تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر : 73437

بررسی گلکسی A23 سامسونگ؛ یک میان رده قابل قبول

بررسی گلکسی A23 سامسونگ؛ یک میان رده قابل قبول

بررسی گلکسی A23 سامسونگ؛ یک میان رده قابل قبولسامسونگ می‌خواهد با Galaxy A23 بازار گوشی های میان رده را به دست آورد. در ادامه به بررسی صفحه نمایش، باتری، عملکرد و دوربین گلکسی A23 می‌پردازیم.
در چند س..

بررسی گلکسی A23 سامسونگ؛ یک میان رده قابل قبول

سامسونگ می‌خواهد با Galaxy A23 بازار گوشی های میان رده را به دست آورد. در ادامه به بررسی صفحه نمایش، باتری، عملکرد و دوربین گلکسی A23 می‌پردازیم.
در چند سال اخیر سامسونگ به خوبی با گوشی‌های میان رده خود در بازار درخشیده است. حالا نیز با گلکسی A23 به عنوان یک گوشی میان رده رو به پایین طرف هستیم. معمولا سامسونگ در گوشی‌های اقتصادی خود تمرکز را روی بخش دوربین می‌گذارد و به همین خاطر دوربین‌های اصلی و فوق عریض میان رده‌های شرکت کره‌ای از سایر رقبا بهتر هستند.

گلکسی A23 نیز از این قاعده مستثنی نیست و از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. البته قطعا جنبه‌های دیگر این مدل نیز برای کاربران مهم است. پس با گجت نیوز همراه باشید تا Galaxy A23 را از جهات مختلف زیر ذره‌بین قرار دهیم.

فهرست عناوین بررسی سامسونگ گلکسی A23

گلکسی A23 با کلیک بر روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

  • مشخصات فنی گلکسی A23
  • طراحی و کیفیت ساخت
  • صفحه نمایش
  • باتری
  • اسپیکر
  • نرم‌افزار و عملکرد
  • دوربین
  • جمع‌بندی

مشخصات فنی گلکسی A23

گوشیSamsung Galaxy A23
ابعاد و وزن۱۶۴.۵ در ۷۶.۹ در ۸.۴ میلی‌متر، ۱۹۵ گرم، بدنه جلویی از شیشه (گوریلا گلس ۵)، فریم و بدنه پشتی پلاستیکی
صفحه نمایش۶.۶۰ اینچ PLS LCD، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل، رفرش‌ریت ۹۰ هرتز، نسبت تصویر ۲۰.۰۷ به ۹، تراکم ۴۰۰ پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه ۶ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ۶۸۰ ۴G، هشت هسته‌ای (۴ هسته کورتکس A73 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز، ۴ هسته کورتکس A53 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز)، پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۱۰
حافظه۴ گیگ رم با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ، ۶ گیگ رم با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، eMMC 5.1، شیار اختصاصی کارت حافظه microSDXC
نرم افزاراندروید ۱۲، رابط کاربری One UI 4.1
دوربین عقب
  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، میدان دید ۱۲۳ درجه، حسگر ۱/۵ اینچی، اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
فیلم‌برداری
  • دوربین عقب: ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین جلو: ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۲۵ وات
سایرحسگر اثر انگشت در بدنه کناری، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، رادیو FM، حسگر مجاورت مجازی

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی گلکسی A23 بیشتر از گلکسی A13 به مدل‌های گلکسی A33 و A53 شباهت دارد. این موضوع را می‌توان با نگاهی به بخش دوربین به خوبی متوجه شد. ماژول دوربین اندکی بیرون زده است؛ اما از بدنه پشتی جدا نیست و لبه‌های آن نیز ۱با شیب ملایمی به پنل وصل می‌شوند. همچنین بر خلاف گلکسی A13، گلکسی A23 دارای بدنه یکپارچه نیست و پنل پلاستیکی پشتی به فریم کناری وصل نشده است.

گلکسی A23

با وجود منحنی بودن پنل و فریم، یک شیار محسوس بین این دو دیده می‌شود که ایده‌آل نیست. البته این مسئله خیلی هم مهم نیست، ولی در کل حس ناخوشایندی را به کاربر منتقل می‌کند.

