تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۵:۵۳
کد خبر : 72059

بهترین بازی های رایگان سال ۲۰۲۲ که منتظرشان هستیم؛ از اِکسومِکا تا بلاد هانت

بهترین بازی های رایگان سال ۲۰۲۲ که منتظرشان هستیم؛ از اِکسومِکا تا بلاد هانت

بهترین بازی های رایگان سال ۲۰۲۲ که منتظرشان هستیم؛ از اِکسومِکا تا بلاد هانتدر این مطلب به معرفی بهترین بازی های رایگان سال ۲۰۲۲ پرداخته‌ایم؛ آثاری که بصورت «فری تو پلی» (free-to-play) عرضه خواهند شد ..

بهترین بازی های رایگان سال ۲۰۲۲ که منتظرشان هستیم؛ از اِکسومِکا تا بلاد هانت

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های رایگان سال ۲۰۲۲ پرداخته‌ایم؛ آثاری که بصورت «فری تو پلی» (free-to-play) عرضه خواهند شد و نیازی به خرید آن‌ها نیست.

در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های رایگان سال ۲۰۲۲ آشنا شوید که اخیراً عرضه شده‌اند یا به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرند.

بازی‌های «فری تو پلی» در چند سال اخیر به اوج محبوبیت رسیده‌اند و حالا معمولاً از عناوین پریمیوم نیز سود بیشتری برای سازندگان به‌همراه دارند. همان‌طور که می‌دانید در این مدل تجاری، بازی بصورت مجانی قابل انجام است اما برای دسترسی به همه‌ی بخش‌ها، اسکین‌ها، شخصیت‌ها یا مراحل باید پول واقعی خرج کنید. البته خوشبختانه اکثر این عناوین به شکلی طراحی شده‌اند که اگر هزینه نکنید، هیچ تغییری در اصل بازی ایجاد نمی‌شود و به تدریج می‌توانید آیتم‌های مورد نظر خود را باز کنید.

بهترین بازی های رایگان سال ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۲ پذیرای تعدادی بازی رایگان بزرگ خواهد بود که تا اینجا نشان داده‌اند پتانسیل‌های زیادی دارند و می‌توانند پرطرفدار ظاهر شوند. تعدادی از این بازی‌ها هم‌اکنون در دسترس قرار دارند اما برای تجربه‌ی باقی، باید مدت بیشتری منتظر بمانید. ناگفته نماند که احتمال تأخیر خوردن بعضی از این عناوین وجود دارد.

۱۴- بازی ExoMecha

بهترین بازی های رایگان سال 2022

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲
  • سازنده: استودیوی توئیستد رِد
  • پلتفرم‌ها: ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، سری اس، رایانه‌های شخصی

«اِکسومِکا» از آن آثار رایگانی است که احتمالاً موفق ظاهر خواهد شد. در حال حاضر اطلاعات چندانی از این بازی در دسترس نیست اما تریلر معرفی آن که شامل گیم‌پلی نسخه‌ی «آلفا» می‌شد، مورد توجه قرار گرفت. اِکسومِکا قرار است تلفیقی از بازی‌های «کیل‌زون»، «هیلو» و «تایتان‌فال» باشد که ترکیب جالبی به نظر می‌رسد.

در ویدیوی رونمایی بازی می‌توانید ببینید که در کنار سربازان پیاده، ربات‌های عظیمی نیز وجود دارند و وسایل نقلیه مختلفی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد که می‌توانید آن‌ها را در مبارزات به کار بگیرید. سازنده‌ی بازی، استودیوی تازه‌ تاسیس توئیستد رد است که در سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کرد و ادعا کرده که می‌خواهد بازی‌های «تریپل‌ آ» رایگان برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها تولید کند.

