تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۲۰
کد خبر : 46948

برنامه های هفته معلم اعلام شد/شناسایی و معرفی جلوه های معلمی برای اولین بار

برنامه های هفته معلم اعلام شد/شناسایی و معرفی جلوه های معلمی برای اولین بار

برنامه های هفته معلم اعلام شد/شناسایی و معرفی جلوه های معلمی برای اولین بار عکس آرشیوی است. معاون وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم برنامه های هفته بزرگداشت مقام معل..

برنامه های هفته معلم اعلام شد/شناسایی و معرفی جلوه های معلمی برای اولین بار

برنامه های هفته معلم اعلام شد/شناسایی و معرفی جلوه های معلمی برای اولین بار
عکس آرشیوی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم را اعلام کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار برنامه ای تدوین کردیم که شناسایی جلوه های معلمی است.

به گزارش ایسنا، علی الهیار ترکمن در نشست خبری بزرگداشت هفته معلم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان و معلمان شهید گفت: رهبری در یازدهم شهریور ماه سال گذشته در جمع مدیران کل آموزش و پرورش سخنان مهمی مطرح فرمودند که کلید واژه مهم آن، این بود که معلمان را افسران پیشرفت کشور نامیدند.

وی افزود: ایشان سه سطح را برای حفظ شان و تکریم معلمان تعیین کردند که خود معلم، ستاد وزارتخانه و دستگاه های فرهنگی مربوط به ویژه رسانه ملی از این جمله اند. برنامه های ما در هفته معلم نیز انعکاس تلاش ها و قدردانی از زحمات آنها به ویژه در دوران کروناست.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقدیم معلمان سربازان خط مقدم آموزش هستند گفت: آنها در این شرایط بحرانی کرونا این پیام را به جامعه القا می کنند که آموزش تعطیل نشده و امیدآفرینی می کنند. مقدمات بزرگداشت هفته معلم با ارسال بخشنامه ای به استان ها از آذرماه فراهم شد و تفویض اختیار استانی برای اجرای برنامه های هفته معلم صورت پذیرفته است.

نامگذاری هفته معلم از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت

الهیار به نامگذاری هفته معلم از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: به ترتیب از روز دوازدهم اردیبهشت روزهای هفته تحت عنوان:

ـ معلم، شهید مطهری معلم ماندگار

ـ معلم، قدر و منزلت معلمی

ـ معلم، افسران سپاه پیشرفت

ـ معلم، مرجعیت تربیت اجتماعی

ـ معلم، زیست بوم جدید چالش ها و فرصت ها

ـ معلم، خانواده و مشارکت اجتماعی

ـ معلم، پیشکسوتان و تکریم چهره های معلمی نامگذاری شده است.

برنامه های ملی هفته معلم از پخش بیانات رهبری و دیدار فرهنگیان با رییس جمهور تا سپاس معلم

وی برنامه های ملی هفته بزرگداشت معلم را اعلام کرد و گفت: شنبه یازدهم اردیبهشت، دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور را داریم که هشت نفر از معلمان حضوری و مابقی در استانداری ها با حضور استانداران به صورت مجازی در برنامه شرکت می‌کنند. یک شنبه، دوازدهم اردیبهشت، پخش پیام و بیانات رهبری از رسانه ملی، اجرای برنامه سپاس معلم به طور نمادین در مدرسه تلویزیونی توسط وزیر آموزش و پرورش، گلباران محل شهادت شهید مطهری و برگزاری مجلس یادبود برای شهید مطهری را خواهیم داشت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: روز دوشنبه، سیزدهم اردیبهشت دیدار مجازی با وزیر آموزش و پرورش و فرهنگیان خواهیم داشت. گفت وگوی تلفنی با خانواده شهیدان مطهری، رجایی، مطهری و چندتن از چهره های ماندگار نیز انجام می‌شود. روز چهارشنبه وزیر و معاونان در برنامه های مختلف رسانه ای شرکت می کنند. روز پنج شنبه دیدار مجازی با رئیس مجلس را خواهیم داشت. روز جمعه به علت تعطیلی نماز جماعات در شرایط کرونا برنامه خاصی نداریم. روز شنبه، هجدهم اردیبهشت نیز وزیر در شبکه شاد سخنرانی و دیدار خواهد داشت و جمع بندی هفته بزرگداشت را انجام می دهد.

شناسایی جلوه های معلمی برای اولین بار

الهیار با بیان اینکه علاوه بر اینها در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار برنامه ای تدوین کردیم که شناسایی جلوه های معلمی است گفت: این برنامه با استقبال خوب معلمان مواجه شد و تلاش کردیم بالاترین امتیازات و مستندات را جمع آوری و معرفی کنیم. ۳۰۵ هزار و ۹۱۱ معلم در برنامه خودارزیابی عملکردی شرکت کردند. از این تعداد ۲۲۸ هزار و ۱۸۹ نفر در سطح مدرسه ارزیابی و به منطقه معرفی شدند. ۷۰ هزار نفر مستندات را در سامانه بارگذاری کرده بودند. ۴ هزار و ۲۶ نفر وارد ارزیابی استانی و در نهایت ۳۸۳ نفر وارد مرحله کشوری شدند که از این افراد تجلیل خواهد شد.

ادامه دارد

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.