تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر : 64877

بررسی گلکسی S21 FE؛ عرضه دیر هنگام یک گوشی جذاب با امکانات خوب

بررسی گلکسی S21 FE؛ عرضه دیر هنگام یک گوشی جذاب با امکانات خوب

بررسی گلکسی S21 FE؛ عرضه دیر هنگام یک گوشی جذاب با امکانات خوب سامسونگ گلکسی S21 FE نسخه ارزان قیمت سری گلکسی اس ۲۱ است. در بررسی گلکسی اس ۲۱ اف ای می‌خواهیم مشخصات فنی، صفحه نمایش، دوربین ..

بررسی گلکسی S21 FE؛ عرضه دیر هنگام یک گوشی جذاب با امکانات خوب

سامسونگ گلکسی S21 FE نسخه ارزان قیمت سری گلکسی اس ۲۱ است. در بررسی گلکسی اس ۲۱ اف ای می‌خواهیم مشخصات فنی، صفحه نمایش، دوربین و عملکرد این گوشی را نسبت به قیمت آن بسنجیم.

گلکسی اس ۲۰ FE با آنچنان استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شد که سامسونگ تصمیم گرفت هر طور شده حتی با چند ماه تاخیر جانشین آن را روانه بازار کند. گلکسی S21 FE قابلیت‌ها و مشخصات خوبی دارد؛ اما نباید فراموش کرد که زمان زیادی به رونمایی از سری گلکسی S22 باقی نمانده و از طرفی هم گزینه‌های جذابی در این بازه قیمتی در بازار هستند.

فهرست عناوین بررسی گلکسی S21 FE

با کلیک بر روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

  • مشخضات فنی گلکسی S21 FE
  • طراحی و کیفیت ساخت
  • صفحه نمایش
  • باتری
  • اسپیکر
  • نرم‌افزار و عملکرد
  • دوربین
  • جمع‌بندی

مشخضات فنی گلکسی S21 FE

گوشیGalaxy S21 FE
ابعاد و وزن۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی‌متر، ۱۷۷ گرم، بدنه جلویی از گوریلا گلس ویکتوس، بدنه پشتی پلاستیکی، فریم آلومینیومی، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا عمق ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه)
صفحه نمایش۶.۴۰ اینچی امولد، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، داینامیک امولد ۲X، پشتیبانی از +HDR10، پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تراکم ۴۱۱ پیکسل در اینچ
پردازنده
  • کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ ۵G، معماری ۵ نانومتری، هشت هسته‌ای (۱ هسته کورتکس X1 با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز، ۳ هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز، ۴ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز)، پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۶۰
  • اگزینوس ۲۱۰۰، معماری ۵ نانومتری، هشت هسته‌ای (۱ هسته کورتکس X1 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، ۳ هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲.۸۰ گیگاهرتز، ۴ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۲.۲۰ گیگاهرتز)، پردازشگر گرافیکی مالی G78 MP14
حافظه۶ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی
نرم افزاراندروید ۱۲ در کنار رابط کاربری One UI 4
دوربین عقب
  • دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسل با فوکوس خودکار تشخیص فاز دوال پیکسل، گشودگی دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر، لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متر، میدان دید ۱۲۳ درجه
  • دوربین تله‌ فوتو: ۸ مگاپیکسل با فوکوس خودکار تشخیص فاز، گشودگی دیافراگم f/2.4 فاصله کانونی ۷۶ میلی‌متر، زوم اپتیکال ۳ برابری
دوربین جلودوربین ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵ وات، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معکوس
سایرحسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر نمایشگر، NFC، Bixby

طراحی و کیفیت ساخت

وقتی از جلو به گلکسی S21 FE نگاه می‌کنید، ممکن است آن را با نسخه استاندارد گلکسی اس ۲۱ اشتباه بگیرید. البته اف ای کمی بزرگتر و سنگین‌تر است (۱۷۷ گرم در مقایسه با ۱۶۹ گرم)، ولی خب از نظر ضخامت تفاوتی با هم ندارند‌ (۷.۹ میلی‌متر).

