تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر : 61652

بهترین بازی های سندباکس که آزادی عمل بالایی به شما می‌دهند

بهترین بازی های سندباکس که آزادی عمل بالایی به شما می‌دهند

بهترین بازی های سندباکس که آزادی عمل بالایی به شما می‌دهند اگر به آثاری با جهان‌های وسیع و آزادی بی‌قید و شرط علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های سندباکس – Sand..

بهترین بازی های سندباکسبهترین بازی های سندباکس که آزادی عمل بالایی به شما می‌دهند

اگر به آثاری با جهان‌های وسیع و آزادی بی‌قید و شرط علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های سندباکس – Sandbox چند سال اخیر آشنا شوید.

از ماینکرفت و ولهایم تا جی‌تی‌ای و نو منز اسکای، در این مقاله به معرفی بهترین بازی های سندباکس پرداخته‌ایم که ارزش ساعت‌ها تجربه کردن را دارند.

ژانر سندباکس خود شامل ژانرهای مختلفی می‌شود و دارای گستردگی زیادی است؛ در همین راستا، انتخاب آثاری که در این ژانر قرار می‌گیرند، شاید چندان آسان نباشد. با این حال، تعدادی بازی جذاب را انتخاب کرده‌ایم که هر بازی‌دوستی با هر نوع سلیقه‌ای می‌تواند از آن‌ها لذت ببرد.

بهترین بازی های سندباکس

از خلاقیت‌هایی که اجازه دارید در بازی ماینکرفت به خرج دهید تا راه‌هایی که می‌توانید جی‌تی‌ای آنلاین را تجربه کنید؛ یک بازی سندباکس، اثری است که بیشترین آزادی را به شما می‌دهد و کنترل زیادی بر روی اتفاقات و روش‌های بازی کردن خود دارید. به عبارت دیگر، می‌توانید آن‌طور که دوست دارید بازی کنید، به ساخت و ساز بپردازید و گاهی دنیای خودتان را خلق نمایید. این فهرست از بهترین بازی های سندباکس اگرچه کامل نیست اما شامل آثار برجسته‌ای می‌شود که شما را به خوبی با این ژانر آشنا می‌کنند.

– بازی Minecraft

بهترین بازی های سندباکس

ژانر سندباکس تا پیش از «ماینکرفت» نیز وجود داشت اما حالا با آن معنا پیدا می‌کند و به سطح تازه‌ای از محبوبیت رسیده است؛ در واقع هرگاه از سندباکس صحبت می‌شود، نام ماینکرفت نیز به میان می‌آید. این بازی نشان می‌دهد که آزادی واقعی در دنیای بازی‌های ویدیویی یعنی چه.

این اثر سندباکس با میانگین امتیاز ۹۳ از وب‌سایت متاکریتیک، در حال حاضر، «پرفروش‌ترین بازی تاریخ» هم به حساب می‌آید. ماینکرفت هنوز هم یک پدیده‌ی بزرگ جهانی است و هر روز افراد جدیدی برای اولین بار به تجربه آن می‌پردازند. خوشبختانه، شرکت سازنده با انتشار به‌روز رسانی‌های متعدد، آن را دائما بهبود می‌بخشد و بازی را با محتواهای جدید، به مسیرهای تازه‌ای می‌برد.

دنیای این بازی آن‌قدر بزرگ است که هرگز تمام نمی‌شود و تنها چیزی که می‌تواند جلوی شما را بگیرد، قوه‌‎ی تخیل‌تان خواهد بود. این بازی بر روی تمامی پلتفرم‌ها از جمله ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد.

– بازی Terraria

بهترین بازی های سندباکس

«تراریا» در واقع نسخه‌ی ساید اسکرولر و دوبعدی ماینکرافت است. دنیاهای بازی به صورت تصادفی ساخته می‌شوند و کار شما این است که به گشت و گذار بپردازید، منابع جمع آوری کنید و دشمنان کوچک و بزرگ را از بین ببرید. با توجه به تصادفی بودن مراحل، هر کسی می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی از بازی داشته باشد و این بدین معناست که با یک سندباکس واقعی روبرو هستیم.

بازی Terraria اگرچه در مقایسه با عناوین مدرن و سه بعدی، چشم نواز به نظر نمی‌رسد اما می‌تواند شما را برای مدت‌های سرگرم کند. این بازی برای رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ در دسترس قرار دارد.

