تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۳۹
کد خبر : 61288

بهترین بازی های ترسناک مستقل که باید تجربه کنید

بهترین بازی های ترسناک مستقل که باید تجربه کنید

بهترین بازی های ترسناک مستقل که باید تجربه کنیداگر به آثار دلهره‌آور و تعلیق‌آمیز علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های ترسناک مستقل چند سال گذشته آشنایی پیدا کنید.
در این م..

بهترین بازی های ترسناک مستقلبهترین بازی های ترسناک مستقل که باید تجربه کنید

اگر به آثار دلهره‌آور و تعلیق‌آمیز علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های ترسناک مستقل چند سال گذشته آشنایی پیدا کنید.

در این مقاله، به معرفی بهترین بازی های ترسناک مستقل پرداخته‌ایم که اگرچه بودجه‌ی بالایی ندارند اما می‌توانند شما را بترسانند.

بازی‌های مستقل معمولا توسط استودیوهای کوچک ساخته می‌شوند و بودجه‌های نجومی ندارند. بنابراین نمی‌توانیم انتظار جلوه‌های ویژه سینمایی یا گرافیک بسیار بالایی از آن‌ها داشته باشیم. این آثار، ضعف‌های فنی و کاستی‌های خود را با ایده‌های نوآورانه جبران می‌کنند و مشخصا در ژانر ترسناک، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

بهترین بازی های ترسناک مستقل

اگر از آن‌هایی هستید که در کنار بازی‌های بزرگ، عناوین «ایندی» را هم فراموش نمی‌کنند، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های ترسناک مستقل آشنا شوید.

– بازی Detention

بهترین بازی های ترسناک مستقل

در میان عناوین فهرست بهترین بازی های ترسناک مستقل، بازی «دیتنشن» جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا به احتمال زیاد، از ترس نمی‌توانید آن را ادامه دهید! برخلاف آثار مشابه که معمولا باید از هیولاها فرار کنید، در این بازی مجبور هستید که با آن‌ها روبرو شوید.

این بدین معناست که باید آمادگی لحظات استرس‌زا و جیغ‌های ناگهانی را داشته باشید و در حالی که یک هیولا از کنارتان عبور می‌کند، پازل‌های مختلفی را حل کنید. در ضمن، نمی‌توانید آن‌ها را از بین ببرید یا حتی پنهان شوید، فقط می‌توانید گاهی حواس‌شان را پرت کنید. بازی Detention برای رایانه‌های شخصی، سوییچ، پلی استیشن ۴ و گوشی‌های اندرویدی منتشر شده است.

– بازی Fran Bow

بهترین بازی های ترسناک مستقل

«فرن بو» یک بازی ترسناک روان‌شناختی است که داستان دخترکی را روایت می‌کند که مرگ پدر و مادرش را به چشم دیده و تحت تاثیر این اتفاق، به یک بیمارستان روانی منتقل شده است. «فرن» نه تنها با فشار روانی ناشی از مرگ خانواده‌اش دست‌و‌پنجه نرم می‌کند بلکه قرص‌هایی که به او می‌دهند نیز باعث می‌شود تا کابوس دیده و با هیولاهای ترسناکی روبرو شود.

بازی Fran Bow شاید یکی از سیاه‌ترین عناوین داستانی چند سال گذشته را داشته باشد و بیماری‌های روانی را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. بازی دارای پنج فصل مختلف است که یکپارچگی مناسبی میان آن‌ها به چشم می‌خورد. این اثر منحصربه‌فرد را علاوه بر گوشی‌های هوشمند، بر روی رایانه‌های شخصی نیز می‌توانید تجربه نمایید.

– بازی Bendy And The Ink Machine

بهترین بازی های ترسناک مستقل

«بندی» یک بازی ترسناک اول شخص است که از سبک بصری انیمیشن‌های کلاسیک استفاده می‌کند و شاید شما را به یاد بازی کاپ‌هد (Cuphead) بیندازد. بِندی در زمان عرضه توانست توجهات زیادی را به سوی خود جلب کند و در کنار یک داستان پرکشش، از آن آثار ترسناک پازلی متفاوت است که تا مدت‌ها در ذهن باقی می‌ماند.