میان رده جدید سامسونگ با نمایشگر ۶.۴ اینچی بین گلکسی اس ۲۱ (۶.۲ اینچ) و گلکسی اس ۲۰ FE (۶.۵ اینچ) قرار می‌گیرد. ابعاد و طراحی گلکسی اس ۲۱ اف ای به گونه‌ای است که وقتی آن را در دست می‌گیرید، به خوبی متعادل و متناسب بودن گوشی را حس خواهید کرد.

نمایشگر گوشی نیز همانند نسخه استاندارد و پلاس Galaxy S21 مسطح است که البته در استفاده روزمره برخی کاربران آن را به نمایشگر‌های با لبه خمیده (مثل گلکسی اس ۲۱ اولترا) ترجیح می‌دهند.

در بدنه پشتی همان برجستگی دوربین گلکسی S21 را مشاهده خواهید کرد. رنگ مات بدنه شیک به نظر می‌رسد و نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر سامسونگ آنچنان اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. گلکسی S21 اثر انگشت را به خود جذب می‌کرد؛ اما سامسونگ به برخی جزئیات در آن توجه کرده بود که سبب می‌شد در همان نگاه اول مشخص شود که با یک گوشی گران‌قیمت طرف هستید.

گلکسی S21 FE

البته طراحی و کیفیت ساخت Galaxy S21 FE برای یک گوشی ۷۰۰ دلاری بد نیست؛ اما مشکل اینجاست که گوگل انتظارات را بالا برده است.

گلکسی S21 FE / گوگل پیکسل 6

گوشی ۶۰۰ دلاری گوگل پیکسل ۶ از بدنه شیشه‌ای دو رنگ بهره می‌برد و گوشه‌های تیز آن حتی حس گلکسی نوت را به فرد منتقل می‌کند. به طور کلی اگرچه گلکسی S21 FE باریک‌تر و سبک‌تر از پیکسل ۶ است و حتی استفاده از آن با یک دست راحت‌تر است، ولی نمی‌تواند مثل پیکسل ۶ حس یک گوشی پریمیوم را منتقل کند.

برای باز کردن گوشی می‌توانید از حسگر اثر انگشت قرار گرفته در زیر نمایشگر یا صورت خود استفاده کنید که البته هر دو عملکردی قابل قبول دارند. متاسفانه سامسونگ بر خلاف Galaxy S20 FE درگاه کارت حافظه را از این گوشی حذف کرده است؛ بنابراین در صورتی که به حافظه بیشتر نیاز دارید باید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی را خریداری کنید.

صفحه نمایش

گلکسی S21 FE به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی با نسخه بهبود یافته‌ای از فناوری سوپر امولد سامسونگ مجهز شده است. حداکثر روشنایی نمایشگر ۷۳۸ نیت است که سبب می‌شود در نور آفتاب به راحتی از گوشی استفاده کنید. حداقل میزان روشنایی نیز به ۱.۶ نیت می‌رسد که فوق‌العاده است.

نمایشگر این گوشی رنگ‌ها را نیز به زیبایی هرچه تمام‌تر نشان می‌دهد و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. متاسفانه گلکسی اس ۲۱ FE به فناوری LTPO مجهز نشده است و به همین خاطر نمی‌تواند رفرش ریت را با توجه به محتوای در حال نمایش تغییر دهد. این موضوع می‌تواند روی عمر باتری تاثیر منفی بگذارد.

باتری

نسخه فن ادیشن گلکسی اس ۲۱ به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که با توجه به ابعاد و فرم فکتور آن متوسط به نظر می‌ٰرسد. با استفاده نسبتا سنگین می‌توانید یک روز کاری را با یک بار شارژ به پایان برسانید و سرآخر نیز کمی باتری برای وبگردی یا بازی کردن در اختیار داشته باشید.

