تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر : 23833

بریتانیا نیز به تحریم هواوی پیوست

بریتانیا نیز به تحریم هواوی پیوست

بریتانیا نیز به تحریم هواوی پیوستدر سال ۲۰۱۹، دولت ایالات متحده به متحدان خود هشدار داد که از تجهیزات شبکه هواوی برای ساخت شبکه‌های ۵G خود استفاده نکنند. کشورهایی مانند ژاپن و استرالیا به این هشدار آمریکا پایبند بودند در حالی که آلمان و انگلیس به این هشدار توجهی نکردند. انگلیسی‌ها در مورد تصمیم گیری بابت هشدار شرایط سختی داشتند و در نهایت بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا به این نتیجه رسید که کشورش چاره‌ای جز استفاده از قطعات هواوی برای شبکه ۵G ندارد. از این گذشته، این شرکت دز فناوری تقریباً یک و نیم تا دو سال از رقبای خود جلوتر است. این شرکت به لطف ارتباط با بانک چین، شرایط مالی ویژه‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. بنابراین جانسون موافقت کرد که با استفاده از تجهیزات هواوی می‌توان ۳۵٪ قطعات غیر هسته‌ای را برای شبکه‌های ۵G کشور فراهم کرد.
علیرغم تکذیب شرکت هواوی، دولت ایالات متحده این شرکت را به داشتن روابط آشکار با دولت کمونیست چین متهم می‌کند و به شرکت‌ها اجازه استفاده از تجهیزات شبکه ۵G هواوی برای شبکه‌های داخلی را نمی‌دهد. هواوی بزرگترین تأمین کننده تجهیزات شبکه و در حال حاضر بزرگت..

بریتانیا نیز به تحریم هواوی پیوست

در سال ۲۰۱۹، دولت ایالات متحده به متحدان خود هشدار داد که از تجهیزات شبکه هواوی برای ساخت شبکه‌های ۵G خود استفاده نکنند. کشورهایی مانند ژاپن و استرالیا به این هشدار آمریکا پایبند بودند در حالی که آلمان و انگلیس به این هشدار توجهی نکردند. انگلیسی‌ها در مورد تصمیم گیری بابت هشدار شرایط سختی داشتند و در نهایت بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا به این نتیجه رسید که کشورش چاره‌ای جز استفاده از قطعات هواوی برای شبکه ۵G ندارد. از این گذشته، این شرکت دز فناوری تقریباً یک و نیم تا دو سال از رقبای خود جلوتر است. این شرکت به لطف ارتباط با بانک چین، شرایط مالی ویژه‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. بنابراین جانسون موافقت کرد که با استفاده از تجهیزات هواوی می‌توان ۳۵٪ قطعات غیر هسته‌ای را برای شبکه‌های ۵G کشور فراهم کرد.

علیرغم تکذیب شرکت هواوی، دولت ایالات متحده این شرکت را به داشتن روابط آشکار با دولت کمونیست چین متهم می‌کند و به شرکت‌ها اجازه استفاده از تجهیزات شبکه ۵G هواوی برای شبکه‌های داخلی را نمی‌دهد. هواوی بزرگترین تأمین کننده تجهیزات شبکه و در حال حاضر بزرگترین تولید کننده تلفن های هوشمند در جهان است. توجه به اینکه شرکت هواوی اجازه دسترسی به زنجیره تأمین ایالات متحده خود را ندارد و مجاز به استفاده از Google Mobile Service نیست، این یک دستاورد بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود.

در همین حال، نخست وزیر جانسون بعد از اینکه ایالات متحده از او درخواست تجدید نظر کرد، نظر خود را تغییر داد. به گزارش تلگراف انگلیس قرار است امسال تجهیزات هواوی را از شبکه‌های ۵G خود حذف کند. ظرف شش ماه آینده نصب تجهیزات هواوی در شبکه‌های ۵G بریتانیا متوقف خواهد شد و همزمان انگلیسی‌ها قطعات هواوی که از قبل نصب شده‌اند، از میان خواهند برداشت.

پیش بینی می‌شود این هفته گزارشی به دست نخست وزیر جانسون برسد که در آن به این نکته اشاره خواهد شد که چطور برنامه آمریکا برای جلوگیری ریخته‌گری‌های جهان از ارسال تراشه‌های پیشرفته به هواوی می‌تواند این شرکت را مجبور سازد تا از قطعاتی که شاید مورد اعتماد بریتانیا نباشد استفاده کند. حزب راستگرا در انگلیس بر نخست وزیر فشار می‌آورد تا موضع سخت‌تری در برابر شرکت چینی اتخاذ کند.

هواوی می‌گوید هیچ دلیلی وجود ندارد که انگلیسی‌ها نتوانند به این شرکت اعتماد کنند. سخنگوی هواوی اعلام کرد:

هواوی دقیق‌ترین و امن ترین فروشنده در جهان است و قاطعانه اعتقاد داریم شفافیت بی‌نظیر ما در بریتانیا ثابت می‌کند که می‌توانیم همچنان مورد اعتماد باشیم و بتوانیم در ارتقاء شبکه بریتانیا نقش داشته باشیم. توجه به واقعیت‌ها در این برهه زمانی بسیار اهمیت دارد و بهتر است از گمانه‌زنی‌ها امتناع کرد.

اما انگلیسی‌ها نگران این هستند که اگر قطعات هواوی از فناوری وایرلس نسل بعدی انگلیس حذف نشود، ممکن است هرگونه گفتگو با ایالات متحده و سایر متحدین در مورد امور اطلاعاتی ایمن نباشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.