شخصیت اصلی بازی، هنری (Henry) نام دارد؛ کسی که در یک استودیوی انیمیشن‌سازی متروکه گرفتار شده و با شخصیت‌های کارتونیِ این استودیو روبرو می‌شود که حالا تبدیل به هیولا شده‌اند. هِنری با حل معماها، باید دلیل این اتفاقات را پیدا کند.

بازی Bendy And The Ink Machine برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد.

– بازی Five Nights At Freddy’s

بهترین بازی های ترسناک مستقل

شاید از بازی «پنج شب در کنار فردی» زیاد شنیده باشید اما اگر آن را تجربه نکرده‌اید، باید بدانید که یکی از بهترین بازی های ترسناک چند سال اخیر است.

داستان در رابطه با یک پیتزافروشی است که برای جذب کودکان، از چند ربات عروسکی استفاده می‌کند اما این ربات‌ها اخیرا رفتارهای عجیبی از خود در شب نشان داده‌اند. شما در نقش یک نگهبان، باید با بررسی دوربین‌های امنیتی، مشکل را پیدا کنید. البته این کار آسان نیست، زیرا برق به دلیل کمبود بودجه، شب‌ها قطع می‌شود.

بازی Five Nights At Freddy’s در تمامی دقایق ترسناک بوده و شما را در فضای وهم انگیزی رها می‌کند. این بازی را می‌توانید بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، سری ایکس، سری اس، پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ، پلی استیشن ۵ و گوشی‌های هوشمند پیدا کنید.

– بازی Outlast

بهترین بازی های ترسناک مستقل

این بازی در مکانی اتفاق می‌افتد که دوست ندارید هرگز به آن قدم بگذارید؛ یک بیمارستان روانی متروکه که ظاهرا اتفاقات عجیبی در آن در حال رخ دادن است. شما در تاریکی مطلق، تنها هستید و کسی به شما کمک نخواهد کرد. همین ایده‌ی اولیه برای تولید یک اثر ترسناک کافی است اما بازی ویژگی‌های دیگری هم دارد تا ترس را به اوج برساند.

شما با کمک ویژگی دید در شب یک دوربین فیلمبرداری، می‌توانید اطراف را ببینید. این مسئله کمک کرده تا چاشنی واقع‌گرایی هم به بازی اضافه شود. توصیه می‌شود که این بازی را در کنار یکی از دوستان یا اعضای خانواده انجام دهید تا حداقل زمانی که فریاد می‌کشید یا تا مرز سکته کردن پیش می‌روید، کسی کنارتان حضور داشته باشد.

– بازی Layers of Fear: Legacy

بهترین بازی های ترسناک مستقل

در بازی «لیرز آف فیر»، نقش یک نقاش را بازی می‌کنید که می‌خواهد شاهکارش را تکمیل کند اما از نظر روانی دچار مشکل شده و دارد عقلش را از دست می‌دهد. خیلی زود متوجه می‌شوید که این نقاش در واقع جنون دارد و به چیزهایی که می‌بیند، نمی‌توان اعتماد کرد.

درها ناپدید می‌شوند، راهروها تغییر شکل پیدا می‌کنند و فضای اطراف شما به شکل‌های مختلف عوض می‌شود تا با دیوانگی‌های شخصیت اصلی سازگار شود. پس از چند ساعت بازی، شما همه چیز را زیر سوال خواهید برد و نمی‌دانید چیزهایی که می‌بینید را باید باور کنید یا خیر.

نسخه‌ی «میراث»، شامل تمامی بسته‌های الحاقی بازی می‌شود و اخیرا برای کنسول نینتندو سوییچ نیز منتشر شده است. بازی را بر روی کنسول‌های دیگر و رایانه‌های هم می‌توانید پیدا کنید.

– بازی Little Nightmares

بهترین بازی های ترسناک مستقل

یک بازی فوق‌العاده‌ی دیگر که سبک پلتفرمر را با ترسناک تلفیق کرده و اکثر بازی‌دوستان نام آن را شنیده‌اند. در «لیتل نایتمرز»، هدایت «سیکس» (Six) برا برعهده دارید، دخترکی که باید از یک کشتی وهم‌انگیز فرار کند و تلاش خود را به کار بگیرد تا توسط خدمه آن کشته نشود.

اتمام بازی Little Nightmares چندان طولانی نیست و در بهترین حالت، به اتمام رساندن آن حدود ۴ ساعت زمان نیاز دارد. اگر آن را انجام داده‌اید، می‌توانید به سراغ قسمت دوم بروید که اخیرا منتشر شده است.

