تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۴:۳۰
کد خبر : 44218

بررسی گوشی ریلمی ۸ پرو؛ آغازگر نسل جدید

بررسی گوشی ریلمی ۸ پرو؛ آغازگر نسل جدید

بررسی گوشی ریلمی ۸ پرو؛ آغازگر نسل جدیدریلمی ۸ پرو محصولی جدید و ارزان بوده و آغازگر نسل جدیدی از گوشی‌های میان‌رده است. قدرت اصلی این گوشی در دوربین آن است و در آینده‌ای نزدیک، شاهد استفاده از دوربین‌های مشابه در گوشی‌‌های میان‌رده‌ی بیشتری خواهیم بود. معمولاً گوشی‌های میان‌رده‌ی زیر ۴۰۰ دلار از دوربین‌های معمولی و نسبتاً ضعیفی استفاده می‌کنند اما ریلمی ۸ پرو از این فرمول پیروی نکرده و راه خود را از دیگر گوشی‌ها جدا کرده است.
ریلمی شرکتی چینی است که کار خود را به عنوان عضوی از خانواده‌ی برند اوپو آغاز کرد. این شرکت، همانند وان‌پلاس توسط نایب رئیس سابق شرکت اوپو تاسیس شد. گوشی‌های این شرکت در چین، هند و کشورهای اروپایی به‌فروش می‌رسد اما کاربران می‌توانند نسخه‌ی جهانی آن را در کشور آمریکا نیز مورد استفاده قرار دهند. با این حال، انجام چنین کاری اصلاً توصیه نمی‌شود چرا که این گوشی از بسیاری از شبکه‌های ۴G ایالات متحده پشتیبانی نکرده و پوشش ضعیفی در این کشور دارد.

ریلمی ۸ پرو در قسمت دوربین خود از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی نسبتاً جدید شرکت سامسونگ استفاده می‌کند. تعداد پیکسل‌های این لنز با لنز گ..

بررسی گوشی ریلمی ۸ پرو؛ آغازگر نسل جدید

ریلمی ۸ پرو محصولی جدید و ارزان بوده و آغازگر نسل جدیدی از گوشی‌های میان‌رده است. قدرت اصلی این گوشی در دوربین آن است و در آینده‌ای نزدیک، شاهد استفاده از دوربین‌های مشابه در گوشی‌‌های میان‌رده‌ی بیشتری خواهیم بود. معمولاً گوشی‌های میان‌رده‌ی زیر ۴۰۰ دلار از دوربین‌های معمولی و نسبتاً ضعیفی استفاده می‌کنند اما ریلمی ۸ پرو از این فرمول پیروی نکرده و راه خود را از دیگر گوشی‌ها جدا کرده است.

ریلمی شرکتی چینی است که کار خود را به عنوان عضوی از خانواده‌ی برند اوپو آغاز کرد. این شرکت، همانند وان‌پلاس توسط نایب رئیس سابق شرکت اوپو تاسیس شد. گوشی‌های این شرکت در چین، هند و کشورهای اروپایی به‌فروش می‌رسد اما کاربران می‌توانند نسخه‌ی جهانی آن را در کشور آمریکا نیز مورد استفاده قرار دهند. با این حال، انجام چنین کاری اصلاً توصیه نمی‌شود چرا که این گوشی از بسیاری از شبکه‌های ۴G ایالات متحده پشتیبانی نکرده و پوشش ضعیفی در این کشور دارد.

ریلمی 8 پرو

ریلمی ۸ پرو در قسمت دوربین خود از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی نسبتاً جدید شرکت سامسونگ استفاده می‌کند. تعداد پیکسل‌های این لنز با لنز گوشی سامسونگ گلکسی S21 الترا برابری می‌کند اما پردازنده‌ی ضعیف‌تر آن، مخصوص گوشی‌های میان‌رده طراحی شده است. همانند گلکسی S21 الترا، استفاده از این فناوری نه برای ثبت تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسلی (هرچند که در صورت تمایل می‌توانید این کار را انجام دهید) بلکه برای ترکیب اطلاعات چندین پیکسل و ایجاد تصویر نهایی باکیفیت‌تر با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است.