گلکسی S21 FE

با گلکسی S21 FE می‌توانید ۷ ساعت و ۱۹ دقیقه در یوتیوب ویدیو تماشا کنید که نسبت به نسخه استاندارد گلکسی S21 تا حدودی کمتر است.

حالا نوبت به سرعت شارژ می‌رسد. عضو جدید خانواده گلکسی از سرعت شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما آدابتور مربوطه در جعبه محصول نیست و باید آن را جداگانه خریداری کنید. با این آدابتور شارژ کامل گلکسی اس ۲۱ اف ای حدود ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

همانند نسل قبل، این گوشی نیز از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند. سرعت شارژ بی‌سیم در بهترین حالت به ۱۵ وات می‌رسد و طبیعتا شارژ معکوس نیز سرعتی بسیار کمتر دارد.

اسپیکر

گلکسی S21 FE فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. به همین خاطر یا باید یک هدفون USB-C خریداری کنید یا اینکه اگر می‌خواهید از هدفون سیمی قدیمی خود استفاده کنید، باید یک تبدیل USB-C به ۳.۵ میلی‌متری را به کار بگیرید. البته خرید یک هدفون بی‌سیم نیز می‌تواند یک گزینه خوب باشد.

این گوشی همانند اکثر گوشی‌های امروزی به دو اسپیکر مجهز شده است. کیفیت صدای خروجی خوب است ولی نمی‌توان آن را در زمره بهترین‌ها قرار دارد. البته گلکسی جدید به راحتی پیکسل ۶ را در این زمینه شکست می‌دهد، ولی در مقایسه با گلکسی S21 با اختلاف خیلی کمی شکست می‌خورد. هرچند که وقتی آن را با آیفون ۱۳ مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که صدای خروجی از عمق و باس کافی برخوردار نیست.

نرم‌افزار و عملکرد

سامسونگ گلکسی S21 FE اولین گوشی از سری گلکسی است که به صورت پیش فرض با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.0 عرضه شده است. با نگاه به گوشی آنچنان نشانی از اندروید مشاهده نخواهید کرد؛ زیرا One UI ظاهر گوشی را کامل تغییر داده است.

گلکسی S21 FE
گلکسی S21 FE

سامسونگ در نسخه جدید One UI همان زبان طراحی سابق خود را دنبال می‌کند؛ اما نسخه ۴.۰ در مقایسه با ۳.x تمیز‌تر و زیباتر است. شرکت کره‌ای در این نسخه گزینه‌ای به نام پالت رنگ را نیز اضافه کرده است که به واسطه آن می‌توان رنگ تمامی رابط کاربری از آیکون‌ها و منوها گرفته تا دکمه‌ها و حتی پس زمینه قسمت‌های مختلف را نیز تغییر داد.

گلکسی S21 FE
گلکسی S21 FE
گلکسی S21 FE

همچنین ویجت‌های جدیدی نیز با امکانات شخصی‌سازی زیاد اضافه شده‌اند. از دیگر قابلیت‌های جدید در این بخش می‌توان به ایموجی‌ها و گیف‌های جدید در کیبورد نیز اشاره کرد. همانطور که انتظار داشتیم، در One UI 4.0 حریم خصوصی نیز بهبود پیدا کرده است و حالا با پیشخوان حریم خصوصی مواجه هستیم که امکان نظارت بر مجوز‌های برنامه‌ها و تغییر در آنها را برای شما فراهم می‌کند.

بنچمارک

اگر سامسونگ چند ماه زودتر این گوشی را با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ (یا اگزینوس ۲۱۰۰) روانه بازار می‌کرد، امکان داشت که بگوییم عملکردی در حد و اندازه گوشی‌های پرچمدار ارائه می‌دهد؛ اما حالا در سال ۲۰۲۲ هستیم و گوشی‌های پرچمدار به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده‌اند که به مراتب قوی‌تر و سریع‌تر است.

