تاریخ انتشار : جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
کد خبر : 26096

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴ الزامی نیست که برای تمامی عناوین کنسول PlayStation 4 پول خرج کنید. در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴ آشنا شوید.
در فروشگاه پلی استیشن بیش از ۱۰۰ اثر فری تو پلی وجود دارد که از میان آن‌ها، بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴ را انتخاب کرده‌ایم.
در این مطلب، عناوینی از ژانرهای مختلف همانند شوتر اول شخص، موبا، بتل رویال، سندباکس و غیره را برگزیده‌ایم تا حق انتخاب بالاتری داشته باشید. نکته دیگری که در این مقاله لحاظ شده این است که شما به طور کلی، نیازی به پرداخت پول ندارید و این مسئله در تجربه شما از بازی تاثیر چندانی نمی‌گذارد.
بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴ بازی‌های فری تو پلی از این نظر ارزشمند هستند که شما چیزی را از دست نمی‌دهید، زیرا ‎برای خرید این آثار، هزینه‌ای نکرده‌اید و اگر در نهایت راضی نبودید، تنها کافی است که آن‌ها را حذف کنید. در میان ۱۰۰ بازی رایگان موجود در فروشگاه پلی استیشن، چند اثر محبوب وجود دارد و چند اثر که شاید چندان دیده نشده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تعدادی از این آثار ارزشم..

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴

الزامی نیست که برای تمامی عناوین کنسول PlayStation 4 پول خرج کنید. در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴ آشنا شوید.

در فروشگاه پلی استیشن بیش از ۱۰۰ اثر فری تو پلی وجود دارد که از میان آن‌ها، بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴ را انتخاب کرده‌ایم.

در این مطلب، عناوینی از ژانرهای مختلف همانند شوتر اول شخص، موبا، بتل رویال، سندباکس و غیره را برگزیده‌ایم تا حق انتخاب بالاتری داشته باشید. نکته دیگری که در این مقاله لحاظ شده این است که شما به طور کلی، نیازی به پرداخت پول ندارید و این مسئله در تجربه شما از بازی تاثیر چندانی نمی‌گذارد.

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴

بازی‌های فری تو پلی از این نظر ارزشمند هستند که شما چیزی را از دست نمی‌دهید، زیرا ‎برای خرید این آثار، هزینه‌ای نکرده‌اید و اگر در نهایت راضی نبودید، تنها کافی است که آن‌ها را حذف کنید. در میان ۱۰۰ بازی رایگان موجود در فروشگاه پلی استیشن، چند اثر محبوب وجود دارد و چند اثر که شاید چندان دیده نشده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تعدادی از این آثار ارزشمند آشنا شوید.

– بازی Dissidia Final Fantasy NT Free Edition

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 4

در نسخه رایگان بازی Dissidia، می‌توانید در مسابقات ۳ در برابر ۳ شرکت کنید. این نسخه فرعی از مجموعه فاینال فانتزی، دارای مکانیک‌های گیم پلی جالب توجهی است. بازیکنان نمی‌توانند به دشمنان هجوم برده و بی مهابا حمله کنند زیرا بازی از دو نوع حمله مختلف بهره می‌برد: حملات شجاعت (Bravery) و حملات نقاط ضربه (HP). حملات شجاعت هیچ آسیبی به دشمن وارد نمی‌کنند اما باعث می‌شوند تا حملات نقاط ضربه، آسیب بیشتری به حریف بزند.

در بازی بیش از ۲۰ شخصیت فاینال فانتزی حضور دارد که می‌توانید با هر کدام از آن‌ها به رقابت بپردازید و مطابق معمول، این شخصیت‌ها دارای قابلیت‌ها و مهارت‌های اختصاصی خود هستند. با این حال، در نسخه رایگان، هر هفته تنها تعدادی از این ۲۰ شخصیت در دسترس قرار دارد اما این مسئله چندان آزار دهنده نیست. بخش داستانی هم متاسفانه برای کاربران رایگان، غیرقابل دسترسی است. بازی Dissidia Final Fantasy شاید در مقایسه با دیگر عناوین این لیست، محتواهای رایگان کمتری در اختیار شما قرار دهد اما در مجموع به دلیل مکانیک‌های گیم پلی جذابی که دارد، اثر فری تو پلی مناسبی است و برای بهتر شدن در آن باید نکات زیادی را به تدریج یاد بگیرید.

