تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر : 64168

بررسی پوکو F3 ؛ قاتلی به دنبال کشتن پرچمدار‌ها

بررسی پوکو F3 ؛ قاتلی به دنبال کشتن پرچمدار‌ها

بررسی پوکو F3 ؛ قاتلی به دنبال کشتن پرچمدار‌ها در بررسی پوکو F3 می‌خواهیم این گوشی را از جوانب مختلف ارزیابی کنیم. آیا دوربین، صفحه نمایش، طراحی، عملکرد و نرم افزار پوکو اف ۳ به گونه‌ای هست..

بررسی پوکو F3 ؛ قاتلی به دنبال کشتن پرچمدار‌ها

در بررسی پوکو F3 می‌خواهیم این گوشی را از جوانب مختلف ارزیابی کنیم. آیا دوربین، صفحه نمایش، طراحی، عملکرد و نرم افزار پوکو اف ۳ به گونه‌ای هست که شایسته عنوان قاتل پرچمدار باشد؟

پوکو F3 مجموعه‌ای از امکانات قابل قبول و جذاب را در قابل یک طراحی براق و زیبا جا می‌دهد. ترکیب این ویژگی‌ها با یک برچسب قیمتی مناسب سبب شده که بسیاری از کاربران آن را به یک گوشی پرچمدار ترجیح دهند.

فهرست عناوین بررسی پوکو F3

با کلیک بر روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

  • مشخصات فنی پوکو F3
  • طراحی و کیفیت ساخت
  • صفحه نمایش
  • باتری
  • اسپیکر
  • نرم‌افزار و عملکرد
  • دوربین
  • جمع‌بندی

مشخصات فنی پوکو F3

گوشیپوکو F3
ابعاد و وزن۱۶۳.۷ در ۷۶.۴ در ۷.۸ میلی‌متر، ۱۹۶ گرم، بدنه جلویی و عقب از جنس شیشه (گوریلا گلس ۵)، فریم پلاستیکی
صفحه نمایش۶.۶۷ اینچی امولد، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه برداری لمسی ۳۶۰ هرتز، پشتیبانی از +HDR10، حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، تراکم ۳۹۵ پیکسل در اینچ
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ ۵G، معماری ۷ نانومتری، هشت هسته‌ای (۱ هسته کورتکس A77 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، ۳ هسته کورتکس A77 با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز، ۴ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز)، پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۵۰
حافظه۶ گیگ رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۸ گیگ رم در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1
نرم افزاراندروید ۱۱ در کنار رابط کاربری MIUI 12 اختصاصی پوکو
دوربین عقب
  • دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل با فوکوس خودکار تشخیص فاز، گشودگی دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی ۲۵ میلی‌متر، اندازه حسگر ۱/۲ اینچ و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر
  • دوربین فوق عریض: ۸ مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۵ میلی‌متر، میدان دید ۱۱۹ درجه
  • دوربین ماکرو: ۵ مگاپیکسل با فوکوس خودکار، گشودگی دیافراگم f/2.4 فاصله کانونی ۴۹ میلی‌متر، اندازه حسگر ۱/۵.۰، اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر
دوربین جلودوربین ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5، اندازه حسگر ۱/۳.۴ اینچ، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر
فیلم‌برداری
  • دوربین عقب: ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰، ۶۰، ۱۲۰، ۲۴۰، ۹۶۰ فریم بر ثانیه، gyro-EIS
  • دوربین جلو: ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، ۷۲۰p با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه
باتری۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۳۳ وات
سایرحسگر اثر انگشت در بدنه کناری، درگاه مادون قرمز، NFC، اسپیکر‌های استریو

طراحی و کیفیت ساخت

طراحی پوکو F3 شبیه به می ۱۱، گوشی پرچمدار سال گذشته شیائومی است و این یک نکته مثبت به حساب می‌آید. روی بدنه جلویی و پشتی این گوشی لایه‌ای از گوریلا گلس ۵ قرار گرفته و فریم میانی نیز از جنس پلاستیک است.