بدنه پشتی گوشی حالت براقی دارد و مستعد جذب لکه و اثر انگشت است. البته خوشبختانه نسبت به گوشی‌های با بدنه شیشه‌ای کمتر از دست سر می‌خورد. با نگاهی به بدنه‌های کناری دستگاه متوجه حضور دکمه‌های تنظیم صدا و پاور (ادغام شده با حسگر اثر انگشت) می‌شوید. سامسونگ مکان مناسبی را برای دکمه‌ها انتخاب کرده که در استفاده روزمره مهم است.

گلکسی A23
گلکسی A23

در بدنه پایینی دستگاه درگاه USB-C و اسپیکر دیده می‌شود. سمت چپ نیز میزبان سینی سیم‌کارت است که به طور همزمان از دو سیم‌کارت و کارت حافظه پشتیبانی می‌کند. در بدنه جلویی گلکسی A23 شاهد ناچ V شکل (که قدیمی شده) و حاشیه‌های اندکی ضخیم (در بخش پایینی) هستیم. البته فراموش نکنیم که با یک گوشی ارزان قیمت طرف هستیم و گلکسی A23 در این بازه قیمتی یک گوشی زیبا به حساب می‌آید.

گلکسی A23

همچنین Galaxy A23 به خوبی در دست کاربر می‌نشیند و با وزن ۱۹۵ گرمی حس یک دستگاه مستحکم را منتقل می‌کند. از دیگر نکات مثبت گلکسی A23 می‌توان به لایه محافظ گوریلا گلس ۵ اشاره کرد.

صفحه نمایش

گلکسی A23 به یک پنل ۶.۶ اینچی PLS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل مجهز شده است. رفرش‌ریت این نمایشگر نیز به ۹۰ هرتز می‌رسد که برای اکثر کاربران کافی خواهد بود. البته برخی از رقبا در این بازه قیمتی رفر‌ش‌ریت ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهند.

گلکسی A23سامسونگ برای کاهش هزینه ساخت گلکسی A23، حسگرهای مجاورت و نور محیط را حذف کرده است. حذف سنسور اول فقط در طول تماس مشکل ایجاد می‌کند؛ زیرا حسگرهای مجاورت مجازی عملکرد و پایداری خوبی ندارند. ولی نبود حسگر نور محیط یک مشکل مهم است و گوشی در تنظیم نور نمایشگر به مشکل می‌خورد.

در گوشی‌هایی که از حسگر نور محیط بهره نمی‌برند، دوربین سلفی وظیفه اندازه‌گیری میزان نور را بر عهده می‌گیرد. در این حالت مصرف انرژی بیشتری را شاهد هستیم، به زمان بیشتری برای واکنش به تغییرات نیاز است و گاهی اوقات نیز دقت کافی نیست. به عنوان مثال اگر گوشی را از جیب خود بیرون بیاورید، چند ثانیه طول می‌کشد تا نور نمایشگر افزایش پیدا کند.

گلکسی A23حداکثر روشنایی نمایشگر نیز به ۴۶۴ نیت می‌رسد. این میزان برای استفاده در مکان‌های مختلف کافی است، ولی مناسب استفاده در یک روز آفتابی نیست. به طور کلی اگر میزان روشنایی زیر ۵۰۰ نیت باشد، ممکن است با مشکل مواجه شوید و این مشکل به خاطر پنل استفاده شده (LCD) که انعکاس بیشتری نسبت به سایر پنل‌ها دارد، شدت هم می‌گیرد.

متاسفانه نمایشگر در دقت رنگ‌ نیز در میان بهترین‌ها نیست و رنگ‌های سفید و خاکستری، آبی به نظر می‌رسند. در بخش تنظیمات هم خبری از حالت‌های رنگی مختلف نیست؛ بنابراین باید با رنگ‌های کمی اغراق شده (که البته اکثر کاربران از آن استقبال می‌کنند) کنار بیایید.

گلکسی A23

برای رفرش‌ریت دو گزینه تطبیقی و استاندارد وجود دارند. در حالت استاندارد نمایشگر به نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز محدود می‌شود؛ اما در حالت تطبیقی اولویت روی ۹۰ هرتز خواهد بود. سیستم مدیریت رفرش‌ریت نیز ساده است. اگر تعاملی با نمایشگر نداشته باشید (فارغ از برنامه)، رفرش‌ریت روی ۶۰ هرتز قرار می‌گیرد و اگر هم صفحه را لمس کنید، این میزان به ۹۰ هرتز می‌رسد.

باتری

سامسونگ گلکسی A23 یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در خود جا داده است. ترکیب این باتری بزرگ با تراشه بهینه اسنپدراگون ۶۸۰ سبب شده که عمر باتری بالایی را شاهد باشیم. این باتری می‌تواند برای ۱۸ ساعت و ۱۴ دقیقه وبگردی یا ۱۶ ساعت تماشای ویدیو آفلاین شما را همراهی کند. همچنین یک بار شارژ برای ۳۷ ساعت و ۱۲ دقیقه تماس صوتی ۳G کافی خواهد بود.

گلکسی A23

بسیاری از گوشی‌های این بازه قیمتی از باتری‌های بزرگی بهره می‌برند؛ اما عمر باتری گلکسی A23 کمی نسبت به رقبا بیشتر است.

گلکسی ای ۲۳ از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما شرکت سازنده تنها یک شارژر ۱۵ وات را درون جعبه قرار داده است. این شارژر می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه ۲۳ درصد از ظرفیت باتری را پر کند و پس از ۱ ساعت و ۴۳ دقیقه نیز درصد باتری را به ۱۰۰ برساند. گلکسی ارزان قیمت در این بخش توانایی به چالش کشیدن رقبا را ندارد.

اسپیکر

گلکسی A23 از تنها یک اسپیکر در بدنه پایینی بهره می‌برد. اسپیکر این گوشی از نظر بلندی صدا کمی بالاتر از گلکسی A13 قرار می‌گیرد و می‌توان آن را خوب ارزیابی کرد. از نظر کیفیت صدا نباید انتظار زیادی داشته باشید. صداها تقریبا صاف هستند که یعنی باس وجود ندارد و صداهای میانی آنچنان شنیده نمی‌شوند. با توجه به قیمت دستگاه، نمی‌توان به خاطر این موضوع از سامسونگ خرده گرفت.

گلکسی A23

شرکت کره‌ای گزینه‌هایی همچون اکولایزر و پشتیبانی از دالبی اتموس را برای کاربران این گوشی در نظر گرفته است. البته مورد دوم فقط محدود به هدفون و اسپیکرهای بلوتوثی خواهد بود.

نرم‌افزار و عملکرد

کم پیش می‌آید که یک گوشی اقتصادی عرضه شده در اوایل سال میلادی از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید بهره ببرد. با وجود این، سامسونگ در گلکسی A23 از اندروید ۱۲ به همراه رابط کاربری One UI 4.1 استفاده کرده است که قابل تحسین است.

برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری گوشی‌های بالا رده و میان رده سامسونگ در این گوشی دیده نمی‌شوند و می‌توان از نظر نرم‌افزاری آن را بین One UI و One UI Core دانست. بیایید به تجربه کاربری گوشی بپردازیم. در هنگام گشت و گذار در منوها ممکن است متوجه کمی لگ و تاخیر زمانی شوید که یعنی گوشی آنطور که انتظار دارید، روان نیست.

گلکسی A23

برای باز کردن صفحه گوشی باید از حسگر اثر انگشت استفاده کنید. عملکرد این حسگر بسیار خوب است و دقت خیلی خوبی هم دارد. قابلیت‌های جدید و تغییرات اندروید ۱۲ در رابط کاربری سامسونگ نیز دیده می‌شوند. بنابراین تم گوشی بر اساس رنگ غالب پس‌زمینه تغییر خواهد کرد و طراحی بخش کنترل مولتی‌مدیا و تنظیمات دستگاه نیز تغییر کرده است.