– بازی Genesis

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 4

جنسیس یک بازی در سبک موبا (MOBA) است که به شکلی بهینه شده تا کاملا با کنترلرها سازگار باشد و عناصر منحصربه‌فرد زیادی در آن به چشم می‌خورد. در بازی بیش از ۳۰ شخصیت وجود دارد از جمله خدایان، هیولاها و مردان مبارز سرسخت که هر کدام از آن‌ها می‌توانند نظر شما را جلب کنند.

از آنجایی که اکثر بازی‌های درجه یک سبک موبا همانند دوتا و لیگ آف لجندز تنها بر روی رایانه‌های شخصی در دسترس هستند، بازی Genesis توانسته کار بزرگی انجام دهد و آن فرمت محبوب را به درستی در کنسول‌ها بهینه‌سازی کرده و ارائه دهد. علاوه بر بخش‌های دفاع از از قلعه و PvP، بخش‌های PvE نیز در بازی وجود دارد، پس مجبور نیستید که حتما به مبارزه با بازیکنان دیگر بپردازید.

– بازی Brawlhalla

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 4

بازی براول هالا یک اثر پلتفرمر مبارزه‌ای است که شباهت‌های زیادی هم به بازی اسمش بروز (Smash Bros) دارد. چهار بازیکن با یکدیگر مبارزه کرده و تلاش می‌کنند تا دیگر رقبا را از بین ببرند. بازیکنانی که آسیب بیشتری ببینند، راحت‌تر ناک آوت می‌شوند و از از مسابقه کنار خواهند رفت. بازی بخش‌های جذاب دیگری هم دارد، برای مثال مبارزات ۲ در برابر ۲ که در آنجا می‌توانید با همکاری دوستانتان مبارزه کنید.

بازی بیش از ۴۰ شخصیت دارد که هر کدام، از اسلحه‌ها، قابلیت‌ها، نقاط قدرت و ضعف خاص خود بهره می‌برند. دیگر نکته بامزه، حضور شخصیت‌های مشهور از مجموعه‌های دیگر است؛ از بازیکنان محبوب کشتی کج همانند راک تا بن ۱۰ و غیره.

– بازی World Of Warships

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 4

در بازی دنیای کشتی‌های جنگی، وارد مسابقات ۱۲ در برابر ۱۲ می‌شوید و در یک محیط دریایی بزرگ، باید برای پیروزی امتیاز به دست بیاورید. پنج کلاس مختلف از کشتی‌ها وجود دارد که با توجه به سبک بازی خود یا سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید با هر کدام از آن‌ها وارد رقابت شوید: کشتی‌های ناوشکن (Destroyers)، کشتی‌های رزم‌ ناو (Cruisers)، کشتی‌های جنگی (Battleships)، کشتی‌های هواپیمابر (Aircraft Carriers) و زیردریایی‌ها (Submarines). این بازی آنلاین چند نفره گسترده، شباهت‌های زیادی به آثاری همچون «جهان کشتی‌های تانک‌ها» (World Of Tanks Blitz) و «جهان هواپیماهای جنگی» (World of Warplanes) دارد و اگر از آن آثار لذت برده‌اید، بدون شک از طرفداران این نسخه نیز خواهید شد.

نقشه بزرگ بازی باعث شده تا استراتژی و تاکتیک حرف اول و آخر را بزند. کسانی که نقشه‌های مناسبی دارند و با استراتژی‌های درست پیش می‌روند، شانس بسیار بالایی برای پیروزی خواهند داشت. این مبارزات بزرگ باعث شده تا بازی به آثار سبک نقش آفرینی بی درنگ (RTS) نیز نزدیک شود. بازی World Of Warships شاید در نگاه اول بسیار سخت به نظر برسد اما اگر برای آن وقت کافی صرف کنید، متوجه می‌شوید که چه پتانسیل‌هایی دارد و تا چه اندازه می‌تواند جذاب باشد.

– بازی Destiny 2

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 4

بازی دستینی ۲ یک اثر نقش آفرینی شوتر است که شما را در یک جهان باز قرار می‌دهد. همانند قسمت اول، در بخش داستانی، یک بار دیگر در نقش نگهبانان بازی می‌کنید و وظیفه نجات جهان از دست دشمنان فضایی را بر عهده خواهید داشت. در بخش‌های PvP و PvE هم می‌توانید در تیم‌های چهار نفره به بازی بپردازید و در کنار دوستانتان، ماموریت‌های مختلف را انجام داده و دشمنان متفاوتی را از بین ببرید. بازی دارای سه کلاس مختلف شکارچی، جادوگر و تایتان است که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را با توجه به سبک بازی خود، انتخاب کنید. این کلاس‌ها دارای زیرمجموعه هم هستند تا تنوع رقابت‌ها به شدت بالا برود.

