تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر : 68994

بهترین بردگیم ها در سبک استراتژی

بهترین بردگیم ها در سبک استراتژی

بهترین بردگیم ها در سبک استراتژیشاید کمتر چیزی به اندازه یک بردگیم جذاب جمع‌های کوچک خانوادگی و دوستانه را سرگرم کند. اما وقتی موقع خرید بردگیم می‌رسد با ده‌ها انتخاب گوناگون روبه‌رو می‌شویم. هر کدام ..

بهترین بردگیم ها در سبک استراتژی

شاید کمتر چیزی به اندازه یک بردگیم جذاب جمع‌های کوچک خانوادگی و دوستانه را سرگرم کند. اما وقتی موقع خرید بردگیم می‌رسد با ده‌ها انتخاب گوناگون روبه‌رو می‌شویم. هر کدام از این بازی‌ها طرفدارها و جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. چیزی که ما باید کشف کنیم این است که کدام بازی برای ما مناسب‌تر از بقیه است.

معمولا کسانی که اهل فکر کردن و چیدن برنامه برای پیروزی در یک بازی پرچالش هستند، از بین انواع سبک‌های بازی‌های بردگیم، به سراغ بردگیم‌های استراتژیک می‌روند. در این مقاله شما را با تعدادی از برترین بردگیم‌های استراتژیک آشنا می‌کنیم تا آنها را بازی کنید و هوش خود را به چالش بکشید. شما می‌توانید موقع خرید انواع بردگیم و بازی های فکری این بازی‌های جذاب را تهیه کنید.

مهاجران کاتان؛ بازی محبوب اقتصاددان‌ها و کارآفرینان

بدون شک یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین بردگیم‌های استراتژیک در سراسر دنیا بازی فکری کاتان است. مهاجران کاتان برای ساختن زندگی نو و تازه در دنیایی بدون جنگ وارد جزیره کاتان می‌شوند و حالا باید با ساخت‌وساز و مبادلات تجاری سرزمین تازه را بسازند و توسعه بدهند.

بازی کاتان یکی از نمونه‌های کلاسیک در سبک استراتژیک و اقتصادی محسوب می‌شود و سال‌هاست که طرفداران بردگیم را پای میز بازی می‌کشاند. حتی مسابقات جهانی هم برای این بازی راه‌اندازی شده که مشتاقان این بازی را از سراسر دنیا به یک سری مسابقات جذاب و پرچالش دعوت می‌کند. این بازی برای افراد بالاتر از ده سال و سه تا چهار بازیکن طراحی شده است. هر بازیکنی که با فعالیت‌های اقتصادی، ساخت‌وساز و خرید و فروش زودتر به امتیاز ۱۰ برسد برنده بازی است. نکته جالب در مورد این بازی این است که احتمالا تا پایان بازی نمی‌توانید به طور دقیق حدس بزنید چه کسی برنده خواهد شد.

در این بازی مفاهیم اقتصادی به معنی دقیق کلمه به افراد آموزش داده می‌شود. البته اقتصادی که مبتنی بر تولید و تعاون است. این ویژگی اساسی برای بازی کاتان به شمار می‌رود؛ چراکه بسیاری از بازی‌های حاوی مفاهیم اقتصادی، آموزه‌های غلطی مانند ربا، احتکار و سودجویی شخصی را به کودکان آموزش می‌دهند.

بردگیم

ریسک؛ نبردی برای سلطه بر جهان

کمتر پیش می‌آید صحبت از بازی‌های برتر دنیا باشد و نامی از ریسک برده نشود. این بازی پرچالش می‌تواند تا دو ساعت طول بکشد و در این مدت شما باید تلاش کنید تا در جنگ جهانی سوم پیروز شده و بر کل کره زمین سیطره پیدا کنید. برای این کار باید بهترین تصمیم‌ها را بگیرید و البته کمی هم خوش‌شانس باشید.

صفحه بازی ریسک در واقع شمای کلی از نقشه کره زمین است. ۲ تا ۵ بازیکن می‌توانند در این بازی شرکت کنند و هر بازیکن تعدادی نیروی نظامی دارد که از آنها برای حمله به کشورهای دیگر یا دفاع از خاک خود استفاده می‌کند. البته شاید همه طرفداران بازی‌های استراتژیک هم عاشق ریسک نباشند. زیرا پیروزی در این بازی تماما به استراتژی شما بستگی ندارد. شما موقع حمله و دفاع تاس می‌‌ریزید و تاس‌ها در پیروزی یا شکست شما نقش دارند. اگر از بردگیم ریسک خوشتان بیاید احتمال دارد از بازی‌های مشابه دیگر مانند متحدین و متفقین هم لذت ببرید.

