تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر : 65557

بررسی هوندا کلیک ، موتورسیکلت محبوب بازار ایران + مشخصات فنی و قیمت

بررسی هوندا کلیک ، موتورسیکلت محبوب بازار ایران + مشخصات فنی و قیمت

بررسی هوندا کلیک ، موتورسیکلت محبوب بازار ایران + مشخصات فنی و قیمت اسکوتر جذاب و مجهز هوندا کلیک یکی از پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های ایران محسوب می‌شود. در ادامه نگاهی به هوندا کلیک ۱۵۰i خوا..

بررسی هوندا کلیک ، موتورسیکلت محبوب بازار ایران + مشخصات فنی و قیمت

اسکوتر جذاب و مجهز هوندا کلیک یکی از پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های ایران محسوب می‌شود. در ادامه نگاهی به هوندا کلیک ۱۵۰i خواهیم داشت.

هوندا کلیک که در برخی از بازارها با نام هوندا واریو (Vario) نیز شناخته می‌شود، موتورسیکلت جذابی از کلاس اسکوتر است که سال ۱۳۹۵، زمانی که هنوز قیمت خودرو و موتورسیکلت اوج نگرفته بود، وارد بازار ایران شد و توانست بین اسکوترهای محبوبی مثل وسپا جای خود را پیدا کند. کلیک حال یکی از پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های بازار ایران به شمار می‌رود. در بازار محدود موتورسیکلت ایران، این اسکوتر هوندا گزینه‌ای مجهز و مدرن در کلاس خود است که شاید عده‌ای به‌خاطر قیمت بالای آن از آن دوری کنند اما همچنان محبوب عده بسیاری از موتورسواران است.

بررسی هوندا کلیک ۱۵۰i

طراحی

هوندا کلیک 150i

در کلیک دیگر خبری از طراحی همیشگی اسکوترها نیست. هوندا رویکرد جالبی را در طراحی هوندا کلیک در پیش گرفته و یک اسکوتر با ظاهری نسبتاً خشن و اسپرت را ارائه داده است. افرادی که به دنبال یک موتورسیکلت برای رفت و آمدهای شهری هستند اما در عین حال می‌خواهند موتورسیکلتشان ظاهری اسپرت و جذاب داشته باشد، قطعاً از کلیک استقبال می‌کنند. در واقع همین نکته کلیدی این موتورسیکلت است که آن را نسبت به سایر نمونه‌ها متمایز می‌کند و همچنین عده‌ای را که پیش‌تر خرید یک اسکوتر را در سر نداشتند، به سمت خود جذب می‌کند.

هوندا کلیک 150i

در سراسر بدنه هوندا کلیک خطوط و زوایای تیز و اشکال هندسی برجسته‌ای را مشاهده می‌کنیم. بهتر است بگوییم جایی در بدنه این موتورسیکلت نیست که سطح صاف و نسبتاً گردی داشته باشد؛ کل بدنه پر از خطوط تیز است. چراغ جلوی موتورسیکلت نیز به همین شکل طراحی شده است و شاهد یک چراغ طویل و چندضلعی هستیم که به سمت بالا کشیده شده است تا ظاهر خشنی داشته باشد. همچنین باید به رینگ‌های اسپرت ۱۴ اینچی اشاره کرد که در هرچه اسپرت‌تر شدن ظاهر این موتورسیکلت تاثیرگذار بوده‌اند.

تنوع رنگی هوندا کلیک بالا است و در رنگ‌های مختلفی شامل سفید، مشکی، قرمز، آبی و… به عرضه می‌رسد. همچنین شامل طرح‌های دو رنگی می‌شود که کمک می‌کنند زوایای بدنه موتورسیکلت هرچه بیشتر به چشم بیایند.

عملکرد پیشرانه و سواری

سال ۱۳۹۵ ابتدا نسخه ۱۲۵ سی‌سی هوندا کلیک روانه بازار شد و پس از مدتی، نسخه ۱۵۰ سی‌سی که در این مقاله به آن پرداخته شده است، در دسترس قرار گرفت. هوندا کلیک ۱۵۰i مجهز به یک پیشرانه بنزینی ۱۵۰ سی‌سی انژکتوری است که قدرتی برابر با ۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳.۴ نیوتون‌متر را به تولید می‌رساند. گیربکس این موتورسیکلت نیز از نوع اتوماتیک ۵ سرعته است.