بخش داستانی بازی Destiny 2 به صورت دو یا چند نفره قابل انجام است و شما می‌توانید شخصیت‌های خود را به شکل‌های مختلف، شخصی‌سازی کنید، از جنسیت تا رنگ پوست و غیره. این بازی لحظات اکشن خیره کننده‌ای ارائه می‌دهد و گاهی فراموش می‌کنید که با یک اثر رایگان رو به رو هستید.

– بازی Dauntless

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 4

بازی دانتلس یک اثر اکشن نقش آفرینی چند نفره است که با موتور آنریل انجین ۴ ساخته شده و در آن باید با موجودات عظیم الجثه مبارزه کنید. در بازی تجهیزات مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند برای یک نوع دشمن مناسب باشند. بنابر این در هنگام مبارزه با یک هیولا، باید ببینید که کدام نوع تجهیزات بر روی او جواب می‌دهد. علاوه بر این، هر کدام از دشمنان به شکل خاصی مبارزه می‌کنند و شما باید الگوهای مبارزه آن‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید شکستشان دهید. البته هیولاهای قوی‌تر، حملات غیرمنتظره‌ای هم دارند که این الگوها را بر هم می‌زند.

همانند سری بازی‌های دارک سولز (Dark Souls) شما باید در مواقع مناسب جاخالی دهید و برای حمله، زمان بندی درست داشته باشید. در بازی، اسلحه‌های زیادی هم وجود دارد که هر کدام در یک زمینه خاص قدرتمند هستند. اگر بازی را به صورت چهار نفره انجام می‌دهید، هر کدام از اعضا باید یک نقش خاص را بر عهده بگیرد تا در هنگام مبارزه با دشمنان، بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. نکته جذاب دیگر بازی، سبک گرافیکی خاص آن است که شاید در نگاه اول کودکانه به نظر برسد اما جذابیت‌های زیادی دارد. بازی Dauntless از اولین عناوینی است که از ابتدا با قابلیت کراس پلی (بازی میان کنسولی) عرضه شد. این اثر در همان روزهای اول انتشار توانست نظر مخاطبان را جلب کند و بیش از شش میلیون نفر به انجام آن پرداختند و در حال حاضر هم یکی از بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴ به حساب می‌آید. البته بازی بر روی ایکس باکس وان و رایانه های شخصی نیز در دسترس است و نسخه نینتندو سوییچ آن هم به زودی منتشر خواهد شد.

– بازی Apex Legends

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 4

بازی اپکس لجندز در زمانی وارد بازار شد که پابجی و فورتنایت همه پلتفرم‌ها را به تسخیر خود در آورده بودند و کمتر اثری توانایی نزدیک شدن به آن‌ها را داشت. اما این بازی با مکانیک‌های گیم پلی خاص و عرضه تیم‌های سه نفره توانست به سرعت پیشرفت کند و به یکی از عناوین ثابت فهرست بهترین بازی‌های فری تو پلی تبدیل شود.

از همان ابتدا، بیش از ۱۰ شخصیت در اختیارتان قرار می‌گیرد که هر کدام از آن‌ها با قابلیت‌های خاصی که دارند، می‌توانند تیم شما را به پیروزی نزدیک کنند. بر خلاف بسیاری از بازی‌های سبک بتل رویال، تنها مهارت‌های شما کافی نیست و باید علاوه بر انتخاب سه عضو مناسب برای تیم، با استراتژی و نقشه‌های درست وارد میدان نبرد شوید تا شانس خوبی برای موفقیت داشته باشید.

یکی از جذابیت‌های بازی این است که اگر یکی از اعضای تیم شما کشته شود، شما این فرصت را دارید تا او را بازگردانید. این مکانیک آن قدر محبوب شد که بازی‌های دیگر هم حالا از آن استفاده می‌کنند. سیستم برقراری ارتباط (Ping) بازی هم به حدی کارآمد بود که حالا مشابه آن را در آثار دیگر می‌بینیم. بازی Apex Legends علاوه بر پلی استیشن ۴، بر روی رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان هم قابل دسترسی است و با اینکه یک اثر رایگان محسوب می‌شود اما محدودیت خاصی برای بازیکنان ایجاد نمی‌کند.

