تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر : 73654

بررسی گلکسی A33 سامسونگ؛ یک میان رده ایده‌آل که ارزش خرید دارد

بررسی گلکسی A33 سامسونگ؛ یک میان رده ایده‌آل که ارزش خرید دارد

بررسی گلکسی A33 سامسونگ؛ یک میان رده ایده‌آل که ارزش خرید داردبه بهانه ورود گوشی گلکسی ای ۳۳ به بازار، در این پست به بررسی گلکسی A33 سامسونگ از نظر امکانات، مشخصات فنی و دوربین آن می‌پردازیم.

گوشی گل..

بررسی گلکسی A33 سامسونگ؛ یک میان رده ایده‌آل که ارزش خرید دارد

به بهانه ورود گوشی گلکسی ای ۳۳ به بازار، در این پست به بررسی گلکسی A33 سامسونگ از نظر امکانات، مشخصات فنی و دوربین آن می‌پردازیم.

گوشی گلکسی A32 با مشخصات خوب و طراحی جذاب خودش عنوان پنجمین گوشی پرفروش جهان را در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به دست آورد. حالا سامسونگ نسل جدید این گوشی را با پیشرفت‌های قابل توجه عرضه کرده است. گلکسی A33 توانسته همانند مدل‌های گران‌قیمت‌تر تاییدیه IP67 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب به دست آورد و از شبکه ۵G نیز پشتیبانی می‌کند.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ

همچنین این گوشی به تراشه قدرتمند‌تر اگزینوس ۱۲۸۰ مجهز شده که عملکرد بهتری را چه در انجام کارهای روزمره و چه در انجام بازی به ارمغان می‌آورد. در بخش دوربین نیز بهبودهایی را شاهد هستیم. البته همه‌چیز بهتر نشده است و در برخی بخش‌ها نیز پسرفت‌هایی را شاهد هستیم. با گجت نیوز همراه باشید تا در این پست به بررسی گلکسی A33 سامسونگ بپردازیم.

فهرست عناوین بررسی گلکسی A33 سامسونگ

بررسی گلکسی A33 سامسونگ با کلیک روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

  • مشخصات فنی گلکسی A33
  • طراحی و کیفیت ساخت
  • صفحه نمایش
  • باتری
  • اسپیکر
  • نرم‌افزار و عملکرد
  • دوربین
  • جمع‌بندی

بررسی مشخصات فنی گلکسی A33 سامسونگ

گوشیSamsung Galaxy A33
ابعاد و وزن۱۵۹.۷ در ۷۴ در ۸.۱ میلی‌متر، ۱۸۶ گرم، بدنه جلویی از گوریلا گلس ۵، فریم و بدنه پشتی پلاستیکی، تاییدیه IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب (تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری)
صفحه نمایشپنل سوپر امولد ۶.۴۰ اینچی، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تراکم ۴۱۱ پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰، هشته هسته‌ای (۲ هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، ۶ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز)، پردازشگر گرافیکی Mali-G68
حافظه۴، ۶ یا ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۸ گیگ رم در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، پشتیبانی از کارت حافظه microSDXC (درگاه مشترک با سیم‌کارت)
نرم افزاراندروید ۱۲، رابط کاربری One UI 4.1
دوربین عقب
  • دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری، حسگر ۱/۲.۰ اینچی، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، میدان دید ۱۲۳ درجه، حسگر ۱/۴ اینچی، اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر
  • دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، حسگر ۱/۳.۱ اینچی، اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر
فیلم‌برداری
  • دوربین عقب: ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ یا ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین جلو: ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰p با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه
۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵ وات
سایرحسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو، حسگر مجاورت مجازی

طراحی و کیفیت ساخت

همان لحظه نخست که برای بررسی گلکسی A33 را از جعبه خارج کردیم، متوجه شدیم که با یک گوشی زیبا طرف هستیم. این زیبایی ممکن است به خاطر مات بودن پنل پشتی، شیب ملایم لبه‌های بخش دوربین، رنگ دستگاه، نبود المان‌های اضافه یا ترکیبی از همه اینها باشد.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ

یکی از بهبودهای گلکسی ای ۳۳ نسبت به نسل قبل اضافه شدن تاییدیه IP67 برای مقاومت در برابر آب و گر و غبار است. البته همین نیز باعث شده که دیگر خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نباشد. بیایید نگاه نزدیک‌تری به این گوشی داشته باشیم.

در بخش جلوی دستگاه یک نمایشگر ۶.۴ اینچی دیده می‌شود که توسط لایه‌ای از گوریلا گلس ۵ پوشیده شده است. در بخش بالایی پنل نیز یک بریدگی U شکل دیده می‌شود که میزبان دوربین سلفی شده است. در بالای بخش دوربین نیز یک خروجی بسیار باریک برای اسپیکر قرار دارد.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ

سامسونگ حسگر سنجش نور محیط را در گلکسی A33 حذف نکرده؛ اما یک الگوریتم مجازی را جایگزین حسگر مجاورت کرده است. خوشبختانه بر خلاف سایر گوشی‌های اقتصادی شرکت کره‌ای، حسگر مجازی عملکرد نسبتا خوبی دارد و به ندرت دچار خطا می‌شود. در زیر نمایشگر نیز حسگر اثر انگشت قرار گرفته که سریع و قابل اتکا است.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ

گلکسی A33 یک گوشی باریک نیست؛ اما همین باعث می‌شود که به خوبی در دست کاربر بنشیند و حس خوبی را منتقل کند. در سمت راست گوشی دکمه‌های تنظیم صدا و پاور قرار دارند؛ ولی در سمت چپ هیچ دکمه‌ای دیده نمی‌شود. همچنین بدنه بالایی دستگاه میزبان سینی هیبریدی سیم‌کارت و یکی از میکروفون‌ها شده است و در بدنه پایینی میکروفون اصلی، اسپیکر و درگاه USB-C دیده می‌شود.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ
بررسی گلکسی A33 سامسونگ

در کل می‌توان گفت که گلکسی A33 از نظر طراحی و کیفیت ساخت عالی است و هیچ مشکل یا نکته منفی خاصی ندارد.

صفحه نمایش

گلکسی A33 به یک نمایشگر سوپر امولد ۶.۴ اینچی مجهز شده است. این نمایشگر رزولوشن ۱۰۸۰p و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. همچنین شاهد نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و تراکم ۴۱۱ پیکسل در اینچ هستیم.

صفحه نمایش گلکسی ای 33

حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت دستی به ۴۰۷ نیت می‌رسد؛ اما اگر حالت روشنایی تطبیقی را فعال کنید، این میزان به ۷۲۸ نیت نیز می‌رسد. حداقل میزان روشنایی نیز برابر با ۱.۸ نیت است که سبب می‌شود گوشی میان رده سامسونگ برای استفاده در محیط‌های تاریک مناسب باشد.

دقت رنگ

در بخش تنظیمات رنگ گلکسی همان گزینه‌هایی که در بیشتر گوشی‌های سامسونگ هستند را مشاهده خواهید کرد. در واقع دو گزینه Vivid (متناسب با فضای رنگ DCI-P3) و Natural (متناسب با sRGB)‌ در اختیار شما قرار دارند. در هر دو حالت هم رنگ‌ها نسبتا دقیق و متناسب با فضای رنگ مربوطه هستند.

صفحه نمایش گلکسی ای 33

البته در حالت Vivid کمی رنگ‌های سفید و خاکستری به آبی گرایش دارند، ولی بقیه رنگ‌ها عالی هستند. در حالت Natural نیز وفاداری رنگی فوق‌العاده بالایی را نسبت به اهداف sRGB شاهد هستیم.

رفرش‌ریت

گلکسی A33 5G دارای دو گزینه استاندارد (۶۰ هرتز) و بالا (۹۰ هرتز)‌ برای مدیریت رفرش‌ریت نمایشگر است. البته این گوشی از رفرش‌ریت تطبیقی پشتیبانی نمی‌کند که یعنی نرخ تازه‌سازی نمایشگر با توجه به محتوای در حال نمایش تغییر نمی‌کند.

صفحه نمایش گلکسی ای 33

در واقع در حالت دوم حتی تصاویر ثابت و ویدیوها نیز به صورت ۹۰ هرتز به نمایش در می‌آیند و تنها موارد استثنا گوگل مپس و دوربین هستند.

باتری

گلکسی A33 5G از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که این روزها به یک ظرفیت استاندارد در میان گوشی‌های میان رده تبدیل شده است. در گلکسی A53 و A32 نیز ظرفیت باتری همین میزان است.

میان رده جدید سامسونگ عمر باتری خوبی دارد و می‌تواند با یک بار شارژ انرژی مورد نیاز برای ۲۹ ساعت و ۴۵ دقیقه تماس صوتی ۳G را فراهم کند. همچنین شما می‌توانید تا ۱۴ ساعت و ۵ دقیقه وبگردی کنید یا اینکه ۱۸ ساعت را به تماشای ویدیو آفلاین بگذرانید.

باتری گلکسی ای 33

گلکسی A32 از شارژ ۱۵ وات پشتیبانی می‌کرد؛ اما سامسونگ در A33 سرعت شارژ را به ۲۵ وات افزایش داده است. متاسفانه هیچ شارژری در جعبه گوشی قرار ندارد و باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. اگر بخواهید گلکسی جدید را با یک آداپتور ۲۵ وات شارژ کنید، در نیم ساعت اول نیمی از ظرفیت باتری پر خواهد شد و شارژ کامل نیز در مدت ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه انجام می‌شود. این گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

اسپیکر

گلکسی A33 به اسپیکرهای استریو مجهز شده است که نسبت به اسپیکر مونو گلکسی A32 یک پیشرفت قابل قبول به حساب می‌آید. اسپیکر اصلی در بدنه پایینی دستگاه قرار دارد و اسپیکر مکالمه نیز نقش اسپیکر دوم را ایفا می‌کند. طبیعتا این دو اسپیکر از نظر بلندی صدا در یک سطح قرار ندارند؛ اما خروجی متعادلی را می‌شنویم.

اسپیکر گلکسی ای 33

اسپیکر Galaxy A33 5G را می‌توان از نظر میزان بلندی صدا خوب و از نظر کیفیت خیلی خوب ارزیابی کرد. باس به خوبی شنیده می‌شود و نت‌های بالا نیز عالی هستند. هرچند که صداهای میانی جا برای پیشرفت دارند.

نرم‌افزار و عملکرد

گلکسی A33 5G از اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 بهره می‌برد. البته این نسخه با آنچه در گلکسی S22 وجود دارد، اندکی فرق می‌کند؛ اما تفاوت‌ها در حدی نیست که برای اکثر کاربران مهم باشد.

خوشبختانه سامسونگ قول پشتیبانی طولانی‌مدت را برای گوشی‌های میان رده خود داده و قرار است برای گلکسی A33 نیز ۴ آپدیت اصلی اندروید و ۵ سال آپدیت‌های امنیتی را منتشر کند. همین نیز می‌تواند کاربران را به خرید گوشی‌ سامسونگ ترغیب کند. حالا بیایید نگاهی سریع به برخی از ویژگی‌های One UI داشته باشیم.

رابط کاربری گلکسی ای 33
رابط کاربری گلکسی ای 33
رابط کاربری گلکسی ای 33
رابط کاربری گلکسی ای 33

اول از همه اینکه خبری از نمایشگر همیشه روشن در گلکسی A33 نیست. صفحه قفل نیز همانند گذشته است و دو میانبر تک رنگ در آن دیده می‌شوند در کل One UI 4.1 ظاهر تمیز‌تری نسبت به نسخه‌های ۳.x دارد؛ ولی همچنان همان ترکیب صفحه اصلی، ویجت‌ها، مرکز نوتیفیکیشن، تسک سوییچر و منو برنامه‌ها را شاهد هستیم.

رابط کاربری گلکسی ای 33
رابط کاربری گلکسی ای 33
رابط کاربری گلکسی ای 33
رابط کاربری گلکسی ای 33

در بخش تنظیمات گوشی نیز گزینه‌ای به نام پیشخوان حریم خصوصی وجود دارد که در آن می‌توانید مجوزهای برنامه‌های مختلف را بررسی کنید. همچنین سایر قابلیت‌ها و تغییرات مفید اندروید ۱۲ هم در رابط کاربری جدید سامسونگ دیده می‌شوند. در کل می‌توان گفت که One UI یکی از بهترین رابط‌های کاربری اندروید با امکانات شخصی‌سازی فراوان است.

بنچمارک

گلکسی A33 5G از تراشه جدید سامسونگ اگزینوس ۱۲۸۰ بهره می‌برد. این تراشه در گلکسی A53 نیز دیده می‌شود و جایگزین تراشه هلیو G80 در گلکسی A32 و دایمنسیتی ۷۲۰ در گلکسی A32 5G شده است. بدین‌ترتیب گلکسی A32 از نظر قدرت پردازشی و گرافیک در جایگاه بسیار بهتری قرار دارد

اگزینوس ۱۲۸۰ بر پایه فرآیند ۵ نانومتری سامسونگ ساخته شده است و از هشت هسته پردازشی بهره می‌برد. این هسته‌ها شامل دو هسته قدرتمند کورتکس A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۶ هسته بهینه کورتکس A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز می‌شوند. هسته‌های A78 نسبت به هسته‌های A75 و A76 که پیشتر در هلیو G80 و دایمنسیتی ۷۲۰ دیده بودیم، جدیدتر هستند.

بررسی گلکسی A33 سامسونگ

همچنین این تراشه در بخش گرافیکی به Mali-G68 مجهز شده است که نسبت به Mali-G52 و Mali-G57 پیشرفت قابل قبولی به حساب می‌آید.

نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که پردازنده Galaxy A33 5G به شکل محسوسی نسبت به A32 و A32 5G سریع‌تر است. البته این تراشه نمی‌تواند در صدر گوشی‌های میان رده قرار بگیرد؛ زیرا این جایگاه فعلا به گلکسی A52s با چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۷۷۸G تعلق دارد.

گیک‌‌بنچ ۵ (چند هسته‌ای)

Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G (Dimensity 920) : 2225Galaxy A32 (Helio G80) : 1277Galaxy A33 5G (Exynos 1280) : 1900Galaxy A53 5G (Exynos 1280) : 1891

گیک‌بنچ ۵ (تک هسته‌ای)

Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G (Dimensity 920) : 736Galaxy A32 (Helio G80) : 361Galaxy A33 5G (Exynos 1280) : 742Galaxy A53 5G (Exynos 1280) : 743

در بنچمارک انتوتو نیز گلکسی A33 5G در یک سطح با رقبای خود قرار می‌گیرد. تنها استثنا گلکسی A52s 5G است که اگرچه کمی قدیمی شده، ولی عملکرد بهتری دارد.

انتوتو ۹

Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G (Dimensity 920) : 437872Galaxy A32 (Helio G80) : 222125Galaxy A33 5G (Exynos 1280) : 394918Galaxy A53 5G (Exynos 1280) : 379313

خوشبختانه عملکرد GPU پیشرفت قابل توجهی نسبت به گلکسی A32 داشته است. در واقع گلکسی A33 از این نظر در میان بهترین گوشی‌های میان رده (تا قیمت ۴۰۰ یورو)‌ قرار می‌گیرد.

GFX Car Chase ES 3.1 (onscreen)

Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G (Mali G68 MC4) : 22Galaxy A32 (Mali G52 MC2) : 8.1Galaxy A33 5G (Mali G68) : 20Galaxy A53 5G (Mali G68) : 19

GFX Mnhattan ES 3.1 (onscreen)

Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G (Mali G68 MC4) : 38Galaxy A32 (Mali G52 MC2) : 13Galaxy A33 5G (Mali G68) : 35Galaxy A53 5G (Mali G68) : 35

سامسونگ در انتخاب تراشه بسیار خوب عمل کرده است و به همین خاطر نه در استفاده عادی و نه در هنگام بازی با مشکل مواجه نخواهید شد. گلکسی A33 همچنین توانست در تست افت عملکرد CPU و تست استرس GPU به ترتیب امتیاز ۷۵٪ و ۹۹٪ را به دست آورد.

بنچمارک گلکسی ای 33
بنچمارک گلکسی ای 33
بنچمارک گلکسی ای 33

از اینها مهم‌تر، گلکسی A33 به هیچ وجه داغ نمی‌کند. البته ممکن است گوشی در استفاده سنگین گرم شود؛ اما دما از حد خاصی فراتر نخواهد رفت. به طور کلی می‌توان گفت که گلکسی A33 از نظر عملکرد در کلاس قیمتی خود فوق‌العاده است.

بررسی دوربین گلکسی A33 سامسونگ

گلکسی A33 5G از همان دوربین‌هایی بهره می‌برد که پیشتر در گلکسی A32 5G دیده بودیم. البته حالا دوربین اصلی به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است و دوربین‌های سلفی و اصلی نیز از فیلم‌برداری ۴K پشتیبانی می‌کنند.

