تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۲۲
کد خبر : 63112

بهترین بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس که باید تجربه کنید

بهترین بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس که باید تجربه کنید

بهترین بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس که باید تجربه کنید سرویس Xbox Game Pass عناوین جذاب و فراوانی دارد‌ و در این مقاله منحصرا به معرفی بهترین بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پ..

بهترین بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس که باید تجربه کنید

سرویس Xbox Game Pass عناوین جذاب و فراوانی دارد‌ و در این مقاله منحصرا به معرفی بهترین بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس پرداخته‌ایم.

از هیلو اینفینیت تا فورتزا هورایزن و گیرز ۵، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس آشنایی پیدا کنید.

به نتفلیکسِ دنیای بازی‌های ویدیویی خوش آمدید. ایکس باکس گیم پس شامل صدها بازی مختلف می‌شود که بسیاری از آن‌ها انحصاری هستند و اگر اشتراک این سرویس را دارید، تقریبا از خرید بازی‌ها بی‌نیاز خواهید شد. خوشبختانه این روزها، خریداری کردن این سرویس هم خرج چندانی ندارد و با یک هزینه‌ی منطقی، می‌توانید به فهرست بلندبالایی از بازی‌ها به صورت رایگان دسترسی پیدا کنید.

بهترین بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

در این سرویس، انتخاب‌های زیادی دارید، خصوصا در زمینه‌ی بازی‌های آنلاین چند نفره. از هر ژانری که بخواهید، عناوین جذابی پیدا می‌کنید و حتی اگر تمام سال را به بازی کردن بپردازید، باز هم چیزهای تازه‌ای برای تجربه کردن وجود دارد. در این میان، بعضی از آثار، بزرگتر و بهتر هستند که باید آن‌ها را اولویت قرار دهید.

بازی Halo Infinite

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

از «هیلو» چه می‌توان گفت جز اینکه یکی از تاثیرگذارترین مجموعه‌ بازی‌های تاریخ است (به ویژه در حوزه‌ی عناوین آنلاین). این سری بازی در دو دهه‌ی اخیر، توانسته ژانر شوتر اول شخص و عناوین چندنفره آنلاین را دستخوش تغییرات فراوانی کند و حالا نسخه‌ی جدید آن پس از شش سال از راه رسیده است و تا اینجا نشان داده که کیفیت بالایی دارد.

پس از نمایش اولیه‌ی نه چندان خوب این بازی، استودیوی ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳Industries) آن را از فهرست بازی‌های زمان انتشار کنسول ایکس باکس سری ایکس حذف کرد و عرضه‌اش را تا سال ۲۰۲۱ به تعویق انداخت؛ اتفاقی که برای طرفداران بسیار ناامید کننده بود.

پس از آن، طرفداران به این بازی بدبین شدند و جو منفی شدیدی علیه آن به وجود آمد. خوشبختانه بازی توانسته در حد انتظار ظاهر شود و در هر دو بخش داستانی و آنلاین، طرفداران را راضی کند.

بازی It Takes Two

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

«دو نفر لازم است» یک بازی متفاوت از شرکت EA است که توسط استودیوی «هِیزلایت» (Hazelight Studios) ساخته شده. همانند ساخته‌ی قبلی استودیو (A Way out)، این عنوان هم از نظر گیم‌پلی، بر روی اِلمان‌های چندنفره تمرکز دارد.

این بازی اکشن ماجراجویی، در رابطه با زوجی به نام‌های کودی (Cody) و مِی (May) است ک با جادو، تبدیل به عروسک می‌شوند و حالا برای بازگشت به دنیای واقعی و رهایی از این جادو، باید تلاش کنند. اگر می‌خواهید به سراغ این بازی بروید، به یاد داشته باشید که انجام آن تنها به صورت دونفره امکان‌پذیر است.

بازی Back 4 Blood

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

استودیوی «تِرتل راک» (Turtle Rock Studios) با بازی «لفت فور دد» (Left 4 Dead) به شهرت رسید اما پس از آن تا حد زیادی به حاشیه رفت و از اوج فاصله گرفت. در روزهایی که همه در انتظار معرفی «لفت فور دد ۳» بودند، این استودیو از دنباله‌ی معنوی آن یعنی «بک فور بلاد» رونمایی کرد که می‌توانید آن را به چشم قسمت سوم لفت فور دد نگاه کنید.

