تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر : 63333

بررسی پوکو X3 GT ؛ میان‌ رده‌ای خوش‌قیمت با امکانات گوشی‌های پرچمدار

بررسی پوکو X3 GT ؛ میان‌ رده‌ای خوش‌قیمت با امکانات گوشی‌های پرچمدار

بررسی پوکو X3 GT ؛ میان‌ رده‌ای خوش‌قیمت با امکانات گوشی‌های پرچمدار در این مطلب می‌خواهیم به بررسی گوشی پوکو X3 GT بپردازیم. با گجت نیوز همراه باشید تا نگاه دقیقی به طراحی، صفحه نمایش، بات..

بررسی پوکو X3 GT ؛ میان‌ رده‌ای خوش‌قیمت با امکانات گوشی‌های پرچمدار

در این مطلب می‌خواهیم به بررسی گوشی پوکو X3 GT بپردازیم. با گجت نیوز همراه باشید تا نگاه دقیقی به طراحی، صفحه نمایش، باتری، دوربین و عمکرد POCO X3 GT داشته باشیم.

برند پوکو به خوبی توانسته جای خود را در میان کاربران ایرانی باز کند. گوشی‌های پوکو معمولا ترکیبی از مشخصات بسیار خوب را با قیمت مناسب ارائه می‌دهند و رنگبندی نسبتا جذابی هم دارند. پوکو X3 GT نیز همینطور است و قصد دارد با یک برچسب قیمتی مناسب، سرعت بالایی را در اختیار کاربر قرار دهد.

فهرست عناوین بررسی پوکو X3 GT

پوکو X3 GT

با کلیک بر روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

  • مشخصات فنی پوکو X3 GT
  • طراحی و کیفیت ساخت
  • صفحه نمایش
  • باتری
  • اسپیکر
  • نرم افزار و عملکرد
  • دوربین
  • جمع‌بندی

مشخصات فنی پوکو X3 GT

گوشیپوکو ایکس ۳ جی تی
ابعاد و وزن۱۶۳.۳ در ۷۵.۹ در ۸.۹ میلی‌متر، ۱۹۳ گرم
صفحه نمایش۶.۶۰ اینچ، IPS LCD، حداکثر روشنایی پایدار ۴۵۰ نیت، نرخ تازه‌‌سازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تراکم ۳۹۹ پیکسل در اینچ، پشتیبانی از HDR10، پوشیده شده با گوریلا گلس ویکتوس
پردازندهمدیاتک دایمنسیتی ۱۱۰۰ ۵G، معماری ۶ نانومتری، هشت هسته‌ای (۴ هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۴ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز)، پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9
حافظه۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
نرم افزاراندروید ۱۱ در کنار رابط کاربری MIUI 12.5 اختصاصی پوکو
دوربین عقب
  • دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسل با فوکوس خودکار تشخیص فاز، گشودگی دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر، اندازه حسگر ۱/۱.۹۷ اینچ و اندازه پیکسل ۰.۷ میکرومتر
  • دوربین فوق عریض: ۸ مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.2، میدان دید ۱۲۰ درجه، اندازه حسگر ۱/۴.۰ اینچ، اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر
  • دوربین ماکرو: ۲ مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5، اندازه حسگر ۱/۳.۰۶ اینچ، اندازه پیکسل ۱.۰ میکرومتر
فیلم‌برداری
  • دوربین عقب: ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین جلو: ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، ۷۲۰p با سرعت ۱۲۰، ۹۶۰ فریم بر ثانیه
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۶۷ وات
سایرحسگر اثر انگشت در بدنه کناری، درگاه مادون قرمز، سنجش مجاورت به صورت مجازی

طراحی و کیفیت ساخت

درست است که پوکو ایکس ۳ جی تی یک گوشی میان رده است؛ اما به خاطر طراحی نسبتا متفاوتی که دارد، خاص جلوه می‌کند. این موضوع در مورد تمامی رنگ‌های این گوشی صدق می‌کند.

پوکو X3 GT

همچنین در مدل GT از گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده است که تا پیش از این به گوشی‌های پرچمدار اختصاص داشت. بدنه پوکو جی تی از جنس پلاستیک (با فریم مات) است؛ اما حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. بدنه براق پشتی نیز ظاهر و حسی شبیه به شیشه دارد.