هوندا کلیک 150i

ظرفیت سوخت هوندا کلیک ۵.۵ لیتر است و مصرف سوخت آن ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. سیستمی تحت عنوان Idling Stop نیز در این موتور پیاده‌سازی شده است که حتی باعث بهینه‌تر شدن مصرف سوخت این موتورسیکلت می‌شود. Idling stop موتور را زمان توقف در ترافیک یا سایر موقعیت‌ها، به‌صورت خودکار خاموش و روشن می‌کند تا از مصرف بیشتر سوخت جلوگیری شود.

پیشرانه کلیک عملکرد مناسبی را در شهر ارائه می‌دهد. این اسکوتر هوندا با این پیشرانه، از شتاب و همچنین سرعت مناسبی برخوردار شده است. حداکثر سرعت کلیک ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است و طی ۱۲ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اسکوتر خشن هوندا در عین حال که شتاب مناسبی دارد، همچنین بی‌سر و صدا است و موتورسوار به لطف طراحی درست سیستم تعلیق، در سرعت‌های بالا کاملاً روی آن کنترل خواهد داشت و کمتر شاهد تکان‌ و لرزش موتور خواهد بود. کلیک با توجه به کلاس و مشخصات خود، کاملاً در جاده‌های درون‌شهری راضی‌کننده ظاهر خواهد شد.

امکانات و قابلیت‌ها

صفحه آمپر دیجیتال هوندا کلیک 150i

هوندا کلیک دارای امکانات متعددی است که از جمله می‌توان به سیستم Idling Stop که پیش‌تر مورد اشاره قرار گرفت، AutoHold برای حرکت در سربالایی، کلید محفظه بار زیر زین، سنسور جک (با پایین بودن جک پیشرانه خاموش می‌شود)، چراغ‌های زنون و صفحه‌آمپر دیجیتالی اشاره کرد. به‌صورت کلی، می‌توان هوندا کلیک را یک محصول مجهز در سطح و کلاس خود بر شمرد.

جمع‌بندی

هوندا کلیک یک گزینه عالی برای رفت و آمدهای کوتاه شهری است که در زمینه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد. این موتورسیکلت نه‌تنها نیاز خریدار برای یک ظاهر جذاب و متفاوت را برآورده می‌کند، بلکه عملکرد و سواری آن نیز قابل توجه است و امکانات درخوری را در اختیار خریدار می‌گذارد. قیمت هوندا کلیک برای عده بسیاری قابل قبول نخواهد بود ولی بعید است انتظارات موتورسواران از یک اسکوتر هوندا را برآورده نکند.

همچنین بخوانید:

نکاتی که باید قبل از خرید اولین موتورسیکلت خود در نظر بگیرید

مشخصات هوندا کلیک ۱۵۰i

پیشرانه۱۵۰ سی‌سی، یک سیلندر، دو سوپاپه، انژکتوری، روغن خنک
قدرت۱۳ اسب بخار (۸۵۰۰ دور بر دقیقه)
گشتاور۱۳.۴ نیوتون‌متر (۵۰۰۰ دور بر دقیقه)
گیربکساتوماتیک ۵ سرعته
طول/ عرض/ ارتفاع/ حداقل فاصله بدنه از زمین۱۹۲/ ۶۸/ ۱۲۸/ ۱۲ سانتی‌متر
وزن۱۱۰ کیلوگرم
ظرفیت سوخت۵.۵ لیتر
ترمز عقب/جلودیسکی/ کاسه‌ای
سیستم تعلیق جلو/عقبتلسکوپی/دو کمک‌فنر
نوع استارتالکتریکی

قیمت هوندا کلیک ۱۵۰i در بازار ایران

بالا بودن تورم در بازار خودرو و موتورسیکلت بر همگی آشکار است. همچنین از طرفی دیگر، کمبود قطعات و لوازم جانبی و به دنبال آن گران بودن آن‌ها مسئله دیگری است که مشتریان را به دردسر می‌اندازد. همان‌طور که گفته شد، هوندا کلیک با توجه به کلاس خود، قیمت بالایی در بازار ایران دارد. در حال حاضر نسخه صفر کیلومتر این موتورسیکلت در محدوده قیمت ۹۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد. مثل همیشه، بهتر است موتورسواران ایرانی به دنبال نسخه‌های کارکرده با قیمت ارزان‌تر باشند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.