تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر : 589874

بزرگترین کمپانی های تولید عطر را بشناسیم

بزرگترین کمپانی های تولید عطر را بشناسیم

حتماً برای شما هم پیش آمده است كه در یک لحظه با استشمام عطری خاص ناگهان به روزهای دور گذشته پرتاب شوید؛ چنان که انگار در همان روزها زندگی می‌كنید. فرقی نمی‌کند رایحه عطر مشخصی باشد یا حتی بوی طبیعت و موارد این چنینی؛ در هر صورت عطرها نقش پررنگی در خاطرات ما دارند. عطر

حتماً برای شما هم پیش آمده است كه در یک لحظه با استشمام عطری خاص ناگهان به روزهای دور گذشته پرتاب شوید؛ چنان که انگار در همان روزها زندگی می‌كنید. فرقی نمی‌کند رایحه عطر مشخصی باشد یا حتی بوی طبیعت و موارد این چنینی؛ در هر صورت عطرها نقش پررنگی در خاطرات ما دارند. عطر جنگل‌های بکر شمال، عطر شب‌های ستاره باران کویر، عطر آفتاب داغ جنوب یا عطر آغوشی مادرانه.

شاید بتوان گفت همین مسئله و اثبات اهمیت روایح نهایتاً به تولید عطرها منجر شد. امروزه دنیای عطرها به قدری وسیع است که انتخاب از میان دریایی از رایحه‌های بی‌نظیر، سخت به نظر می‌رسد. در این مقاله قصد داریم به بزرگترین کمپانی‌های تولید عطر بپردازیم و خرید عطر را برایتان آسان کنیم. همراه ما باشید.

 

مروری بر تاریخچه تولید عطر

جالب است بدانید که عطر و ادکلن که به طور کلی perfume خوانده می‌شوند، از واژه fume به معنای «دود» گرفته شده‌اند؛ چرا که در گذشته برای دستیابی به رایحه‌ای خوب، مواد معطر را می‌سوزاندند. در واقع همان طور که انسان‌ها به دنبال دستیابی به داروهای گیاهی بودند، مواد معطری را نیز کشف می‌کردند که می‌شد از سوزاندن آن‌ها برای داشتن رایحه‌ای خوش استفاده کرد. تقریباً اولین عطرها از سوزاندن چوب حاصل می‌شدند.

نخستین عطر جهان که با دقت و تخصص بیشتر تولید شد، به تمدن مصر باستان باز می‌گردد. مصریان اعتقاد داشتند که سوزاندن ادویه‌جات و مواد معطر، خدایان را خشنود خواهد کرد؛ به همین دلیل عطرها تا مدت‌ها تنها به مراسم مذهبی تعلق داشتند. نخستین عطرهای مایع توسط یونانیان پدید آمد. آن‌ها به تدریج آموختند که می‌توان با استفاده از له كردن مواد معطر و ترکیب آن‌ها با انواع روغن، روشی جدید برای استفاده روزانه از عطرها به دست آورد.

نکته جالب دیگر این است که قدیمی‌ترین کارگاه تولید عطر جهان در قبرس کشف شده که به ۴۰۰۰ سال قبل مربوط است. در این کارگاه انواع دستگاه تقطیر، قیف، ظروف کاسه‌ای و … پیدا شده‌اند. حال که مختصری با تاریخچه عطرها آشنا شدید، به بررسی بهترین برندهای تولید عطر خواهیم پرداخت.

 

بهترین برندهای عطر دنیا

عطر و ادکلن جزو مواردی به حساب می‌آیند که بسیاری از کمپانی‌های مطرح در زمینه مد و فشن، اغلب سری به آن زده‌اند و چند مورد از عطرهای اختصاصی خود را وارد بازار می‌کنند. به همین دلیل اغلب برندهایی که در زمینه تولید عطر با آن‌ها آشنا می‌شوید، از مطرح‌ترین برندهای لباس نیز هستند. برندهایی که در ادامه نام خواهیم برد، در زمینه تولید عطر زنانه و عطر مردانه بی‌نظیرند. برخی از این برندهای محبوب عبارت‌اند از:

تام فورد

تام فورد یکی از آن دست نام‌هایی است که احتمالاً زیاد شنیده‌اید. این کمپانی آمریکایی برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ از برند شخصی خود که پیش‌تر به گوچی و ایو سن لورن پیوسته بود، رونمايی کرد. اولین عطری که تام فورد به صورت اختصاصی روانه بازار کرده بود، شهرت و محبوبیت قابل توجهی را برای این برند با خود به همراه داشت. «بلک ارکید» نام عطری است که در تاریخچه این برند ماندگار خواهد شد. پس از این موفقیت، مجموعه عطرهای «پرایوت بلند» نیز توانستند محبوبیت خوبی را به دست آورند. امروزه تام فورد یکی از گزینه‌های محبوب برای خرید عطر مردانه و زنانه به حساب می‌آید.

