تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۵:۰۹
کد خبر : 63409

بررسی ElecJet Apollo Ultra ، سریع ترین پاوربانک جهان

بررسی ElecJet Apollo Ultra ، سریع ترین پاوربانک جهان

بررسی ElecJet Apollo Ultra ، سریع ترین پاوربانک جهان الکجت آپولو اولترا با ظرفیت باتری ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی و سرعت شارژ ۱۰۰ وات ادعا می‌کند که سریع ترین پاوربانک جهان است. بیایید به بررس..

بررسی ElecJet Apollo Ultra ، سریع ترین پاوربانک جهان

الکجت آپولو اولترا با ظرفیت باتری ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی و سرعت شارژ ۱۰۰ وات ادعا می‌کند که سریع ترین پاوربانک جهان است. بیایید به بررسی ElecJet Apollo Ultra بپردازیم.

اگرچه پاوربانک های خوب زیادی در بازار وجود دارند؛ اما اکثر آنها از باتری‌های لیتیومی معمولی استفاده می‌کنند و همانطور که می‌دانید این باتری‌ها محدودیت‌های خاص خود را دارند. پاوربانک ElecJet Apollo Ultra از سلول‌های کامپوزیت گرافین استفاده می‌کند که می‌تواند سبب بهبود در همه زمینه‌ها از جمله دوام باتری شود.

نگاهی به الکجت آپولو اولترا، سریع ترین پاوربانک جهان

سریع ترین پاوربانک جهان

پیش از ادامه باید یادآوری کنیم که گرافین رسانایی الکتریکی بسیار بالایی دارد و ۶ برابر سبک‌تر و ۲۰۰ برابر قوی‌تر از فولاد است. از آنجایی که گرافین رسانای گرمایی خوبی نیز هست، الکجت آپولو اولترا سبک‌تر و سریع‌تر از سایر پاوربانک ها است و در هنگام فشار کاری بالا، آنقدر داغ نمی‌شود.

در حال حاضر ما با سریع ترین پاوربانک ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی جهان مواجه هستیم که ادعا می‌کند می‌تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه به طور کامل شارژ شود و تنها ۹۹ دلار قیمت دارد.

محتویات جعبه، طراحی و کیفیت ساخت

سریع ترین پاوربانک جهان

محصولی که در این بررسی تحت آزمایش قرار گرفت، یک نمونه اولیه بود و به همین خاطر روی جعبه آن PowerPie_P10X درج شده است. طبیعتا در نمونه نهایی شاهد نام ElecJet Apollo Ultra خواهیم بود. در جعبه علاوه بر خود پاوربانک، یک کیف مشکی کوچک برای حمل آن و یک کابل USB-C به USB-C قرار دارد که می‌تواند از سرعت شارژ ۱۰۰ وات پشتیبانی کند.

سریع ترین پاوربانک جهان

همچنین در برخی نسخه‌ها یک شارژ ۱۰۰ وات نیز در جعبه قرار گرفته است. خود پاوربانک تنها ۲۵۵ گرم وزن داشت؛ اما شارژر همراه آن با وزن ۲۱۰ گرمی نسبتا سنگین بود.

سریع ترین پاوربانک جهان

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، از لحاظ طراحی با یک گجت ساده مواجه هستیم؛ بنابراین اگر تمایل دارید پاوربانک شما کمی سرزنده‌تر جلوه کند، بهتر است از تعدادی استیکر استفاده کنید. البته طراحی ساده به معنی کیفیت پایین نیست؛ زیرا چه از نظر ظاهری و چه در هنگام استفاده پاوربانک، شارژر و کابل همگی حس یک کالای درجه یک را منتقل می‌کنند.

سریع ترین پاوربانک جهان

شما مجبور نیستید لزوما از شارژر اختصاصی ElecJet استفاده کنید و هر شارژر ۱۰۰ وات استاندارد دیگری نیز همین عملکرد را ارائه خواهد کرد؛‌ اما اگر به سراغ شارژر‌های با سرعت پایین‌تر بروید، طبیعتا زمان مورد نیاز برای شارژ پاوربانک نیز متناسب با ظرفیت آن افزایش پیدا می‌کند.

ویژگی‌ها و عملکرد سریع ترین پاوربانک جهان

مشخصات اصلی سریع ترین پاوربانک جهان خیلی خوب به نظر می‌رسد. شرکت سازنده ادعا می‌کند که محصول آنها می‌تواند تا ۲۵۰۰ چرخه شارژ و دشارژ را بدون هیچ مشکلی بگذراند. این یعنی که اگر بخواهید باتری را هر روز شارژ کنید، تا ۷ سال هیچ مشکلی نخواهید داشت. همچنین شاهد یک درگاه USB-A و USB-C روی آپولو اولترا هستیم.