– بازی Grand Theft Auto Online

بهترین بازی های سندباکس

با اینکه نزدیک به هشت سال از انتشار بازی «جی‌تی‌ای ۵» گذشته اما با تشکر از بخش آنلاین‌اش، نه تنها محبوبیت آن کم نشده است بلکه هر روز بازیکنان جدیدی به دنیای آن قدم می‌گذارند. به نظر هم نمی‌رسد که حداقل تا انتشار نسخه‌ی ششم، از طرفداران آن کاسته شود! دلیل واضحی وجود دارد که چرا بازیکنان از قسمت پنجم خسته نمی‌شوند و آن، دنیای سندباکس کم‌نظیری است که ارائه می‌دهد.

پس از انجام بخش آموزشی، دنیای بازی جی‌تی‌ای آنلاین به صورت کامل برای شما باز می‌شود و آزاد هستید تا هر کاری که دوست دارید را انجام دهید. همانند عناوین فوق، یک دنیای بزرگ در انتظار شماست که گویی هرگز تمام نمی‌شود. در جی‌تی‌ای آنلاین، همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد و می‌توانید امپراطوری خودتان را بسازید و مدیریت کنید.

– بازی Elite Dangerous

بهترین بازی های سندباکس

بازی‌دوستان قدیمی با مجموعه‌ی «اِلیت» به خوبی آشنا هستند و آن را معمولا در فهرست‌های بهترین بازی های فضایی مشاهده می‌کنیم. نسخه‌های کلاسیک بر روی تجارت و شبیه‌سازی پرواز متمرکز بودند و کیفیت خوبی هم داشتند اما نسخه‌ی «دنجرس» فصل تازه‌ای را برای سری بازی آغاز کرد و گستردگی غیرمنتظره‌ای دارد.

شما در یک جهان فضایی بی‌نهایت قرار می‌گیرید و با اثری روبرو هستید که پایانی ندارد و می‌تواند برای صدها یا حتی هزاران ساعت شما را سرگرم کند. در این بازی می‌توانید تجارت کنید، به جمع‌آوری منابع بپردازید و وارد مبارزات فضایی جذاب شوید. بر خلاف آثار سندباکسی همچون «ایو آنلاین» که پیچیدگی‌های زیادی دارد، الیت: دنجرس نسبتا ساده‌تر است و مکانیک‌های گیم‌پلی آن را به راحتی یاد خواهید گرفت.

نکته‌ای که در رابطه با این بازی باید به یاد داشته باشید، این است که ریتم سریعی ندارد و مدت زیادی را باید صرف سفر به سیارات و منظومه‌های مختلف کنید. بازی Elite Dangerous برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر شده است و بسته‌ی الحاقی جدید آن اجازه می‌دهد تا از سفینه‌ی خود پیاده شوید و بر روی سیارات قدم بزنید.

– بازی No Man’s Sky

بهترین بازی های سندباکس

یک بازی سندباکس فضایی دیگر؛ «نو منز اسکای» یک اثر ماجراجویی سبک بقاء است که در آن هم می‌توانید به سیارات مختلف سفر کرده، به مبارزه با موجودات فضایی مختلف بپردازید و البته تجارت کنید. شما در یک دنیای بسیار وسیع قرار می‌گیرید که در آن بیش از ۱۸ تریلیون سیاره وجود دارد و آزاد هستید به هر جا که دوست دارید، بروید. هر کدام از این سیاره‌ها دارای اکوسیستم خاص خود هستند و گونه‌های مختلفی از موجودات فضایی در آنجا زندگی می‌کنند. شما همچنین قادر هستید تا از این سیارات، منابع مختلف استخراج کرده و آن‌ها را بفروشید. اگر هم علاقه‌ای به این کارها ندارید، می‌توانید وقت‌تان را صرف گشت و گذار کنید.

احتمالا می‌دانید که در ابتدای عرضه، برای این بازی چه اتفاقاتی رخ داد؛ دورانی که از آن به عنوان یکی از ناامید کننده‌ترین بازی‌های تاریخ نام برده می‌شد اما سازندگان بر روی آن کار کردند تا به وضعیت مطلوبی برسد. حالا شاید بهترین زمان برای ورود به دنیای غنی بازی No Man’s Sky باشد.