بازی چه از نظر ظاهری و چه گیم‌پلی، مشابه Left 4 Dead است اما از نظر گرافیک، تنوع زامبی‌ها و شخصیت‌های قابل بازی، بهبودهای زیادی دارد. بازی Back 4 Blood می‌تواند جایگزین مناسبی برای لفت فور دد ۲ باشد که اگرچه هنوز مخاطب دارد اما از نظر گرافیکی کمی کهنه شده و گیم‌پلی آن هم تا حدودی خسته کننده شده است.

بازی Minecraft

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

وقتی به عناوین سندباکس می‌رسیم، «ماینکرفت» حرف اول و آخر را می‌زند. این بازی در سال ۲۰۲۱ منتشر شد و آزادی کم‌نظیری به مخاطب ارائه می‌دهد. ماینکرفت در مجموع اثری است که تاریخ انقضا ندارد. در چند سال اخیر، چند نسخه‌‌ی فرعی از آن نیز عرضه شده که همگی پرطرفدار ظاهر شده‌اند.

اگر احیانا نمی‌دانید، ماینکرفت «پرفروش‌ترین بازی تاریخ» است و این موفقیت‌ بزرگ، دلیل واضحی دارد: دنیای بازی آن‌قدر وسعت دارد که هرگز تمام نمی‌شود و تنوع آن به قدری زیاد است که همیشه، چیزهای تازه‌ای برای تجربه کردن یا انجام دادن، پیدا می‌کنید.

چیز زیادی از این بازی نمی‌توان گفت، باید آن را تجربه کنید تا پتانسیل‌هایش را بهتر درک کنید. در ضمن، پس از تجربه‌ی ماینکرفت قطعا ایمان می‌آورید که گرافیک، آن‌قدرها هم اهمیت ندارد.

بازی Deep Rock Galactic

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

«دیپ راک گالاکتیک» نزدیک به دو سال در حالت «دسترسی زودهنگام» (Early Access) قرار داشت و نسخه‌ی کامل آن سرانجام در اواسط سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این بازی که توسط استودیوی «گوست شیپ گیمز» (Ghost Ship Games) ساخته شده، از آن عناوینی است که می‌تواند شما و دوستانتان را برای ده‌ها ساعت سرگرم کند.

این بازی را می‌توانید به صورت انفرادی یا در تیم‌های دو الی چهار نفره انجام دهید. وظیفه‌ی شما این است که به غارهای مختلف رفته و ماموریت‌های خاصی را به پایان برسانید. با توجه به تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار شما قرار دارد، قادر هستید بدون هیچ مشکلی، هر دیواری را سوراخ یا منفجر کنید و از هر مسیری که دوست دارید به سوی اهداف خود پیش بروید.

البته این تمام ماجرا نیست و باید با موجودات فضایی کوچک و بزرگی که در غارها پنهان شده‌اند هم به مبارزه بپردازید. اگر صاحب اشتراک گیم پس نیستید، می‌توانید نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Deep Rock Galactic را از پلتفرم استیم خریداری کنید.

بازی Titanfall 2

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

«تایتان فال ۲» در زمان انتشار، مورد توجه قرار نگرفت و اکثر بازی‌دوستان آن را کنار گذاشته و به سراغ «بتلفید ۱» و «کال آو دیوتی اینفینیت وارفر» رفتند. بازی نقدهای مثبتی دریافت کرد اما حتی این مسئله هم کافی نبود تا فروش بالایی را تجربه کند. خوشبختانه کیفیت بالای این اثر کمک کرد تا به تدریج، بیشتر دیده شود و حالا یکی از آثاری است که مخاطبان زیادی دارد.

بخش آنلاین این بازی، هر چه که از یک شوتر سطح بالا انتظار دارید را ارائه می‌دهد و جذابیت اصلی، در ربات‌های عظیم‌الجثه‌ی آن است که با کشتن دشمنان، فعال می‌شوند.بازی Titanfall 2 دارای بیش از ۱۰ مُد آنلاین است و تنوع بالایی دارد. در روزهایی که بازار این بازی دوباره داغ شده، توصیه می‌کنیم حتما به آن سر بزنید یا حداقل بخش داستانی‌اش را تجربه کنید.

بازی No Man’s Sky

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

«نو منز اسکای» یک بازی سندباکس فضایی و یک اثر ماجراجویی سبک بقاء است. بازیکنان می‌توانند به سیارات مختلف سفر کرده، به مبارزه با موجودات فضایی مختلف پرداخته و حتی تجارت کنند. شما به یک دنیای بسیار بزرگ قدم می‌گذارید و آزاد هستید به هر جا که دوست دارید، بروید.