پاکورابان

پاکورابان یکی از پیشتازان صنعت مد است که عطرهای خاص و سحرآمیز آن بیش از هرچیز مورد توجه قرار گرفته است. مؤسس این کمپانی، فردی اسپانیایی است که در پاریس بزرگ شده و به این ترتیب، برند پاکورابان را در مهد روایح جهان بنیان گذاشته است. پاکورابان فعالیت خود در زمینه مد، پوشاک و جواهرات را از سال ۱۹۶۶ آغاز کرده است و نخستین عطر زنانه او به نام «کلندر»، شهرت جهانی به دست آورد. امروزه پاکورابان به عطرهای بی‌بدیل و روایح نو شهرت دارد.

بزرگترین کمپانی های تولید عطر را بشناسیم

 

بولگاری

اگر علاقمند به دنیای عطرها باشید، محال است نام بولگاری را نشنیده و چند شیشه از عطرهای آن را نداشته باشید. این برند ایتالیایی که به اهتمام فردی یونانی در سال ۱۸۸۴ بنیان‌گذاری شده، تا سال‌ها به تولید جواهرات خاص و لاکچری پرداخته و در این زمینه، بهترین بوده است. در سال ۱۹۹۲ بولگاری نخستین عطر خود را روانه بازار کرده است و به جهانیان ثابت کرد که در این زمینه نیز بی‌همتا خواهد بود. امروزه بولگاری یکی از بزرگترین برندهای تولید عطر در دنیا به حساب می‌آید.

باربری

باربری نامی آشنا در صنعت مد و فشن است که خواستگاه آن، بریتانیاست. این برند محبوب از سال ۱۸۵۶ فعالیت خود را در حیطه مد، فشن، تولید پوشاک و طراحی زیورآلات آغاز کرده و توانسته است نشان سلطنتی را نیز بابت طراحی‌ لباس‌هایی فاخر دریافت کند. این برند لاکچری نهایتاً اولین عطر مردانه خود را با عنوان «باربری فور من» روانه بازار کرده و از آن زمان تا به حال، یکی از موفق‌ترین‌ها در حوزه تولید عطر زنانه و عطر مردانه است.

بزرگترین کمپانی های تولید عطر را بشناسیم

 

شنل

گابریل شنل معروف به کوکو، در سال ۱۹۱۰ کمپانی شنل را تأسیس کرد و به این ترتیب توانست انقلابی را در صنعت مد و پوشاک ایجاد کند. این روزها تقریباً اغلب افراد با برند شنل آشنا بوده‌اند و آن را جزو بهترین برندها در دنیای فشن می‌دانند. نخستین عطر تولید شده توسط شنل، در سال ۱۹۲۱ روانه بازار شد. این عطر که «ان ۵» نام داشت، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد و این رایحه چنان در روح افراد نفوذ کرد که با گذشت بیش از صد سال از تولید آن، هنوز هم جزو پرفروش‌ترین عطرهای دنیاست.

افزون بر موارد گفته شده، برندهای تولید عطر مطرح دیگری نیز در سراسر دنیا به فعالیت مشغول‌اند که شرح و توصیف آن‌ها از حوصله این بحث خارج است. اگر علاقمند به خرید عطرهای برند و شناخته‌شده هستید، می‌توانید سری به وب‌سایت فروشگاهی سفیر بزنید و بهترین عطرهای دنیا را با چند کلیک سفارش دهید. چنانچه همین حالا به وب‌سایت سفیر مراجعه کنید، می‌توانید لوکس‌ترین عطرها را با تخفیف سفیر خریداری کنید. عطرهای اقتصادی این مجموعه نیز می‌توانند گزینه خوبی برای هدیه دادن باشند.

 

کلام آخر

در این مقاله با بهترین برندهای تولید عطر دنیا آشنا شدید و مختصر مروری نیز بر تاریخچه تولید عطر داشتیم. در نهایت نیز بهترین مرجع برای خرید عطر زنانه و عطر مردانه به شما معرفی شد. وب‌سایت سفیر برای خرید عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی در دسترس شماست.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.