تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۱۱
کد خبر : 60471

بهترین بازی های رایگان داستانی که باید تجربه کنید

بهترین بازی های رایگان داستانی که باید تجربه کنید

بهترین بازی های رایگان داستانی که باید تجربه کنیداگر علاقه‌ای به خرید بازی‌های ویدیویی ندارید، در این مطلب می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های رایگان داستانی چند سال اخیر آشنایی پیدا کنید.
در این م..

بازی های رایگان داستانیبهترین بازی های رایگان داستانی که باید تجربه کنید

اگر علاقه‌ای به خرید بازی‌های ویدیویی ندارید، در این مطلب می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های رایگان داستانی چند سال اخیر آشنایی پیدا کنید.

در این مقاله به معرفی بهترین بازی های رایگان داستانی پرداخته‌ایم که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، می‌توانید با آن‌ها برای ساعت‌ها سرگرم شوید.

بازی‌های داستان‌محور معمولا در برانگیختن احساسات عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و گاهی آن‌قدر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند که حاضر هستید برای تجربه‌ی دوباره‌ی آن لحظات خاطره‌انگیز، یک‌بار یا چند‌بار دیگر هم آن بازی را انجام دهید. این نوع آثار را معمولا باید خریداری کنید اما تعدادی بازی داستانی رایگان هم داریم که دست کمی از آثار پریمیوم ندارند.

بهترین بازی های رایگان داستانی

اینکه یک بازی رایگان است، دلیل نمی‌شود که بی‌کیفیت بوده یا داستانی برای روایت نداشته باشد. عناوینی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، در زمره‌ی بهترین بازی های رایگان داستانی قرار می‌گیرند و اکثرشان، چندان هم وقت‌گیر نیستند.

– بازی Grimm’s Hollow

بازی های رایگان داستانی

اگر از طرفداران عناوین نقش آفرینی هستید اما نمی‌خواهید یک بازی طولانی را آغاز کنید، بازی Grimm’s Hollow می‌تواند یک گزینه‌ی ایده‌آل باشد. شخصیت‌ها پرداخت خوبی دارند، موسیقی‌های استفاده شده عالی هستند و فضای رنگارنگ بازی به شما حس خوبی می‌دهد.

داستان پیرامون دختری به نام لَوِندر (Lavender) است که جان خود را از دست می‌دهد اما به جای اینکه زندگی پس از مرگ را آغاز کند، به یک مکان متفاوت به نام «هالو» منتقل و تبدیل به فرشته‌ی مرگ می‌شود. او همچنین اطلاع پیدا می‌کند که برادر کوچک‌اش نیز در هالو حضور دارد و ماموریتی را برای یافتن او آغاز می‌کند.

مناطقی که بازی ارائه می‌دهد، بسیار جذاب هستند و بعضی از مضامینی که به آن‌ها اشاره می‌شود، عمق خوبی دارند اما نقطه‌ی عطف بازی، داستان پرکششی است که تا انتها شما را می‌کشاند. اگر به بازی‌های شبیه به Undertale علاقه‌مند هستید، از این بازی کوچک نیز رضایت خواهید داشت.

– بازی Star Wars The Old Republic

بازی های رایگان داستانی

این بازی نقش آفرینی آنلاین چندنفره‌ی گسترده را طرفداران جنگ ستارگان و آثار MMO بدون شک باید تجربه کنند. نکته‌ی جالب در رابطه با بازی The Old Republic، این است که هشت کلاس مختلف ارائه می‌دهد و هر کدام از آن‌ها، خط داستانی مستقل خود را دارند. قابلیت‌های شخصی‌سازی بازی را هم نباید نادیده گرفت که به شما اجازه می‌دهد تا کاراکتر موردنظر خودتان را خلق کنید.

شما می‌توانید با شخصیت‌های تحت کنترل هوش مصنوعی یا بازیکنان واقعی مبارزه کنید و بیش از ۲۰ سیاره‌ی بزرگ در اختیار شما است که می‌توانید به آن‌ها سفر کنید. این بازی تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده و احتمالا از حجم بالای محتواهای داستانی رایگان آن غافل‌گیر خواهید شد.

– بازی The Awesome Adventures Of Captain Spirit

بازی های رایگان داستانی

این بازی ماجراجویی رایگان که توسط استودیوی اسکوئر انیکس (Square Enix) ساخته شده، در واقع نسخه‌ی پیش‌درآمد بازی لایف ایز استرنج ۲ (Life is Strange 2) است. داستان پیرامون کودکی به نام کریس اتفاق می‌افتد که مادرش را از دست داده و پدرش هم چندان از نظر احساسی به او کمک نمی‌کند، بنابراین تصمیم می‌گیرد با خیال‌پردازی، از شرایط فعلی‌اش فرار کند.