هر کدام از سیاره‌ها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند و گونه‌های مختلفی از موجودات فضایی در آنجا زندگی می‌کنند. شما همچنین قادر هستید تا از این سیارات، منابع مختلف استخراج کرده و آن‌ها را بفروشید. اگر هم علاقه‌ای به این کارها ندارید، می‌توانید بی‌هدف، به گشت و گذار بپردازید.

دورانی وجود داشت که این عنوان را یکی از ناامید کننده‌ترین بازی‌های تاریخ خطاب می‌کردند اما سازندگان با تلاش‌های شبانه‌روزی، آن را به درجه‌ی قابل قبول رساندند. حالا شاید بهترین زمان برای ورود به دنیای هیجان‌انگیز بازی No Man’s Sky باشد و از آنجایی که یکی از بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس هم هست، نیازی نیست که برای خریدش هزینه کنید.

بازی Sea Of Thieves

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

بودن شک یکی از بهترین بازی های آنلاین دریایی که کمتر اثری در این بخش می‌تواند با آن رقابت کند. این بازی محتواهای زیادی برای عرضه دارد و همیشه کاری پیدا می‌شود که انجام دهید و سرگرم شوید. مکانیک‌های گیم‌پلی شاید پس از مدتی، تکراری و خسته کننده شوند (خصوصا اگر به صورت انفرادی بازی می‌کنید) اما تجربه‌ی آن در کنار دوستان، لذت‌بخش است و گاهی احساس می‌کنید که یک دزد دریایی واقعی هستید.

از آنجایی که بازی Sea Of Thieves یک اثر «لایو سرویس» به حساب می‌آید، هر فصل آن، شامل ویژگی‌ها، مکانیک‌ها، داستان‌ها و ماموریت‌های جدید است. با این تفاصیل، همیشه می‌توانید به این بازی سر بزنید و با چیزهای نوآورانه‌ای روبرو شوید.

بازی Overcooked! 2

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

این بازی شبیه‌ساز آشپزی، تمرکز ویژه‌ای بر روی همکاری تیمی دارد و آن را به صورت دو یا چهارنفره می‌توانید انجام دهید. در «اُور کوکد»، شما و دوستانتان باید در یک رستوران شلوغ، آشپزی کنید و انواع چالش‌ها و سفارش‌های پیچیده در مسیر شما قرار می‌گیرد. باید بدانید که همکاری با دوستانتان چندان آسان نخواهد بود و احتمالا بارها به مشکل بر می‌خورید.

در کنار شستشوی ظرف‌ها و خُرد کردن سبزی، باید به موانع طبیعی اطراف نیز توجه داشته باشید که همین کار را سخت می‌کند. برای مثال، در بعضی از مناطق، زمین حرکت می‌کند یا گاهی زمین سوراخ است و اگر هوشیار نباشید، به داخل آن سقوط می‌کنید. اور کوکد ۲ شاید سختی‌های خودش را داشته باشد اما موفقیت در آن غیرممکن نیست.

بازی Dead By Daylight

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

بازی «دِد بای دِیلایت» در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و با ایده‌های تازه‌ای که داشت، به سرعت نظر بازی‌دوستان را جلب کرد. موفقیت‌های اثر به اندازه‌ای بود که حتی نسخه‌ی اندروید و آی‌او‌‌اس آن انتشار یافت و شخصیت‌های محبوبی از مجموعه‌های مشهور دیگر همانند هالووین، کشتار با اره برقی در تگزاس و سایلنت هیل در آن حضور پیدا کردند.

بازی Dead By Daylight فقط به صورت آنلاین قابل انجام است و مسابقات آن، «چهار در برابر یک» انجام می‌شود. چهار بازیکن در مناطق مختلف نقشه قرار می‌گیرند و یک بازیکن در نقش آدمکش، باید آن‌ها را پیدا کرده و به قتل برساند. قاتل، قابلیت‌های خاصی هم دارد که به او در یافتن بازیکنان کمک می‌کند. در سوی دیگر، بازماندگان باید از منابع و تجهیزات اندکی که دارند استفاده کرده و خودشان را نجات دهند.

بازی Forza Horizon 5

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

«فورتزا هورایزن ۵» مدتی قبل در دسترس قرار گرفت و به سرعت نشان داد که یکی از شاخص‌ترین نسخه‌های مجموعه است؛ در نتیجه چندان دور از انتظار نبود که به یکی از بهترین بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس هم تبدیل شود.

همانند نسخه‌های پیشین، قسمت پنجم هم شما را در یک جهان‌ِ بازِ زیبا قرار می‌دهد و این بار در جنگل‌ها و بیابان‌های کشور مکزیک به رقابت می‌پردازید. بازی از نظر گرافیکی، حیرت‌انگیز جلوه می‌کند و تا اینجا به اعتقاد بسیاری، بهترین شبیه‌ساز رانندگی چند سال گذشته است.