از طرفی اف ای جدید به ۶ گیگ رم مجهز شده، ولی گوشی‌های بالا رده سامسونگ معمولا از ۸ یا حتی ۱۲ گیگ رم بهره می‌برند. در ادامه می‌توانید نتایج بنچمارک‌های گلکسی اس ۲۱ FE را مشاهده کنید.

گیک‌‌بنچ ۵ (تک هسته‌ای)

Galaxy S21 FE (Snapdragon 888) : 872 Galaxy S20 FE (Snapdragon 865) : 784 Galaxy S21 (Snapdragon 888) : 1043 Apple iPhone 13 (Apple A15) : 1728 Google Pixel 6 (Tensor) : 1027

گیک‌بنچ ۵ (چند هسته‌ای)

Galaxy S21 FE (Snapdragon 888) : 2865 Galaxy S20 FE (Snapdragon 865) : 3216 Galaxy S21 (Snapdragon 888) : 3090 Apple iPhone 13 (Apple A15) : 4695 Google Pixel 6 (Tensor) : 2706

عملکرد گلکسی S21 FE را می‌توان در بنچمارک گیک‌بنچ خوب ارزیابی کرد. این گوشی در تست تک هسته‌ای اندکی نسبت به نسل قبل خود عملکرد بهتری داشت؛ اما در تست چند هسته‌ای از S20 FE عقب افتاد.

البته فراموش نکنید که این تست‌ها گوشی را در شرایط کاری سنگین ارزیابی می‌کنند و در استفاده روزمره گلکسی S21 FE کاملا سریع و روان است. در واقع به خاطر بهینه‌سازی‌های انجام شده و نرم افزار جدید‌تر، این گوشی نسبت به S20 FE بهتر به نظر می‌رسد؛ اما در گیمینگ و عملکرد گرافیکی وضعیت چطور است؟

۳DMark Wild Life Extreme (Highest)

Galaxy S21 FE (Adreno 660) : 1445 Galaxy S20 FE (Adreno 650) : 1106 Galaxy S21 (Adreno 660) : 1993 Apple iPhone 13 (Apple GPU) : 2357 Google Pixel 6 (Mali G78 MP20) : 1455

۳DMark Wild Life Extreme (Lowest)

Galaxy S21 FE (Adreno 660) : 907 Galaxy S20 FE (Adreno 650) : 1004 Galaxy S21 (Adreno 660) : 1197 Apple iPhone 13 (Apple GPU) : 1712 Google Pixel 6 (Mali G78 MP20) : 945

در ابتدا گلکسی S21 FE نسبت به نسل قبل خود بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بهتر ظاهر شد؛ اما تنها پس از ۵ دقیقه به علت افزایش دمای دستگاه عملکرد چیپست تا حد زیادی افت کرد. گلکسی S20 FE در این بخش گرمای کمتری تولید کرد و عملکرد بهتری نیز نشان داد. این موضوع می‌تواند علاقه‌مندان به بازی روی گوشی هوشمند را ناامید کند؛‌ زیرا S21 FE در این بخش نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر شده است.

دوربین

در بخش دوربین، حداقل از نظر سخت افزاری تغییر خاصی را نسبت به نسل قبل شاهد نیستیم. گلکسی S21 FE از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و در کنار آن نیز دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم ترکیبی ۳۰ برابری قرار گرفته است. حتی گشودگی دیافراگم این سه لنز نیز تفاوتی با نمونه‌های مورد استفاده در S20 FE ندارد.

دوربین تله‌ فوتو ۸ مگاپیکسلی را شاید بتوان بزرگترین تفاوت بین نسخه فن ادیشن و استاندارد گلکسی اس ۲۱ در بخش دوربین دانست. هر دو گوشی گلکسی S21 و گلکسی S21 Plus از دوربین تله‌ فوتو ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برند که می‌تواند جزئیات بیشتری را ثبت کند. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که مجهز شدن S21 FE به دوربین تله فوتو خود یک مزیت به حساب می‌آید.