همانند سایر گوشی‌های میان رده شیائومی و پوکو، این دستگاه نیز توانسته گواهی IP53 را به دست آورد که به معنی مقاوت در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشیدن قطرات آب است. البته دقت کنید که این گوشی ضد آب نیست.

پوکو X3 GT

تقریبا تمام بدنه جلویی گوشی توسط نمایشگر پوشیده شده است. نمایشگری که حاشیه‌های نسبتا کمی دارد و در حفره مرکزی خود دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی را جا داده است.

همانطور که گفتیم بدنه پشتی حس و حالی شبیه به شیشه را به کاربر منتقل می‌کند؛ اما متاسفانه این به معنی جذب زیاد اثر انگشت است. بخش دوربین نیز با توجه به حسگر‌های استفاده شده کمی بزرگ است؛ اما خب به چنین چیزی در گوشی‌های پوکو عادت کرده‌ایم. در بدنه سمت راست گوشی هم حسگر اثر انگشت قرار گرفته که سرعت و دقت بسیار خوبی هم دارد.

پوکو X3 GT

گوشی پوکو ایکس ۳ GT از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و به خوبی در دست جا می‌گیرد. این گوشی ابعاد و وزن مناسبی هم دارد که با توجه به قیمت آن قابل توجه است.

صفحه نمایش

پوکو ایکس ۳ GT به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (تراکم ۳۹۹ پیکسل در اینچ) مجهز شده است. این نمایشگر از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند و دارای نرخ تازه‌سازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز است.

پوکو X3 GT

پوکو وعده حداکثر روشنایی پایدار ۴۵۰ نیت را داده بود؛ اما در اندازه‌گیری‌های انجام شده این میزان برابر با ۴۳۰ نیت بود. البته اگر حالت نور خورشید را فعال کنید، این میزان به ۵۳۷ نیت نیز می‌رسد. عمق رنگ مشکی جزء بهترین‌ها در پنل‌های LCD قرار دارد و نرخ کنتراست نیز فوق‌العاده خوب و برابر با ۱۴۰۰:۱ است. همچنین حداقل روشنایی نمایشگر نیز قابل توجه است؛‌ زیرا می‌تواند به ۰.۹ نیت برسد.

پوکو X3 GT

نمایشگر گوشی کمی به رنگ آبی گرایش دارد و رنگ‌ها را آنچنان دقیق نشان نمی‌دهد. به همین خاطر بهتر است با رفتن به تنظیمات نمایشگر، کمی رنگ‌ها را به سمت رنگ‌های گرم‌تر و زردتر تغییر دهید.

خب حالا نوبت به رفرش ریت می‌رسد. پوکو X3 GT دو حالت مختلف دارد. حالت اول رفرش ریت استاندارد ۶۰ هرتز را ارائه می‌دهد و حالت دوم سبب فعال شدن رفرش ریت تطبیقی ۱۲۰ هرتز می‌شود. گوشی پوکو از رفرش ریت ۳۰، ۴۸، ۵۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

ایکس ۳ جی تی در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارد. در هنگام پخش ویدیو ضبط شده با گوشی نرخ تازه‌سازی روی ۳۰ یا ۴۸ هرتز قرار می‌گیرد، در هنگام تماشای تصاویر ثابت به ۵۰ هرتز می‌رسد، برای ویدیوهای یوتیوب شاهد نرخ ۶۰ هرتز هستیم، برای برخی برنامه‌ها به ۹۰ هرتز می‌رسد و در هنگام بازی‌های سازگار نیز ۱۲۰ هرتز را تجربه خواهید کرد.

باتری

گوشی پوکو X3 GT به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است و از شارژ سریع ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند. خبر خوب اینکه شرکت سازنده تصمیم گرفته آداپتور ۶۷ وات را داخل جعبه محصول قرار دهد. این شارژر می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه ۷۵ درصد از ظرفیت باتری را پر کند و برای شارژ کامل گوشی نیز به ۴۸ دقیقه زمان نیاز دارد.

پوکو X3 GT

باتری توانمند پوکو X3 GT می‌تواند با یک بار شارژ تا ۱۷ ساعت و ۱۹ دقیقه با شما وبگردی کند و در صورت تماشای ویدیو نیز این میزان به ۱۵ ساعت و ۵۴ دقیقه خواهد رسید. همچنین شما می‌توانید با یک بار شارژ تا ۳۶ ساعت و ۲۹ دقیقه تماس صوتی ۳G داشته باشید.

اسپیکر

پوکو X3 GT به دو اسپیکر در بدنه بالایی و پایینی مجهز شده است. هر دو اسپیکر خروجی متعادلی را ارائه می‌دهند؛ اما از لحاظ بلندی صدا در بهترین حالت می‌توان آنها را متوسط ارزیابی کرد. هرچند که کیفیت صدای خروجی بهتر از گوشی‌های هم رده است.

نرم افزار و عملکرد

پوکو X3 GT از رابط کاربری MIUI 12.5 استفاده می‌کند که بر پایه اندروید ۱۱ است. البته MIUI استفاده شده در گوشی‌های پوکو کمی با سایر گوشی‌های شیائومی فرق دارد.

صفحه اصلی گوشی مملو از میانبر‌ها، پوشه‌ها و ویجت‌های مختلف است و در صفحه سمت چپ نیز گوگل دیسکاور قرار دارد. پوکو از ویژگی نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی نمی‌کند و به همین خاطر خبری از سوپر والپیپیر در آن نیست. همچنین MIUI 12.5 در پوکو دارای منو برنامه‌ها نیز هست؛ اما برخلاف گوشی‌های ردمی نمی‌توان آن را غیرفعال کرد.

پوکو X3 GT
پوکو X3 GT
پوکو X3 GT

پوکو در جدیدترین نسخه از رابط کاربری خود بخش نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات سریع را از همدیگر جدا کرده است. در واقع این همان چیزی است که در گوشی‌های اپل شاهد هستیم و مدل کار با آنها نیز به آیفون شباهت دارد. اگر انگشت خود را از سمت چپ صفحه به سمت پایین بکشید، بخش نوتیفیکیشن‌ها فعال می‌شود و اگر انگشت خود را از سمت راست به پایین بکشید، بخش تنظیمات سریع نمایش داده می‌شود. البته شما می‌توانید با رفتن به تنظیمات، این بخش را به حالت معمولی تغییر دهید.

پوکو X3 GT
پوکو X3 GT
پوکو X3 GT
پوکو X3 GT

شیائومی برخی گزینه‌های مرتبط با حریم خصوصی را به MIUI 12 اضافه کرده است. مثلا می‌توانید پیش از اینکه تصویر و فیلمی را به اشتراک بگذارید، اطلاعات مکانی و سایر متادیتا‌های مربوطه (از جمله اطلاعات دستگاه) را از آن حذف کنید.

MIUI همچنین برنامه‌‌ای به نام Security دارد که می‌تواند گوشی شما را برای یافتن بدافزار‌ها اسکن کند، بلک لیست شما را مدیریت کند، مصرف داده (اینترنت) را مدیریت یا محدود کند و حتی رم را کمی آزاد کند. این برنامه می‌تواند مجوز‌های برنامه‌های نصب شده را هم به شما نشان دهد. شما حتی می‌توانید محدودیت‌هایی را برای برخی برنامه‌ها تعیین کنید.

پوکو X3 GT
پوکو X3 GT
پوکو X3 GT

متاسفانه رام گلوبال پوکو X3 GT مملو از «توصیه‌ها» یا همان تبلیغات است. شما می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات برنامه‌های پیش فرض گوشی، این تبلیغات را غیرفعال کنید.

پوکو ایکس ۳ GT به تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۱۱۰۰ مجهز شده است. این تراشه از نظر پلتفرم سخت افزاری مشابه دایمنسیتی ۱۲۰۰ است که یعنی از همان هسته‌های CPU، گرافیک و مجموعه ارتباطی استفاده می‌کند و تنها از نظر سرعت کلاک با نمونه برتر تفاوت دارد.

تراشه ۶ نانومتری دایمنسیتی ۱۱۰۰ دارای هشت هسته پردازشی با ترکیب ۴ هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۴ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است. در بخش گرافیک شاهد حضور ۹ هسته پردازشی Mali-G77 هستیم و در بخش ارتباطی نیز هم پشتیبانی از دو سیم کارت ۵G وجود دارد.

گوشی پوکو X3 GT با ۸ گیگ رم LPDDR4x همراه شده و از ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1 بهره می‌برد. این گوشی در بنچمارک‌ها از نظر قدرت پردازنده هم سطح با اسنپدراگون ۸۶۰ ظاهر شد و آنچنان تفاوت زیادی با دایمنسیتی ۱۲۰۰ نداشت. در این قسمت می‌توانید نتایج بنچمارک‌های مختلف را مشاهده کنید.