دوربین گلکسی ای 33

سامسونگ در دوربین اصلی گوشی میان رده خود از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و ۱/۲ اینچی سونی IMX582 با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری استفاده کرده است. همچنین یک لنز ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 جلوی این حسگر دیده می‌شود. کمتر شرکتی در این بازه قیمتی از لرزشگیر اپتیکال استفاده می‌کند، به همین خاطر می‌توان اقدام سامسونگ را تحسین کرد.

دوربین گلکسی ای 33

دوربین فوق عریض نیز از ترکیب حسگر ۸ مگاپیکسلی سونی IMX355 (پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری) و لنزی با فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متر و دیافراگم f/2.2 تشکیل شده است. در دوربین ماکرو هم حسگر ۵ مگاپیکسلی GalaxyCore GC5035 در پس لنزی با دیافراگم f/2.4 قرار دارد. فوکوس این دوربین ثابت و روی حدود ۴ سانتی‌متر است.

در نهایت نوبت به حسگر ۲ مگاپیکسلی GalaxyCore می‌رسد که نقش حسگر سنجش عمق را ایفا می‌کند.

کیفیت عکس‌ها در نور مناسب

دوربین اصلی

همانطور که سامسونگ در نظر داشت، در هنگام ثبت تصاویر گزینه‌های Scene Optimizer و Auto HDR روشن بودند. Scene Optimizer تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند؛ اما HDR در برخی صحنه‌ها به کار می‌آید.

با بررسی دوربین اصلی گوشی گلکسی A33 سامسونگ باید گفت که کیفیت تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی برای این بازه قیمتی محشر هستند. تصاویر کاملا واضح به نظر می‌رسند و می‌توان جزئیات زیادی را به همراه کنتراست خوب و گستره داینامیک مطلوب مشاهده کرد. هیچ نویزی هم در آنها وجود ندارد. البته رد الگوریتم پردازشی همیشگی سامسونگ در تمامی تصاویر دیده می‌شود و رنگ‌ها (مخصوصا در فضای سبز) کمی اغراق‌شده هستند.

دوربین اصلی گلکسی ای 33
دوربین اصلی گلکسی ای 33
دوربین اصلی گلکسی ای 33
دوربین اصلی گلکسی ای 33

هرچند که این موضوع برای خیلی از کاربران مهم نیست؛ ولی سبب می‌شود که دوربین گوشی از حالت ایده‌آل فاصله بگیرد. همچنین اگر از تصاویر اغراق شده خوشتان نمی‌آید، می‌توانید گزینه‌های Scene Optimizer و Auto HDR را غیرفعال کنید تا نتیجه نهایی طبیعی‌تر باشد.

در منظره‌یاب دوربین گزینه‌‌ای برای زوم ۲ برابری نیز دیده می‌شود. در این حالت ما با زوم دیجیتال طرف هستیم؛ اما خوشبختانه کیفیت کار آنقدر بالاست که می‌توان آن را با زوم اپتیکال مقایسه کرد. ظاهرا دوربین ابتدا در حالت ۴۸ مگاپیکسلی عکاسی کرده و سپس بخش مرکزی عکس را کراپ می‌کند.

دوربین اصلی گلکسی ای 33
دوربین اصلی گلکسی ای 33
دوربین اصلی گلکسی ای 33
دوربین اصلی گلکسی ای 33

اگر بخواهید خیلی زوم کنید، متوجه می‌شوید که میزان جزئیات کمتر از حالت بدون زوم است؛ اما در مقایسه با زوم دیجیتال گوشی‌های دیگر، نتیجه بهتری را ارائه می‌دهد.

همچنین در برنامه دوربین گزینه‌ای برای عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی نیز دیده می‌شود. در این حالت جزئیات بیشتری را شاهد هستیم. هرچند که سایز ۲۰ مگابایتی هر عکس ممکن است شما را منصرف کند.

دوربین فوق عریض

تصاویر ثبت شده با دوربین فوق عریض نسبتا راضی کننده هستند. در این تصاویر جزئیات در سطح خوبی هستند و نویز نیز به شکل فوق‌العاده‌ای پایین است.

دوربین فوق عریض گلکسی ای 33
دوربین فوق عریض گلکسی ای 33
دوربین فوق عریض گلکسی ای 33
دوربین فوق عریض گلکسی ای 33

علاوه بر اینها، کنتراست و گستره داینامیک در سطح خوبی قرار دارند و رنگ‌ها نیز همانند دوربین اصلی کمی اغراق شده هستند. البته برخی کاربران رنگ‌های اغراق شده را برای شبکه‌های اجتماعی ترجیح می‌دهند.

