تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۰۹
کد خبر : 67744

بهترین بازی های شوتر سوم شخص که باید تجربه کنید

بهترین بازی های شوتر سوم شخص که باید تجربه کنید

بهترین بازی های شوتر سوم شخص که باید تجربه کنیداگر به عنوان ماجراجویی یا جهان‌بازِ اکشن علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های شوتر سوم شخص دو دهه‌ی اخیر آشنایی پیدا کنید.
از..

بهترین بازی های شوتر سوم شخص که باید تجربه کنید

اگر به عنوان ماجراجویی یا جهان‌بازِ اکشن علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های شوتر سوم شخص دو دهه‌ی اخیر آشنایی پیدا کنید.

از بتل‌فرانت ۲ و فورتنایت تا رزیدنت اویل ۴ و هیتمن، در این مقاله به معرفی بهترین بازی های شوتر سوم شخص پرداخته‌ایم.

بازی‌های ویدیویی ما را به دنیاهای تازه‌ای می‌برند؛ به ما اجازه می‌دهند قابلیت‌های منحصربه‌فردی داشته باشیم و با دشمنانی مبارزه کنیم که مشابه آن‌ها را در رویاهایمان هم نمی‌بینیم. برای هر سلیقه‌ای، یک نوع بازی وجود دارد اما یکی از ژانرهای پرطرفدار را باید «شوتر» بدانیم. ما تا پیش از این به شوترهای اول شخص پرداخته بودیم اما این بار تمرکزمان روی عناوین سوم شخص خواهد بود.

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

تفاوت اصلی شوترهای سوم شخص و اول شخص، در زاویه‌ی دوربین است؛ در عناوین سوم شخص، شما شخصیت تحت‌کنترل خود را رویت می‌کنید و دنیا را مستقیما از چشمای او نمی‌بینید. ژانر سوم شخص همواره محبوب بوده و آثاری جذابی با این ساختار ساخته شده است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم. ناگفته نماند که این فهرست رتبه‌بندی مشخصی ندارد.

بازی Star Wars: Battlefront 2

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

«جنگ ستارگان» در چهار دهه‌ی اخیر، یکی از اجزای جداناپذیر فرهنگ عامه بوده و آدم‌های زیادی با آن بزرگ شده‌اند. این مجموعه در دنیای بازی‌ها هم نسخه‌های جذابی داشته که یکی از بهترین‌‎هایش را باید «بتل‌فرانت ۲» بدانیم.

بازی به دلیل وجود «میکروترنزکشن» با بازخوردهای منفی روبرو شد و از این نظر، واقعا هم می‌توان به آن انتقاد داشت. شما برای اینکه بدون هزینه، شخصیت‌ها و آیتم‌های تازه بدست بیاورید، باید ساعت‌ها تلاش کنید؛ با این حال، در زمینه‌ی مکانیک‌های گیم‌پلی و شوتینگ، بتل‌فرانت ۲ فوق‌العاده است.

شما در چهارده‌ منطقه‌ی مختلف از دنیای جنگ ستارگان به مبارزه می‌پردازید و به تدریج، قهرمانان قوی‌تری را باز می‌کنید. در ضمن اگر عملکرد خوبی در مبارزات داشته باشید، می‌توانید شخصیت خود را به طور موقت عوض کرده و کنترل «لوک اسکای‌واکر» یا «دارث ویدر» را برعهده بگیرید. این شخصیت‌های قدرتمند، جریان هر مبارزه‌ای را عوض می‌کنند.

بازی Star Wars: Battlefront 2 اگرچه به فروش خوبی رسید اما طبق اعلام شرکت سازنده، دنباله‌ای برای آن ساخته نخواهد شد.

بازی Rise Of The Tomb Raider

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

«مهاجم مقبره» در سال ۲۰۱۳ آغاز تازه‌ای داشت و تقریبا همه را راضی کرد اما قسمت دوم را باید بهتر بدانیم. «رایز»، قسمت اول را از هر نظر بهبود بخشید و در کنار یک بازی پازلی جذاب، یک شوتر درجه یک هم هست.

در این نسخه، «لارا» به یک شهر افسانه‌ای متفاوت سفر می‌کند و در مقابل نیروهای سازمان «ترینیتی» قرار می‌گیرد که در جستجوی کلید جاودانگی هستند. این بازی به موفقیت چشم‌گیری رسید و ۷ میلیون نسخه از آن فروش رفت تا شرکت «اسکوئر انیکس» نسخه‌ی سومش را هم بسازد.