گیک‌بنچ (چند هسته‌ای)

Poco X3 GT (Dimensity 1100) : 2310 Xiaomi mi 11 Lite (Snapdragon 780G) : 2909 OnePlus Nord 2 (Dimensity 1200) : 2792 Poco X3 Pro (Snapdragon 860) : 2574

گیک‌بنچ (تک هسته‌ای)

Poco X3 GT (Dimensity 1100) : 693 Xiaomi mi 11 Lite (Snapdragon 780G) : 803 OnePlus Nord 2 (Dimensity 1200) : 814 Poco X3 Pro (Snapdragon 860) : 735

GFX Mnahattan ES 3.0

Poco X3 GT (Mali G77) : 97 Xiaomi mi 11 Lite (Adreno 642) : 78 OnePlus Nord 2 (Mali G77) : 59 Poco X3 Pro (Adreno 640) : 93

GFX Car Chase ES 3.1

Poco X3 GT (Mali G77) : 38 Xiaomi mi 11 Lite (Adreno 642) : 35 OnePlus Nord 2 (Mali G77) : 38 Poco X3 Pro (Adreno 640) : 38

انتوتو ۸

Poco X3 GT (Dimensity 1100) : 506800 Xiaomi mi 11 Lite (Snapdragon 780G) : 465534 OnePlus Nord 2 (Dimensity 1200) : 512164 Poco X3 Pro (Snapdragon 860) : 453223

انتوتو ۹

Poco X3 GT (Dimensity 1100) : 578505 Xiaomi mi 11 Lite (Snapdragon 780G) : 522490 OnePlus Nord 2 (Dimensity 1200) : 578505

به طور کلی می‌توان گفت که پوکو X3 GT چه از نظر عملکرد پردازنده و چه از نظر پردازشگر گرافیکی عالی است. گشت و گذار در منو‌ها کاملا روان و بدون هیچ مشکلی صورت می‌گیرد و در هنگام اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین نیز همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود.

البته علی‌رغم عملکرد راضی کننده، سیستم گرمازدایی این گوشی آنچنان قدرتمند نیست و اگر برای مدت طولانی از حداکثر ظرفیت آن استفاده کنید،‌ در اطراف بخش دوربین و بخش بالایی نمایشگر گرمای قابل توجهی را احساس خواهید کرد. هرچند که چنین مشکلی را در استفاده روزمره نخواهید داشت.

دوربین

پوکو X3 GT نیز از ترکیب دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که این روز‌ها در گوشی‌های میان رده به یک استاندارد تبدیل شده است.

دوربین اصلی از حسگر ۱.۲ اینچی آمنی ویژن OV64B با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل و فیلتر Quad-Bayer بهره می‌برد. اندازه پیکسل‌های این حسگر ۰.۷ میکرومتر است که پس از ترکیب ۴ در ۱، تصاویری با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و اندازه پیکسل ۱.۴ میکرومتر ارائه خواهد دارد. این حسگر پشت یک لنز ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.79 قرار گرفته است.

زوم ۲ برابری در حالت ۱۶ مگاپیکسلی

دوربین دوم از حسگر ۱/۴ اینچی سونی IMX355 با رزولوشن ۸ مگاپیکسل در کنار لنز فوق عریض ۱۶ میلی‌متری و دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد. فوکوس این دوربین روی بی‌نهایت تنظیم شده است.

دوربین سوم از نوع ماکرو است که به حسگر ۲ مگاپیکسلی GalaxyCore GC02M1 و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 مجهز شده است. فوکوس این دوربین در حدود ۴ سانتی‌متر تنظیم شده است.

پوکو X3 GT به یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز مجهز شده که از حسگر ۱/۳.۰۶ اینچی آمنی ویژن OV16A1 با اندازه پیکسل ۱.۰ میکرومتر و فیلتر Quad-Bayer بهره می‌برد.

کیفیت عکس‌ها در نور مناسب

عکس‌های ۱۶ مگاپیکسلی ثبت شده با دوربین اصلی کیفیت بسیار خوبی دارند. جزئیات زیادی در آنها مشاهده می‌شود و رنگ‌ها نیز دقیق هستند. به طور کلی تصویر ارائه شده طبیعی به نظر می‌رسد. البته دوربین‌های بهتری نیز در گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم؛ اما در دسته گوشی‌های میان رده نبودند.