بازی Captain Spirit، اگرچه از نظر گیم‌پلی عمق چندانی ندارد اما یک داستان احساسی تاثیرگذار ارائه می‌دهد و سازندگان موفق شده‌اند تا ذهن خلاق کودکان را به شکل درستی عرضه کنند. اگر از طرفداران سری بازی‌های لایف ایز استرنج هستید، انجام این پیش‌درآمد را نیز توصیه می‌کنیم، ضمن اینکه داستان‌اش با قسمت دوم مرتبط است.

– بازی Doki Doki Literature Club

بازی های رایگان داستانی

«دوکی دوکی لیتریچر کلوب» شاید در ظاهر، یک بازی ژاپنی معمولی به نظر برسد و چندان جذاب جلوه نکند اما این رمان تصویری، چرخش‌های داستانی فوق‌العاده‌ای دارد. حتی اگر هیچ علاقه‌ای به بازی‌های ژاپنی و انیمه‌ای ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این بازی را امتحان کنید؛ اثری که خیلی زود پرطرفدار شد و امتیازات بالایی که دریافت کرده، نشان‌ دهنده‌ی کیفیت بالای آن است.

بازی پیرامون پسری است که عضو باشگاه ادبیات مدرسه می‌شود و با چهار دختر این گروه، تعامل برقرار می‌کند. این داستان البته گویای همه چیز نیست اما اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم، از جذابیت آن کاسته می‌شود.

در کنار شخصیت‌های دوست داشتنی و متنوع، این بازی اِلمان‌های عناوین شبیه‌سازِ روابط عاشقانه را با ژانر ترسناک روان‌شناختی تلفیق کرده است، بنابراین باید آماده‌ی یک تجربه‌ی ماجراجویانه‌ی کاملا متفاوت باشید. بازی Doki Doki Literature Club را می‌توانید بر روی پلتفرم‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی تجربه کنید.

– بازی La Rana

بازی های رایگان داستانی

اگر به بازی‌های پازلی و معمایی علاقه دارید، این بازی ماجراجویی کوچک توسط دانشجویان دانشگاه متدیست جنوبی آمریکا ساخته شده و می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

در داستان بازی، منبع قدرت یک معبد باستانی به سرقت می‌رود، معبدی که باعث سرسبزی و روشنایی دنیای اطراف‌اش است. شما در نقش آخرین محافظ این معبد بازی می‌کنید که در کالبد یک قورباغه ظاهر شده است. این قورباغه‌ی جنگجو باید با گشت و گذار در اتاق‌های معبد، نیروی گمشده را پیدا کند و همه چیز را به روز اول بازگرداند. بازی La Rana را به صورت کاملا رایگان می‌توانید از استیم دانلود کنید.

– بازی Genshin Impact

بازی های رایگان داستانی

«گنشین ایمپکت» ابتدا برای گوشی‌های هوشمند عرضه شد و کمتر کسی انتظار داشت که به موفقیت خاصی برسد اما حیرت‌انگیز ظاهر شد. این بازی در اوایل انتشار، به تقلید از بازی افسانه زلدا: نفس وحش (Breath of the Wild) متهم شد. بازیکنان بر این باور بودند که سازندگان می‌خواهند با تکرار فرمول‌های جواب‌پس‌داده‌ی زلدا، موفقیت تجاری آن بازی محبوب را تکرار کنند و اهمیتی به مخاطبان نمی‌دهند. اما خیلی زود مشخص شد که این بازی واقعا کیفیت بالایی دارد و نباید در زیر سایه زلدا قرار بگیرد.

این بازی نقش آفرینی رایگان، شما را در یک جهان باز بزرگ قرار می‌دهد و بدون شک از دنیای شگفت انگیز و گرافیک انیمه‌ای خوش ساخت آن لذت خواهید بود بازی شاید با الهام از آثار مشابه ساخته شده باشد اما با کمک یک گیم‌پلی نوآورانه و سبک هنری‌اش، توانسته خودش را مطرح کند و به یکی از بهترین بازی های رایگان داستانی چند سال اخیر تبدیل شود. این بازی برای گوشی‌های هوشمند، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ انتشار یافته است.

