تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۱۷
کد خبر : 58444

بنچمارک های ویندوز ۱۱ نشان می‌دهد یک قابلیت امنیتی عملکرد گیمینگ را مختل می‌کند

بنچمارک های ویندوز ۱۱ نشان می‌دهد یک قابلیت امنیتی عملکرد گیمینگ را مختل می‌کند

بنچمارک های ویندوز ۱۱ نشان می‌دهد یک قابلیت امنیتی عملکرد گیمینگ را مختل می‌کندبنچمارک های ویندوز ۱۱ مایکروسافت – Windows 11 از یک قابلیت امنیتی به نام VBS خبر می‌دهند که می‌تواند روی عملکرد گیمینگ تأ..

بنچمارک های ویندوز ۱۱بنچمارک های ویندوز ۱۱ نشان می‌دهد یک قابلیت امنیتی عملکرد گیمینگ را مختل می‌کند

بنچمارک های ویندوز ۱۱ مایکروسافت – Windows 11 از یک قابلیت امنیتی به نام VBS خبر می‌دهند که می‌تواند روی عملکرد گیمینگ تأثیر منفی بگذارد.

با توجه به اینکه چندین دهه است که امنیت ویندوز به سخره گرفته می‌شود، جای تعجبی هم نیست که مایکروسافت امنیت را به عنوان مهم‌ترین عامل ویندوز جدید خودش در نظر گرفته است. این کمپانی حتی برخی از امکانات امنیتی سخت افزاری را هم برای حداقل سیستم مورد نیاز جهت نصب ویندوز ۱۱ لحاظ کرده است. قطعاً هر چه امنیت ویندوز بالاتر برود به نفع خود کاربر است، اما به نظر می‌رسد یکی از قابلیت‌های امنیتی مایکروسافت می‌تواند روی عملکرد گیمینگ در نسخه بعدی ویندوز اثرات منفی بگذارد.

شرکت گواهی امنیتی UL که صاحب پلتفرم‌های محبوب بنچمارک‌گیری مثل ۳DMark و PCMark است، توضیحات جالب توجهی را در خصوص برخی امکانات امنیتی ویندوز ۱۱ ارائه می‌کند که خود مایکروسافت هیچ اشاره‌ای به آن نکرده است. متأسفانه بنچمارک های ویندوز ۱۱ نشان می‌دهد که این امکانات امنیتی می‌تواند روی عملکرد گیمینگ در ویندوز که یکی از دلایل بزرگ کاربران برای مهاجرت از ویندوز ۱۰ است نیز تأثیرگذار باشد. حتی بدتر اینکه، ممکن است هیچ راهی برای دور زدن این قابلیت وجود نداشته باشد.

بنچمارک های ویندوز ۱۱

به نقل از UL، برخی از آزمایش کنندگان نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت می‌گویند قابلیت VBS (سیستم امنیتی بر پایه مجازی سازی) که در ویندوز ۱۱ گنجانده شده، ممکن است باعث کاهش عملکرد گیمینگ شود. ولی روی کاغذ VBS نباید هیچ ربطی به عملکرد گیمینگ داشته باشد، چرا که روی بخش دیگری از ویندوز متمرکز است. این قابلیت در واقع بخشی از رم را از کل ویندوز ۱۱ جدا می‌کند تا چندین راهکار امنیتی را در یک فضای امن نگهداری کند.

البته خوشبختانه VBS روی تمام کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۱ فعال نیست. UL می‌گوید این قابلیت امنیتی تنها در کامپیوترهایی فعال می‌شود که نخستین سیستم عامل آن‌ها ویندوز ۱۱ است. کسانی که سیستم خود را از ویندوز ۱۰ به این نسخه ارتقا می‌دهند با VBS مواجه نمی‌شوند و این نشان می‌دهد که وی بی اس یک بخش ضروری برای عملکرد کامل ویندوز ۱۱ نیست.

کمپانی UL:‌ به زودی بنچمارک های ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی می‌شوند

متأسفانه هنوز راه مشخصی برای غیرفعال کردن قابلیت VBS که به نظر برای سیستم‌های سازمانی در نظر گرفته شده وجود ندارد. در همین حال UL اعلام کرده است که به زودی بنچمارک های ویندوز ۱۱ را به‌روزرسانی خواهد کرد تا ببیند که آیا راه جدیدی برای غیرفعال کردن این قابلیت وجود دارد یا خیر؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.