مشاهده مشخصات کاملمشاهده جعبه گشایی

دلایل دیگری نیز برای علاقه‌مندشدن به گوشی ریلمی ۸ پرو وجود دارد. با توجه به قیمت ۳۸۰ دلاری (۲۷۹ یورو) خود، عملکرد این گوشی عالی بوده و ترکیب قدرتمند پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۲۰G و رم ۶ گیگابایتی آن، جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌گذارد. همچنین عمر باتری این گوشی بسیار بالا بوده و از فست شارژ ۵۰ واتی (با سیم) پشتیبانی می‌کند. در قسمت پشتی این گوشی، عبارت “Dare To Leap” حک شده است که شاید به مذاق همه‌ی افراد خوش نیاید اما این شعار تیم ریلمی بوده و از آن در بیشتر گوشی‌های جدید این شرکت استفاده شده است.

اما همان‌طور که گفته شد، دوربین این گوشی به مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش آن تبدیل شده و به احتمال زیاد، گوشی‌های میان‌رده‌ی جدید نیز در آینده از این دوربین استفاده خواهند کرد.

مطالب مرتبط:

  • ریلمی GT نئو با طراحی غیرمرسومی معرفی شد

  • ریلمی از گوشی V13 5G به طور رسمی رونمایی کرد

ریلمی 8 پرو

دوربین

شرکت ریلمی برای یادآوری قدرت دوربین این گوشی، عبارت “دوربین چهارگانه‌ی ۱۰۸ مگاپیکسلی” را بر روی محفظه‌ی دوربین‌های پشتی گوشی حک کرده است. ریلمی ۸ پرو در دوربین اصلی خود از لنز ۱/۱٫۵۲ اینچی ایزوسل HM2 با دریچه‌ی f/1.9 استفاده کرده است.

متاسفانه این دوربین از فناوری ثبات اپتیکال تصویر بهره نبرده است اما به لطف پردازش تصویر قدرتمند این گوشی، تصاویر نهایی بسیار شفاف بوده و جای خالی فناوری ثبات تصویر در آن زیاد حس نمی‌شود. دوربین‌های دیگر ریلمی ۸ پرو شامل دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی و دوربین حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. همچنین این گوشی از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره برده است.

دوربین اصلی ریلمی ۸ پرو، چندین ویژگی مهم دارد. این دوربین در محیط‌های روشن و زیر نور آفتاب، برای ثبت تصاویر از ۱۰۸ میلیون پیکسل مختلف با چندین سطح نوردهی مختلف استفاده کرده و اطلاعات به‌دست آمده را به یک تصویر ۱۲ مگاپیکسلی تبدیل می‌کند. در محیط‌های کم‌نور، دوربین با استفاده از ترکیب پیکسل، آن‌ها را در دسته‌های ۹تایی قرار داده و پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری را به به پیکسل‌های بزرگ‌تر ۲٫۱ میکرومتری تبدیل می‌کند و با این کار، باعث کاهش نویز تصویر می‌شود.

تصاویر ثبت‌شده در روز از جزئیات بسیار بالایی برخوردار بوده و انتظارات را برآورده می‌کنند. با این وجود، اشباع رنگ این تصاویر تا حدودی بیش از اندازه بوده و تصاویر کمی پررنگ به‌نظر می‌رسند. این مشکل مربوط به عکاسی از محیط بوده و در تصاویر پرتره مشاهده نشده است.

ریلمی 8 پرو

محیط‌های داخل ساختمانی کم‌نور و تاریک، جایی است که بیشتر دوربین‌ها با مشکل مواجه می‌شوند اما ریلمی ۸ پرو در این شرایط، عملکرد خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد. جزئیات تصاویر این دوربین در محیط‌های کم‌نور به‌طرز چشم‌گیری بالا بوده و نویز تصاویر بسیار پایین است. حالت شب این گوشی، این جزئیات را حتی بیشتر از پیش می‌کند اما با این وجود، کنتراست تصاویر تا حدودی افزایش می‌یابد.

زوم دیجیتال ۳x ریلمی ۸ پرو نیز فراتر از انتظار بوده و عملکرد قابل قبولی دارد. تصاویر زوم این گوشی همانند دیگر دوربین‌های آن، جزئیات زیادی داشته و مشکلاتی که بیشتر تصاویر زوم با آن مواجه هستند را رفع کرده است.