– بازی Guitar Girl

بازی های رایگان داستانی

یک بازی ساده و آرامش‌بخش که در آن نقش یک دختر نوازنده را بازی می‌کنید. بازی Guitar Girl که به سبک انیمه‌ای ساخته شده است، در رابطه با یک دختر دانش‌آموز است که می‌خواهد آدم‌ها را با موسیقی‌اش خوشحال کند. هرچه سطح گیتار زدن خود را بالا ببرید، دخترک امتیاز بیشتری کسب می‌کند و در شبکه‌های اجتماعی (داخل بازی)، طرفداران بیشتری بدست می‌آورد.

گیم‌پلی بازی پیچیدگی خاصی ندارد، شما تنها روی صفحه نمایش گوشی ضربه می‌زنید تا گیتار زده شود. داستان از طریق پیام‌هایی که طرفداران برای شما می‌فرستند، جلو می‌رود. خاطره‌انگیزترین ماجرا، احتمالا گربه‌ای است که صاحب‌اش، شما را به صورت مخفیانه ستایش می‌کند. این بازی را می‌توانید بر روی اپل استور و فروشگاه گوگل پلی پیدا کنید و اگرچه رایگان است، اما از بخش خرید درون برنامه‌ای بهره می‌برد.

– بازی Bear Party Adventure

بازی های رایگان داستانی

این بازی در همان سبک شوتر اول شخصی که بارها دیده‌اید و می‌شناسید، جریان دارد، با این تفاوت که در نقش خرس‌های مهربان بازی می‌کنید.

شما زندگی صلح‌آمیزی را در دهکده‌ی خرس‌ها تجربه می‌کنید تا اینکه دوستان‌تان توسط خرس‌های شیطانی دزدیده می‌شوند و حالا باید یک سفر چالش‌برانگیز را برای نجات آن‌ها آغاز کنید. شما می‌توانید از بمب‌های مختلف و کمان، برای نابود کردن خرس‌های شیطانی استفاده نمایید تا به بالای کوه برسید و با جادوگر ملاقات کنید؛ کسی که احتمالا می‌داند چگونه می‌توان خرس‌های دزدیده شده را پیدا کرد.

بازی Bear Party Adventure بامزه و مضحک است و گیم‌پلی سرگرم کننده‌ای دارد. اگر از کسانی هستید که عناوین شوتر اول شخص زیادی را امتحان نکرده‌اند، این اثر می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب باشد. برای به اتمام رساندن این بازی رایگان، حدود سه ساعت وقت نیاز دارید، بنابراین کسانی که زیاد بازی نمی‌کنند یا زمان زیادی ندارند هم می‌توانند به سراغ‌اش بروند.

– بازی Cry Of Fear

بازی های رایگان داستانی

بازی Cry Of Fear یکی از قدیمی‌ترین عناوین این فهرست است اما هنوز هم فوق‌العاده جلوه می‌کند؛ فرقی هم نمی‌کند آن را به صورت انفرادی یا دونفره تجربه کنید.

داستان بازی در یک شهر متروکه رخ می‌دهد که موجودات و هیولاهای مختلف، آن را به تسخیر خود در آورده‌اند. فضای بازی به شدت ترسناک است و داستان معمایی آن شما را تا انتها با خود همراه می‌سازد. تجربه‌ی بازی در کنار یکی از دوستانتان، می‌تواند خاطره انگیزتر هم باشد.

تنها مشکل بازی Cry Of Fear، گرافیک قدیمی آن است و شاید بعضی از باگ‌هایش شما را آزار دهد. با این حال، اگر مشکلی با گرافیک پایین اثر ندارید، بازی به اندازه کافی قادر است که شما را بترساند و داستان خوبی هم دارد.

– بازی Dinner With An Owl

بازی های رایگان داستانی

اگر از گیمرهای قدیمی هستید، حتما دورانی را به یاد دارید که بازی‌های اشاره و کلیک در اوج محبوب قرار داشتند، خصوصا آثاری که برای کودکان طراحی می‌شدند و بیشتر یک «رمان تصویری» بودند تا اینکه گیم‌پلی خاصی داشته باشند. بازی Dinner With An Owl نسخه‌ی بزرگسالانه‌ی همان سبک است که البته فضای ترسناکی هم ارائه می‌دهد.