پیکسل ۶ گوگل ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از گوشی سامسونگ است، ولی از دوربین تله فوتو بهره نمی‌برد. همچنین آیفون ۱۳ نیز که به این دوربین مجهز شده، ۱۰۰ دلار گران‌تر است. از آنجایی که آیفون ۱۳ و پیکسل ۶ در زمره بهترین‌ها در بخش تصویر‌برداری قرار می‌گیرند، میان رده جدید سامسونگ را با آنها مقایسه خواهیم کرد.

دوربین اصلی

در مورد اول پیدا کردن تفاوت بین تصویر ثبت شده با پیکسل ۶ و گلکسی S21 FE کمی سخت است. هر دو گوشی جزئیات را به خوبی ثبت کرده‌اند، ولی سامسونگ برخی بافت‌ها را واضخ‌تر نشان می‌دهد.

گلکسی S21 FE

در مورد دوم، S21 FE کاملا رویکرد آشنای سامسونگ در پردازش تصاویر را نشان می‌دهد. رنگ‌ها کمی تقویت‌ شده‌اند و حتی نتیجه نهایی اغراق شده به نظر می‌رسد. به طور کلی پیکسل ۶ رنگ‌ها را متعادل‌تر نشان می‌دهد. به عنوان مثال گوجه‌ها در تصویر پیکسل ۶ به اندازه گلکسی اس ۲۱ اف ای شاداب به نظر نمی‌رسند، ولی رنگ آنها به واقعیت نزدیک‌تر است.

گلکسی S21 FE

البته تمایل گلکسی به اغراق در رنگ‌ها در برخی موارد نیز به نتیجه نهایی کمک می‌کند. در این تصویر، آبی آسمان و انعکاس آن در آب به زیبایی عکس کمک زیادی کرده است. جالب اینجاست که تصویر آیفون ۱۳ دقیق‌تر است، ولی آنچنان دلپذیر نیست.

گلکسی S21 FE

دوربین تله‌فوتو

مقایسه کردن دوربین زوم گلکسی S21 FE با آیفون ۱۳ یا پیکسل ۶ کمی سخت است؛ زیرا پیکسل دارای زوم اپتیکال نیست و آیفون نیز از یک حدی به بعد مجبور به استفاده از زوم دیجیتال می‌شود. همانطور که مشاهده می‌کنید گلکسی از زوم ۵ برابری به بعد کاملا نسبت به آیفون برتری دارد. نام ساختمان در تصویر گلکسی مشخص است، ولی در آیفون ۱۳ تار دیده می‌شود.

گلکسی S21 FE

البته گوشی جدید سامسونگ می‌تواند بیشتر از ۵ برابر نیز زوم کند، ولی برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید از سه‌پایه استفاده کنید و باز هم نتیجه در حد زوم اپتیکال نخواهد بود.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض گلکسی اس ۲۱ FE دارای میدان دید ۱۲۳ درجه است که یعنی تفاوت چندانی با آیفون ۱۳ (۱۲۰ درجه) ندارد. جزئیات ثبت شده توسط هر دو گوشی برابر است و در گوشه‌های هر دو تصویر نیز اعوجاج مشاهده می‌شود.

گلکسی S21 FE / آیفون 13
گلکسی S21 FE

در تصویر گلکسی S21 اف ای آسمان زیبا‌تر است، ولی به طور کلی رنگ‌ها بی‌جان به نظر می‌رسند. این در حالی است که آیفون ۱۳ توانسته ترکیب متعادل‌تری را ارائه دهد. به شخصه تصویر ثبت شده با آیفون را ترجیح می‌دهم.