– بازی Crusader Kings 3

بهترین بازی های سندباکس

طرفداران نزدیک به هشت سال منتظر این بازی ماندند و حالا می‌توان ادعا کرد که این صبر کردن، ارزش‌اش را داشته است. بازی «پادشاهان صلیبی ۳» در نگاه اول شاید پیچیده و حتی ترسناک به نظر برسد اما باید آن را امتحان کنید تا متوجه شوید تا چه عمیق و پرکشش است.

در این بازی استراتژیک، می‌توانید کارهای دیوانه‌واری انجام دهید و چالش‌های زیادی را هم باید پشت سر بگذارید. داستان از قرون وسطی آغاز می‌شود و یک دوره‌ی چند صدساله را روایت می‌کند اما شما فقط شاهد این اتفاقات نیستید بلکه در دنیای آن نقشی اساسی دارد. در واقع هر تصمیمی که بگیرید، برای شخصیت‌ها عواقبی در پی خواهد داشت و همین مسئله باعث شده تا بازی Crusader Kings III در مقایسه با عناوین مشابه، هیجان بیشتری داشته باشد.

– بازی Factorio

بهترین بازی های سندباکس

وقتی به عناوین مدیریتی می‌رسیم، این ساخته‌ی استودیوی ووبی سافتور (Wube Software)، خودنمایی می‌کند و می‌درخشد. «فکتوریو» یک شبیه‌ساز ساخت‌و‌ساز و مدیریت است که با توجه به برداشت خاصی که از این سبک ارائه می‌دهد، می‌توان آن را یکی از بهترین بازی های سندباکس چند سال اخیر هم در نظر گرفت.

این بازی به صورت دسترسی اولیه (Early access) منتشر شد و نسخه‌ی اصلی آن در نهایت در سال ۲۰۲۰ در دسترس طرفداران قرار گرفت. بازی شباهت‌های زیادی به «ریم ورلد» دارد (که در ادامه به آن هم می‌پردازیم) و شما در نقش یک مهندس بازی می‌کنید که سفینه‌اش در یک سیاره بیگانه سقوط کرده و حالا باید با جمع‌آوری منابع، شرایط را برای بازگشت به خانه فراهم کند.

برخلاف اکثر عناوین سندباکس، این بازی یک هم پایان دارد و اگر بتوانید شرایط را برای پرواز موشک مهیا کنید، اثر را به اتمام رسانده‌اید. البته اگر بخواهید، می‌توانید آن را تا آنجا که دوست دارید، ادامه دهید. بازی Factorio مکانیک‌های آشنای شبیه‌سازهای ساخت‌و‌ساز را با عناصر سبک بقاء و اِلمان‌های سبک استراتژی بی‌درنگ (ریل تایم) تلفیق کرده و اثری است که می‌تواند مخاطبان ژانرهای مختلف را راضی کند.

– بازی RimWorld

بهترین بازی های سندباکس

هیچ فهرستی از بهترین بازی های سندباکس بدون «ریم ورلد» کامل نمی‌شود؛ به هر حال، کدام بازی را می‌شناسید که به شما اجازه دهد تا اعضای بدن آدم‌ها را داد و ستد کنید؟! این بازی که با کمک‌های مالی مخاطبان ساخته شد، حدود ۵ سال در حالت «دسترسی اولیه» قرار داشت و نسخه کامل آن سرانجام در اواخر سال ۲۰۱۸ انتشار یافت.

در این بازی، شما وظیفه‌ی مدیریت یک کلونی انسانی را بر عهده دارید و باید نجات‌یافتگان را تحت پوشش خود قرار دهید. ریم ورلد در دو حالت تمام می‌شود: یک، همه‌ی شخصیت‌ها کشته شوند و دو، شخصیت‌ها بتوانند با یک سفینه‌ی فضایی از سیاره فرار کنند. شما می‌توانید جلوی این اتفاقات را بگیرید و تا هر وقت که دوست دارید، بازی را ادامه دهید. این عنوان تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Rust

بهترین بازی های سندباکس

«راست» یک بازی سندباکس آنلاین است که در چند سال اخیر به محبوبیت بالایی رسیده است. این بازی داستان خاصی ندارد و بازیکنان هم هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند. این به خود شما بستگی دارد که می‌خواهید چه کاری انجام دهید، بر روی چه اموری تمرکز کنید و به دنبال چه چیزهایی بروید. البته باید بدانید که کار آسانی در پیش ندارید و چالش‌ها و موانع زیادی جلوی شما قرار دارد؛ بخواهید یا نخواهید، بازیکنان دیگر به شکار شما خواهند آمد!