پوکو F3

طراحی مجموعه دوربین نیز از شیائومی می ۱۱ گرفته شده است که البته متفاوت به نظر می‌رسد و باعث می‌شود در همان نگاه اول مشخص شود که یک گوشی از برند شیائومی (یا همان پوکو) در دست دارید. پوکو اف ۳ درگاه‌های کمتری نسبت به مدل X3 Pro دارد؛ اما هیچ خبری از مقاومت در برابر نفوذ آب در آن نیست.

پوکو F3

این گوشی در سه رنگ سفید، مشکی و آبی عرضه شده است. رنگ‌های سفید و مشکی این گوشی از بدنه براقی همانند آینه بهره می‌برند و به شدت مستعد جذب اثر انگشت هستند؛ بنابراین اگر حوصله تمیز کردن هر چند دقیقه یک بار گوشی را ندارید، بهتر است مدل آبی رنگ را خریداری کنید.

پوکو F3

بیشتر بدنه جلویی دستگاه با صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی پوشیده شده است. این نمایشگر حاشیه‌های باریکی دارد و به یکی از کوچکترین حفره‌های نمایشگر برای دوربین سلفی مجهز شده است. در سمت راست بدنه نیز حسگر اثر انگشت را مشاهده می‌کنیم که از لحاظ دقت و سرعت استثنایی است.

به طور کلی می‌توان گفت که Poco F3 طراحی خوبی دارد و در مقایسه با سایر گوشی‌های میان رده از بدنه باکیفیتی بهره می‌برد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش پوکو F3 نسبت به مدل F2 Pro پیشرفت قابل توجهی داشته است. البته هنوز با یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن +۱۰۸۰p مواجه هستیم؛ اما حالا پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۳۶۰ هرتز نیز به آن اضافه شده است.

تراکم نمایشگر به ۳۹۵ پیکسل در اینچ می‌رسد و یک حفره کوچک نیز در بالای آن میزبان دوربین سلفی است. البته برخلاف ردمی نوت ۱۰ پرو، این بار دوربین به خوبی داخل حفره جایگذاری شده است.

نمایشگر پوکو F3 از رفرش ریت ثابت ۶۰ هرتز و تطبیقی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین شاهد پشتیبانی از +HDR10 و Widevine L1 DRM نیز هستیم که به شما کمک می‌کنید سرویس‌های استریم ویدیو همچون نتفلیکس و یوتیوب را با بالاترین کیفیت ممکن (Full HD HDR) تماشا کنید.

اگر اولویت شما مصرف باتری کمتر است، بهتر است نرخ تازه‌سازی را روی ۶۰ هرتز ثابت قرار دهید؛ اما اگر می‌خواهید یک تجربه روان را داشته باشید، گزینه رفرش ریت ۱۲۰ هرتز تطبیقی در خدمت شماست. با انتخاب این گزینه، گوشی در یوتیوب، نتفلیکس و ویدیو پلیر پیش فرض گوشی، رفرش ریت را روی ۶۰ هرتز نگه می‌دارد و در هنگام گشت و گذار در رابط کاربری و انجام بازی‌های باکیفیت روی ۱۲۰ هرتز می‌برد.

پوکو F3

شیائومی ادعا می‌کند که نرخ تازه‌سازی نمایشگر تا ۳۰ هرتز نیز کاهش پیدا می‌کند؛ اما ما چنین چیزی را مشاهده نکردیم. همچنین در مشخصات این گوشی گفته شده بود که می‌تواند به حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت برسد و در هنگام تماشای محتوای HDR نیز این میزان به ۱۳۰۰ نیت خواهد رسید؛ اما در عمل چیز دیگری را شاهد بودیم.