– بازی Visage

بهترین بازی های ترسناک مستقل

از نظر ترس، کمتر اثری می‌تواند با «ویسج» رقابت کند. این که با الهام از بازی پی‌.تی (P.T)، اثر کلاسیک هیدئو کوجیما ساخته شده، شما را در یک خانه‌ی جن‌زده قرار می‌دهد و لحظات وحشتناکی در انتظار شما خواهد بود. سکانس آغازین بازی را احتمالا تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد، جایی که یک مرد، تمامی اعضای خانواده‌اش را یکی پس از دیگر به قتل می‌رساند. سپس وارد یک خانه متروکه می‌شوید و باید رازهای آن را کشف کنید. سلامت عقل شخصیت اصلی به تدریج کم می‌شود که نتیجه‌اش توهم و لحظات آزار دهنده‌ای است.

اگر از کسانی هستید که آرزوی تجربه کامل پی‌.تی را داشتند، این بازی انتظارات شما را بر آورده می‌کند. شاید تنها مشکل بازی Visage این باشد که پیشرفت در آن به کُندی حاصل می‌شود اما می‌توان از مشکلات آن چشم‌پوشی کرد.

– بازی The Forest

بهترین بازی های ترسناک مستقل

بازی «جنگل» همان طور که از نام‌اش پیداست، شما را در یک محیط جنگلی قرار می‌دهد. هواپیمای قهرمان داستان در جنگلی دورافتاده سقوط می‌کند و پسرش توسط آدم‌خواران دزدیده می‌شود. حالا قهرمان داستان باید هر طور شده، زنده بماند و بتواند شرایط را برای نجات فرزندش فراهم کند.

برگ برنده بازی، هوش مصنوعی حیرت‌انگیز آن است. آدم‌خوارها گاهی شما را از دور تحت‌نظر می‌گیرند و در واقع به مطالعه رفتارهایتان می‌پردازند یا می‌روند و با نیروهای کمک می‌آیند تا بتوانند شما را راحت‌تر از بین ببرند. بازی The Forest برای رایانه‌های شخصی و پلی استیشن ۴ منتشر شده است.

– بازی Inside

بهترین بازی های ترسناک مستقل

«اینساید» نه موسیقی دارد و نه دیالوگ اما از نظر فضاسازی، دست کمی از شاهکار ندارد. این بازی گاهی آن‌قدر به مخاطب استرس وارد می‌کند که مشابه‌‌اش را حتی در بهترین فیلم‌های ترسناک هم ندیده‌ایم.

این بازی در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و مورد تحسین منتقدان و بازی‌دوستان قرار گرفت. نقطه‌‌ی قوت اثر، جلوه‌های بصری، موسیقی و البته اتمسفر کم‌نظیر آن است. بازی Inside بر خلاف ظاهر ترسناکی که دارد، لذت‌بخش است و در قلب آن، با معماهای چالش برانگیزی روبرو خواهید شد. این بازی برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر شده است.

– بازی Soma

بهترین بازی های ترسناک مستقل

بازی «سوما» مشکلات خاص خودش را دارد، خصوصا در سیستم مخفی کاری نه چندان کارآمدش اما باید اعتراف کرد که یکی از ناخوشایندترین و آزاردهنده‌ترین داستان‌های دنیای بازی را دارد. اگر بیشتر در مورد جزئیات داستان توضیح دهیم، لذت آن از بین می‌برد اما باید بدانید که ایده‌های به ایده‌های فلسفی و جالبی می‌پردازد.

داستان بازی در یک مرکز تحقیقاتی زیر آب جریان دارد، جایی که دستگاه‌هایی پیشرفته، ناخودآگاه انسان‌ها را در خود دارند و گویی در حال رشد هستند. هر چه قدر که بیشتر در جهان بازی به گشت و گذار می‌پردازید، متوجه می‌شوید که وضعیت این دستگاه‌ها در حال بدتر شدن است. بازی SOMA شاید شباهت‌هایی با بازی بایوشاک داشته باشد اما ویژگی‌های متفاوتی دارد که باعث شده به هویت خاص خودش برسد. این بازی، شوک برانگیزتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و می‌توانید آن را بر روی پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی تجربه کنید.