اکثر ویژگی‌های این نسخه، در قسمت قبلی هم وجود داشتند اما به شکل‌های مختلف، ارتقاء پیدا کرده‌اند و استودیوی «کریستال داینامیکس» پافشاری بیشتری روی اِلمان‌های بقاء داشته است. آن‌ها سیستم شکار را گسترده‌تر کردند و ارتقای مهارت‌های لارا، آسان‌تر شد. رویدادهای فوری (QTE) هم در این قسمت کمتر شدند که اتفاق خوبی است.

بازی Tom Clancy’s The Division

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

طرفداران عناوین شوتر تاکتیکی با برند «تام کلنسی» به خوبی آشنا هستند و سری «رینبو سیکس» یا «اسپلینتر سل» را تقریبا همه می‌شناسند. در نتیجه بدیهی بود که معرفی «دیویژن»، بازی‌دوستان را هیجان‌زده کند. متاسفانه نسخه‌ی نهایی، کمتر از حد انتظار ظاهر شد اما همچنان یک شوتر قابل قبول است.

داستان در شهر نیویورک اتفاق می‌افتد؛ جایی که یک ویروس کشنده، دنیا را به آشوب کشانده و خیابان‌ها به میدان جنگ تبدیل شده‌اند. این بازی شوتر سوم شخص، از اِلمان‌های نقش آفرینی استفاده می‌کند و در مجموع، چالش برانگیز است. شما در مقابل شخصیت‌های تحت‌کنترل هوش مصنوعی قرار می‌گیرید اما می‌توانید به «دارک زون» هم قدم بگذارید که شامل ماموریت‌های سخت‌تری می‌شود و باید با بازیکنان واقعی دیگر مبارزه کنید.

دیویژن از نظر گرافیکی نیز قابل‌قبول است اما به اندازه‌ی گذشته، بازیکن ندارد که اگر چنین چیزی برای شما دغدغه است (PvP)، می‌توانید به سراغ قسمت دوم بروید.

بازی Control

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

همه‌ی بازی‌های استودیوی «رمدی» سزاوار حضور در این فهرست هستند اما «کنترل» از نظر مکانیک‌های گیم‌پلی، نقطه‌ی اوج این استودیو است. داستان پیرامون رئیس جدید اداره‌ی کنترل، «جسی فیدن» اتفاق می‌افتد. این سازمان مخفی که به بررسی پدیده‌های فراطبیعی می‌پردازد، تصادفا باعث‌وبانی رها شدن یک موجود فرازمینی کشنده به نام «هیس» می‌شود. حالا در آستانه‌ی نابود شدن جهان، جسی فیدن باید با نیروهایی که دارد، جلوی هیس را بگیرد.

فیدن به یک اسلحه‌ی ویژه مجهز است که می‌توانید تغییرش دهید و در طول مراحل، به شکل‌های مختلف از آن استفاده کنید. برای مثال در حالت «شارژ شده»، این اسلحه همانند یک موشک‌انداز عمل می‌کند یا در حالت «رسوخ» (Pierce)، این اسلحه همچون یک تفنگ تک‌تیرانداز است. در کنار این اِلمان‌ها، فیدن می‌تواند از قدرت‌های روانی خود هم برای از بین بردن دشمنان استفاده کند.

بازی Red Dead Redemption 2

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

«رد دد ریدمپشن ۲» بدون شک از بهترین بازی‌های تاریخ است. از نظر واقع‌گرایی و جزئیات، کمتر اثری توانایی نزدیک شدن به دنیای بزرگ آن را دارد و اگر می‌خواهید غرب وحشی را از نزدیک تجربه کنید، این بازی هیچکس را ناامید نمی‌کند. از یک داستان حماسی تا یک گیم‌پلی کارآمد و اعتیادآور، رد دد ۲ در تمامی بخش‌ها حیرت‌انگیز است. شما می‌توانید برای ساعت‌ها به دشمنان شلیک کنید و لحظه‌ای خسته نشوید.