با این وجود، زوم دیجیتال ریلمی ۸ پرو به هیچ عنوان تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسلی را کراپ نمی‌کند. برای مثال، اگر بر روی تصویر دوربین اصلی گوشی به‌صورت صددرصد زوم کنید و آن را کنار تصویر زوم دیجیتال قرار دهید، متوجه خواهید شد که تصویر زوم دیجیتال گوشی بسیار شفاف‌تر و واضح‌تر از تصویر زوم‌شده‌ی دوربین اصلی بوده و از مشکلاتی مانند نویز تصویر رنج نمی‌برد. این نکته، قدرت ترکیب پیکسل این گوشی و کار فوق‌العاده‌ی شرکت ریلمی را نشان می‌دهد.

با این حال، دیگر دوربین‌های این گوشی چندان قدرتمند نبوده و کیفیت دوربین اصلی را ندارند. دوربین فوق عریض ریلمی ۸ پرو با مشکلات متعددی روبه‌رو بوده و دوربین ماکروی آن، کاربرد زیادی ندارد. تعادل رنگ سفید بی‌ثبات بوده و در برخی مواقع، رنگ آسمان در تصاویر از آبی به خاکستری تغییر پیدا می‌کند. خوشبختانه دوربین سلفی این گوشی، عملکرد مناسبی داشته و کارکردن با آن، لذت‌بخش است.

عملکرد و صفحه نمایش

ریلمی ۸ پرو را می‌توان یک گوشی میان‌رده‌ی توانمند توصیف کرد. عمر باتری این گوشی، مناسب بوده و با استفاده‌ی سنگین از آن، تا یک روز شارز نگه می‌دارد. صفحه نمایش اولد ۶٫۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل این گوشی از نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. با این حال، ویژگی روشنایی خودکار این گوشی در برخی مواقع، روشنایی آن را کم کرده و صفحه را به حالت نیمه‌تاریک در می‌آورد.

ریلمی ۸ پرو از شبکه‌ی ۵G پشتیبانی نکرده و این نکته‌ی مهمی برای کاربرانی که قصد استفاده از این فناوری را دارند، می‌باشد. شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف این گوشی، حسگر اثر انگشت زیر دوربین آن باشد. متاسفانه پاسخگویی این حسگر بسیار پایین بوده و در بسیاری از مواقع نیز به‌طور کلی عمل نمی‌کند. در نتیجه بهتر است تا روی این حسگر حساب ویژه‌ای باز نکرده و به جای آن از رمز عبور استفاده کنید.

ریلمی 8 پرو

سخن پایانی

ریلمی ۸ پرو محصولی است که مشابه آن، کمتر در بازار گوشی‌های میان‌‌رده به چشم می‌خورد. این گوشی با توجه به برچسب قیمتی زیر ۴۰۰ دلاری خود، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و دوربین اصلی قدرتمند و خیره‌کننده‌ی‌ آن، بازار گوشی‌های میان‌رده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

گوشی‌هایی که این ویژگی‌ها را با چنین قیمت پایینی ارائه دهند، حداقل در کشور آمریکا بسیار نایاب هستند و تنها گوشی پیکسل ۴A که در تابستان سال گذشته عرضه شده بود، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. ریلمی ۸ پرو در بسیاری از موارد، مانند دوربین فوق عریض و قابلیت فست شارژ، از پیکسل ۴A عملکرد بهتری دارد اما به‌طور کلی این گوشی هوشمند شرکت گوگل است که گوی سبقت را از رقیب خود ربوده است.

اگر شما هم به نبود صفحه نمایش فوق پیشرفته و عدم پشتیبانی از فناوری ۵G اهمیتی نمی‌دهید، ریلمی ۸ پرو با دوربین و پردازنده‌ی قدرتمند خود می‌تواند تا سال‌ها پاسخ‌گوی نیازهای شما باشد. اما در غیر این صورت، این گوشی تنها می‌تواند به عنوان آغازگر استفاده از دوربین‌های قدرتمند در گوشی‌های میان‌رده به حساب بیاید.

نقاط قوت

+ دوربین اصلی قدرتمند

+ زوم دیجیتال ۳x خیره‌کننده

+ عملکرد قابل قبول به لطف پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۲۰G و رم ۶ گیگابایتی

نقاط ضعف

– تعادل رنگ سفید در دوربین فوق عریض

– حسگر اثر انگشت ضعیف

– عدم پشتیبانی از ۵G

منبع: The Verge

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.