پوکو X3 GT
پوکو X3 GT
پوکو X3 GT

گزینه زوم ۲ برابری در منو دوربین دیده می‌شود؛ اما از آنجایی که از زوم دیجیتال استفاده می‌کند، کیفیت خوبی را در نهایت ارائه نمی‌دهد. معمولا گوشی‌های میان رده در حالت ۶۴ مگاپیکسلی ضعیف‌تر عمل می‌کنند؛‌ اما این جزء معدود مواردی است که پیشنهاد می‌کنیم دوربین را به دو دلیل روی حالت ۶۴ مگاپیکسلی بگذارید.

زوم ۲ برابری در حالت ۱۶ مگاپیکسلی
پوکو X3 GT
زوم ۲ برابری در حالت ۱۶ مگاپیکسلی

اول اینکه شاهد جزئیات بیشتری خواهید بود و دوم اینکه زوم ۲ برابری کمی رضایت‌بخش‌تر جلوه می‌کند. دوربین اصلی همچنین می‌تواند تصاویر پرتره را با کیفیت بسیار خوبی ثبت کند و تاری پس زمینه نیز طبیعی به نظر میرسد. این در شرایطی است که پوکو X3 GT به حسگر سنجش عمق مجهز نشده است و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که این حسگر آنچنان تاثیری ندارد.

پوکو X3 GT

دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی گوشی با توجه به اندازه حسگر جزئیات خوبی را ثبت می‌کند و کنتراست تصویر نیز قابل قبول است. همچنین گستره داینامیک و میزان نویز این دوربین شما را ناامید نخواهد کرد؛ اما متاسفانه دقت رنگ جالب نیست. این موضوع به حدی است که اختلاف بین دوربین اصلی و فوق عریض را به راحتی متوجه خواهید شد.

پوکو X3 GT
پوکو X3 GT
پوکو X3 GT
پوکو X3 GT

کیفیت دوربین ماکرو نیز مناسب است؛ اما با توجه به اندازه حسگر نباید انتظار زیادی از آن داشت. در هر حال می‌توان از این تصاویر برای اینستاگرام استفاده کرد.

پوکو X3 GT
پوکو X3 GT
پوکو X3 GT
Night Mode غیرفعال

کیفیت عکس‌ها در شب

وقتی به تصاویر ثبت شده ۱۶ مگاپیکسلی (بدون Night Mode) نگاه می‌کنید،‌ متوجه کیفیت مثال زدنی آنها خواهید شد. جزئیات بسیار زیادی ثبت شده‌اند، وضوح تصاویر عالی است و نویز کمی در تصاویر وجود دارد. اشباع رنگ مطلوب و طبیعی است و کنتراست نیز متناسب است. هرچند که گستره داینامیک آنچنان تعریفی نیست و خیلی از هایلایت‌ها آسیب‌ دیده‌اند.

پوکو X3 GT
پوکو X3 GT
پوکو X3 GT
پوکو X3 GT

اگر حالت Night Mode دستی را فعال کنید، پردازش تصویر حدود ۳ ثانیه طول می‌کشد و پس از آن متوجه می‌شوید که هایلایت‌ها بهتر شده‌اند و اشباع رنگ نیز بهبود پیدا کرده است؛ اما در عوض جزئیات و وضوح تصویر افت می‌کنند.

پوکو X3 GT
پوکو X3 GT
پوکو X3 GT
پوکو X3 GT

برای دوربین فوق عریض نیز بهتر است حالت Night Mode را فعال کنید. چون در حالت پیش فرض کیفیت خوبی ندارد و نویز زیادی در تصاویر مشاهده می‌شود؛‌ اما پس از فعال کردن نایت مود تغییر چشم‌گیری را شاهد خواهیم بود.

پوکو X3 GT
Night Mode فعال
پوکو X3 GT
Night Mode فعال
پوکو X3 GT
Night Mode غیرفعال
پوکو X3 GT
Night Mode غیرفعال

دوربین سلفی

دوربین سلفی در شرایط نوری مناسب می‌تواند تصاویر طبیعی و متعادلی را ارائه دهد؛ اما وضوح تصویر آنچنان کافی نیست. جزئیات تصویر و گستره داینامیک را می‌توان کمی بالاتر از متوسط ارزیابی کرد؛ اما کنتراست و رنگ‌ها خیلی خوب هستند.

