تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 49064

بستری شدن ۲۹۶ بیمار در فارس طی یکروز

بستری شدن ۲۹۶ بیمار در فارس طی یکروز

یک مسئول در علوم پزشکی شیراز خبر داد: بستری شدن ۲۹۶ بیمار در فارس طی یکروز ایسنا/فارس به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بستری ۲۹۶ بیماری جدید مثبت و دارای عل..

یک مسئول در علوم پزشکی شیراز خبر داد:

بستری شدن ۲۹۶ بیمار در فارس طی یکروز

بستری شدن ۲۹۶ بیمار در فارس طی یکروز

ایسنا/فارس به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بستری ۲۹۶ بیماری جدید مثبت و دارای علائم بیماری کووید۱۹ در بیمارستان های استان، زنگ خطر دوباره کرونا در فارس به صدا در آمد.

دکتر سید روح الله حسینی دوشنبه ۲۰ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: بستری شدن این تعداد بیمار طی ۲۴ ساعت، یک زنگ خطر جدی برای استان فارس و نشان دهنده آنست که برای خارج شدن از این شرایط حساس، نیازمند مشارکت همگانی هستیم.

حسینی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علامت که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۱۹۴۹ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۲۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۶۱ هزار و ۲۲۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۵۰ هزار و ۱۷۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۷ هزار و ۴۶۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۴۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۴ هزار و ۳۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۳۸ هزار و ۹۸۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

جان باختن ۲۲ نفر طی یک روز در فارس

او در ادامه با اعلام جان باختن ۲۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۲۶۰ نفر اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه برای کنترل و مدیریت بیماری کووید۱۹ در این شرایط حساس، رعایت نکاتی ضروریست، در بیان این نکات، گفت: افراد دارای علائم بیماری کووید۱۹ به پزشک مراجعه کنند و از تاخیر در این امر بپرهیزند، افراد مبتلا به بیماری کووید۱۹ که در منزل تحت مراقبت هستند، شرایط کامل قرنطینه را برای جلوگیری از انتقال این بیماری به دیگر اعضای خانواده رعایت کنند، همه افراد جامعه پروتکل های بهداشتی در زمینه جلوگیری از ابتلا به کروناویروس را جدی بگیرند و از ساده انگاری این بیماری بپرهیزند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.