اگر روشنایی را در حالت دستی بالا ببرید، به ۵۱۱ نیت خواهد رسید و در حالت خودکار نیز نهایتا ۷۱۱ نیت را ثبت خواهد کرد. از طرفی حداقل روشنایی نمایشگر برابر با ۲.۱ نیت است که خیلی خوب به نظر می‌ٰرسد. نمایشگر پوکو تلاش می‌کند رنگ‌ها را طبیعی نشان دهد و البته آنها را با توجه به شرایط نوری اطراف شما کالیبره کند؛ اما کمی رنگ‌های سفید و خاکستری به آبی گرایش دارند.

باتری

پوکو F3 از یک باتری نسبتا بزرگ ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این باتری حدودا ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت از نمونه استفاده شده در Poco F2 و ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت از ردمی نوت ۱۰ پرو و پوکو ایکس ۳ پرو کوچکتر است؛ اما برای چنین گوشی هوشمندی کافی به نظر می‌رسد.

با یک بار شارژ می‌توانید با خیال راحت ۱۹ ساعت ویدیو آفلاین تماشا کنید یا اینکه حدود ۱۶ ساعت با اینترنت وای‌فای وبگردی کنید. اگر هم خیلی تماس می‌گیرید، باتری گوشی می‌تواند انرژی مورد نیاز برای ۲۳ ساعت و ۴۰ دقیقه تماس صوتی ۳G را فراهم کند.

پوکو اف ۳ از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند و شرکت سازنده نیز یک آداپتور ۳۳ وات و کابل ۳A را در جعبه محصول قرار داده است. این شارژر می‌تواند در ۳۰ دقیقه ۶۷ درصد از ظرفیت باتری را پر کند و برای شارژ کامل آن نیز به ۵۶ دقیقه زمان نیاز دارد. این اعداد برای یک گوشی در این بازه قیمتی فوق‌العاده است.

اسپیکر

پوکو F3 از اسپیکر‌های استریو هیبریدی بهره می‌برد. این ترکیب اسپیکر را در ردمی نوت ۱۰ پرو و ایکس ۳ پرو دیده بودیم و در آنجا هر دو اسپیکر خروجی صدای باکیفیت و یکسانی را ارائه می دادند؛ اما در پوکو اف ۳ اینگونه نیست. اسپیکر بالایی گوشی دو خروجی دارد که یکی از آنها نت‌های بالا را پخش می‌کرد و دیگری برای بیس مناسب بود. این اسپیکر نسبت به اسپیکر پایینی بلندی صدای کمتری دارد.

اسپیکر پایینی باس خوبی دارد و برای پخش نت‌های میانی نیز عالی است. به طور کلی می‌توان گفت که اسپیکر‌های این گوشی بلندی صدای خیلی خوبی دارند و خروجی متعادلی را ارائه می‌دهند. کیفیت صدا نیز خوب است.

نرم‌افزار و عملکرد

پوکو F3 به اندروید ۱۱ با رابط کاربری MIUI 12 (اختصاصی گوشی‌های پوکو)‌ مجهز شده است. تم سیستمی لانچر پوکو و آیکون‌ها کمی نسبت به سایر گوشی‌های شیائومی متفاوت است؛ اما به گونه‌ای نیست که بگوییم با یک رابط کاربری کاملا جدید مواجه هستیم.

پوکو F3
پوکو F3
پوکو F3

پوکو اف ۳ از قابلیت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که به محض دریافت نوتیفیکیشن‌ جدید، لبه‌های خمیده نمایشگر روشن شوند.

شما می‌توانید قفل گوشی را از طریق حسگر اثر انگشت در بدنه کناری باز کنید که البته فوق‌العاده سریع و دقیق است. هرچند که توصیه می‌کنیم روش باز کردن قفل را روی فشار دادن دکمه تنظیم کنید؛ زیرا در غیر این صورت حسگر اثر انگشت مدام با هر برخورد ناخواسته با کف دست یا سایر انگشتان خطا می‌دهد و در نهایت غیر فعال می‌شود.