گلکسی A23
گلکسی A23
گلکسی A23
گلکسی A23

تنها ایراد ما به عملکرد دستگاه بر می‌گردد؛ زیرا کاملا مشخص است که اسنپدراگون ۶۸۰ به سختی برای اجرای رابط کاربری نسبتا سنگین تلاش می‌کند. با توجه به اینکه این تراشه در گوشی‌های دیگر با چنین مشکلی مواجه نیست، می‌توان گفت که مشکل به بهینه‌سازی نرم‌افزاری بر می‌گردد و امیدواریم که سامسونگ در آینده این مشکل را برطرف کند.

بنچمارک

در ظاهر اسنپدراگون ۶۸۰ یک تراشه مدرن است که در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ روانه بازار شده و از نود ۶ نانومتری TSMC بهره می‌برد. هرچند که با نگاه به جزئیات این چیپست، متوجه می‌شوید شرایط آنقدر هم ایده‌آل نیست. در دل این تراشه ۴ هسته کورتکس A73 که به سال ۲۰۱۶ تعلق دارند و ۴ هسته کورتکس A53 که در سال ۲۰۱۲ معرفی شده بودند، دیده می‌شوند.

گلکسی A23

وظیفه پردازش امور گرافیکی نیز به عهده آدرنو ۶۱۰ قرار دارد که عمر خود را کرده است. آدرنو ۶۱۹ از حداکثر رزولوشن ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و رزولوشن نمایشگر گلکسی A23 نیز ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. همین می‌تواند نشانه‌ای از عملکرد پردازنده گرافیکی این دستگاه باشد. راستش را بخواهید ما حتی تعجب کردیم که چطور این پردازنده توانسته از پس رفرش‌ریت ۹۰ هرتز برآید.

خب حالا بیایید نگاهی به بنچمارک‌ها بیندازیم.

گیک‌‌بنچ ۵ (تک هسته‌ای)

Realme 9 Pro (Snapdragon 695) : 694Poco X4 Pro (Snapdragon 695) : 687Galaxy A22 5G (Dimensity 700) : 560Galaxy A23 (Snapdragon 680) : 380

گیک‌بنچ ۵ (چند هسته‌ای)

Realme 9 Pro (Snapdragon 695) : 2020Poco X4 Pro (Snapdragon 695) : 2063Galaxy A22 5G (Dimensity 700) : 1719Galaxy A23 (Snapdragon 680) : 1632

انتوتو ۹

Realme 9 Pro (Snapdragon 695) : 401894Poco X4 Pro (Snapdragon 695) : 384646Galaxy A22 5G (Dimensity 700) : 223188Galaxy A23 (Snapdragon 680) : 273554

GFX Car Chase ES 3.1 (onscreen)

Realme 9 Pro (Adreno 619) : 16Poco X4 Pro (Adreno 619) : 17Galaxy A22 5G (Mali G-57 MC2) : 12Galaxy A23 (Adreno 610) : 6.7

GFX Car Chase ES 3.1 (offscreen 1080p)

Realme 9 Pro (Adreno 619) : 19Poco X4 Pro (Adreno 619) : 20Galaxy A22 5G (Mali G-57 MC2) : 14Galaxy A23 (Adreno 610) : 8.3

خود تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ از نظر قدرت خام پردازشی هیچ مشکلی ندارد، بلکه برای رقابت در این بخش مناسب نیست. در واقع گلکسی A23 در برابر در برابر رقبایی قرار گرفته که از سخت‌افزار قدرتمند‌تری بهره می‌برند. حتی گلکسی A22 5G نیز که به سال گذشته تعلق دارد، عملکرد بهتری نسبت به این گوشی از خود نشان می‌دهد. این عملکرد ضعیف تا حد زیادی تقصیر پردازنده گرافیکی قدیمی آدرنو ۶۱۹ است.

دوربین

در بدنه پشتی گلکسی A23 چهار دوربین دیده می‌شوند که گل سر سبد آنها یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی است. این حسگر در پس لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار دارد. در کنار دوربین اصلی، دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی قرار دارد که از یک حسگر کوچک ۱/۵ اینچی (اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر) و لنزی با میدان دید ۱۲۳ درجه و دیافراگم f/2.2 تشکیل شده است.

گلکسی A23

همچنین دو دوربین ۲ مگاپیکسلی نیز در این مجموعه دیده می‌شوند که یکی از آنها وظیفه ثبت تصاویر ماکرو و دیگری سنجش عمق را بر عهده دارد.

کیفیت عکس‌ها در نور مناسب

دوربین اصلی

وقتی صحبت از کیفیت عکس در نور مناسب می‌شود، گلکسی A23 کمی بالاتر از سایر گوشی‌های هم رده خود قرار می‌گیرد. حداقل دوربین اصلی اینگونه است. وضوح و جزئیات در سطح خوبی قرار دارند و فقط در هنگام عکاسی از فضایی سبز، برخی قسمت‌ها نرم به نظر می‌رسند. رنگ‌ها نیز اگرچه اندکی اغراق شده به نظر می‌رسند، ولی برای اکثر کاربران زیبا هستند و به درد اینستاگرام می‌خورند.

گلکسی A23
گلکسی A23
گلکسی A23
گلکسی A23

همچنین گستره داینامیک بسیار خوب است و به سختی میتوان نویزی را در تصویر مشاهده کرد. مورد دیگر اینکه گزینه‌ای برای زوم و استفاده از ظرفیت حسگر ۵۰ مگاپیکسلی وجود ندارد. البته این مسئله خیلی هم مهم نیست؛ زیرا کیفیت تصاویر کراپ شده ۲ برابری در این کلاس قیمتی تقریبا هیچ وقت خوب نیست.

دوربین فوق عریض

کیفیت کلی تصاویر ثبت شده با دوربین فوق عریض خوب نیستند. تمامی تصاویر تا حدودی تار هستند و در آنها نویز مشهود است. همچینن با مشکل جزئیات و گستره داینامیک محدود هم طرف هستیم. تنها شباهت این دوربین با دوربین اصلی را می‌توان در نمایش رنگ‌ها، کنتراست و اکسپوژر دانست.

گلکسی A23
گلکسی A23
گلکسی A23
گلکسی A23

البته با همه این مشکلات، دوربین فوق عریض گلکسی A23 تفاوت چندانی با سایر گوشی‌های این بازه قیمتی ندارد. برخی از رقبا به حسگرهای ۸ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند؛ اما عملکرد آنها نیز در بهترین حالت تنها اندکی از نماینده سامسونگ بهتر است.

دوربین ماکرو

گلکسی A23 همانند بسیاری از گوشی‌های اقتصادی و میان رده بازار به دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است؛ اما راستش را بخواهید شرکت‌ها فقط مشغول بازی اعداد هستند و این دوربین کارایی چندانی ندارد. رزولوشن پایین روی میزان جزئیات تاثیر می‌گذارد و حسگر کوچک نیز نوردهی ایده‌آل را به یک امر ضروری تبدیل کرده است.

گلکسی A23
گلکسی A23
گلکسی A23
گلکسی A23

هرچند که در بهترین حالت نیز تصاویر رنگ و رو رفته به نظر می‌رسند و کنتراست پایینی دارند. نبود فوکوس خودکار نیز یک مشکل مهم است.

کیفیت عکس‌ها در شب

دوربین اصلی

حتی اگر قیمت گلکسی A23 را در نظر بگیریم، عملکرد این گوشی در نور کم ضعیف است. اگر در حالت استاندارد عکاسی کنید، با تصاویری نسبتا نرم و مملو از نویز مواجه می‌شوید که کنتراست پایینی دارند و در آنها رنگ‌ها بی‌حال به نظر می‌رسند. البته گوشی سعی می‌کند با نوردهی بیشتر میزان جزئیات را افزایش دهد، ولی با این کار به هایلایت‌ها آسیب می‌زند.

گلکسی A23
گلکسی A23
گلکسی A23
گلکسی A23

در کمال تعجب، حالت شب نیز آنچنان تفاوت محسوسی ایجاد نمی‌کند. البته مشکل نویز برطرف می‌شود، ولی در عوض جزئیات کمی که در تصویر بودند را با خود می‌برد. همچنین گرفتن عکس در این حالت زمان‌بر است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از همان حالت استاندارد استفاده کنید. خوشبختانه لرزشگیر اپتیکال عملکرد خوبی دارد و تصاویر به خاطر لرزش آسیب نمی‌بینند.

دوربین فوق عریض

به طور خلاصه از دوربین فوق عریض در شب استفاده نکنید؛ زیرا تصاویر از تاری، گستره داینامیک محدود، رنگ‌های ضعیف و نبود کنتراست رنج می‌برند.

گلکسی A23
گلکسی A23
گلکسی A23

پرتره

کیفیت کلی تصاویر پرتره را می‌توان خوب ارزیابی کرد. رنگ‌ها شاداب هستند و صورت سوژه نیز در اکثر مواقع دارای نور متعادل است. همچنین افکت بوکه هم شما را راضی خواهد کرد. البته جزئیات و وضوح کمی نیاز به بهبود دارد، ولی نکته خوب اینکه کیفیت تصاویر در شرایط نوری مختلف پایدار باقی می‌ماند.

گلکسی A23
گلکسی A23

سلفی

تصاویر سلفی نسبتا خوب هستند. البته اگر شرایط نوری چالش‌ برانگیز باشد، نرم‌افزار نیز در نوردهی سوژه با مشکل مواجه می‌شود، ولی در کل با توجه به میزان جزئیات، وضوح و شادابی رنگ‌ها کیفیت خوبی دارند.

گلکسی A23
گلکسی A23

فیلم‌برداری

فیلم‌های ۱۰۸۰p ضبط شده با دوربین اصلی کیفیت خوبی دارند و حتی می‌توان گفت که از اکثر رقبا (حداقل از نظر جزئیات) کمی بهتر هستند. از نکات مثبت ویدیوهای ضبط شده با این گوشی می‌توان به شادابی رنگ‌ها، گستره داینامیک تحسین برانگیز و وضوح نسبتا خوب اشاره کرد. همچنین تقریبا هیچ نویزی دیده نمی‌شود و کنتراست نیز فوق‌العاده است.

گلکسی A23

همانطور که انتظار می‌رفت، ویدیوهای ضبط شده با دوربین فوق عریض گلکسی A23 از همه نظر نسبتا به دوربین اصلی کیفیت پایین‌تری دارند. شما می‌توانید با مشاهده علف‌ها و درخت‌های مایل به زرد متوجه گرایش به تراز سفیدی گرم‌تر بشوید. گستره داینامیک نیز فوق‌العاده نیست. همچنین فارغ از جزئیات و وضوح پایین، با نویز زیادی هم مواجه هستیم.

جمع‌بندی

گلکسی A23 از طراحی زیبایی بهره می‌برد و نگه داشتن آن در دست نیز حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. همچنین دوربین اصلی این گوشی در نور مناسب کیفیت خوبی دارد و عمر باتری دستگاه هم فوق‌العاده است. مهم‌تر از همه Galaxy A23 به اندروید ۱۲ در کنار رابط کاربری One UI 4.1 مجهز شده است.

گلکسی A23

با وجود همه این نکات مثبت، نماینده سامسونگ معایبی هم دارد که از مهمترین آنها می‌توان به نبود حسگر نور محیط، سرعت شارژ پایین، عملکرد نامناسب پردازنده در مقایسه با گوشی‌های رقیب و عملکرد پایین‌تر از انتظار دوربین فوق عریض اشاره کرد.

گلکسی A23

اگر سامسونگ در ماه‌های آینده قیمت گلکسی A23 را کاهش دهد، این گوشی می‌تواند با رقبای چینی و البته گوشی‌های خود سامسونگ رقابت کند؛ ولی در حال حاضر ممکن است برخی از کاربران با توجه به اولیت‌های خود گزینه‌های بهتری را برای خرید پیدا کنند.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی زیبا
  • عمر باتری فوق‌العاده
  • اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4.1
  • دوربین اصلی باکیفیت
  • دوربین سلفی خوب
  • پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD

معایب

  • نبود حسگر مجاورت و نور محیط
  • کیفیت متوسط صفحه نمایش
  • وجود لگ در نرم‌افزار
  • سرعت شارژ پایین
  • عملکرد ضعیف دوربین فوق عریض و ماکرو

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.