مشکی را با غلظت خیلی خوبی نمایش می‌دهد. اگر به‌دنبال نسبت کنتراست بالاتر هستید، باید یکی از تلویزیون‌های اولد را انتخاب کنید که البته قیمت آن‌ها بیش از دو برابر قیمت H8G است.

با سیستم‌عامل اندروید تی‌وی امکانات بیشتری در دسترس شما است. این محصول به یک کروم‌کست داخلی مجهز شده و همچنین از دستیار هوشمند گوگل اسیستنت بهره می‌برد. این دستیار دیجیتالی امکان کنترل تلویزیون را از طریق فرامین صوتی فراهم می‌کند. شما می‌توانید مثل تلویزیون روکو (Roku) با استفاده از دستورات صوتی، بلندی صدای تلویزیون را تنظیم یا اپلیکیشن مورد نظرتان را اجرا کنید. همچنین امکان مدیریت پخش محتوا با دستورات صوتی گوگل اسیستنت در این تلویزیون وجود دارد.

البته قابلیت‌های گوگل اسیستنت به‌همین چند مورد خلاصه نمی‌شود و در واقع می‌توانید از تمامی ویژگی‌های این دستیار صوتی که در بلندگوهای هوشمند گوگل ارائه شده، روی تلویزیون خود نیز استفاده کنید. از جمله امکانات دیگر اسیستنت روی تلوزیون H8G می‌توان به بررسی وضعیت آب‌وهوا و پاسخ به سوالات مختلف اشاره کرد.

تلویزیون مورد بحث همچنین چند حالت مخصوص گیم و یک ویزگی دیگر به‌نام موشن کنترل ۲۴۰ هرتز دارد که برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای بسیار مناسب است.

تلویزیون ۵۰ اینچ ویزیو (Vizio) سری M کوانتوم

تلویزیون ۵۰ اینچ ویزیو (Vizio) سری M کوانتوم

چرا باید این محصول را بخرید: یکی از معدود تلویزیون‌های QLED در این بازه‌ی قیمتی است که امکانات بسیار خوبی را به‌خصوص برای گیمرها ارائه می‌دهد.

این محصول برای چه کسانی مناسب است: گیمرهایی که به‌دنبال یک نمایشگر با کیفیت هستند تا محتوای بازی‌ها را با دقت نشان دهد.

چرا ما تلویزیون ۵۰ اینچ سری M کوانتوم ۴K UHD ویزیو را انتخاب کرده‌ایم:

تلویزیون سری M کوانتوم ویزیو در کل یک دستگاه بسیار خوب است و امکانات ویژه‌ای برای گیمرهای کنسول و پی‌سی دارد. قیمت این تلویزیون نیز کمی بیشتر از ۵۰۰ دلار است ولی از نظر ما پرداخت ۳۰ دلار اضافه ارزش قابلیت‌هایی که این تلویزیون ارائه می‌دهد را دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تلویزیون، نرخ تازه‌سازی متغیر آن است که در اجرای بازی‌های رایانه‌ای بسیار کاربرد دارد. تلویزیون سری M کوانتوم از فناوری فری‌سینک شرکت ای‌ام‌دی نیز بهره می‌برد. این فناوری در کنسول ایکس باکس نیز مورد استفاده قرار گرفته است. تکنولوژی مورد اشاره باعث می‌شود نرخ تازه‌سازی فریم‌ها در تلویزیون همیشه با فریم‌ریت بازی‌ها همگام باشد. تلویزیون‌هایی که از این ویژگی بهره نمی‌برند، یک افکت نامنظم ایجاد می‌کنند که این مورد یک نکته‌ی منفی تلقی می‌شود و روی عملکرد کلی بازی هم تاثیر منفی خواهد داشت.

از ویژگی‌های دیگر تلویزیون مورد بحث می‌توان به موتور وی‌گیمینگ (V-Gaming) اشاره کرد. این قابلیت گزینه‌های مختلف را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند تا نرخ تاخیر ورودی و مدت زمان مورد نیاز برای پاسخ به دستورات کاربر کم‌تر شود. وی‌گیمینگ همچنین از سیگنال‌های ۶۰ هرتز ۴K پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل می‌توان گفت با در نظر گرفتن قیمت، این محصول یک تلویزیون ۴K مخصوص گیم بسیار عالی است.