پوکو F3
پوکو F3

برخلاف پوکو X3 Pro و ردمی نوت ۱۰ پرو، این گوشی از قابلت Super Wallpapers پشتیبانی می‌کند. این قابلیت می‌تواند با تصویر زمینه‌های داینامیک خود زیبایی گوشی شما را دوچندان کند. در صورت تمایل به بررسی دقیق‌تر رابط کاربری پوکو، به مقاله بررسی پوکو X3 GT مراجعه کنید.

بنچمارک

قدرت پردازشی پوکو F3 توسط یکی از سریع‌ترین چیپست‌های موجود یعنی اسنپدراگون ۸۷۰ ۵G تامین می‌شود. این تراشه نسخه بهبود یافته اسنپدراگون ۸۶۵ است که در آن فرکانس هسته اصلی به ۳.۲ گیگاهرتز رسیده است. همچنین یکی از قدرتمند‌ترین پردازشگر‌های گرافیکی بازار یعنی آدرنو ۶۵۰ را نیز در دل خود دارد.

گوشی میان رده پوکو در دو نسخه با رم LPDDR5 و حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1 عرضه شده است. نسخه پایه دارای ۶ گیگ رم و ۱۲۸ حافظه ذخیرسازی است و نسخه دیگر نیز از ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه (مدل استفاده شده در این بررسی) بهره می‌برد. متاسفانه تمامی بنچمارک‌ها به جز یکی توسط پوکو مسدود شده بودند و به همین خاطر فقط توانستیم بنچمارک انتوتو ۸ را اجرا کنیم.

نتایج به دست آمده فوق‌العاده بودند. این گوشی به راحتی توانست سایر رقبای خود را از جمله موتو G100 (مجهز به اسنپدراگون ۸۷۰) پشت سر بگذارد.

Poco F3 (Snapdragon 870) : 631850 Motorola Moto G100 (Snapdragon 870) : 556137 Poco X3 Pro (Snapdragon 860) : 453223 Samsung Galaxy A52 (Snapdragon 720G) : 261281

پوکو F3 یکی از قدرتمند‌ترین مجموعه‌های سخت‌افزاری را در دل خود دارد. ما خیلی با این گوشی بازی کردیم؛ اما به هیچ وجه با هیچگونه لگ یا مشکلی مواجه نشدیم و تمامی بازی‌ها به خوبی اجرا شدند. همچنین دمای گوشی در استفاده سنگین آنقدر بالا نمی‌رود که سبب افت عملکرد بشود. در شدیدترین حالت می‌توان گفت که بدنه گوشی گرم (و نه داغ) می‌شود.

دوربین

پوکو F3 از مجموعه دوربین سه‌گانه در بدنه پشتی خود بهره می‌برد. این مجموعه شبیه به پوکو ایکس ۳ پرو است؛ اما با این تفاوت که به جای حسگر سنجش عمق، شاهد حضور یک دوربین ماکرو با فوکوس خودکار هستیم.

پوکو F3

دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۱/۲ اینچی سونی IMX 582 Quad-Bayer با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. اندازه هر پیکسل نیز ۰.۸ میکرومتر است. از دیگر مشخصات این دوربین می‌توان به فاصله کانونی ۲۵ میلی‌متری، گشودگی دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز و پشتیبانی از Night Mode اشاره کرد.

دومین دوربین از نوع فوق عریض است و از حسگر ۱/۴ اینچی سونی IMX355 با رزولوشن ۸ مگاپیکسل بهره می‌برد. فاصله کانونی و گشودگی دیافراگم نیز به ترتیب برابر با ۱۵ میلی‌متر و f/2.2 هستند. این دوربین نیز از نایت مود پشتیبانی می‌کند.

پوکو F3

سومین و آخرین دوربین دارای حسگر ۵ مگاپیکسلی سامسونگ S5K5E8 با اندازه پیکسل ۱.۷۵ میکرومتر است و از یک لنز تله ماکرو با فاصله کانونی ۴۹ میلی‌متر و گشودگی دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. این لنز دارای فوکوس خودکار است و می‌تواند در فاصله ۳ تا ۷ سانتی‌متری کار کند.