۱۳- بازی The Cycle: Frontier

بهترین بازی های رایگان سال 2022

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲
  • سازنده: استودیوی یِگِر
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی

با توجه به بازخوردهای نسخه‌ی آزمایشی بازی، با قاطعیت می‌توان گفت که «چرخه» یکی از پدیده‌های صنعت بازی در چند ماه آینده خواهد بود. این عنوان شوتر با ساختار «PvPvE» عرضه می‌شود، بدین معنا که نه تنها باید با طبیعت و هوش مصنوعی مبارزه کنید، در مقابل بازیکنان واقعی دیگر هم قرار می‌گیرید. شما در نقش یک کاوشگر بازی می‌کنید که به دنیای «فورچیونا ۳» سفر کرده است، سیاره‌ای متروکه حالا موجودات فضایی کشنده در آن زندگی می‌کنند. هدف بازیکنان این است که به گشت‌وگذار بپردازند و منابع مهم این سرزمین را جمع‌آوری کنند اما باید بدانید کار آسانی در پیش ندارید.

چرخه، چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد و برای دستیابی به لوت‌های ارزشمند، با موانع زیادی روبرو خواهید شد. پس از دستیابی به آیتم‌های موردنظر، می‌توانید به سفینه‌ی خود بازگشته و با پولی که بدست آورده‌اید، تجهیزات خود را بهبود ببخشید.

۱۲- بازی Gangstar New York

بهترین بازی های رایگان سال 2022

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲
  • سازنده: استودیوی گیم‌لافت
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند (اندروید و آی‌او‌اس)

«گنگستر نیویورک» شباهت‌های زیادی به «جی‌تی‌ای» و «نبرد سینت‌ها» دارد و از زاویه دوربین سوم شخص استفاده می‌کند. همان‌طور که از نام بازی مشخص است، شما به شهر نیویورک قدم می‌گذارید و می‌توانید کارهای خلافکارانه انجام دهید؛ برای مثال سرقت کنید، در مقابل نیروهای پلیس قرار بگیرید، تجهیزات غیرقانونی جدید جمع‌آوری کرده و البته با گروه‌های گنگستری دیگر به مبارزه بپردازید.

ویدیوی گیم‌پلی بازی که از نسخه‌ی آلفا ضبط شده بود، مدتی قبل منتشر شد و پتانسیل‌های بالای آن را نشان داد.

۱۱- بازی Ragnarok: The Lost Memories

بهترین بازی های رایگان سال 2022

  • تاریخ انتشار: هم‌اکنون در دسترس
  • سازنده: استودیوی گِرَویتی اینتراکتیو
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند (اندروید و آی‌او‌اس)

«رگناروک آنلاین» یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره گسترده (MMORPG) است که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و همچنان محبوب است. «خاطرات گمشده» در واقع دنباله‌ی این بازی به حساب می‌آید که مدتی قبل برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند منتشر شد. این نسخه برخلاف رگناروک آنلاین که اِم‌اِم‌او بود، یک بازی نقش‌آفرینیِ کارتی است که اگر از طرفداران این سبک هستید، شما را راضی می‌کند.

نسخه‌ی رایانه‌ای بازی البته با انتقادات فراوانی روبرو شده و بعضی‌ها به این نکته اشاره داشته‌اند که ارتباط چندانی با رگناروک آنلاین ندارد اما در هر صورت، خاطرات گمشده ارزش ساعاتی تجربه کردن را دارد. شما می‌توانید ماموریت‌های متفاوتی انجام دهید، تجهیزات خود را ارتقا داده و با بازیکنان دیگر رقابت کنید.

۱۰- بازی Crowz

بهترین بازی های رایگان سال 2022

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲ (نسخه‌ی اِرلی اکسس هم‌اکنون در دسترس)
  • سازنده: استودیوی رویال کِرو
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی

«کِروز» یک بازی شوتر اول شخص است که شما را در نگاه اول به یاد عناوینی همچون «پابجی» یا «کال آو دیوتی» می‌اندازد. پس از سقوط صدها شهاب‌سنگ روی کره‌ی زمین، به دلیل پخش شدن یک گاز سمی، بخش‌های اعظمی از زمین غیرقابل زندگی می‌شود و جهان به هم می‌ریزد. در ادامه مشخص می‌شود که در این شهاب سنگ‌ها، یک منبع انرژی ارزشمند به نام «کیو-آن» وجود دارد. در همین راستا، گروهی از مزدوران به نام «کِروز» مامور می‌شوند تا این منابع انرژی را جمع‌آوری کنند.