پرتره

گلکسی S21 FE در حالت پرتره به خوبی پس زمینه را تار می‌کند تا سوژه واضح‌تر به نظر برسد. نماینده سامسونگ حتی صورت را نیز صاف‌ می‌کند. در تصویر گرفته شده با گلکسی کک و مک صورت دختر بچه دیده نمی‌شوند، ولی در تصویر پیکسل ۶ به راحتی می‌توانید آنها را مشاهده کنید.

گلکسی S21 FE

همچنین گوگل در تصمیم‌گیری درباره اینکه چه چیزی تار شود و چه چیزی واضح باقی بماند، هوشمندانه‌تر عمل می‌کند. به عنوان مثال ساز کنار دختر بچه در تصویر پیکسل ۶ فقط اندکی تار شده است، ولی در تصویر گلکسی دقیق‌ نبودن عملکرد گوشی کاملا به چشم می‌آید.

البته در تصویر سامسونگ گلکسی S21 FE کاملا سوژه نسبت به پس زمینه برجسته شده است و شاید این همان چیزی باشد که کاربران از این گونه تصاویر انتظار دارند.

عکاسی در نور کم

سامسونگ ادعا می‌کند که کیفیت حالت شب را در گلکسی S21 FE بهبود بخشیده و این موضوع از کیفیت عکس اسکلت کاملا مشخص است. در تصویر گلکسی، کاملا جزئیات اسکلت مشخص شده و گوشی نور وارد شده از سمت راست را هم به خوبی مدیریت کرده است. وقتی به تصویر سامسونگ نگاه می‌کنید، حتی ممکن است در نگاه اول متوجه نشوید که در یک اتاق تاریک گرفته شده است.

گلکسی S21 FE / آیفون 13
گلکسی S21 FE

تصویر آیفون کمی تاریک‌تر است و در سمت چپ تصویر نیز برخی از قسمت‌ها با سختی دیده می‌شوند. به طور کلی در شرایط نوری کم گلکسی میان رده عملکرد بهتری نسبت به آیفون ۱۳ دارد.

دوربین سلفی

در تصاویر ثبت شده با حسگر ۳۲ مگاپیکسلی گلکسی S21 FE، شدت اشباع رنگ‌ها به شکل عجیبی پایین است. رنگ‌ها تقریبا دقیق هستند،‌ ولی معمولا سامسونگ به رنگ‌های اشباع شده علاقه دارد و به همین خاطر تصاویر دوربین سلفی شما را متعجب خواهد کرد.

گلکسی S21 FE

هرچند که اکثر کاربران دوست دارند در تصاویر سلفی شاداب و زیبا به نظر برسند و برای این منظور دوربین سلفی آیفون‌ ۱۳ گزینه بهتری است.

جمع‌بندی

گلکسی S21 FE یک گوشی جذاب از سامسونگ است که بهترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های سری گلکسی اس ۲۱ را با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌دهد. البته به خاطر این اختلاف قیمت نیز ویژگی‌های خیلی مهمی را از دست نمی‌دهید.

این گوشی از نظر قدرت پردازشی در میان پرچمداران سال گذشته قرار می‌گیرد و دوربین‌های آن نیز می‌توانند حتی با بزرگان بازار در برخی بخش‌ها رقابت کنند و حتی آنها را به چالش بکشند. شاید بتوان بزرگترین مشکل گلکسی S21 FE را زمان عرضه آن دانست. سامسونگ می‌خواهد ماه آینده از سری گلکسی S22 رونمایی کند و احتمال دارد که بسیاری از کاربران نسخه استاندارد اس ۲۲ را به این گوشی ترجیح دهند.

مزایا و معایب

مزایا

  • پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • حالت شب بهبود یافته
  • دوربین‌های قدرتمند
  • اندروید ۱۲
  • قیمت مناسب با توجه به امکانات

معایب

  • طراحی ساده
  • رزولوشن پایین دوربین تله فوتو در مقایسه با گلکسی S21
  • میزان رم کمتر در مقایسه با گلکسی اس ۲۱
  • عدم پشتیبانی از رفرش ریت تطبیقی
  • عرضه دیر هنگام

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.