رد دد ریدمپشن ۲ یک پیش‌درآمد بر اتفاقات قسمت اول است و شما را در نقش «آرتور مورگان» قرار می‌دهد، یک خلافکار که می‌خواهد به اعضای گروهش کمک کند تا شروع تازه‌ای داشته باشند. رد دد ۲، پیچیدگی‌های زیادی دارد و معمولا با اتفاقات عجیب و تازه‌ای روبرو می‌شوید، در ضمن همه چیز به مبارزه ختم نمی‌شود و می‌توانید کارهای دیگری هم انجام دهید، از ماهی‌گیری تا شکار.

تمام کردن بخش داستانی، ده‌ها ساعت به طول می‌انجامد و پس از آن، می‌توانید به سراغ بخش آنلاین بروید که جذابیت‌های خودش را دارد، اگرچه پیشرفت در آن آسان نیست و باید برایش وقت بگذارید. این بخش، طرفداران بازی‌های شوتر سوم شخص را هم راضی می‌کند، خصوصا اگر در نقش یک «شکارچی جایزه‌بگیر» بازی کنید.

بازی Sunset Overdrive

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

یک بازی فوق‌العاده‌ی دیگر از استودیوی «اینسامنیاک» که از اولین عناوین انحصاری کنسول ایکس باکس وان بود اما روی رایانه‌های شخصی هم می‌توانید آن را پیدا کنید. ماجراها در یک دنیای آخرالزمانی رخ می‌دهد که آدم‌ها به موجودات جهش‌یافته تبدیل شده‌اند. بازیکنان باید در مقابل آن‌ها ایستادگی کرده و البته راهی برای فرار از شهر پیدا کنند. شما نقش نظافت‌چیِ شرکت «فیزکو» (FizzCo) را برعهده دارید، همان شرکتی که عامل اصلی اتفاقات است.

«سانست اوردرایو» برای گیم‌پلی پرانرژی و اِلمان‌های کمدی، مورد تحسین قرار گرفت و برای مبارزات، سلاح‌های گوناگونی در اختیار شما قرار می‌گیرد که از هر نظر جذاب هستند. نقطه‌ی قوت بازی، طراحی خوب محیط است که به شما اجازه می‌دهد در تمامی دقایق در حرکت باشید و به راحتی در شهر رفت‌و‌آمد کنید.

امتیاز این بازی هم‌اکنون در اختیار شرکت سونی است و می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ی نزدیک، دنباله‌ای برای آن ساخته شود.

بازی Hitman World Of Assassination Trilogy

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

«هیتمن» از این جهت با دیگر عناوین شوتر سوم شخص این فهرست متفاوت است که پافشاری بیشتری روی مخفی‌کاری دارد. استودیوی «آی او اینتراکتیو» ساخت این مجموعه را از دهه‌ی ۹۰ میلادی آغاز کرد و در سال ۲۰۱۶، شاهد بازسازی آن با فرمت اپیزودیک بودیم. رویکردی که می‌توانست به شکست منجر شود اما در نهایت جواب داد و باعث شد هیتمن یک بار دیگر مورد توجه طرفداران قرار بگیرد، با این حال، بازی مذکور چندان پرفروش ظاهر نشد.

سپس هیتمن ۲ در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و شرایط را تغییر داد. قسمت دوم با اینکه به صورت هفتگی عرضه نشد اما باز هم حالت اپیزودیک داشت و به بازیکنان اجازه می‌داد که مراحل را بدون نظم مشخص، بارها تجربه کنند و بتوانند تمامی مسیرهای مختلف تکمیل ماموریت‌ها را باز نمایند. اوایل سال گذشته، قسمت سوم هم از راه رسید که بی‌گمان از دو قسمت پیشین، کیفیت بالاتری دارد و این مجموعه را به اوج می‌رساند.

این سه‌گانه حالا در قالب «یک بازی» در دسترس قرار گرفته است و اگر از مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس هستید، می‌توانید آن را به‌صورت کاملا رایگان تجربه کنید.

بازی The Last Of Us Part 2

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

قسمت اول «آخرین بازمانده از ما»، دنیای نابودشده‌ای را به تصویر می‌کشید که تحت‌تاثیر زامبی‌ها قرار گرفته است. از قسمت اول به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ نام برده می‌شد و بدیهی بود که انتظارات برای قسمت دوم بسیار بالا باشد، خوشبختانه قسمت دوم شما را ناامید نمی‌کند.

