تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 53367

برگزاری بزرگترین نمایشگاه پوشاک و چرم کشور در شهر آفتاب

برگزاری بزرگترین نمایشگاه پوشاک و چرم کشور در شهر آفتاب

کافه دانش: نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس)٬ در محل اتاق اصناف ایران با حضور مدیران و جمعی از اصحاب رسانه و فعالان حوزه طراحی و تولید برگزار شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی کافه دانش٬ نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی …

کافه دانش: نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس)٬ در محل اتاق اصناف ایران با حضور مدیران و جمعی از اصحاب رسانه و فعالان حوزه طراحی و تولید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی کافه دانش٬ نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس) با حضور ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، رئوف قادری رییس مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب، ابراهیم  درستی نماینده وزارت صمت در اتاق اصناف ایران، کامبیز معتمد وزیری رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان و دبیر هیأت عالی نظارت ،  مرتضی هاشمی معاون صنوف تولیدی و امور نمایشگاهی اتاق ایران، افسانه محرابی مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت ، مریم پورشهابی دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد و مجید اکبری مجری برگزاری نمایشگاه در محل اتاق اصناف ایران با حضور جمعی از اصحاب رسانه و فعالان حوزه طراحی و تولید برگزار شد.

نمایش توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه صنعت پوشاک

ابوالقاسم شیرازی از برگزاری نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک و چرم، تهران مدکس خبر داد. وی این رخداد را یکی از مهمترین برنامه‌های راهبردی حوزه صنعت و طراحی پوشاک در سال‌های اخیر دانست و این نمایشگاه را‌ دستاوردی برای دولت جدید اعلام کرد. ایشان با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری و تاکیدات منویات ایشان مبنی بر “سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” تلاش اتحادیه را در جهت هرچه باشکوه تر برگزار کردن این رویداد صنفی و صنعتی مهم اعلام نمود.

این نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه صنعت پوشاک را به نمایش خواهد گذاشت. شیرازی توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی،  توجه به صادرات و توسعه اقتصادی کارآفرینان پوشاک، نمایش توانمندی‌ها و تخصص طراحان و تولیدکنندگان پوشاک، حمایت از استارتاپ‌ها و فناوری‌های جدید، توسعه ارتباطات دانشگاه با صنف و صنعت پوشاک، آینده‌پژوهشی و ساختارهای توسعه برندهای ملی پوشاک را از اهداف راهبردی این نمایشگاه دانست.

وی افزود: برگزاری این رویداد در دورانی که ما بیش از هر زمان نیازمند تولید و خودکفایی هستیم بسیار تاثیر گذار خواهد بود و ایجاد انگیزه، اشتغال‌زایی و ارزش افزوده را در این صنعت بیشتر خواهد کرد.

همچنین وی اشاره نمود که این نمایشگاه باید جامعیت حضور و دعوت از همه دست اندرکاران حوزه پوشاک اعم از صنعتی و صنفی و عضویت در شورای سیاست‌گذاری را دارد، مسائل مد و طراحی در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی رعایت می‌کند، توجه به جذب و توسعه سرمایه‌گذاری جهت نوسازی و توسعه ماشین‌آلات تولید پوشاک خواهد داشت و قصد دارد تولیدات را در جهت صادرات و جذب فعالان در عرصه صادراتی هدایت کند. لازم به ذکر است که این نمایشگاه به دنبال عدم ایجاد هرگونه انحصار و رانت برای شخص و یا اشخاص در مسیر برگزاری، تولید و تجارت است.

همکاری صنعت و صنف و حمایت همه جانبه

در ادامه جلسه دکتر رئوف قادری مدیرعامل سایت نمایشگاهی شهر آفتاب اظهار داشت: برگزاری نشست خبری نمایشگاه پوشاک و چرم نشان از جان تازه ای است که در صنعت نمایشگاهی به وجود آمده است. امیدواریم پس از این شاهد کاهش موج های خطرناک شیوع ویروس کرونا در کشور باشیم تا زمینه فعالیت های اقتصادی مجددا فراهم شود. در یک سال و نیم گذشته زیان های مادی و معنوی بسیاری به فعالان اقتصادی و صنعتی کشور وارد شده است. بنابراین اراده و همت همگی بر این است که اتفاقات جدیدی در صنعت کشور رخ بدهد که برگزاری این نمایشگاه در همین راستا خواهد بود. در این نمایشگاه ما همه کارآفرینان و فعالان در صنعت و صنف را در کنار یکدیگر خواهیم داشت.

وی همچنین گفت: زنجیره تولید پوشاک در کشور بخش اعظمی از تولید و صادرات کشور را دربر گرفته است بنابراین باید مورد توجه خاص قرار بگیرد. حوزه پوشاک تنها یک حوزه اقتصادی نیست بلکه در کشور ما می توان حوزه های فرهنگی را نیز برای آن تعریف کرد.

ایشان در ادامه گفت: امروزه در حوزه پوشاک وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دولت و بخش خصوصی قرار دارد. ما باید در حوزه اقتصادی و صادراتی این حوزه تمام تلاش خود را انجام دهیم. در همین راستا باید به ظرفیت کشورهای همسایه توجه ویژه ای داشته باشیم. این کشورها به دلیل قرابت فرهنگی با کشور ما مشتریان خوبی برای تولیدکنندگان پوشاک ما خواهند بود. بنابراین پوشاک کا باید صادرات محور تولید شود که این امر نیز حمایت دولت را می طلبد.

نمایشگاهی بزرگ برای نمایش پویایی صنعت پوشاک کشور

در ادامه جلسه کامبیز معتمد وزیری رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان و دبیر هیأت عالی نظارت بیان کرد: به طور کلی برگزاری هر نمایشگاه نشان دهنده پویایی آن رسته است. از همین رو کمترین پیامی که برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک دارد پویایی و نشاط در صنعت نساجی و پوشاک کشور است. در این میان نباید فراموش کرد که برگزاری نمایشگاه های مطلوب تعریف مختص به خود را دارد. یعنی در کنار برگزاری رویدادها باید اتفاقات خاصی رقم بخورد. در همین راستا باید آموزش ها و کارگاه هایی به روز برای انتقال دانش و اطلاعات وجود داشته باشند. شناسایی ظرفیت ها و ایجاد ارتباط میان شرکت کنندگان با یکدیگر نیز از لازمه های تحول در برگزاری رویدادها است.

افزایش تمایل مردم به استفاده از پوشاک تولید داخل

افسانه محرابی مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت نیز در این جلسه اظهار داشت: امروزه صنعت نساجی و پوشاک با حمایت ها و تلاش صنعتگران با رشد و پویایی خوبی همراه بوده است. وظیفه ما در دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت نیز حمایت از این صنعتگران و حل چالش ها و مشکلات آنان است. برگزاری رویدادی برای نمایش آخرین دستاوردهای این حوزه نیز اتفاق بسیار خوبی در این صنعت است و می تواند کمک بزرگی به این حوزه کند.

وی افزود:‌ ما در سال ۹۷ ممنوعیت واردات پوشاک را تصویب کردیم. این تصمیم موجب شد تا شاهد رقابت پذیری پوشاک داخلی با نمونه خارجی باشیم. صنعت پوشاک ما در سال های اخیر ضربه های زیان باری را از ناحیه قاچاق متحمل شده است. بنابراین ضروری است که با همکاری تمام دستگاه های مسئول اقدامات ویژه ای را در این زمینه انجام دهیم. در همین راستا در خصوص ترخیص مواد اولیه مورد نیاز صنعت پوشاک کشور اقدامات خوبی را انجام داده ایم. حمایت همه جانبه ای که از ورود تکنولوژی های مورد نیاز این بخش به عمل آمد نیز موجب شد که تولید داخل کشور افزایش پیدا کند.

ایشان افزود: مردم کشور امروزه تمایل بیشتری به مصرف تولیدات داخل از خود نشان می دهند که این موضوع نشان از اقدامات خوب در طراحی مد دارد. ایجاد شورای عالی برندها نیز یکی دیگر از اقدامات موثر در پویایی صنعت پوشاک کشور بوده است.

لزوم حمایت از طراحان مد در کشور

در ادامه جلسه  مریم پورشهابی دبیر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد نیز با بیان اینکه صنعت پوشاک از نظر رقابت پذیری مزیت های فراوانی دارد گفت: برگزاری رویدادهای نمایشگاهی نیز می تواند منعکس کننده توانمندی کشور در این حوزه باشد. فارغ از نقش فرهنگی پوشاک در کشور فعالان این صنعت در حوزه اصناف فعالیت می کنند. از همین رو همکاری اتاق اصناف با وزارتخانه های ارشاد و صمت می تواند در بهبود وضعیت این صنعت نقش موثر داشته باشد. من امیدوارم حمایت خوبی از طراحان مد در کشور به عمل بیاید.

دولت جدید از فعالان صنعت پوشاک حمایت کند

در پایان این جلسه نیز ابراهیم درستی نماینده وزارت صمت در اصناف با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در مرداد ماه گفت: دولت سیزدهم باید به این نکته توجه داشته باشد که فعالان صنعت پوشاک کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا در شرایط سختی به سر می برند. امیدوارم روزی برسد که تولیدکنندگان پوشاک کشور به صادرات گسترده دست پیدا کنند چرا که در آن زمان می توان مدعی شد که وضعیت تولید پوشاک در کشور وضعیت مطلوبی است. ایشان ضمن حمایت همه جانبه اتاق اصناف و وزارت صمت را در این نمایشگاه اعلام نمود و ابراز امیدواری کرد که در دولت آقای رییسی این موضوع مهم محقق شود و روزی برسد که صنعت پوشاک ایران در نمایشگاه های بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.

از اهداف برگزاری این نمایشگاه:

مجید اکبری مدیریت اجرایی برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک ، از اهداف برگزاری این نمایشگاه :

  • ارائه آخرین توانمندی ها و فناوری های پیشرفته در زنجیره ارزش صنعت پوشاک، مد، طراحی، ماشین آلات و تجهیزات
  • نگاه ویژه به طراحی و ارزشهای بومی و ملی کشور( ایرانی اسلامی) درهویت و پوشش اقوام
  • نگاه استراتژیک به بازار های منطقه ای و صادرات محصولات تولیدی ایران با کیفیت و استانداردهای روز دنیا
  • ارائه تکنولوژی و فناوری های نوین این صنعت
  • ایجاد گسترش و همکاری مشترک در سطح بین الملل
  • آینده پژوهشی در صنعت پوشاک

شرکت‌های فعال در زنجیره ارزش پوشاک در این دوره از نمایشگاه شامل : حوزه‌های طراحی، مد، پوشاک، صنایع نساجی (ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و چاپ و تکمیل کالاهای نساجی) تولید مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، دستگاه‌های ریسندگی و بافندگی، خط تولید، تعمیرات و نگهداری، صنایع وابسته، چرم، سراجی و کفش خواهد بود.

این دوره از نمایشگاه از تاریخ ۲۰ الی ۲۳  مهرماه۱۴۰۰ در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ عصر برگزار خواهد شد و مجری نمایشگاه شرکت آوا پیک تحریر ایرانیان می باشد.

بخش های جانبی نمایشگاه:

امیر معز عضو و دبیر هیئت مدیره اتحادیه پوشاک عنوان کرد ، در جهت پویایی بیشتر و ارتباط موثر بین فعالین این حوزه، بخش های متنوعی در نمایشگاه در نظر گرفته شده است که شامل :

  • نمایش لباس اقوام کشور
  • جشنواره ی طراحی و پوشش  لباس آینده
  • کارگاه های آموزشی در زمینه طراحی و تکنیکهای مختلف دوخت، رنگرزی
  • کارگاه آموزشی چیدمان مانکن، طراحی و چیدمان فروشگاهی، فروش پوشاک بر اساس آخرین متد جهان و منطبق با ضوابط ایرانی و اسلامی
  • کارگاه آموزشی از ایده تا ثروت
  • همایش های مختلف  برندینگ، بازاریابی و فروش

در این نشست خبری مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه صورت پذیرفت و شروع رسمی نمایشگاه اعلام شد و همراهی رؤسا ، مدیران، پیشکسوتان و فعالان صنف پوشاک و نساجی و کارآفرینان ، متخصصین طراحی و تولیدکنندگان ، استارتاپ‌ها و فناوری‌های جدید،  اساتید دانشگاه های صنف و صنعت پوشاک حضور و حمایت خود را ابراز نمودند.

مدعوین نشست خبری 

جناب آقای معتمد وزیری ریاست محترم مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران و دبیر هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور

سرکار خانم مهندس محرابی مدیر کل محترم دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت

سرکار خانم پورشهابی دبیر محترم کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور

جناب آقای حاج ابراهیم درستی نائب رئیس محترم اتاق اصناف تهران

جناب آقای یوسفی‌فر مدیرعامل محترم نوین چرم

جناب آقای زند کریمی دبیر محترم جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران

جناب آقای بهبهانی ریاست محترم اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف، جوراب، کاموا، پتو و حوله تهران

جناب آقای دکتر محمد رئوف قادری مدیرعامل محترم مرکز نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب

جناب آقای امیری مدیریت محترم روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب

آقای نیک طبع فعال حوزه صنعت و مشاور اتحادیه پوشاک تهران – آقای دکتر محمودی  مشاور اتحادیه پوشاک تهران

آقای یوسفی فر دبیر کارگروه تخصصی مد،پوشاک و چرم اتحادیه پوشاک تهران

خبرنگار: مهران احمدی

لینک نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی پوشاک در خبرگزاری پول بانک

سایت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.