تلویزیون‌ سری M کوانتوم از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. این محصول با محتوای HDR 10، HDR 10 Plus، دالبی ویژن و HLG سازگاری دارد و در بخش صوت هم از HDMI ARC/eARC پشتیبانی می‌کند تا هنگام اتصال به ساند‌بارها یا گیرنده‌ی A/V کیفیت صدا را در سطح بالاتری نگه دارد.

ویزیو اخیرا قابلیت‌های ارزشمند دیگری را هم به تلویزیون‌های هوشمند خود اضافه کرده که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به اپل ایرپلی ۲، اپل هوم‌کیت و کروم‌کست اشاره کرد. اگر شما یک بلندگوی هوشمند دارید، بد نیست بدانید که این دستگاه با دستیار صوتی اپل سیری، گوگل اسیستنت و آمازون آلکسا هم سازگاری دارد. علاوه‌بر این می‌توانید با استفاده از فرامین صوتی، بیشتر عملکردهای دستگاه را کنترل کنید.

تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا ویزیو ۵۰ اینچ سری M کوانتوم یکی از بهترین تلویزیون‌های هوشمند بازار محسوب شود.

تلویزیون ۶۰ اینچی ال‌جی سری UN7000

تلویزیون ۶۰ اینچی ال‌جی سری UN7000

چرا باید این تلویزیون را خریداری کنید: این محصول به‌جای VA از یک پنل IPS بهره می‌برد که زوایای دید بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

این تلویزیون برای چه کسانی مناسب است: افرادی که به‌دنبال یک تلویزیون برای سرگرمی‌ و تماشای فیلم در خانه هستند و می‌خواهند همه‌ی افراد خانواده از هر زاویه‌ای بتوانند محتوا را بدون مشکل تماشا کنند.

چرا ما تلویزیون ۶۰ اینچ ال‌جی UN700 4K UHD را انتخاب کرده‌ایم:

مدل ۶۵ اینچی تلویزیون ال‌جی UN7000 بهترین انتخاب ما در این لیست بود، اما افزایش قیمت اخیر این محصول باعث شده تا قیمت آن از ۵۰۰ دلار بیشتر شود و به همین دلیل مدل ۶۰ اینچی را جایگزین مدل ۶۵ اینچی کردیم. این دو تلویزیون از نظر امکانات و کیفیت دقیقا شبیه به‌هم هستند و فقط از نظر ابعاد و قیمت تفاوت دارند.

تلویزیون ۶۰ اینچی ال‌جی UN7000 در بین تمام نمونه‌های ۴K زیر ۵۰۰ دلار بازار، بهترین زاویه‌ی دید را ارائه می‌دهد. بدین ترتیب اطمینان خواهید داشت که تمام افراد خانواده در هرجای اتاق نشیمن بتوانند بدون هیچ مشکلی محتوا را تماشا کنند. از هر زاویه‌‌ای به صفحه‌ی این تلویزیون نگاه کنید، رنگ‌ها همچنان ثابت باقی خواهند ماند و کاهش وضوح تصویر آنقدر نیست که قابل تشخیص باشد.

این تلویزیون به‌جای VA از فناوری IPS بهره می‌برد و به‌همین دلیل می‌تواند زاویه‌ی دید بهتری ارائه دهد. فناوری مورد اشاره از نظر زاویه‌ی دید نسبت به تلویزیون‌هایی که اولد نیستند بهترین عملکرد را دارد و بنابراین اگر ویژگی مورد بحث برای شما خیلی مهم است تلویزیون‌های IPS یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

UN7000 با توجه به ابعادش بهترین قیمت را در این لیست دارد اما این محصول همه‌ی قابلیت‌هایی که در مدل‌های قبلی به آن‌ها اشاره کردیم را ندارد.

درحال حاضر UN7000 از HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند اما متاسفانه با دالبی ویژن سازگار نیست.

این دستگاه از سیستم‌عامل وب‌ اواس بهره می‌برد و بنابراین به طیف وسیعی از محتوا و سرویس‌های استریم آنلاین از جمله آمازون پرایم، هولو و نت‌فلیکس دسترسی خواهید داشت. البته می‌توان فقط با چند کلیک سرویس‌های دیگری مثل Sling TV، Vudu و یوتیوب تی‌وی را هم به تلویزیون مورد بحث اضافه کرد.

