تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
کد خبر : 46460

بلینکن وعده پشتیبانی از هند در مبارزه با موج مهلک کرونا را داد

بلینکن وعده پشتیبانی از هند در مبارزه با موج مهلک کرونا را داد

بلینکن وعده پشتیبانی از هند در مبارزه با موج مهلک کرونا را داد در بحبوحه دلخوری ناشی از امتناع آمریکا از برداشتن تحریم صادرات مواد خام واکسن که تولید واکسن در هند را در میان بحران جدی کووید – ۱۹ به خط..

بلینکن وعده پشتیبانی از هند در مبارزه با موج مهلک کرونا را داد

بلینکن وعده پشتیبانی از هند در مبارزه با موج مهلک کرونا را داد

در بحبوحه دلخوری ناشی از امتناع آمریکا از برداشتن تحریم صادرات مواد خام واکسن که تولید واکسن در هند را در میان بحران جدی کووید – ۱۹ به خطر جدی انداخته، "آنتونی بلینکن"، وزیر امور خارجه آمریکا ابراز حمایت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، بلینکن صبح روز یکشنبه وعده داد "فورا" پشتیبانی بیشتری را از مردم هند ترتیب دهد، چرا که این کشور در حال مبارزه با موج مهلک کووید- ۱۹ است.

هند در ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت)، افزایش روزانه ۳۱۴ هزار و ۸۳۵ مورد جدید مبتلا به کرونا را گزارش کرد که این آمار از روز رکوردشکن آمریکا در ژانویه، پیشی گرفته بود.

طبق داده‌های منتشره از وزارت بهداشت هند، ۳۴۶ هزار و ۷۸۶ مورد جدید ابتلا و ۲ هزار و ۶۲۴ مرگ طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

در بحبوحه هرج و مرج و رنجی که به خاطر همه‌گیری تحمیل شده است، چندین قانون‌گذار آمریکایی دغدغه خود را ابراز کرده و از دولت بایدن خواسته‌اند کمک به هند را گسترش دهد.

ANI گزارش داد، گروهی از سناتورها از جمله "برنی سندرز"، "الیزابت وارن"، "نانسی پلوسی"، رئیس‌ مجلس نمایندگان و حدود ۱۰۰ عضو کنگره نامه‌ای در مورد این مساله به رئیس‌جمهوری آمریکا نوشته‌اند که از حقوق مالکیت معنوی شرکت‌های دارویی آمریکا چشم‌پوشی کند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.