تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
کد خبر : 69765

بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل؛ هکرها سایت های دولتی رژیم صهیونیستی را از دسترس خارج کردند

بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل؛ هکرها سایت های دولتی رژیم صهیونیستی را از دسترس خارج کردند

بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل؛ هکرها سایت های دولتی رژیم صهیونیستی را از دسترس خارج کردندبزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل، وب سایت‌ها و مراکز مهم رژیم صهیونیستی را از دسترس خارج کرد. در ادامه ب..

بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل؛ هکرها سایت های دولتی رژیم صهیونیستی را از دسترس خارج کردند

بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل، وب سایت‌ها و مراکز مهم رژیم صهیونیستی را از دسترس خارج کرد. در ادامه به معرفی سایت‌‌ها و مراکز هک شده و گروه هکری احتمالی، می‌پردازیم.

در حالی که تنش‌های روسیه و اوکراین در بالاترین سطح خود قرار دارند و خطر جنگ احتمالی بین چین و تایوان، زنگ خطر را در ابعاد جهانی به صدا درآورده، ساعاتی پیش، بزرگترین حمله سایبری به زیر ساخت‌های اسرائیل صورت گرفته. این خبر رسمی است و این حملات، توسط آژانس حفاظت سایبری اسرائیل به تایید رسیده. در همین راستا رییس این آژانس، دستور جلسه فوق اضطراری و فعال کردن آژیر خطر را صادر کرده. علاوه بر این موارد، آژانس حفاظت سایبری رژیم صهیونیستی، وضعیت قرمز را اعلام کرده است. همچنین چندین مسئول عالی رتبه نظامی و نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی هم به عظیم بودن ابعاد این حمله اعتراف کرده و آن را بی سابقه دانسته‌اند.

مراکز و وب سایت‌های هک شده در بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل

بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل

بزرگترین حمله سایبری تاریخ اسرائیل، وب‌سایت‌های چندین وزارت‌ خانه این کشور از جمله وزارت بهداشت، وزارت دادگستری، وزارت رفاه و در بالاترین هدف، دفتر نخست وزیری اسرائیل را مورد تهاجم قرار داده است. همچنین به نظر می‌رسد که تمامی صفحات اینترنتی که به دامنه رسمی دولتی رژیم صهیونیستی مربوط هستند، از دسترس خارج شده‌اند. هر چند که طبق گزارش‌های رسمی، برخی از این حملات خنثی شده‌اند اما این موضوع، چیزی از ابعاد این حملات را کم نمی‌کند. به نظر می‌رسد که اکثر مقامات دولتی، هنوز در حالت شوک قرار دارند و در جمع رسانه‌ها حاضر نمی‌شوند. یکی از معدود مقامات دولتی که در جمع خبرنگاران قرار گرفته است، در مورد منشاء حملات گفت:

در حال حاضر تمامی تلاش‌ها بر روی راه اندازی مجدد وب سایت‌ها معطوف شده است. متخصصین ما در مرحله بعدی، به سراغ منشاء این حملات خواهند رفت. اکنون هیچ اطلاعاتی از کشور، فرد یا گروه هکری، در دسترس نیست.

در همین راستا، وب‌سایت‌های شرکت‌های آب، برق و انرژی رژیم صهیونیستی به بالاترین سطح امنیتی برده‌ شده‌اند و امنیت آن‌ها تامین خواهد بود. اما گفته شده که احتمال حمله به این مراکز نیز وجود دارد.

گروه هکری ایرانی و هک وبسایت‌های اسرائیلی

هرچند که مقامات دولتی از دادن اطلاعات بیشتر طفره می‌روند اما به نقل از مصاحبه‌ی یکی از منابع ناشناس با «اورشلیم پست» (Jerusalem Post)، گروه هکری ایرانی سایه سیاه، به عنوان یکی از عوامل احتمالی این حملات سایبری معرفی شده‌اند.

تهیه شده در وبسایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.