بهترین‌های نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۲ ؛ گردهمایی بزرگان صنعت خودرو به روایت عکس نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۲ که سال گذشته لغو شده بود، با خودروهایی شگفت‌انگیز بازگشته است. در ادامه به بهترین‌های ..

بهترین‌های نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۲ ؛ گردهمایی بزرگان صنعت خودرو به روایت عکس

نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۲ که سال گذشته لغو شده بود، با خودروهایی شگفت‌انگیز بازگشته است. در ادامه به بهترین‌های نمایشگاه خودرو توکیو می‌پردازیم.

نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۲۲ (Tokyo Auto Salon 2022) که امسال چهل ساله شد، از ۱۴ تا ۱۶ ژانویه (۲۴ تا ۲۶ دی) برگزار شد و طبق معمول شاهد کنفرانس‌های مطبوعاتی و رونمایی از محصولات و نمونه‌های اولیه دیدنی بودیم. در ادامه نگاهی به بهترین‌های نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۲ خواهیم داشت.

درحالی که معمولاً روز دوم برگزاری نمایشگاه با باز شدن درهای نمایشگاه به روی عموم هیاهو و همهمه شدیدی به پا می‌شود، امسال به دلیل محدودیت‌های پاندمی کرونا حضار با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به تماشای محصولات خیره‌کننده نمایشگاه خودرو ژاپن پرداختند. استفاده از ماسک و همچنین دانلود یک برنامه مخصوص مبتنی بر بلوتوث که داده‌های گوشی‌ها را برای ارزیابی وضعیت حضار جمع‌آوری می‌کرد، برای همه الزامی بود.

بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۲

حال در خصوص محصولاتی که در نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۲ به نمایش گذاشته شد، ابتدا باید به نمونه اولیه تویوتا GT3 برای تیم «گازو ریسینگ» (Gazoo Racing) و نسخه جدید نیسان فیرلیدی Z اشاره کرد که توجه بازدیدکنندگان را جلب کردند و تا انتهای نمایشگاه صف‌های طولانی برای تماشای آن‌ها پابرجا بود.

شاید جذاب‌ترین سورپرایز نمایشگاه امسال، حضور کارگاه‌های کوچک و توسعه‌دهندگان مستقل بود. زیر تمام زرق و برق این رویداد، پیام مهم و عمیقی نهفته است؛ اینکه کسب و کارهای کوچک با کارکنان بسیار محدود که برای نوآوری تلاش می‌کنند، نمادی از ۴۰ سال قبلِ این نمایشگاه هستند. این خودروسازان در بازار داخلی خودروی ژاپن مورد توجه قرار نمی‌گیرند ولی به اندازه شرکت‌های خوشنام صنعت خودرو شایسته توجه هستند.

نسخه ویژه تویوتا آلفارد

درحالی که شرکتی مثل Yaris با نسخه تیون‌شده تویوتا یاریس با نام Kamikaze Yaris خوش درخشید و نسخه جدید نیسان فیرلیدی Z نیز لقب بهترین خودروی مفهومی نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۲ را از آن خود کرد، یک ون آفرود فوق‌العاده جذاب نیز زمان اعلام برندگان همه را متعجب کرد.

Outclass Cars نسخه‌ای ویژه از مینی‌ون تویوتا آلفارد را به نمایشگاه آورد که تحسین عموم، اهالی مطبوعات و داوران را به دست آورد و عنوان بهترین خودروی خانوادگی نمایشگاه را کسب کرد. این نسخه چهار چرخ متحرک ترکیبی از قطعات وارداتی لکسوس LM (نسخه لکسوس از تویوتا آلفارد) از تایوان، قطعات مخصوص Outclass و چادر سقفی و حامل بار برند GIWORKS JAPAN است.

نیسان فیلریدی Z

این کانسپت فیرلیدی Z که نسل جدید و قدیم نیسان Z را با همدیگر ادغام می‌کند، نگاه‌ها را به خود خیره کرد. این نسخه با طراحی جدید و جذاب نمای جلو، گلگیر نامحسوس و رنگ‌بندی نارنجی و مشکی، ترکیبی جذاب را ارائه داده درحالی که از ماهیت نیسان Z مدرن را حفظ کرده است.

سوزوکی جیمی تیونینگ GReddy

بازار خودروهای آفرود در ژاپن، مشابه بازار آمریکا، در حال حاضر در اوج خود قرار دارد و تقاضا برای آفرودرهای سفارشی با امکانات و ویژگی‌های مختلف به شدت بالا است. تیونر GReddy با نسخه‌ای ویژه از سوزوکی چیمی به نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۲ آمد تا از ترند این روزهای صنعت خودرو عقب نماند.

نسخه ویژه مزدا RX-7 FD

مزدا RX-7 FD همواره پای ثابت نمایشگاه خودرو توکیو بوده است و ظاهراً به این زودی‌ها قصد خداحافظی ندارد. این خودرو با خطوط بدنه، شاسی کارآمد و فضای زیاد محفظه موتور خود یک گزینه عالی برای تیونرها است تا با دست کاملاً باز، تغییرات عجیب و غریب خود را روی آن اعمال کنند. در این نسخه از RX-7 مجموعه‌ای از دریچه‌های هوا و آینه‌های بغل Vision Type DC به کار رفته است.

نسخه ویژه تویوتا یاریس GR محصول Varis

شرکت Varis نیز از نسخه‌ای ویژه از تویوتا یاریس GR پرده برداشته است که الگوی بافت فیبر کربن در کاپوت، بخش‌هایی از سپر، اسپلیتر، تخته رکاب، دیفیوزر عقب و بال عقب آن ظاهر خاصی به آن بخشیده است. این خودرو یادآور پروژه دیگر این شرکت با نام Solid & Joker است که در سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شده بود.

نسخه ویژه تویوتا ۸۶

حال که توجهات به تویوتا GR86 نسل جدید معطوف است، همگی نسل قبلی تویوتا ۸۶ را فراموش کرده‌اند اما از این نسخه نباید گذشت. ویژگی‌های برجسته این نسخه ویژه از تویوتا ۸۶ که در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۲۲ در معرض عموم قرار گرفت، گلگیرهای جلوی برجسته و پیشرانه ۲JZ توربوشارژی است که طوری سیم‌کشی شده است که هیچ اثری از سیم‌ها پیدا نیست.

سوبارو STI E-RA

سوپرکار برقی سوبارو STI E-RA آغازگر عصر جدیدی برای زیرمجموعه موتوراسپرت سوبارو با نام «سوبارو تکنیکا اینترنشنال» (Subaru Tecnica International) به شمار می‌رود. این خودرو که به یک موتور در هر کدام از چهار چرخ خود مجهز است، قدرتی برابر با ۱,۰۷۳ اسب بخار را به تولید می‌رساند.

سوپرکارهای تیونینگ Liberty Walk

سوپرکارها نیز در نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۲ کم نبودند. تیونر Liberty Walk نسخه‌ ویژه‌ای از فراری ۴۵۸ و همچنین سه‌گانه‌ای از لامبورگینی اونتادور، شورلت کوروت استینگری و مک‌لارن ۶۵۰S را ارائه داد که واقعاً چشمگیرند؛ البته اگر به رنگ زرد علاقه نداشته باشید، احتمالاً نظر دیگری راجع به آن‌ها داشته باشید.

نسخه ویژه تویوتا سلیکا

خودروی جالب توجه دیگر در نمایشگاه، نسخه‌ای از تویوتا سلیکا با المان‌هایی از تویوتا سوپرا MkV در زمینه طراحی نمای جلو است.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۲ چیست؟

منبع :MotorTrendمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل