تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر : 61950

برند TD Tech در تمام محصولات جایگزین نام هواوی می‌شود؛ برند هواوی قربانی تحریم شد

برند TD Tech در تمام محصولات جایگزین نام هواوی می‌شود؛ برند هواوی قربانی تحریم شد

برند TD Tech در تمام محصولات جایگزین نام هواوی می‌شود؛ برند هواوی قربانی تحریم شدتحریم‌ها در نهایت هواوی را بر آن داشت تا برای ادامه بقا نام خود را کنار گذاشته و محصولاتش را تحت برند TD Tech راهی بازا..

برند TD Tech در تمام محصولات جایگزین نام هواوی می‌شود؛ برند هواوی قربانی تحریم شد

تحریم‌ها در نهایت هواوی را بر آن داشت تا برای ادامه بقا نام خود را کنار گذاشته و محصولاتش را تحت برند TD Tech راهی بازار کند.

کمپانی چینی هواوی که بزرگ‌ترین سازنده تجهیزات مخابراتی محسوب می‌شود چند سالی است که با اتهام جاسوسی برای دولت کمونیستی چین دست و پنجه نرم می‌کند و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی درباره استفاده از تجهیزات آن همواره هشدار می‌دهند. به همین دلیل با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، این کشور تحریم‌های سختی علیه آن اعمال کرد.

برند TD Tech

بایدن نیز پس از روی کار آمدن نگاهی مشابه ترامپ به هواوی داشت و نه تنها از فشار وارده به هواوی کم نکرد، بلکه چندی پیش مجلس سنای آمریکا با موافقت کامل تصمیم گرفت تا مانع از اعطای گواهی‌های مربوطه از سوی نهادهای رگولاتوری آمریکا نظیر FCC به تجهیزات جدید هواوی و ZTE شود. اقدامی که سبب می‌شود محصولات این دو کمپانی اعتبار کمتری در برابر رقبا داشته و نتیجتا فروش کمتری تجربه کنند.

فشارهای وارده به هواوی تمامی نداشت و از آن‌جایی که کمپانی تایوانی TSMC همکاری‌اش با هواوی را قطع کرده بود، این کمپانی دیگر قادر به طراحی و تامین تراشه‌های انحصاری خود موسوم به کایرین نشد. پس از کشمکش‌های فراوان که آمریکا مجوز فروش چیپست‌های پرچمدار کوالکام به هواوی را صادر کرد، تنها چیپست‌هایی با فناوری ۴G به این کمپانی رسید و بدین‌ترتیب در زمانی که گوشی‌های میان رده با فناوری ۵G راهی بازار شدند، پرچمداران هواوی فقط در نمونه ۴G عرضه شدند.

پس از آنکه تحت تاثیر فشارها هواوی تصمیم گرفت تا زیرمجموعه گوشی‌ساز خود یعنی آنر را رها کند، این برند مجددا توانست به فناوری و تراشه‌های آمریکایی دسترسی داشته و با رشدی شگفت انگیز به سومین برند پرفروش در بازار چین تبدیل شود، در حالی که خود هواوی در جایگاه ششم قرار دارد.

برند TD Tech

اکثریت برند TD Tech متعلق به نوکیا است

حال این غول چینی تصمیم گرفته تا برای ادامه بقا کلا نام خود که دیگر جز بد بیاری و تحریم چیزی برایش به همراه ندارد را کنار گذاشته و از این پس محصولاتش را تحت عنوان برند TD Tech راهی بازار کند. ناگفته نماند TD Tech یک کمپانی تجاری و زیرمجموعه‌ای از نوکیا نتورکس محسوب می‌شود. نوکیا نتورکس خود حاصل همکاری دو کمپانی نوکیا از فنلاند و زیمنس از آلمان است. هواوی نیز در این کمپانی سهم زیادی دارد اما اکثر مالکیتش در اختیار نوکیا و زیمنس است.