سریع ترین پاوربانک جهان

ابعاد پاوربانک برابر با ۱۳۰ در ۶۶ در ۱۷ میلی‌متر است که می‌توان آن را تقریبا هم اندازه با یک گوشی هوشمند دانست. در تست انجام شده با شارژر ۱۰۰ وات، حدود ۲۸ دقیقه طول کشید تا باتری به طور کامل شارژ شود. اگر از شارژری با سرعت کمتر استفاده کنید این میزان به بیش از ۱ ساعت هم خواهد رسید؛ اما در عوض گرمای بسیار کمتری تولید خواهد شد.

اکثر پاوربانک های موجود در بازار دارای نرخ بازدهی متوسط ۷۰ درصد هستند؛‌ اما الکجت این میزان را به حداقل ۸۵ درصد رسانده که عالی است. البته با این وجود، همچنان نمی‌توان با وجود ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این پاوربانک، یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را بیش از یک بار به صورت کامل شارژ کرد.

سریع ترین پاوربانک جهان

در بررسی ما شارژ کامل شیائومی می ۱۰T پرو تقریبا ۸۰ درصد از ظرفیت پاوربانک را مصرف کرد. البته نباید فراموش کرد که ElecJet Apollo Ultra می‌تواند از طریق USB-C گجت شما را با سرعت ۸۷ وات شارژ کند که خود رکورد بسیار خوبی است. در واقع کاربر حتی می‌تواند از این دستگاه برای شارژ مک بوک پرو نیز بهره گیرد. هرچند که متاسفانه تنها می‌تواند نیمی از ظرفیت باتری لپ‌تاپ اپل را پر کند.

حالا به بحث دما برگردیم. باید اعلام کنیم که هم شارژر ۱۰۰ وات و هم پاوربانک در ۲۸ دقیقه اولیه خیلی داغ شدند. البته دمای آنها از ۴۵ درجه فراتر نرفت و امکان نگه داشتن آنها بود، ولی در هر حال دما به سطح قابل توجهی رسیده بود.

همانطور که انتظار می‌رفت، پاوربانک الکجت می‌تواند به صورت همزمان دو دستگاه را شارژ کند. در این حالت حداکثر خروجی بین دو درگاه تقسیم خواهد شد (۱۸ وات برای USB-A و ۸۷ وات برای USB-C). در اکثر موارد کاربران ممکن است یک گوشی هوشمند یا تبلت را در کنار لوازم جانبی مربوط به آنها همچون ایرباد بی‌سیم یا ساعت هوشمند شارژ کنند.

سریع ترین پاوربانک جهان

بنابراین ظرفیت ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی این پاوربانک برای یکبار شارژ کامل آنها کافی است. البته اگر ظرفیت باتری گوشی شما زیاد نباشد، حتی می‌توان روی دو بار شارژ نیز حساب کرد. با توجه به موارد بالا می‌توان گفت که ElecJet Apollo Ultra نه تنها سریع ترین پاوربانک جهان است، بلکه از همه نظر یک گزینه ایده‌آل برای بسیاری از کاربران محسوب می‌شود.

البته در هنگام بررسی متوجه شدیم که اگر باتری روی ۵ درصد باشد، حتی اگر در حال شارژ یک گجت کوچک همچون کیس ایرباد باشید، در کمتر از یک دقیقه به صفر می‌رسد. امیدواریم که این مشکل در نسخه نهایی برطرف شود.

جمع‌بندی

سریع ترین پاوربانک جهان

افرادی که همیشه عجله دارند، قطعا این پاوربانک ۱۰۰ وات را دوست خواهند داشت. ElecJet Apollo Ultra ظاهر خوبی دارد، به راحتی می‌توان آن را با خود حمل کرد و گرمای آن در هنگام شارژ نیز قابل تحمل است. علاوه بر همه اینها شرکت سازنده وعده طول عمر بسیار بالایی را در مقایسه با سایر پاوربانک های موجود در بازار داده که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.

تنها نقطه ضعف این پاوربانک را شاید بتوان ظرفیت محدود باتری دانست. این روز‌ها باتری‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند در حال بزرگ شدن هستند و ۱۰ هزار میلی‌آمپر ساعت دیگر عدد بالایی به حساب نمی‌آید. همچنین برخی از کاربران تمایل دارند که بتوانند با پاوربانک لپ‌تاپ خود را نیز به طور کامل شارژ کنند؛ اما سریع ترین پاوربانک جهان از پس این کار بر نمی‌آید.

مزایا

  • سرعت شارژ بالا
  • کیفیت بدنه عالی
  • عمر طولانی

معایب

  • ظرفیت باتری محدود

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.