تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 51894

بلندپروازی ترکیه در ساخت "بندر فضایی" با همکاری روسیه

بلندپروازی ترکیه در ساخت "بندر فضایی" با همکاری روسیه

بلندپروازی ترکیه در ساخت “بندر فضایی” با همکاری روسیه – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ کشور ترکیه قصد دارد برای ساخت یک بندر فضایی در یکی از کشورهای جهان با روسیه همکاری مشترک د..

بلندپروازی ترکیه در ساخت "بندر فضایی" با همکاری روسیه – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ کشور ترکیه قصد دارد برای ساخت یک بندر فضایی در یکی از کشورهای جهان با روسیه همکاری مشترک داشته باشد که این بخشی از برنامه فضایی بلندپروازانه این کشور در حوزه فضایی است.

تصمیم دولت ترکیه برای ساخت یک بندر فضایی در کشور سومالی است که این طرح، بخشی از سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری این کشور در برنامه فضایی نوپای خود است؛ پیش از این اردوغان در ماه فوریه اعلام کرده بود که ترکیه تا سال ۲۰۲۳ بر روی ماه فرود می‌آید.

رئیس سازمان فضایی ترکیه اعلام کرده است که ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلفی مانند ساخت بندر فضایی و توسعه موتور موشک با روسیه همکاری کنیم همچنین درباره امکان کمک روسیه به ساخت بندر فضایی خودمان نیز مذاکراتی را انجام داده‌ایم چراکه آنها تجربیات زیادی را در این زمینه دارند.

ترکیه اهداف بلندپروازانه‌ای را در حوزه فضایی در نظر گرفته است که علاوه بر فرود روی ماه در سال ۲۰۲۳، ساخت ماهواره، ساخت بندر فضایی در ترکیه (علاوه بر بندر در کشور دیگر)، ارتقای قدرت رقابت فضایی کشور در بخش مطالعات آب و هوای فضایی، شهاب سنگ‌ها و ردیابی اجسام آسمانی و در نهایت ایجاد یک منطقه توسعه فناوری‌های فضایی در کنار این موارد است.

ترکیه نخستین موشک فضایی خود را در سال ۲۰۱۸ به فضا فرستاد و در دسامبر همان سال، سازمان فضایی خود را افتتاح کرد؛ سازمان فضایی این کشور در اواخر ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد مشغول تست موشکی است که توسط یک پیمانکار دفاعی ساخته شده است.

تلاش بی‌نتیجه ناسا برای احیای تلسکوپ فضایی هابلبرنامه چین برای حضور در فضا چیست؟

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.