در بدنه جلویی گوشی نیز حسگر ۱/۳.۴ اینچی سامسونگ S5K3T2 ISOCELL Plus با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل پشت لنزی با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر و گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

کیفیت عکس‌ها در نور مناسب

کیفیت تصاویر گرفته شده توسط دوربین اصلی پوکو برای یک گوشی میان رده خوب است؛ اما به هیچ وجه نمی‌توان آنها را با تصاویر گرفته شده توسط دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۰ پرو مقایسه کرد. در کل باید در حد و اندازه یک گوشی ۳۰۰ یورویی از F3 انتظار داشت.

در نگاه اول جزئیات خوب هستند و تصاویر نیز واضح به نظر می‌رسند؛ اما اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که در بخش‌هایی همچون چمن، بوته‌‌ها، متن‌ها و … جزئیات به خاطر پردازش زیاد نرم افزاری از بین رفته‌اند و کمی تار شده‌اند.

البته نکات مثبت دوربین را هم نباید فراموش کرد. کنتراست عالی است و گستره داینامیک مناسب به نظر می‌رسد. همچنین رنگ‌ها هم به صحنه‌های واقعی نزدیک هستند. از آنجایی که این گوشی به دوربین تله‌ فوتو مجهز نشده است، برای زوم مجبورید از بزرگنمایی ۲ برابری دوربین اصلی استفاده کنید. تصاویر در حالت زوم ۲ برابری در گوشی خوب به نظر می‌رسند؛ اما خیلی نباید آنها را زیر ذره‌بین قرار داد.

شما همچنین می‌توانید با دوربین اصلی تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی ثبت کنید. از آنجایی که پردازش نرم افزاری کمتری در این حالت انجام می‌شود، شاهد جزئیات بیشتری در گیاهان هستیم؛ اما از طرفی نویز بیشتر است و همه چیز مصنوعی به نظر می‌رسد. به طور کلی بهتر است از این حالت استفاده نکنید؛ زیرا هم سرعت عکس گرفتن پایین می‌آید، هم اندازه فایل بیشتر می‌شود و هم آنچنان نتیجه خوبی به شما نمی‌دهد.

حالا نوبت به دوربین فوق عریض می‌رسد. کیفیت تصاویر گرفته شده با این دوربین متوسط است. البته گستره داینامیک خوب است و رنگ‌ها نیز واقع‌گرایانه به نظر می‌رسند؛ اما جزئیات اصلا خوب نیستند. در واقع کیفیت تصاویر به حدی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم با دوربین اصلی (رزولوشن بالا) عکس پانوراما بگیرید و سپس بخش دلخواه را برش دهید.

پوکو F3
پوکو F3
پوکو F3

دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو می‌تواند در فاصله ۳ تا ۷ سانتی‌متری عکس بگیرد که نسبتا محدود است. برای یک عکس مناسب حتما باید لرزش دست خود را کنترل کنید و در محیطی باشید که نور زیادی داشته باشد، در غیر این صورت با تصاویری تار مواجه خواهید شد.

تصاویر ثبت شده با این دوربین از نظر جزئیات متوسط هستند و رنگ‌ها نیز بی‌روح به نظر می‌رسند. در کل باید حداقل ۱۰ عکس از سوژه بگیرید تا نتیجه شبیه تصاویر زیر شود.

پوکو F3
پوکو F3
پوکو F3
پوکو F3

کیفیت عکس‌ها در شب

دوربین اصلی تصاویر بسیار خوبی (برای این بازه قیمتی) در نور کم می‌گیرد. نوردهی متعادل است و کنتراست و اشباع رنگ نیز در سطح خوبی قرار دارند. اگر نایت مود را فعال کنید، باید ۲ ثانیه برای ثبت هر عکس صبر کنید؛ اما در عوض با تصویر مواجه می‌شوید که واضح‌تر و تمیز‌تر است و جزئیات بیشتری دارد.

