تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر : 62890

بررسی هیوندای توسان ۲۰۲۲ ؛ خشن، جذاب و دوست داشتنی

بررسی هیوندای توسان ۲۰۲۲ ؛ خشن، جذاب و دوست داشتنی

بررسی هیوندای توسان ۲۰۲۲ ؛ خشن، جذاب و دوست داشتنیهیوندای توسان ۲۰۲۲ محصولی کاملاً متفاوت با نسل قبلی خود است؛ یک شاسی بلند اسپرت‌تر و خشن‌تر. در ادامه با بررسی این خودرو همراه گجت نیوز باشید.

هیوندا..

بررسی هیوندای توسان ۲۰۲۲ ؛ خشن، جذاب و دوست داشتنی

هیوندای توسان ۲۰۲۲ محصولی کاملاً متفاوت با نسل قبلی خود است؛ یک شاسی بلند اسپرت‌تر و خشن‌تر. در ادامه با بررسی این خودرو همراه گجت نیوز باشید.

هیوندای توسان همواره خودرویی محبوب و پرفروش در بسیاری از بازارهای جهانی بوده است. هیوندای توسان ۲۰۲۲ نیز که شروعی بر نسل جدید این شاسی بلند پرطرفدار است، زبان طراحی جدید و قابلیت‌هایی حیاتی را به ارمغان می‌آورد. در ادامه به بررسی هیوندای توسان ۲۰۲۲ می‌پردازیم. لازم به ذکر است این بررسی بر اساس تیپ Limited این خودرو در ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است.

بررسی هیوندای توسان ۲۰۲۲

طراحی

برجسته‌ترین نکته هیوندای توسان ۲۰۲۲، طراحی آن است که به کانسپت Vision T که در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته شد، شباهت زیادی دارد. توسان ۲۰۲۲ المان‌های متعددی را از این کانسپت قرض گرفته که از جمله قابل توجه‌ترین المان‌ها می‌توان به جلوپنجره، دی لایت‌های پارامتریک و خطوط تیز سراسر بدنه خودرو اشاره کرد.

دی لایت‌های مذکور جای بحث دارند و انتظار می‌رود در خودروهای آینده هیوندای نظیر هیوندای کرتا فیس لیفت نیز شاهدشان باشیم. طرح یکسان این چراغ‌ها با جلوپنجره باعث می‌شود هنگام خاموش بودنشان، مثل بخشی از جلوپنجره به نظر برسند.

هیوندای توسان 2022
هیوندای توسان 2022

جلوپنجره کرومی مشکی رنگ و همچنین لوگوی مشکی هیوندای که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در بالاترین تیپ هیوندای توسان ۲۰۲۲ در بازار آمریکا با نام Limited به همراه چرخ‌های آلیاژی دو رنگ ارائه می‌شود. همچنین قسمت پشتی این شاسی بلند از طراحی ویژه‌ای بهره می‌برد. چراغ‌های عقب شبیه به پنجه در پشت این خودرو، المان جذابی هستند و خصوصاً هنگام شب به خوبی به چشم می‌آیند. از سایر ویژگی‌های جذاب این خودرو باید به قوس چرخ تقریباً مربعی شکل به همراه روکش‌کاری و سقف پانوراما اشاره کرد.

فضای داخلی

فضای داخلی هیوندای توسان ۲۰۲۲ جادارتر از آن چیزی است که از بیرون به نظر می‌آید. نسخه‌ای که هیوندای از این خودرو در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رساند، دارای طول ۴۶۳۰ میلی‌متری است که ۱۳۰ میلی‌متر بیشتر از نسخه‌های این شاسی بلند در اروپا و سایر مناطق است. فاصله بین دو محور این نسخه نیز به ۷۵ میلی‌متر می‌رسد و بخش بزرگی از فضا به صندلی‌های پشت اختصاص داده شده است.

فضای داخلی هیوندای توسان 2022

کنسول مرکزی توسان ۲۰۲۲ با تاچ‌اسکرین ۱۰.۲۵ اینچی و پنل کنترل آب و هوا که با آن ترکیب شده، المان برجسته طراحی فضای داخلی این خودرو هستند. عملکرد و منوی تاچ‌اسکرین خیلی شبیه به هیوندای کرتا یا هیوندای آلکازار است اما از صفحه‌آرایی کاملاً جدیدی بهره می‌برد. پایین قسمت کنترل آب و هوا، یک شارژر بی‌سیم گوشی و ورودی USB تعبیه شده است. دکمه‌هایی در قسمت بالای کنسول مرکزی پایین قرار دارد که امکان مدیریت قابلیت‌هایی نظیر تهویه یا گرمایش، گرمکن فرمان، دوربین‌های خارجی، سیستم کمک در سربالایی و سنسورهای پارک را برای شما فراهم می‌کند. همچنین پایین‌تر از آن یک جفت جا لیوانی به‌صورت عمودی جای گرفته‌ و در سمت چپ آن‌ها نیز دنده اتوماتیک به همراه دکمه‌های تنظیم حالت رانندگی نصب شده است.

هیوندای توسان 2022

هیوندای صفحه آمپر هیوندای توسان ۲۰۲۲ را مشابه آلکازار در یک صفحه نمایش پشت فرمان ارائه داده و امکان شخصی‌سازی آن با سه تم مختلف را مهیا کرده است. همچنین می‌توانید صفحه‌های عقربک‌دار را با یک مکعب سه‌بعدی با داده‌های صرفاً عددی جایگزین کنید.