شما به عنوان مهمان، وارد خانه‌ی یک موجود جغدنما می‌شوید که پس از ورود، کسی اجازه‌ی خروج از آن را ندارد. در ابتدا، همه چیز واضح به نظر می‌رسد اما کافی است کمی جلوتر بروید تا چرخش‌های داستانی غیرمنتظره آغاز شوند. این بازی اگرچه فضای وهم‌آوری دارد اما آن‌قدرها هم ترسناک نیست و شما را اذیت نمی‌کند. این بازی را می‌توانید در پلتفرم استیم پیدا کنید.

– بازی Gravity Bone

بازی های رایگان داستانی

برای طرفداران داستان‌های جاسوسی، بازی Gravity Bone می‌تواند یک سورپرایز بزرگ باشد. اجازه ندهید که جلوه‌های بصری کودکانه‌ی اثر شما را فریب دهد، این بازی تنها برای اِلمان‌های داستانی‌اش ارزش تجربه کردن دارد. ایده‌ی اولیه چندان جالب نیست، شما باید برای یک شرکت، چند کار مختلف انجام دهید اما داستان، این کاستی‌ها را جبران می‌کند.

خبری از گیم‌پلی انقلابی نیست اما اگر از رمان‌های تصویری لذت می‌برید، این بازی شما را راضی خواهد کرد. بازی Gravity Bone را می‌توانید از استیم دانلود کنید.

– بازی Cave Story

بازی های رایگان داستانی

داستان بازی Cave Story در بخش‌های زیرین یک جزیره اتفاق می‌افتد که موجوداتی به نام میمیگا (Mimiga) در آنجا زندگی می‌کنند. میمیگاها بسیار مهربان هستند اما زمانی که یک گل قرمز بخصوص را می‌خورند، وحشی و خطرناک می‌شوند. در عین حال، غریبه‌ها، به دنبال یک شی ارزشمند به نام «تاج شیطان» هستند که در این جزیره پنهان شده است و ناخواسته با میمیگاها روبرو می‌شوند.

این عنوان پلتفرمر، با الهام از سری بازی‌های متروید (Metroid) ساخته شده و تنها یک سازنده دارد. توجه داشته باشید که این بازی اکنون به صورت پریمیوم به فروش می‌رسد و برای اکثر پلتفرم‌ها انتشار یافته است. اما نسخه‌ی اصلی کاملا رایگان بوده و می‌توانید آن را از وب‌سایت سازنده دانلود کنید. بازی Cave Story همواره مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است و یکی از بهترین آثار پازلی داستانی به حساب می‌آید.

– بازی Warframe

بازی های رایگان داستانی

در این بازی، شما در نقش یک نژاد فضایی به نام تِنو (Tenno) بازی می‌کنید که لباس وارفریم را بر تن می‌کنند. این لباس پیشرفته، قابلیت‌های مختلفی دارد، از جمله ضدگلوله بودن و افزایش سرعت دویدن. در داستان بازی، انسان‌ها باعث فساد در کهکشان شده‌اند و تِنوها آخرین امید برای جلوگیری از این اتفاق هستند. این بازی دارای ۱۲ شخصیت قابل بازی است که هر کدام قابلیت‌های خاصی دارند؛ بنابر این باید ببینید کدام یک با سبک بازی شما هماهنگی بیشتری دارند.

بخش آنلاین بازی Warframe فوق العاده است و مکانیک‌های زیادی برای مبارزه در اختیار دارید. خوشبختانه وارفریم برای اجرا به سیستم قدرتمندی نیاز ندارد و با یک رایانه یا لپ تاپ متوسط هم می‌توانید آن را اجرا کنید. این بازی بر روی استیم هم در دسترس قرار دارد و می‌توانید آن را بر روی کنسول‌های نسل جدید هم بازی کنید.

همچنین مطالعه کنید: بهترین بازی های ترسناک موبایل برای اندروید و آی او اس

– بازی Final Fantasy 14

بازی های رایگان داستانی

احتمالا از سری فاینال فانتزی بارها و بارها شنیده‌اید اما شاید هرگز آن‌ را تجربه نکرده باشید. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید به سراغ قسمت ۱۴ بروید که یک بازی آنلاین چندنفره گسترده (MMO) است که داستان فوق‌العاده‌‎ای هم دارد.

نسخه‌ی پایه‌ بازی در کنار بسته الحاقی هِوِنزسورد (Heavensward) کاملا رایگان است و می‌تواند برای شروع عالی باشد. این بازی اگرچه با عناوینی همچون Guild Wars 2 مقایسه می‌شود اما ویژگی‌های تازه‌ای دارد که در آثار مشابه پیدا نمی‌شود.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های رایگان داستانی هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.