دوربین ماکرو

در هنگام استفاده از دوربین ماکرو، حتما باید فاصله ۴ سانتی‌متری را از سوژه حفظ کنید، وگرنه با تصاویری تار مواجه خواهید شد. وقتی قلق این کار دستتان بیایید ، می‌توانید تصاویر کلوزآپ خوبی با جزئیات زیاد، کنتراست بالا و رنگ‌های جذاب ثبت کنید.

دوربین ماکرو گلکسی ای 33
دوربین ماکرو گلکسی ای 33
دوربین ماکرو گلکسی ای 33
دوربین ماکرو گلکسی ای 33

البته نویز زیادی در این تصاویر دیده می‌شود؛ اما نتیجه نهایی را خراب نخواهد کرد.

پرتره

گلکسی A33 به حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است تا دوربین اصلی در هنگام ثبت تصاویر پرتره به مشکل نخورد. با توجه به اینکه با یک گوشی میان رده اقتصادی طرف هستیم، کیفیت تصاویر خوب است. سوژه‌ها همیشه با جزئیات فراوان، نوردهی خوب و رنگ‌های دلنشین ثبت می‌شوند و افکت بلر نیز راضی‌کننده است.

عکس پرتره گلکسی ای 33
عکس پرتره گلکسی ای 33

همچنین ما از کیفیت بالای جداسازی سوژه شگفت‌زده شدیم. البته گلکسی A33 از این نظر در حد گوشی‌های پرچمدار نیست، ولی نسبت به سایر گوشی‌های رقیب یک سر و گردن بالاتر است.

سلفی

همانند بسیاری از گوشی‌های سامسونگ، در گلکسی A33 نیز گزینه‌ای برای تعیین میزان عریض‌ بودن فریم تعبیه شده است. متاسفانه گوشی در حالت پیش‌فرض فریم را باریک‌تر می‌کند و خروجی ۸ مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد؛ اما بهتر است سلفی‌ها را روی حالت ۱۳ مگاپیکسلی تنظیم کنید.

دوربین سلفی گلکسی ای 33
دوربین سلفی گلکسی ای 33

سلفی‌های ۱۳ مگاپیکسلی گلکسی A33 در میان بهترین‌ سلفی‌های ثبت شده در این بازه قیمتی قرار دارند. سیستم کاهش نویز و پردازش سنگین سامسونگ کمی به میزان جزئیات آسیب می‌زنند؛ اما همچنان جزئیات زیادی را در این تصاویر شاهد هستیم. کنتراست بالا و گستره داینامیک قابل قبول نیز به نتیجه نهایی کمک می‌کنند.

دوربین سلفی گلکسی ای 33
دوربین سلفی گلکسی ای 33

دوربین سلفی قادر به ثبت تصاویر پرتره نیز هست. در این حالت جداسازی سوژه و افکت بلر به خوبی صورت می‌پذیرد؛ اما جزئیات اندکی نسبت به سلفی‌های معمولی کمتر هستند. احتمالا مقصر این بخش سیستم پردازشی سنگین سامسونگ است.

کیفیت تصاویر در شب

دوربین اصلی

کیفیت تصاویر دوربین اصلی در شب به حدی بالاست که نیازی به فعال کردن حالت شب ندارید. تصاویر ثبت شده واضح هستند و جزئیات بالایی دارند. همچنین سطح نویز پایین است و کنتراست و رنگ‌ها را می‌توان فوق‌العاده ارزیابی کرد. نوردهی و گستره داینامیک نیز قابل تحسین هستند.

همچنین همانند برخی از گوشی‌های میان رده سری A گلکسی، لرزشگیر اپتیکال به سرعت شاتر کمتر و تصاویر بدون تاری کمک می‌کند و HDR خودکار نیز منجر به حفظ هایلایت‌ها می‌شود. البته اگر از حالت شب استفاده کنید، دوربین اصلی تصاویر تمیز‌تر و واضح‌تری را با نویز کمتر می‌گیرد.

دوربین اصلی گلکسی A33
دوربین اصلی گلکسی A33
دوربین اصلی گلکسی A33
دوربین اصلی گلکسی A33

همچنین جزئیات بیشتری را در سایه‌ها مشاهده خواهید کرد. البته باید بدانید که گوشی در این حالت نوردهی را افزایش می‌دهد و همین نیز باعث می‌شود که تصویر و مخصوصا آسمان کمی روشن‌تر به نظر برسد. به همین خاطر تصاویر کمی با واقعیت فاصله خواهند داشت.