پوکو F3
پوکو F3
پوکو F3

بر خلاف دوربین اصلی، کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین فوق عریض در یک کلام فاجعه است. حتی با فعال کردن نایت مود نیز شاهد تغییر آنچنان زیادی نیستیم و همچنان کیفیت پایین است.

پوکو F3
نایت مود فعال
پوکو F3
نایت مود فعال
پوکو F3
نایت مود غیر فعال
پوکو F3
نایت مود غیر فعال

دوربین سلفی

تصاویر دوربین سلفی کیفیت خیلی خوبی دارند. رنگ پوست عالی نشان داده می‌شود و رنگ‌ها و کنتراست نیز بسیار خوب هستند.

پوکو F3

شما همچنین می‌توانید با این دوربین تصاویر پرتره بگیرید؛ اگرچه در این حالت پس زمینه به خوبی تار می‌شود، ولی گوشی به خوبی نمی‌تواند سوژه را از پس زمینه جدا کند.

فیلم‌برداری

بیت ریت ویدیو‌های ۴K ثبت شده با دوربین اصلی بین ۴۰ تا ۴۲ مگابیت بر ثانیه است و صدا نیز به صورت استریو و با بیت ریت ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه ضبط می‌شود. ویدیو‌ها فوق‌العاده هستند. هم جزئیات زیادی در آنها مشاهده می‌شود و هم رنگ‌ها و کنتراست شما را راضی خواهند کرد. گستره داینامیک بهتری را در برخی گوشی‌های هم رده دیده بودیم؛ اما پوکو F3 در این زمینه نیز خوب است.

پوکو F3

البته کیفیت ویدیو‌ها در شب اصلی خوب نیست؛ زیرا هم میزان نویز بالا می‌رود و هم هایلایت‌ها وضعیت خوبی ندارند.

دوربین فوق عریض می‌تواند با کیفیت ۱۰۸۰p فیلم‌برداری کند؛ اما کیفیت ویدیو‌های این دوربین با نمونه‌های ضبط شده با گوشی‌های ارزان‌تر برابری می‌کند.

از طرفی دوربین ماکرو می‌تواند فیلم‌های باکیفیت و زیبایی را ضبط کند؛ اما متاسفانه به خاطر نبود EIS، لرزش دست نتیجه نهایی را خراب خواهد کرد.

جمع‌بندی

پوکو F3 یک گوشی فوق‌‌العاده است که می‌تواند با قیمت بسیار مناسب عملکردی فراتر از سایر رقبا را ارائه دهد. وقتی این عملکرد خوب را در کنار نمایشگر امولد با رفرش ریت بالا، اسپیکر‌های استریو، شارژ سریع، باتری بزرگ و طراحی پریمیوم قرار دهید، متوجه می‌شوید که با یک گوشی ارزشمند طرف هستید.

البته پوکو اف ۳ بدون اشکال نیز نیست. مثلا تنها دوربین اصلی این گوشی می‌تواند تصاویر قابل قبولی را ثبت کند و خبری هم از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، درگاه کارت حافظه و مقاومت در برابر نفوذ آب یا گرد و غبار در آن نیست. روی هم رفته با وجود قیمت مناسبی که Poco F3 دارد، کمتر گوشی هوشمندی می‌تواند با آن رقابت کند و احتمالا به انتخاب اول بسیاری از کاربران بدل خواهد شد.

مزایا و معایب

  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت پریمیوم
  • نمایشگر فوق‌العاده امولد با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
  • عمر باتری طولانی و شارژ سریع
  • عملکرد سخت افزاری بسیار خوب
  • پشتیبانی از شبکه ۵G
  • اسپیکرهای استریو باکیفیت
  • کیفیت خوب دوربین اصلی
  • قیمت رقابتی

معایب

  • نبود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • عدم پشتیبانی از رادیو FM
  • نبود درگاه کارت حافظه microSD
  • کیفیت نه چندان خوب دوربین فوق عریض (عکاسی و فیلم‌برداری)

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.