بازی شامل یک بخش داستانی است که در آن می‌توانید به انجام صدها چالش مختلف بپردازید، با شخصیت‌های مختلف آشنا شوید و لحظات نفس‌گیری را تجربه کنید اما نقطه‌ی عطف این نسخه، بخش آرکید و آنلاین آن است که می‌توانید در کنار دوستان، ماموریت‌های مختلفی انجام دهید یا با دیگر بازیکنان رقابت کنید.

بازی Gears 5

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

پنجمین نسخه‌ی اصلی از مجموعه «گیرز آو وار» که مطابق انتظار، یک شوتر درجه یک است. بخش داستانی جذاب اثر را کنار بگذاریم، بخش آنلاین فوق‌العاده‌ای دارد که برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب است.

بخش آنلاین بازی، شامل مُدهای آرکید می‌شود که برای تفریح مناسب هستند؛ اگر هم می‌خواهید جدی‌تر بازی کنید، می‌توانید به سراغ بخش‌های رقابتی (Ranked) بروید. مُد محبوب «هورد» (Horde) هم در این نسخه وجود دارد که پیشرفت نسبتا زیادی نسبت به گیرز ۴ داشته است. هرگاه بخش‌های دیگر خسته کننده شدند، این مُد می‌تواند هیجان زیادی برای شما داشته باشد.

بازی Halo: The Master Chief Collection

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

کالکشن «هیلو: مستر چیف»، شش قسمت اول مجموعه را با بهبودهای گرافیکی ارائه می‌دهد و بدون شک هر کسی که طرفدار ژانر شوتر است، باید حداقل یک بار آن را تجربه کند. این کالکشن شامل بازی‌های هیلو ۱، هیلو ۲، هیلو ۳، او‌دی‌اس‌تی، هیلو ریچ و هیلو ۴ می‌شود. بر روی تمامی این بازی‌ها یک بار دیگر کار شده تا از نظر گرافیکی بهتر شوند و با اینکه با بازی‌های روز قابل مقایسه نیستند اما ارزش تکرار بالایی دارند.

هیلو: مستر چیف کالکشن در ابتدای عرضه، به دلیل مشکلات فنی زیاد، چندان مورد توجه قرار نگرفت اما به تدریج، بهبود پیدا کرد و حالا اکثر نسخه‌ها به خوبی اصطلاح شده‌اند.

بازی World War Z

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

«جنگ جهانی زد» در مجموع، شباهت زیادی به «لفت فور دد» دارد، با این تفاوت که تا حدی واقع‌گرایانه‌تر است و کمی نوآوری به خرج می‌دهد. برای مثال، بازی یک بخش PvPvZ دارد که در آن علاوه بر زامبی‌ها، باید با یک تیم چهار نفره‌ی دیگر به رقابت بپردازید.

این بازی با الهام از فیلمی به همین نام با بازی برد پیت ساخته شده و تولید آن را استودیوی «سابر اینتراکتیو» (Saber Interactive) برعهده داشته است. شما در شهرهایی همچون مسکو، نیویورک، توکیو و… به مبارزه با زامبی‌ها می‌پردازید.

انجام بازی World War Z به صورت انفرادی آسان نیست و حتی بازیکنان کارکشته هم ممکن است در نجات یافتن از موج‌های عظیم زامبی‌ها دچار مشکل شوند. بنابراین بهتر است که مراحل را به صورت گروهی انجام دهید.

همچنین مطالعه کنید: بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین که باید تجربه کنید

بازی Star Wars: Squadrons

بازی های آنلاین سرویس ایکس باکس گیم پس

«اسکادرانز» گاهی این حس را دارد که در دنیای «جنگ ستارگان»، یک خلبان واقعی هستند. این اثر توسط استودیوی موتیو (Motive Studios) ساخته شده و به شما اجازه می‌دهد در نقش خلبانان نیو ریپابلیک و گلکتیک ایمپایر قرار بگیرید. در این بازی شبیه‌ساز خلبانی، مدیریت درست سیستم‌های مختلف سفینه و مانور دادن، به اندازه‌ی مهارت در هجوم به دشمنان، مهم است.

بازی Squadrons بخش داستانی راضی کننده‌ای دارد اما برگ برنده‌اش، بخش آنلاین چند نفره‌ی آن است که مهارت‌های بازیکنان را به چالش می‌کشد.

منبعgamerantمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.