تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۱۲
کد خبر : 71888

بهبود خیره کننده اندروید ۱۳ رسما توسط گوگل تایید شد

بهبود خیره کننده اندروید ۱۳ رسما توسط گوگل تایید شد

بهبود خیره کننده اندروید ۱۳ رسما توسط گوگل تایید شدبا تایید بهبود خیره کننده اندروید ۱۳ توسط گوگل، باید انتظار عملکرد مدیریت حافظه بسیار بهتری را در نسخه جدید سیستم‌عامل داشته باشیم.

یکی از مهمترین م..

بهبود خیره کننده اندروید ۱۳ رسما توسط گوگل تایید شد

با تایید بهبود خیره کننده اندروید ۱۳ توسط گوگل، باید انتظار عملکرد مدیریت حافظه بسیار بهتری را در نسخه جدید سیستم‌عامل داشته باشیم.

یکی از مهمترین مشکلات اندروید تا امروز مربوط به بستن برنامه‌های پس‌زمینه است که به دنبال آن کاربر دیگر اعلانی از برنامه دریافت نمی‌کند و در نتیجه تغییرات اعمال شده توسط کاربر از بین می‌روند. موردی که ممکن است با بهبود خیره کننده اندروید ۱۳ به دست فراموشی سپرده شود.

البته در سالیان اخیر برخی از تولیدکنندگان با اعمال اصلاحاتی مختلف کوشیده‌ بودند این معضل را رفع کنند ولی بی‌تردید اقدامی جامع و بنیادی از طرف خود گوگل بسیار کارآمدتر است. حالا رسما تایید شده که در نسخه جدید سیستم عامل اندروید مسئله بستن خودکار برنامه‌های فعال در پس‌زمینه به تاریخ پیوسته است.

قابلیت جدید اندروید ۱۳

اخیرا انجمن XDA کدی مربوط به فعالیت‌های حافظه و بهینه‌سازی مولتی تسک را در هسته اندروید ۱۳ شناسایی کرده که عمدتا شامل MGLRU یا Multi-Generational Least Recently Used بوده و یک استراتژی بازیابی چند صفحه‌ای محسوب می‌شود.

حال و با تایید رسمی یکی از مهندسین گوگل مبنی بر آزمایش MGLRU توسط گوگل روی بیش از یک میلیون دستگاه اندرویدی به نظر باید وجود MGLRU در نسخه بعدی سیستم‌عامل گوگل را با قطعیت پذیرفت. اما ویژگی جدید چه کارکردی دارد؟

قابلیت جدید اندروید 13

نتیجه آزمایش‌های شرکت نشان از بهبود خیره کننده اندروید ۱۳ با این قابلیت در استفاده از CPU، کاهش فشار حافظه، کاهش چشمگیر تعداد OOM و تاخیر کمتر UI داشته است.

همچنین مشخص شده که قابلیتی به همین نام در حال حاضر در سیستم‌عامل کروم نیز فعال است و حالا گوگل موقعیت را برای فعال‌سازی آن در اندروید نیز مناسب دیده است. گزارش‌ها حاکی از این است که این ویژگی می‌تواند به دو هدف اساسی دست یابد، اول اینکه به ادعای گوگل با استفاده از آن استفاده از حافظه مجازی (kswapd) تا ۴۰ درصد کاسته می‌شود و دوم اینکه این قابلیت منجر به کاهش ۱۸ درصدی تاخیر رندر در اپلیکیشن OMM می‌شود.

این مورد به طور خاص برای گیمرهایی مناسب و کاربردی است که از تماشای رابط بارگذاری طولانی قبل از بازی کلافه می‌شوند. بنابر گمانه‌زنی‌ها اندروید ۱۳ اساسا زمان بارگذاری بازی‌ها را کاهش می‌دهد اما به طور خاص باید به عملکرد جدیدی در این سیستم‌عامل به نام setGameState اشاره کرد که در زمان بارگیری بازی حالت GAME_LOADING را فعال می‌کند و با بهبود عملکرد CPU منجر به کاهش زمان بارگذاری بازی می‌شود.

علاوه بر این، قابلیت جدید به بازی اجازه می دهد تا وضعیت فعلی در حال اجرا را به سیستم منتقل کند تا نشان دهد که آیا برنامه در حال حاضر می تواند قطع شود یا خیر. این مورد به طور خاص بر کاهش لگ و تاخیر بازی‌ها موثر است و روند استفاده از دیگر برنامه‌ها را هم از بین می‌برد.

همچنین گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اندروید ۱۳ آزمایشی را به مجموعه تست‌های تامین کنندگان اضافه می‌کند و برای این‌کار تمام سازندگانی که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند باید حالت GAME_LOADING را فعال کنند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.