– بازی Amnesia: The Dark Descent

بهترین بازی های ترسناک مستقل

در یک قلعه‌‌ی ترسناک و مملو از هیولاها گرفتار شده‌اید و در این میان، مجبور هستید که سلامت عقل خودتان را هم حفظ کنید. در محلی که نور به سختی پیدا می‌شود، باید از تاریکی دوری کنید، از هیولاها فرار کرده و در امان باشید، کاری که اصلا آسان نیست زیرا این هیولاها علاقه‌ی زیادی به ظاهر شدن ناگهانی دارند و بارها شما را غافل‌گیر می‌کنند.

هیچ اسلحه‌ای ندارید، نمی‌توانید مبارزه کنید و در هر اتاق ترسناک، با چیزهایی روبرو می‌شوید که هیچ توضیحی برای آن‌ها وجود ندارد. حفظ سلامت عقل شخصیت اصلی هم یکی از چالش‌های شماست، ضمن اینکه اگر بازی را در نیمه‌های شب با هدفون انجام دهید، ممکن است سلامت عقل خودتان را هم از دست بدهید! اگر بتوانید از هیولای نامرئی بازی Amnesia: The Dark Descent عبور کنید و کنترل خودتان را حفظ کنید، کار بزرگی انجام داده‌اید. این بازی برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

– بازی Observer

بهترین بازی های ترسناک مستقل

این بازی استودیوی «بلوبر تیم» (Bloober Team)، یکی از بهترین عناوین ترسناک یک دهه‌ی اخیر در نظر گرفته می‌شود. «آبزرور» در سال ۲۰۱۷ نامزد جوایز بسیاری شد و بعضی از آن‌ها را به خانه برد. حتی شایعاتی منتشر شد که قرار است یک فیلم بر اساس آن ساخته شود. این بازی، شما را ناامید نمی‌کند و در ژانر سایبرپانک به جایگاه‌ ویژه‌ای رسیده است.

ماجراهای این بازی ترسناک در سال ۲۰۸۴ و در کشور لهستان اتفاق می‌افتد و از نظر داستانی و فضاسازی، یکی از عناوین پیچیده‌ی چند سال اخیر است. این بازی بر روی رایانه‌های شخصی، گرافیک فوق‌العاده‌ای هم دارد که تجربه آن خالی از لطف نیست. آن را بر روی کنسول‌های نسل هشتمی نیز می‌توانید پیدا کنید.

– بازی Limbo

بهترین بازی های ترسناک مستقل

«لیمبو» یک بازی دوبعدی ساید اسکرولینگ است که شما را در نقش پسر کوچک بی‌دفاعی قرار می‌دهد که در دنیایی سیاه و سفید رها شده و باید خواهر گمشده‌اش را پیدا کند. لیمبو از آن آثاری است که در آن بارها کشته می‌شوید و باید پازل‌های مختلفی را حل کنید. نقطه‌ی قوت بازی، فضای ترسناک آن است که هرگز اجازه نمی‌دهد لحظه‌ای آرامش داشته باشید.

لیمبو از نظر داستانی هم جالب توجه است و شاید با یک بار تمام کردن آن به تمامی نکات مخفی و داستانی پی نبرید. برای عبور از پازل‌ها، باید به آزمون و خطا بپردازید و مرگ شخصیت اصلی را بارها و بارها مشاهده خواهید کرد. استودیوی پلی دد (Playdead)، بازی اینساید را هم در کارنامه دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

– بازی Stories Untold

بهترین بازی های ترسناک مستقل

بازی «استوریز آنتولد» برای همه مناسب نیست و اگر قصد تجربه کردن آن را دارید، باید زبان انگلیسی را به خوبی بلد باشید. این بازی «مبتنی بر متن» است و اگر تاکنون این سبک را تجربه نکرده‌اید، احتمالا غافل‌گیر خواهید شد.

اگر بخواهیم از داستان بازی بگوییم، از هیجان آن کاسته می‌شود، بنابراین بهتر است که خودتان آن را تجربه کنید. بازی Stories Untold دارای چند اپیزود مختلف است که در آن‌ها باید تعدادی پازل را حل کنید و این اپیزودها اگرچه بی‌ربط به نظر می‌رسند اما در نهایت به یکدیگر مرتبط می‌شوند. این اثر گاهی سخت می‌شود اما یک تجربه‌ی ترسناک کاملا متفاوت است.

طرفدار کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های ترسناک مستقل هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.