مناطقی که به آن‌ها قدم می‌گذارید، از هر نظر خطرناک هستند و در مسیر دستیابی به کیو-آن، باید با مزدوران دیگر روبرو شوید. تنها راه موفقیت این است که با اعضای تیم خود همکاری نزدیکی داشته باشید و با استراتژی درست به ماموریت‌ها نزدیک شوید. این بازی هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما نسخه‌ی «دسترسی اولیه» آن روی پلتفرم استیم منتشر شده و می‌توانید آن را رایگان تجربه کنید.

۹- بازی Spine

بهترین بازی های رایگان سال 2022

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲
  • سازنده: استودیوی بانزای گیمز
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، سری اس

«اِسپاین» یک بازی اکشن سایبرپانکی است که ماجراهای آن در یک دنیای آخرالزمانی رخ می‌دهد؛ جایی که دو جناح مختلف برای کنترل جهان می‌جنگند. در این میان، یک تکنولوژی جدید اختراع شده که قواعد مبارزه را تغییر داده است. یک قطعه‌ی سخت‌افزاری که در ستون فقرات سربازان نصب می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا واکنش‌های فوق‌سریعی داشته باشند.

اِسپاین شامل شخصیت‌‌های گوناگونی می‌شود که هرکدامشان سبک مبارزه و قابلیت‌های خاصی دارند. مبارزه‌ها بصورت ۳ در برابر ۳ انجام می‌شود، در نتیجه بهتر است که دوستانتان را نیز با خود همراه کنید. تاریخ عرضه‌ی بازی هنوز مشخص نشده اما قرار است تا چند ماه آینده در دسترس قرار بگیرد.

۸- بازی KartRider: Drift

بهترین بازی های رایگان سال 2022

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲
  • سازنده: استودیوی نِکسون
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان

بازی‌های مسابقه‌ای متعددی با الهام یا تقلید از «ماریو کارت» ساخته شده‌اند اما معمولاً در مقایسه با آن حرفی برای گفتن ندارند. مجموعه‌ی «کارت رایدر» اما در سال‌های اخیر توانسته از زیر سایه‌ی ماریو کارت خارج شود و امسال با یک نسخه‌ی جدید، احتمالاً به موفقیت‌های بیشتری خواهد رسید.

نسخه‌ی «دریفت» به طور کلی برپایه‌ی همان ساختار قبلی استوار است و شما را در فضایی کارتونی قرار می‌دهد اما نوآوری‌های تازه‌ای هم دارد. قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت و ماشین‌های متنوعی در اختیار شماست که باید آن‌ها را به تدریج باز کنید.

۷- بازی MultiVersus

بازی MultiVersus

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲
  • سازنده: استودیوی پلیر فِرست گیمز
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، سری اس

بازی‌های مبارزه‌ای مبتنی بر پلتفرمینگ همواره محبوب بوده‌اند اما در چند سال گذشته، «براهالا» حرف اول و آخر را زده است. به‌زودی اما یک رقیب قدرتمند وارد میدان می‌شود که از نظر گیم‌پلی، شباهت‌های زیادی به براهالا و همچنین «سوپر اِسمَش بروز» دارد. برگ برنده‌ی «مولتی‌ورسس»، شخصیت‌ها یا در واقع مبارزان آن است که از مجموعه‌های مشهور انتخاب شده‌اند و هر کدامشان از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره می‌برند.

با حضور شخصیت‌هایی همچون «بتمن»، «باگزبانی»، «سوپرمن»، «آریا استارک»، «هارلی کوئین»، «زن شگفت‌انگیز» و «تام و جری»، این بازی از هر نظر جذاب‌ به نظر می‌رسد.