علاوه بر این، قابلیت جدیدی با نام Sounds of Nature به این خودرو افزوده شده است که حالت‌های «جنگل پر شور و حرارت»، «امواج آرام دریا»، «روز بارانی»، «کافه فضای باز»، «شومینه گرم» و «روستای برفی» را در اختیار شما می‌گذارد و با انتخاب هر حالت، تصاویر مشخصی روی صفحه نمایش به نمایش در می‌آیند و صداهای آمبینت مخصوصی پخش می‌شوند. این قابلیت با فضاسازی‌های مختلف از صدای حشرات در جنگل گرفته تا سوختن کنده‌های چوب در آتش شومینه، می‌تواند تجربه رانندگی شما را کمی لذت‌بخش‌تر کند.

عملکرد فنی

هیوندای توسان ۲۰۲۲ در ایالات متحده آمریکا با پیشرانه‌های بنزینی، هیبرید و پلاگین هیبرید به عرضه می‌رسد و نسخه Limited که مورد بررسی قرار گرفته، از موتور بنزینی ۲.۵ لیتری به همراه دنده اتوماتیک ۸ سرعته برخوردار است. قدرت ۱۸۴ اسب بخاری این خودرو می‌تواند مناسب باشد ولی نکته اینجا است که این خودرو فقط در سرعت خیلی بالا به این قدرت دست پیدا می‌کند. این درحالی است که توسان ۲۰۲۲ گشتاور مناسب ۲۴۲ نیوتون‌متری را به تولید می‌رساند.

هیوندای توسان 2022

دنده توسان ۲۰۲۲ می‌توانست خیلی سریع‌تر باشد که واقعاً جای تعجب دارد از آنجا که از هیوندای انتظار گیربکس دو کلاچه می‌رود. در سایر مناطق چنین آپشنی برای این خودرو وجود دارد ولی در ایالات متحده آمریکا حتی نسخه‌های هیبریدی که از موتور T-GDI یا توربو برخوردار هستند، با دنده ۶ سرعته عرضه می‌شود.

با این حال، عملکرد دنده ۸ سرعته روان بوده و کاملاً مناسب ترافیک شهری است، اما در بزرگراه‌ها یا جاده‌های کوهستانی پر پیچ و خم کم و کاستی‌ها تازه خود را نشان می‌دهند. هرچند به‌صورت کلی نسل جدید توسان اسپرت‌تر از نسل قبلی‌اش محسوب می‌شود.

هیوندای توسان 2022

درحالی که پیشرانه هیوندای توسان ۲۰۲۲ کمبودهایی دارد، دینامیک آن واقعاً عالی است. کیفیت سواری این خودرو بسیار بالا است و در پیچ‌ها به خوبی عمل می‌کند. سواری خودرو به‌طور کلی بسیار هیجان‌انگیز است که البته این به حس راحتی کلی خودرو هم مربوط می‌شود.

هیوندای توسان 2022

مصرف سوخت توسان ۲۰۲۲ پس از طی کردن مسافتی طولانی با دو حالت Sport و Eco، معادل ۱۳ کیلومتر بر لیتر بوده که رقم قابل قبولی به حساب می‌آید. این خودرو همچنین در مسافتی ۶۰۰ کیلومتری از لس آنجلس تا دث ولی یا دره مرگ در کالیفرنیای شرقی به آزمایش گذاشته شده است. دره مرگ به‌خاطر زمین‌های بیابان مانند و بدون پوشش گیاهی و همچنین گرمای شدید شناخته می‌شود و سیستم‌های کمک راننده پیشرفته‌ای که در تیپ Limited هیوندی توسان ۲۰۲۲ به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود، در این مسیر موثر واقع شده است. حالت‌های رانندگی نیمه خودران نظیر سیستم کنترل خطوط جاده یا کروز کنترل انطباقی نیز عملکرد خیلی خوبی دارند.

ایمنی

هیوندای توسان 2022

هیوندای توسان ۲۰۲۲ از سیستم‌های جلوگیری از تصادف، تشخیص نقطه کور، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش یا تی سی اس، ترمز ای بی اس، ۷ ایربگ و… بهره می‌برد. در دث ولی، تغییرات زیادی در ارتفاع زمین و انواع مختلفی از جاده‌ها وجود دارند و سیستم تمام چرخ متحرک تیپ Limited این خودرو که هیوندای آن را H-Track نامیده، هرچند وجودش ضروری نبوده، در طی کردن این مسیر مفید ظاهر شده است. البته این خودرو عمدتاً به محور جلو متمایل است اما در صورت نیاز، عقب آن کششی اضافی پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید:

مقایسه هیوندای توسان ۲۰۲۲ با نسل قبلی آن

جمع‌بندی

هیوندای توسان 2022

هیوندای توسان ۲۰۲۲ خودروی بسیار راحتی است و کارآمد بودن و سهولت استفاده از آن، باعث محبوبیت گسترده‌اش می‌شود. البته نباید از طراحی متفاوت آن گذشت. در واقع این شاسی بلند خوش‌ساخت یکی از جدیدترین خودروهای هیوندا است که هم منتقدان و هم خریداران را تحت تاثیر قرار داده است.

منبع :carandbikeمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.