داستان قسمت دوم شاید برای همه‌ی طرفداران راضی‌کننده نباشد اما نمی‌توان از کیفیت شگفت‌انگیز بازی در بخش گرافیک و گیم‌پلی عبور کرد. آخرین بازمانده از ما ۲ بدون‌شک یکی از خوش‌ساخت‌ترین عناوین نسل هشتم است، حتی در مقایسه با بازی‌های اخیر نسل نهم.

نسخه‌ی دوم، ویژگی‌های شلیک‌کردن و نشانه‌گیری قسمت اول را بهبود بخشیده و سیستم‌ ارتقای پیشرفته‌تری دارد. استودیوی «ناتی‌ داگ» سیستم سنگرگیری بازی را هم تغییر داد و تنوع دشمنان نیز افزایش پیدا کرد. این بازی ماجراجویی را باید حداقل یکبار تجربه کنید و یکی از آن آثار بزرگی است که تا مدت‌ها در ذهن شما باقی می‌ماند.

بازی Fortnite

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

«فورتنایت» نه تنها یکی از بهترین بازی های شوتر سوم شخص و پرفروش‌ترین بازی‌های رایگان چند سال گذشته است، بلکه یک پدیده‌ی بزرگ محسوب می‌شود که تقریبا همه با آن آشنایی دارند. شهرت این بازی در حال حاضر به حدی رسیده که کمتری کسی در دنیا وجود دارد که نام آن را نشنیده باشد.

اگر با سبک بتل رویال آشنایی ندارید، در این نوع آثار، تعداد زیادی بازیکن در یک نقشه به مبارزه می‌پردازند و در نهایت تنها یک نفر باقی می‌ماند. بازی فورتنایت هم از همین فرمول استفاده می‌کند اما ویژگی‌های خاصی نیز دارد، همانند قابلیت ساخت‌و‌ساز که همین مکانیک گیم‌پلی باعث شده تا با اثر متفاوتی روبرو باشیم.

این بازی روی همه‌ی پلتفرم‌ها از جمله پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، سری اس، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

بازی Mass Effect 2

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

«مس افکت» یکی از بهترین سری بازی‌های نقش آفرینی تاریخ است و طرفداران پرشماری دارد. از یک داستان حماسی بزرگ و قابلیت شخصی‌سازی اسلحه‌ها تا حق انتخاب و حتی روابط عاشقانه، این بازی هر نوع مخاطبی را راضی می‌کند، حتی کسانی که علاقه‌ی چندانی به عناوین فضایی و علمی-تخیلی ندارند. بازی برای کسانی که می‌خواهند در فضا به گشت‌و‌گذار کنند هم چیزهایی برای ارائه دارد، اگر چه آن آزادی موردانتظار عناوین سندباکس را نخواهید داشت.

در این میان، قسمت دوم را باید اثری جریان‌ساز بدانیم که به ژانر اکشن نقش‌ آفرینی، معنای تازه‌ای بخشید. این بازی، بهبودهای ملموسی نسبت به نسخه‌ی اول دارد، سیستم سنگرگیری بهتر شده و آزادی بیشتری در مبارزات دارید. برای تجربه‌ی این بازی، توصیه می‌کنیم به سراغ نسخه‌ی «لجندری ادیشن» بروید که شامل ریمستر هر سه قسمت اصلی می‌شود.

این سه‌گانه هم اخیرا در سرویس ایکس باکس گیم پس قرار گرفته و انجام آن برای مشترکان رایگان است.

بازی Ratchet And Clank: Rift Apart

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

مجموعه‌ی «رچت و کلنک» تاریخچه‌ای طولانی در دنیای بازی‌ها دارد و اولین نسخه‌ی آن در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. همه‌ی این نسخه‌ها، شوترهای سوم شخص خوبی هستند اما «شکاف جدا» که چند ماه قبل به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ عرضه شد، از هر نظر، بهترین تجربه‌ی ممکن از این سری را ارائه می‌دهد. این بازی اعتیادآور را نمی‌توانید به راحتی کنار بگذارید.

در این بازی شوتر پلتفرمینگ، همانند گذشته نقش یک موجود فضایی به نام «رچت» را برعهده دارید. او با سفینه‌اش به سیارات مختلف سفر می‌کند تا یک امپراطور شیطانی‌ که از یک بُعد دیگر آمده را پیدا کند و با از بین بردن وی، جهان را نجات دهد. چیزی که بازی را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند، فارغ از گرافیک، عناصر شوتینگ و خلاقیت‌های گیم‌پلی، سازگاری کامل اثر با دسته‌ی دوال‌سنس است که باعث شده تا بازیکنان لذت بیشتری از آن ببرند.