چیزی که این بازی را متفاوت می‌کند، همین حضور بازیکنان دیگر است. شاید بخواهید همانند ماینکرافت، یک قلعه‌ی شکوهمند برای خود بسازید اما این تصمیم منجر به اتفاقات خوبی نمی‌شود! دشمنان عاشق این نوع سازه‌ها هستند و تمام قدرت خود را به کار می‌گیرند تا به آن نفوذ کنند. علاوه بر این، باید بدانید که خانه‌ها به مرور زمان، کهنه می‌شوند و در نهایت از بین می‌روند. بازی Rust هرگز اجازه نمی‌دهد تا آرامش داشته باشید.

– بازی Mount And Blade 2: Bannerlord

بهترین بازی های سندباکس

اجازه ندهید که گرافیک نه چندان خوب «کوه و تیغه ۲» شما را فریب دهد، این بازی از آن چیزی که فکر می‌کنید، اعتیادآورتر است. شاید هیچ چیز جذاب‌تر از این نباشد که یک شخصیت معمولی را به یک فرمانده‌ی بزرگ تبدیل کنید که صدها سرباز تحت فرمان اوست.

این بازی در مقایسه با قسمت اول، پیشرفت‌های فراوانی داشته و اگرچه هنوز در حالت «دسترسی اولیه» قرار دارد اما تقریبا کامل است. البته باید منتظر محتواهای بیشتری برای آن باشید اما همین حالا هم می‌توانید صدها ساعت در دنیای آن وقت بگذرانید و لحظه‌ای خسته نشوید.

– بازی Valheim

بهترین بازی های سندباکس

یکی از پدیده‌های دنیای بازی در سال ۲۰۲۱ که صدها هزار بازیکن، خیلی زود عاشق‌اش شدند. این عنوان سبک بقاء که همچنان در حالت «دسترسی اولیه» قرار دارد، در همان هفته‌های ابتدایی عرضه، رکوردهای زیادی را شکستد و بیش از ۱ میلیون مخاطب جذب کرد.

این بازی سندباکس به صورت ۱۰ نفره هم قابل انجام است (البته نگران نباشید، می‌توانید آن را به شکل انفرادی تجربه کنید) و در دنیایی قرار می‌گیرید که با الهام از فرهنگ وایکینگ‌ها ساخته شده است. مطابق معمول آثار سبک بقاء، باید به جمع‌آوری منابع بپردازید، پایگاه بسازید و با هیولاهای سرسختی مبارزه کنید. در ژانری که اکثر عناوین، مخصوص بازی‌دوستان حرفه‌ای طراحی شده‌اند، «ولهایم» دارای سادگی خاصی است و هر نوع گیمری می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

همچنین مطالعه کنید: بهترین بازی های اوپن ورلد رایگان که باید تجربه کنید

– بازی Red Dead Redemption 2

بهترین بازی های سندباکس

یک شاهکار دیگر از شرکت راک‌استار که از نظر واقع‌گرایی، کمتر اثری توانایی نزدیک شدن به دنیای سندباکس آن را دارد. اگر می‌خواهید غرب وحشی را از نزدیک تجربه کنید، باید به سراغ «رد دد ریدمپشن ۲» بروید و قطعا ناامید نخواهید شد.

رد دد ۲، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد اما در دنیای آن، کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. در واقع ممکن است چندین ساعت از عمرتان را صرف ماهی‌گیری در آن کنید و حتی متوجه‌ی گذر زمان نشوید. تمام کردن بخش داستانی، ده‌ها ساعت به طول می‌انجامد و پس از آن، می‌توانید به سراغ بخش آنلاین بروید که اگرچه به اندازه‌ی جی‌تی‌ای آنلاین محبوب نیست اما جذابیت‌های خودش را دارد و پتانسیل‌های جهان بزرگی که راک‌استار خلق کرده را به رخ می‌کشد.

کدام یکی از عناوین فهرست بهترین بازی های سندباکس را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.