این دستگاه همچنین از ایر‌پلی ۲ پشتیبانی می‌کند و درصورتی که یکی از دستگاه‌های موبایلی اپل را داشته باشید، می‌توانید محتوای مورد نظر را به‌آسانی روی تلویزیون استریم کنید. به‌عنوان مثال امکان استریم محتوای HBO که به‌طور پیش‌فرض روی تلویزیون مورد اشاره پشتیبانی نمی‌شود، از طریق آیفون یا آیپد در دسترس شما است.

UN7000 دستورات صوتی داخلی ندارد اما از دستگاه‌های مجهز به دستیار هوشمند اپل سیری، گوگل اسیستنت و آمازون آلکسا پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید از فرامین صوتی در این تلویزیون بهره ببرید.

این دستگاه مثل تلویزیون ویزیو برای گیم هم بسیار مناسب است. تلویزیون ال‌جی UN7000 از حالت کاهش خودکار نرخ تاخیر پشتیبانی می‌کند. این ویژگی به گیمرها کمک می‌کند تا با خاموش کردن پردازش تصاویری که باعث ایجاد لگ و تاخیر در اجرای بازی می‌شوند، بهترین بهره را از تلویزیون ال‌جی ببرند.

ما در این لیست از برندهای معتبر که سابقه‌ی خوبی در تولید محصولات باکیفیت دارند استفاده کرده‌ایم. همچنین مدل‌های معرفی شده در این لیست از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به‌راحتی می‌توانیم خرید آن‌ها را به شما پیشنهاد دهیم.

تلویزیون‌های ۴K با قیمت ۵۰۰ دلار چه ابعادی دارند؟

پاسخ به این سوال به برند تولیدکننده بستگی دارد، اما شما می‌توانید با این مبلغ تلویزیون‌هایی با ابعاد ۶۰ اینچ یا کم‌تر خریداری کنید. از آنجا که اخیرا قیمت تلویزیون به‌طور سراسری افزایش یافته، ابعاد تلویزیون‌هایی که می‌توان با ۵۰۰ دلار خرید کم‌تر از قبل شده است.

آیا می‌توان با ۵۰۰ دلار یک تلویزیون ۴K HDR خرید؟

بله؛ البته باید اشاره کنیم که شاید عملکرد HDR در این تلویزیون‌ها به‌خوبی نمونه‌های گران‌قیمت‌تر نباشد زیرا مسلما مدل‌هایی که قیمت بیشتری دارند، از نمایشگرهای باکیفیت‌تری بهره می‌برند.

آیا می‌توان با ۵۰۰ دلار یک تلویزیون اولد خرید؟

به‌طور خلاصه خیر؛ درحال حاضر هزینه‌ی تولید تلویزیون‌های اولد زیاد است. ال‌جی تنها شرکتی است که پنل‌های اولد را برای مصارف غیرصنعتی تولید می‌کند. شاید این وضعیت باعث شود تا سامسونگ و سایر شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید پنل‌های اولد نیز رویه‌ی ال‌جی را در پیش بگیرند.

آیا تلویزیون‌های ۴K زیر ۵۰۰ دلار برای گیمینگ مناسب هستند؟

این مورد به تلویزیون بستگی دارد، و اگر به‌دنبال یک دستگاه با نرخ تاخیر معمولی و حالت‌های مخصوص گیم هستید، مدل ویزیو سری M می‌تواند یک انتخاب خیلی خوب برای شما باشد.

آیا می‌توان از تلویزیون‌های ۴K زیر ۵۰۰ دلار به‌عنوان نمایشگر رایانه استفاده کرد؟

بله؛ اگر رایانه‌ی شما خروجی HDMI داشته باشد می‌توانید از این تلویزیون‌ها به‌عنوان نمایشگر کامیپوتر خود استفاده کنید. البته امکان استفاده از مبدل برای خروجی‌های دیگر نیز وجود دارد اما بسیاری از این مبدل‌ها امکان انتقال صوت را ندارند.

نظر شما در مورد تلویزیون‌های معرفی شده در این لیست چیست؟ آیا مدل دیگری می‌شناسید که با قیمت ۵۰۰ دلار و کم‌تر، امکانات و قابلیت‌هایی در حد این سه دستگاه ارائه دهد؟

منبع: DT

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.