بازی Resident Evil 4

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

«رزیدنت اویل ۴» را نمی‌توان نادیده گرفت و تاثیرگذاری آن بر ژانر شوتر سوم شخص، بر هیچکس پوشیده نیست. چهارمین قسمت اصلی از این مجموعه، هنوز هم به اعتقاد بسیاری، بهترین قسمت است و با گذشت شانزده سال، همچنان یکی از بهترین بازی های شوتر سوم شخص در نظر گرفته می‌شود. در این نسخه، هدایت «لیان اس. کندی» را برعهده دارید که قصد دارد دختر رئیس جمهور را نجات دهد.

رزیدنت اویل ۴ را باید انقلابی بدانیم، اثری که از نظر مکانیک‌های گیم‌پلی، بسیار بهتر از نسخه‌های پیشین بوده و اگرچه عناصر بقاء کمی به حاشیه رفته‌اند اما اثر به ریشه‌های خود وفادار است. کپکام برای دشمنان، انیمیشن‌های متعددی طراحی کرده است و به هر جای بدن آن‌ها شلیک کنید، واکنش خاصی نشان می‌دهند؛ برای مثال اگر به پایشان شلیک کنید، تعادل خود را از دست داده و زمین می‌خورند.

این بازی به پیشرفت ژانر شوتر کمک کرد و باعث شد تا رزیدنت اویل در تاریخ بازی‌ها ماندگارتر شود.

بازی Grand Theft Auto 5

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

از «جی تی ای ۵» چه می‌توان گفت؟ این بازی برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد، سپس به پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان آمد و حالا می‌توانید آن را روی پلی استیشن ۵ و سری ایکس بازی کنید. جی تی ای تمام‌شدنی نیست، یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ که «رئیسِ بزرگ شوترهای سوم شخص» به حساب می‌آید.

مکانیک‌های شلیکی که «راک‌استار» برای بازی طراحی کرده، شاید هر نوع سلیقه‌ای را راضی نکند اما این بازی، یکی از دلایل اصلی محبوبیت ژانر شوتر است و کمتر عنوانی می‌تواند با آن رقابت کند.

جی تی ای ۵ تنوع بالایی دارد و در دنیای آن، هر کاری که دوست دارید، می‌توانید انجام دهید. بخش داستانی بازی شامل سه شخصیت می‌شود که هر کدامشان، جذاب خاصی دارند. بخش آنلاین هم به طور کلی یک دنیای دیگر است و می‌توانید صدها ساعت از عمر خود را آنجا بگذرانید و لحظه‌ای خسته نشوید. جی تی ای، هر آنچه که از شوترهای سوم شخص انتظار دارید را برآورده می‌کند.

همچنین مطالعه کنید: بهترین بازی های شوتر سال ۲۰۲۱؛ از هیلو اینفینیت تا دث لوپ

بازی Gears Of War

بهترین بازی های شوتر سوم شخص

«گیرز آو وار» در سال ۲۰۰۶ برای ایکس باکس ۳۶۰ انتشار یافت و در کمتر از چند هفته، به یک پدیده‌ی جهانی تبدیل شد. این بازی بیش از ۳۰ جایزه‌ی «بهترین بازی سال» را از مجلات و وب‌سایت‌های معتبر دریافت کرد.

شما در نقش «مارکوس فنیکس» بازی می‌کنید، فرمانده‌ای که همراه با گروهی از سربازان تحت هدایتش، باید بشریت را نجات دهد و با «لوکاست‌ها» مبارزه کند. گیرز هم یکی از عناوین جریان‌ساز ژانر شوتر سوم شخص است که سیستم سنگرگیری آن به یک استاندارد تبدیل شد و بازی‌های زیادی از آن تقلید کردند.

قسمت اول که خود با الهام از مجموعه‌ی رزیدنت اویل ساخته شده است، هنوز هم هیجان‌انگیز جلوه می‌کند؛ شاید از نظر گرافیکی دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشد اما مکانیک‌های گیم‌پلی آن کیفیت سابق را دارد. این بازی چندین دنباله و نسخه‌ی فرعی هم دارد که آن‌ها نیز شما را راضی می‌کنند.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های شوتر سوم شخص هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبعTheGamerمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.