۶- بازی SCP: Nine-Tailed Fox

بهترین بازی های رایگان سال 2022

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲ (نسخه‌ی اِرلی اَکسِس هم‌اکنون در دسترس)
  • سازنده: استودیوی تِرد ساب‌دیویژن
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی

اگر در جستجوی یک بازی ترسناکِ سبک بقای رایگان هستید، «اِس‌سی‌پی» می‌تواند یک گزینه‌ی ایده‌آل باشد. شما در نقش یکی از اعضای تیم «فاکس‌تِرات» بازی می‌کنید که استخدام شده‌اید تا از یک مرکز تحقیقاتی محافظت کنید. در همین حین، اتفاق مهیبی رخ می‌دهد و موجودات کشنده‌ای آزاد می‌شوند.

از آنجایی که این موجودات از نظر تحقیقاتی با ارزش هستند، کشتن آن‌ها گزینه‌ی آخر است و در واقع باید راه‌های دیگری برای به دام انداختن آن‌ها پیدا کنید. بازی دارای یک بخش آنلاین هم هست که در آن می‌توانید در کنار دوستانتان بازی کنید و در مقابل موج‌های عظیمی از دشمنان قرار می‌گیرید. نسخه‌ی دسترسی اولیه بازی را هم‌اکنون می‌توانید از پلتفرم استیم دانلود کنید.

۵- بازی Lost Ark

بازی Lost Ark

  • تاریخ انتشار: هم‌اکنون در دسترس
  • سازنده: استودیوی تِری‌پاد
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی

«لاست آرک» تا اینجا یکی از پرسروصداترین بازی‌های سال بوده و در کمتر از چند ماه، ده‌ها هزار طرفدار پیدا کرده است. البته لاست آرک یک اثر کاملاً جدید به حساب نمی‌آید، این بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره گسترده در سال ۲۰۱۹ در کشور کره جنوبی منتشر شد. از این بازی در چند سال اخیر صحبت زیادی نشد اما حالا با تشکر از عرضه‌ی نسخه‌ی جهانی آن توسط شرکت «آمازون»، در کانون توجه قرار گرفته است و حتی توانسته در پلتفرم استیم رکوردشکنی کند.

تمرکز اصلی بازی روی مبارزه با موجودات تحت کنترل هوش مصنوعی است و مطابق انتظار، آزادی‌های زیادی در شخصی‌سازی شخصیت خود دارید. ارتقا نیز اهمیت بالایی دارد و باید با انجام ماموریت‌ها و کشتن دشمنان، لوت بدست بیاورید و به تدریج، قدرت خود را افزایش دهید.

۴- بازی Undecember

بهترین بازی های رایگان سال 2022

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲
  • سازنده: استودیوی تِری‌پاد
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند (اندروید، آی‌او‌اس)

«آن‌دیسِمبر» یک بازی هک اند اسلش است که یاد و خاطره‌ی قسمت‌های قدیمی «خدای جنگ» را زنده می‌کند. ماجراها در دنیایی به نام «تِرام» اتفاق می‌افتد که توسط ۱۲ خدا ساخته شده است. در این سرزمین، صلح برقرار بوده و آدم‌ها این خدایان را پرستش می‌کنند تا اینکه یک روز، خدای سیزدهم، «سِرپنس» از راه می‌رسد. سِرپنس که از هر ۱۲ خدای دیگر قدرتمندتر است، اهداف شومی دارد و می‌خواهد همه‌ چیز را نابود کند.

جنگ بزرگی آغاز می‌شود و ۱۲ خدا با یکدیگر متحد می‌شوند تا سِرپنس را شکست دهند اما موفق نمی‌شوند و به همراه او، به همان جایی که از آن آمده بودند، برمی‌گردند. انسان‌ها اما تحمل این اتفاقات را ندارند و سعی می‌کنند تا خدایان را بازگرداند اما این سِرپنس است که یکبار دیگر به تِرام قدم می‌گذارد تا نبرد حماسی دیگری رقم بخورد.