بردگیم

ایمهوتپ؛ سفر به مصر باستان

ایمهوتپ یک بازی استراتژیک نسبتا جدید است که در سال ۲۰۱۶ متولد و نامزد دریافت جایزه‌ی Spiel des Jahres شده است. این بازی به محض ورود نظرات بسیاری را به خود جلب کرده و شهرت خوبی در میان گیمرها پیدا کرده است. در این بازی شما یکی از معماران برجسته مصر باستان هستید. اما برای این که بهترین باشید باید از مهم‌ترین معمار زمانه یعنی ایمهوتپ پیشی بگیرید.

برای برنده شدن در ایمهوتب شما باید بهترین برنامه‌ریزی و زمان‌بندی را داشته باشید تا بتوانید زودتر از بقیه بازیکنان پنج اثر تاریخی مصر باستان را بسازید. مراقب باشید چون بازیکنان دیگر هم در حال ساخت‌وساز و بر هم زدن برنامه‌های شما هستند. این بازی برای افراد بالاتر از ده سال مناسب است و نیاز به دو تا چهار بازیکن دارد. می‌توانید در زمانی کمتر از ۶۰ دقیقه بازی را به پایان برسانید.

بردگیم

فتح پرچم؛ جنگی بین دو سپاه

این بازی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استراتژیک دو نفره است. شیوه این بازی تا حد زیادی به شطرنج شباهت دارد که از قدیمی‌ترین بازی‌های استراتژیک تاریخ است. در این بازی هر بازیکن یک سپاه دارد که نیروهای مختلفی مانند مارشال، کلنل، ماژوا و کاپیتان در آن وجود دارند. هر کدام از نیروها توانایی و اختیارات مشخصی دارند که بازیکنان از آنها برای محافظت از پرچم خود و بدست آوردن پرچم حریف استفاده می‌کنند. هرکس که زودتر پرچم حریف خود را فتح کند، برنده بازی است. اگر به چنین بازی‌های استراتژیک دو نفره‌ای علاقه دارید ممکن است بازی‌های دیگری مانند اتلو و جنگ شاهان هم برای شما جالب باشند.

بردگیم

تیکت تو راید؛ بازی ساخت خطوط راه‌آهن

بازی بلیت حرکت یا تیکت تو راید یک بازی استراتژیک و خانوادگی است که در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شده است. این بازی قوانین نسبتا ساده‌ای دارد و می‌تواند تمام اعضای خانواده را سرگرم کند. کاری که باید برای برنده شدن در این بازی بکنید بسیار ساده است؛ کافی است نقاط مختلف نقشه را با واگن‌های قطار به یکدیگر وصل کنید. به ازای مسیرهایی که می‌سازید امتیاز دریافت می‌کنید و هر چه مسیری که ساختید طولانی‌تر باشد امتیاز شما هم بیشتر خواهد بود.

تعداد بازیکنان این بازی ۲ تا ۵ نفر است و ۱ تا ۲ ساعت هم طول خواهد کشید. یکی از ویژگی‌های بازی تیکت تو راید این است که برای افراد بالای شش سال مناسب است. پس اگر به دنبال یک تفریح خانوادگی برای آخر هفته‌ها می‌گردید، این بازی استراتژیک گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. نسخه‌های فارسی هم از این بازی وجود دارد، اما کیفیت نسخه اصلی آن بسیار بالاتر است.

بردگیم

وینگسپن؛ بازی محبوب پرنده‌نگرها

در این بازی شما در نقش یک سری پرنده‌نگر یا پژوهشگر قرار می‌گیرید که بر روی پرندگان مختلف کار می‌کنند. هدف از این بازی این است که کلکسیون پرندگان خود را تا جای ممکن گسترش دهید. می‌توانید برای پرندگان خود تخم بگذارید، پرندگان جدیدی به کلکسیون خود اضافه کنید و امتیازات بیشتری کسب کنید.

این بازی برای ۱ تا ۵ بازیکن طراحی شده و بین ۴۰ تا ۷۰ دقیقه طول می‌کشد. طراحی و تصاویر زیبا در کنار اطلاعات جالب درباره پرندگان، این بازی را به یک بازی خانوادگی جذاب و متفاوت تبدیل کرده است. نسخه فارسی این بازی هم در بازار وجود دارد که خیلی زود در بین بازیکنان ایرانی طرفدارهای پروپاقرصی پیدا کرده است.

بردگیم

در این مقاله شما را با تعدادی از مشهورترین بردگیم‌های استراتژیک موجود آشنا کردیم. اغلب این بردگیم‌ها شهرت جهانی دارند و جایزه‌های بسیاری را هم از آن خود کرده‌اند. البته اینها تنها تعدادی از بردگیم‌های استراتژیک محبوب هستند. با توجه به قیمت‌های نسبتا بالایی که بردگیم‌ها دارند، اگر در خرید یک بازی شک دارید، می‌توانید ابتدا به یک کافه بازی بروید و آن را امتحان کنید. سپس در صورتی که واقعا نظر شما را جلب کرد برای خرید آن هزینه کنید.

منبع: وبسایت ویززززز

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.