تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر : 17716

بهترین اپلیکیشن های تقویت مغز در سال ۲۰۲۰

بهترین اپلیکیشن های تقویت مغز در سال ۲۰۲۰

بهترین اپلیکیشن های تقویت مغز در سال ۲۰۲۰ در ادامه قصد داریم تا بهترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن های تقویت مغز و بالا بردن توان ذهن و حافظه را در سال ۲۰۲۰ معرفی کنیم. با گجت نیوز همراه باشید.
اپلیکیشن های تقویت مغز برای آن دسته از ما ساخته شده‌اند که برابر با سلامت بدن و فعالیت‌های ورزشی، به سلامت ذهن و بالا نگه داشتن قدرت مغزمان اهمیت می‌دهیم. مدت‌ها پیش باور بسیاری بر این بود که تماشای تلویزیون باعث کاهش توانایی‌های ذهنی و خنگ شدن ما می‌شود! در عصر حاضر که اکثر ما قسمت بزرگی از روز را در جلو انواع صفحات لمسی و غیر لمسی نمایشگرها می‌گذرانیم، عده زیادی به سلامت مغز اهمیت نمی‌دهند و در رسانه‌های گوناگون هم کمتر به چنین موضوعاتی پرداخته می‌شود.
در دوران قدیم و قبل از توسعه هر چه بیشتر نرم‌افزارهای گوشی‌های همراه، معمولا برای قوی‌تر کردن مغز توصیه می‌شد که جدول‌های داخل روزنامه‌ها را حل کنیم و یا یاد بگیریم که شطرنج بازی کنیم. در حالی که با گذر زمان این روش‌های سنتی از بین نرفته‌اند، توسعه اپلیکیشن های تقویت مغز به ما این امکان را داده تا به روش‌هایی متنوع‌تر و جالب‌تر، مغز خود..

بهترین اپلیکیشن های تقویت مغز در سال ۲۰۲۰

در ادامه قصد داریم تا بهترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن های تقویت مغز و بالا بردن توان ذهن و حافظه را در سال ۲۰۲۰ معرفی کنیم. با گجت نیوز همراه باشید.

اپلیکیشن های تقویت مغز برای آن دسته از ما ساخته شده‌اند که برابر با سلامت بدن و فعالیت‌های ورزشی، به سلامت ذهن و بالا نگه داشتن قدرت مغزمان اهمیت می‌دهیم. مدت‌ها پیش باور بسیاری بر این بود که تماشای تلویزیون باعث کاهش توانایی‌های ذهنی و خنگ شدن ما می‌شود! در عصر حاضر که اکثر ما قسمت بزرگی از روز را در جلو انواع صفحات لمسی و غیر لمسی نمایشگرها می‌گذرانیم، عده زیادی به سلامت مغز اهمیت نمی‌دهند و در رسانه‌های گوناگون هم کمتر به چنین موضوعاتی پرداخته می‌شود.

در دوران قدیم و قبل از توسعه هر چه بیشتر نرم‌افزارهای گوشی‌های همراه، معمولا برای قوی‌تر کردن مغز توصیه می‌شد که جدول‌های داخل روزنامه‌ها را حل کنیم و یا یاد بگیریم که شطرنج بازی کنیم. در حالی که با گذر زمان این روش‌های سنتی از بین نرفته‌اند، توسعه اپلیکیشن های تقویت مغز به ما این امکان را داده تا به روش‌هایی متنوع‌تر و جالب‌تر، مغز خود را همانند بدنمان تمرین دهیم.

این شما و این هم بهترین نرم‌افزارهایی که برای تقویت ذهن، حافظه و سایر توانایی‌های مغزی ما طراحی شده‌اند:

بهترین اپلیکیشن های تقویت مغز

تمرین مغزی دکتر کاواشیما

دانلود ویدیو

کنسول نینتندو دی اس (Nintendo DS) اولین بازی‌های تقویت ذهن را به مخاطبان عرضه نکرده بود، اما بازی تمرین مغزی دکتر کاواشیما – Dr Kawashima’s Brain Training بر روی این کنسول بحث اپلیکیشن های تقویت مغز را بیشتر از هر بازی دیگری داغ کرد و جریانی را به راه انداخت که تا امروز هم ادامه دارد. البته این بازی کنسول نینتندو به صورت پیوسته در دسترس مخاطبان قرار نگرفته بود و بعد از وقفه‌ای کوتاه، سازندگان بازی اصلی ورژن آپدیت شده آن را برای کنسول سوئیچ نینتندو عرضه کردند.

همانند ورژن قبلی، این نرم‌افزار چند بازی و چالش روزانه را به کاربر ارائه می‌دهد و در طول زمان پیشرفت استفاده کننده را اندازه می‌گیرد. چالش‌های تعبیه شده تقریبا ساده و قطعا سرگرم کننده هستند؛ در حالی که نیازی نیست تا برای کسب امتیازهای خوب یک دانشمند حرفه‌ای و باهوش باشیم، بازی‌های تعبیه شده آن‌قدر هم ساده نیستند که نیازی به استفاده از مهارت‌های پایه‌ای مغزی وجود نداشته باشد.

اگر صاحب یک کنسول نینتندو سوئیچ هستید، پیشنهاد می‌شود که این بازی جالب‌توجه و سابقه‌دار را بر روی گجت خود نصب کنید.

درخشندگی – Lumosity؛ یکی از بهترین اپلیکیشن های تقویت مغز

دانلود: اندروید | آی او اس

دانلود ویدیو

اپلیکیشن درخشندگی – Lumosity هم مانند مورد قبلی لیست مدت‌هاست که در میان اپلیکیشن های تقویت مغز بوده و خود من هم به شخصه برای مدت چندین سال است که به صورت روزانه از این نرم‌افزار کاربردی و جالب‌توجه استفاده می‌کنم.