۳- بازی Overprime

بازی Overprime

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲
  • سازنده: استودیوی شارک‌ماب
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۵

اگر از طرفداران سبک «موبا» (MOBA) هستید، «اورپرایم» را به خاطر بسپارید. مسابقات این بازی شوتر سوم شخص، بصورت ۵ در برابر ۵ برگزار می‌شود و شما در کنار اعضای تیمتان، باید پایگاه دشمن را تسخیر کنید تا پیروز میدان شوید؛ بدیهی است که دشمنان نیز هدف مشابه‌ای داشته باشند. همانند دیگر عناوین موبا، بازی شامل شخصیت‌های مختلفی می‌شود که هرکدامشان مهارت‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی دارند.

اکثر بازی‌های موبای محبوب بازار، بصورت اشاره و کلیک هستند، در نتیجه این بازی شوتر سوم شخص شاید تجربه‌ی متفاوتی برای بازی‌دوستان باشد. برای موفقیت در اورپرایم، به استراتژی‌ و همکاری تیمی نیاز دارید و باید استفاده‌ی درست از قدرت‌های شخصیت‌ها را یاد بگیرید.

۲- بازی ARC Raiders

بهترین بازی های رایگان سال 2022

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲
  • سازنده: استودیوی ایمبارک
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، سری اس

«آرک ریدرز» یک شوتر سوم شخص است که اتفاقات آن در آینده‌ی دور و در یک دنیای موازی رخ می‌دهد؛ جایی که ربات‌ها علیه انسان قیام کرده‌اند و به مبارزه برخاسته‌اند. در این بازی، بازیکنان باید با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند تا بتوانند دشمنان را شکست دهند.

هنوز جزئیات کاملی از این بازی در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد که ماجراها پیرامون گروه مقاومت اتفاق می‌افتد؛ شما در کنار مقابله با موجودات ماشینی بازی، باید آیتم جمع‌آوری کنید تا شخصیت خود را ارتقا دهید. این بازی فعلا تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما اگر تاخیری رخ ندهد، طبق اعلام استودیوی ایمبارک تا چند ماه آینده منتشر خواهد شد. بازی از نظر گرافیکی هم قابل توجه به نظر می‌رسد و می‌توان انتظار داشت که به یکی از بهترین بازی های رایگان سال ۲۰۲۲ تبدیل شود.

۱- بازی Vampire: The Masquerade – Bloodhunt

بازی Vampire: The Masquerade – Bloodhunt

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲
  • سازنده: استودیوی شارک‌ماب
  • پلتفرم‌ها: رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۵

مجموعه‌ی قدیمی و پرطرفدار «خون آشام» اخیراً احیا شده و قرار است دو بازی جدید از آن منتشر شود که یکی از آن‌ها رایگان و در سبک «بتل رویال» است. در «بلاد هانت»، جنگی داخلی میان خون آشام‌ها آغاز شده و شما نقش یکی از این موجودات را برعهده دارید. در همین حین، یک گروه مخفی به نام «اِنتیتی» وارد میدان شده و در تلاش است تا نژاد خون آشام‌ها را از بین ببرد.

همچنین مطالعه کنید: بهترین بازی های رایگان داستانی که باید تجربه کنید

حالا شما در کنار بازیکنان دیگر باید برای بازگرداندن شرایط به حالت عادی مبارزه کنید. نسخه‌ی دسترسی اولیه بازی سال گذشته منتشر شد و طرفداران فرصت تجربه‌ی آن را پیدا کردند. بازی در همان مدت کوتاه نشان داد که در کنار کیفیت بالای گیم‌پلی، نمی‌خواهد مسیر بتل‌رویال‌های دیگر بازار را برود که اتفاق خوبی است. این بازی در فصل پاییز انتشار خواهد یافت.

منتظر کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های رایگان سال ۲۰۲۲ هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبعGameranxمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.