پوکو X3 GT

متاسفانه اگر نور خوب نباشد، کیفیت تصاویر به شکل قابل توجهی افت می‌کنند که به خاطر محدودیت‌های حسگر کوچک استفاده شده است.

فیلم‌برداری

دوربین اصلی پوکو X3 GT می‌تواند با کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. دوربین فوق عریض نیز قادر به فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است. از دوربین ماکرو هم می‌توانید برای فیلم برداری ۷۲۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه استفاده کنید.

شما می‌توانید در هنگام فیلم‌ برداری با همه رزولوشن‌ها و فریم ریت‌ها از لرزشگیر الکترونیکی استفاده کنید؛ اما در این صورت مجبور خواهید بود با کمی کاهش میدان دید و جزئیات بسازید. پوکو همچنین حالت «Super Steady» را برای این گوشی تعریف کرده که به جای کیفیت، همانند یک دوربین اکشن (ورزشی) بیشتر روی گرفتن لرزش و تار نشدن تمرکز می‌کند.

بیت ریت ویدیو برای کیفیت ۴K برابر با ۵۰ مگابیت بر ثانیه است و این میزان برای کیفیت ۱۰۸۰p به ۲۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. صدا نیز همیشه با بیت ریت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه ضبط می‌شود.

ویدیو‌های ۴K ضبط شده با این گوشی فوق‌العاده هستند. با توجه به بازه قیمتی، جزئیات به خوبی حفظ می‌شوند و وضوح بالایی را شاهد هستیم. تراز سفیدی، دقت رنگ، کنتراست و میزان نویز نیز همگی به خوبی مدیریت می‌شوند.

ویدیو‌های ۱۰۸۰p ضبط شده با دوربین فوق عریض نیز خوب هستند؛ زیرا رنگ‌ها را با دقت نشان می‌دهند و جزئیات در آنها به خوبی حفظ شده‌اند؛ اما کنتراست آنچنان جالب نیست که البته از این نوع دوربین انتظار بیشتری نمی‌رود.

جمع‌بندی

پوکو X3 GT بسیاری از ویژگی‌های یک گوشی پرچمدار را دارد. پوکو به یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز شده که به خوبی نرخ تازه‌سازی را در شرایط مختلف تغییر می‌دهد. همچنین گوشی پوکو ایکس ۳ GT عمر باتری و سرعت شارژ بسیار خوبی نیز دارد و از نظر قدرت پردازشی تحسین برانگیز است؛ اما متاسفانه سیستم گرمازدایی آن هنوز با ایده‌آل فاصله دارد.

اسپیکر و دوربین اصلی نیز (چه در بخش عکاسی و چه در بخش فیلم‌برداری) با کیفیت بالای خود ما را شگفت‌زده کردند؛ اما دوربین سلفی هنوز جای کار دارد.

پوکو X3 GT

به طور کلی می‌توان گفت که پوکو X3 GT یک پیشنهاد جذاب از طرف پوکو و شیائومی است و شاید حتی بهترین گوشی هوشمندی باشد که بتوان در این بازه قیمتی خریداری کرد. البته اگر علاقه‌ای به خرید این گوشی ندارید، می‌توانید نگاهی به پوکو X3 Pro، پوکو F3 و گلکسی A52 نیز بیندازید.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی زیبا، لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس، گواهی IP53
  • نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از استاندارد HDR10 و حفره کوچک دوربین سلفی
  • عملکرد بسیار خوب قابلیت رفرش ریت تطبیقی
  • عمر باتری تحسین برانگیز
  • سرعت شارژ بسیار بالا
  • عملکرد نزدیک به گوشی‌های پرچمدار
  • کیفیت بالای صدای اسپیکر
  • کیفیت فوق‌العاده دوربین اصلی در هنگام عکاسی در نور مناسب و نور کم
  • عملکرد بسیار خوب دوربین اصلی در هنگام ضبط فیلم‌های ۴K
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت ۵G، وای‌فای ۶

معایب

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه microSD
  • عملکرد نامناسب سیستم گرمازدایی
  • کیفیت نه چندان خوب دوربین سلفی

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.