برند TD Tech

نکته جالب این جاست که چند ماه پیش رییس هیئت مدیره هواوی اظهار داشت علی رغم تحریم‌ها و فلج شدن بخش موبایل این کمپانی مجددا به عرش باز می‌گردند که در نهایت چنین نشد و تصمیم به تغییر برند گرفتند. پیرو این تصمیم تمامی محصولات تجاری هواوی اعم از همه گوشی‌های خانواده‌های میت، P، نوا و Enjoy، تبلت‌های MatePad، ساعت‌های Watch GT و مچ‌بندهای هوشمند، تلوزیون‌های Smart Screen و Vision و دیگر محصولات این کمپانی دیگر با نام TD Tech شناخته شده و دیگر اثری از نام هواوی در میان نخواهد بود.

این اقلام اصلی‌ترین بخش تجارت محصولات مصرفی هواوی هستند و به آن در تسخیر بازار چین و همچنین حضور موفق در بازار جهانی کمک شایانی کرده بودند. با این حال خلاص شدن از تحریم‌های کمرشکن آمریکا غول چینی را به تکه تکه کردن وادار کرد. بدین‌ترتیب برند TD Tech می‌تواند تجهیزات و قطعات مورد نیاز را بدون مشکل تهیه و مجددا وارد بازی شود؛ البته اگر خود مشمول تحریم خزانه داری آمریکا نشود.

این کمپانی پیشتر نیز برای گریز از تحریم‌ها اقدام مشابهی انجام داده بود. برای مثال در سال ۲۰۱۹ تجارت کابل‌های زیرآبی خود را رها کرده بود. زیرا به دلیل بدنامی که متاثر از همان اتهام جاسوسی بود، بستن قرارداد برای هواوی مرین سیستمز به شدت سخت شده و حفظ آن تجارت دیگر برای هواوی سود آفرین نبود. چندی پیش خبر دیگری آمده بود مبنی بر اینکه به دلیل تحریم‌ها به نظر می‌رسد تجارت سرور هواوی به پایان راه خود رسیده و این غول چینی قرار است آن را واگذار کند.

همچنین بخوانید:
فشار آمریکا احتمالا هواوی را مجبور به فروش تجارت سرور خود خواهد کرد
برند TD Tech

تی دی تک پیشتر نیز محصولات هواوی را تحت نامی متفاوت روانه بازار کرده بود؛ برای مثال گوشی N8 Pro که این برند عرضه کرد همان هواوی نوا ۸ پرو است. البته نمی‌توان گفت تی دی تک یک عمل کپی پِیست ساده انجام می‌دهد، زیرا این کمپانی به عنوان یک شریک تجاری با هواوی وارد همکاری شده است. همچنین گزارش شده است که هواوی پیشتر طراحی محصولاتش را در اختیار کمپانی‌های دیگر نظیر TD Tech قرار داده و برای آن‌ها این امکان را مهیا کرده تا بر اساس طراحی‌های هواوی دستگاه تولید کنند. از این رو انتظار می‌رود در ماه میلادی آتی چند گوشی‌ساز چینی جدید در بازار این کشور ظاهر شوند.

هواوی خود می‌داند که دیگر در بین سازندگان لوازم الکترونیکی مصرفی به خصوص گوشی هوشمند جایی ندارد. از این رو تصمیم گرفت تا فقط محصول را طراحی و بازاریابی و فروشش را به برندهای دیگر و در صدر آن‌ها برند TD Tech واگذار کند. ناگفته نماند بدین ترتیب فروش محصولاتی که هواوی طراحی می‌کند برای نوکیا و زیمنس نیز سودآوری دارند. هواوی در حالی که در زمینه ساخت گوشی و سیستم‌های مخابراتی رقیب نوکیا و زیمنس محسوب می‌شود، اما در مواردی نظیر حالت فوق با آن‌ها همکاری نیز دارد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.