– بازی Call Of Duty: Warzone

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 4

پرطرفدارترین بازی رایگان حال حاضر بازار که توانسته روح تازه‌ای به سبک بتل رویال ببخشد. بازی کال آف دیوتی: وار زون فرمول‌های همیشگی مجموعه را گرفته و آن را در یک نقشه ۱۵۰ نفره عرضه می‌کند. این بازی بتل رویال آن قدر ریتم سریعی دارد که یک لحظه سهل انگاری کافی است تا کشته شوید و زحمات شما هدر برود. اگر چه فرصت‌های مختلفی برای بازگشت به میدان خواهید داشت، از دوئل تک به تک در زندان تا خریداری شدن بلیط بازگشت توسط هم تیمی‌ها.

بر خلاف اکثر عناوین سبک بتل رویال، «پول» نقشی کلیدی در بازی دارد اما نه پول واقعی، بلکه پولی که از مسابقه بدست می‌آورید. به واسطه پول می‌توانید آیتم‌های مختلفی را از ایستگاه‌ها، خریداری کنید؛ از جمله تجهیزات احیای خود (در صورت آسیب دیدن) و همچنین احیای هم‌تیمی‌هایی که کشته شده‌اند. مکانیک‌های متنوع بازی Call Of Duty: Warzone باعث شده تا این اثر حتی پس از ساعت‌ها تجربه، باز هم تکراری نشود و جذابیت‌های خودش را حفظ کند، خصوصا هنگامی که در کنار دوستانتان بازی می‌کنید. وار زون نه تنها یکی از بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴ به حساب می‌آید بلکه در حال حاضر بر روی همه پلتفرم‌ها توانسته به جایگاه مناسبی برسد.

– بازی Mobile Suit Gundam: Battle Operation 2

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 4

بتل اوپراشن ۲ یک اثر انحصاری پلی استیشن ۴ است که بر اساس مجموعه موبایل سوت گاندام ساخته شده. شما در نقش ربات‌های بزرگ بازی می‌کنید و باید به مبارزه با ربات‌های دیگر بپردازید. از آنجایی که همه سوار بر ربات هستند، مبارزات، آن انعطاف پذیری آثار دیگر را ندارند و حملات کمی آرام‌تر انجام می‌شوند اما این حس را خواهید داشت که واقعا وارد یک رقابت ربات گونه شده‌اید.

نکته قابل توجه دیگر بازی این است که می‌توانید در نقش خلبان‌ها نیز بازی کنید که خارج از ربات، توانایی‌ها و مکانیک‌های مبارزه اختصاصی خودشان را دارند. علاوه بر این، لوکیشن‌های بازی هم متنوع است، مبارزات گاهی بر روی زمین انجام می‌گیرد و گاهی در فضا. گرافیک بازی Battle Operation 2 البته چنگی به دل نمی‌زند و هنوز می‌تواند بهبود پیدا کند اما گیم پلی و مبارزات عالی از آب در آمده‌اند و مخاطبان را راضی می‌کنند.

– بازی Switchblade

بهترین بازی های رایگان پلی استیشن 4

بازی سوئیچ بلید چیزی است بین راکت لیگ (Rocket League) و اسمایت (Smite). در این بازی تیمی سبک موبا، ماشین‌های مختلفی وجود دارد که همگی آن‌ها مجهز به سلاح هستند. مسابقات به صورت ماشینی انجام می‌شود و باید تلاش کنید تا ماشین‌های دشمن را نابود کنید. عناصر سبک موبا کمک کرده‌اند تا استفاده از قدرت‌ها و قابلیت‌های خاص ماشین‌ها به خوبی انجام شود و با یکی از عناوین متفاوت این سبک محبوب رو به رو باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر در سال ۲۰۲۰

هر کدام از ماشین‌ها دارای یک سرعت خاص هستند و از قابلیت‌ها و اسلحه‌های دیوانه‌واری استفاده می‌کنند. از آنجایی که مسابقات به صورت ۵ در برابر ۵ انجام می‌شود، اگر ماشین‌های تیم به شکل مناسبی انتخاب شده باشند، شانس بالاتری برای پیروزی خواهید داشت و می‌توانید استراتژی‌های هیجان انگیزی را به کار بگیرید. بازی Switchblade شاید به اندازه دیگر عناوین فهرست بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴ پرطرفدار نباشد اما برداشت ویژه‌اش از سبک موبا باعث شده تا بتواند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کند. این بازی بر روی رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار دارد.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های رایگان پلی استیشن ۴ را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.