دوربین فوق عریض

تصاویر دوربین فوق عریض در شب قابل قبول هستند. رنگ‌ها تا حد زیادی حفظ می‌شوند و نوردهی نیز بد نیست.همچنین جزئیات در حدی هستند که تصویر قابل استفاده باشد. علاوه بر اینها، نویز زیادی را در این تصاویر شاهد هستیم.

دوربین فوق عریض گلکسی A33
دوربین فوق عریض گلکسی A33
دوربین فوق عریض گلکسی A33
دوربین فوق عریض گلکسی A33

اگر قصد عکاسی با دوربین فوق عریض را دارید، حتما حالت شب را فعال کنید. در این حالت جزئیات بسیار بیشتری ثبت می‌شوند و تصاویر نیز واضح و با نویز پایین هستند. نوردهی هم بهبود پیدا می‌کند.

فیلم‌برداری

ویدیو‌های ‌۴K ثبت شده با دوربین اصلی محشر هستند. وضوح بالاست و جزئیات زیادی را شاهد هستیم. همچنین هیچ نویزی در ویدیوها دیده نمی‌شود و گستره داینامیک نیز به شکل محسوسی عریض است. البته این موضوع آسیبی به کنتراست نزده است. در کل از فیلم‌برداری با دوربین اصلی گلکسی A33 در نور مناسب پشیمان نخواهید شد.

دوربین گلکسی ای 33

هرچند که همین دوربین در نور کم عملکرد چندان خوبی ندارد و اگرچه می‌تواند نوردهی واقع‌گرایانه، جزئیات مناسب و رنگ‌های خوبی را ارائه دهد، اما نویز بالایی در ویدیوها وجود دارد و در بهترین حالت می‌توان آنها را قابل استفاده دانست.

ویدیوهای ۱۰۸۰p ثبت شده با دوربین فوق عریض شارپ هستند و جزئیات فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهند. همچنین تراز سفیدی دقیق است و رنگ‌ها واقع‌گرایانه به نظر می‌رسند. علاوه بر اینها، گستره داینامیک فوق‌العاده است و نویز نیز برای یک دوربین فوق عریض در سطح بسیار پایینی قرار دارد. البته کنتراست می‌توانست کمی بالاتر باشد؛ اما روی هم رفته، ویدیوهای ثبت شده با دوربین فوق عریض گلکسی A33 در میان بهترین‌های میان رده قرار دارند.

جمع‌بندی

گلکسی A33 5G یک گوشی میان رده بسیار جذاب است که ترکیبی از ویژگی‌ها و قابلیت‌‌های خوب را ارائه می‌دهد. این گوشی با یک طراحی زیبا همراه شده است و از یک نمایشگر با کیفیت با روشنایی بالا و دقت رنگ مناسب بهره می‌برد. گلکسی جدید از نظر عمر باتری نیز در وضعیت بسیار خوبی دارد.

دوربین گلکسی A33

همچنین شاهد افزایش کیفیت اسپیکر، اضافه شدن پشتیبانی از ۵G و بهبود چشمگیر عملکرد دستگاه نسبت به نسل قبل هستیم که سبب می‌شوند این گوشی ارزش بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشد. در نهایت نیز باید به کیفیت بسیار خوب دوربین‌ گوشی در هنگام عکاسی و فیلم‌برداری اشاره کنیم.

وقتی همه اینها را در کنار برچسب قیمتی زیر ۳۰۰ یورویی گلکسی A33 5G قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم با یک میان رده ایده‌آل طرف هستیم که ارزش خرید بالایی دارد. امیدواریم که مقاله بررسی گلکسی A33 برای شما مفید واقع شده باشد.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی زیبا
  • مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
  • اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4.1
  • پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی مدت
  • عمر باتری خوب
  • اسپیکرهای استریو با کیفیت مناسب
  • عملکرد عالی برای این بازه قیمتی
  • کیفیت عالی عکاسی و فیلم‌برداری
  • زوم ۲ برابری بدون افت کیفیت
  • پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD
  • اتصال به شبکه ۵G

معایب

  • نبود شارژر در جعبه
  • نبود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • محدود شدن لرزشگیر ویدیو به رزولوشن ۱۰۸۰p

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.