اپ درخشندگی بس از ثبت نام با ایمیل و یا به روش‌های دیگر، یک حساب کاربری را برای شما ایجاد کرده و با در اختیار گذاشتن رنج فوق‌العاده متنوعی از چالش‌های ذهنی گوناگون در بین مهارت‌های مختلف ذهنی، به صورت روزانه مغز شما را تمرین می‌دهد. در هر روز تعداد ۵ بازی مختلف در بین انواع چالش‌های موجود به صورت اتوماتیک برای شما انتخاب شده و در هر بازی هم امتیاز شما با امتیازهای قبلی کسب شده مقایسه می‌شود و به نوعی پیشرفت شما در طول زمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اگر این ۵ چالش روزانه کافی نیست، می‌توانید از بین بازی‌های گوناگون موجود که دسته‌بندی شده‌اند، هرکدام که علاقه دارید را انتخاب کرده و به تقویت مهارت ذهنی مورد نظر بپردازید.

هزینه اشتراک ماهانه حالت پریمیوم اپلیکیشن ۱۱.۹ دلار آمریکا بوده که به نسبت اپلیکیشن‌های پولی دیگر و هزینه‌های اشتراک ماهیانه در سرویس‌های سرگرمی گوناگون کمی بالا به نظر می‌رسد؛ اما همان‌طور که بسیاری از کاربران و طرفداران اپلیکیشن Lumosity می‌دانند، این هزینه در مقابل بازی‌های خلاقانه و فوق‌العاده جذاب ارائه شده آن‌قدرهای هم زیاد نیست.

اپلیکیشن الویت – Elevate

دانلود: اندروید | آی او اس

معرفی بهترین اپلیکیشن های تقویت مغز در سال 2020

در کنار اپلیکیشن قبلی لیست، نرم‌افزار الویت جزو اصلی‌ترین اپلیکیشن های تقویت مغز موجود برای علاقه‌مندان بوده که کاربران خاص خود را داشته و همانند اپ درخشندگی، چالش‌های جالب‌توجهی را برای تمرین ذهن در اختیار ما قرار می‌دهد.

در این نرم‌افزار تعداد ۳۵ بازی مختلف در ۵ دسته‌بندی کلی ذهنی وجود دارند که هرکدام به شکلی منحصر به فرد توانایی‌های مغزی ما را به چالش می‌کشند. همان‌طور که انتظار می‌رود، کاربر می‌تواند با انجام بازی‌های روزانه امتیازهای خاصی کسب کند که در طول زمان تغییر این امتیازها میزان پیشرفت فرد را مشخص می‌کنند.

اپلیکیشن پیک – Peak

دانلود: اندروید | آی او اس

معرفی بهترین اپلیکیشن های تقویت مغز در سال 2020

نرم‌افزار پیک – Peak توسط بسیاری از صاحب‌نظران به خاطر طراحی رابط کاربری شیک و زیبا مورد تحسین قرار گرفته و عده زیادی از مخاطبان به دلیل تفاوت آن با سایر اپلیکیشن های تقویت مغز دیگر، سراغ اپ پیک می‌روند؛ تفاوت اصلی پیک به استفاده روزانه از اپ مربوط می‌شود و برخلاف سه نرم‌افزار قبلی لیست، سازندگان رابط کاربری را طوری طراحی کرده‌اند که استفاده کننده کمتر احساس اجبار و انجام وظیفه نسبت به چالش‌های روزانه داشته باشد.

همچنین بخوانید:

داشتن آمادگی جسمانی و فعالیت بدنی در سلامت مغز موثر است

از طرف دیگر چالش‌های طراحی شده هم بیشتر از تمرینات مغزی، حس انجام بازی‌های عادی را به وجود می‌آورند و گفته شده که چنین تفاوتی می‌تواند علاقه افراد به انجام بازی‌های فکری را بیشتر کند.

برای دسترسی به تمامی بازی‌های اپ پیک کاربر باید به صورت ماهانه مبلغی را بپردازد و از طرف دیگر، توسعه دهندگان امکانات جالب‌توجهی از جمله قابلیت اتصال به ساعت هوشمند اپل، اپل واچ را برای این نرم‌افزار تقویت ذهن فراهم کرده‌اند.

سودوکو – Sudoku

معرفی بهترین اپلیکیشن های تقویت مغز در سال 2020

برای آخرین مورد از لیست اپلیکیشن های تقویت مغز به سراغ یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های فکری جهان، یعنی سودوکو – Sudoku می‌رویم. اپلیکیشن های بازی سودوکو برخلاف موارد قبلی فهرست این مطلب گرافیک پیشرفته و یا چالش‌های عجیب و غریب و گوناگونی را به کاربر ارائه نمی‌دهند و تنها با اتکا به منبع بی‌پایانی از جدول‌های بازی سودوکو که از لحاظ سختی با هم تفاوت دارند، شما را با یک سیستم بسیار قدیمی برای قوی‌تر کردن مغز، به چالش می‌کشند.

بر روی فروشگاه‌های گوناگون اپلیکیشن می‌توانید با جستجو کلمه سودوکو رنج گسترده‌ای از این نوع اپ‌ها را در اختیار داشته باشید و به صورت کلی، تمامی نرم‌افزارهای این بازی با هم تفاوت چندانی ندارند. از طرف دیگر برخی کاربران به واسطه سادگی این نوع تمرین ذهنی جدول‌های اپلیکیشن را بر روی کاغذ می‌نویسند و به صورت دستی، ذهن خود را با کاغذ و قلم به چالش می‌کشند.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.