تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
کد خبر : 27919

بررسی هواوی نوا ۷ آی ؛ حرکت رو به جلو با میان رده‌ای قدرتمند و جذاب

بررسی هواوی نوا ۷ آی ؛ حرکت رو به جلو با میان رده‌ای قدرتمند و جذاب

بررسی هواوی نوا ۷ آی ؛ حرکت رو به جلو با میان رده‌ای قدرتمند و جذاب هواوی نوا ۷ آی – Huawei Nova 7i جدیدترین گوشی میان رده این شرکت برای بازار ایران است. در ادامه، مشخصات، سخت افزار، نرم افزار، دوربین، باتری، طراحی و نمایشگر این گوشی را بررسی می‌کنیم.
شرکت هواوی همچنان به حرکت رو به جلوی خود ادامه می‌دهد و اتفاقا تصمیم گرفته تا تمرکز بیشتری روی توانایی‌های داخلی خود داشته و اکوسیستم اختصاصی خودش را بیش از پیش توسعه دهد و فروشگاه اختصاصی اپلیکیشن و سرویس‌های انحصاری خود را به کاربران ارائه کرده است. به همین دلیل گوشی‌های جدید این شرکت با سرویس‌های موبایلی عرضه می‌شوند که تمام نیاز کاربران را برطرف می‌کنند. یکی از گوشی های جدید هواوی، Nova 7i است که از سرویس‌های موبایلی هواوی استفاده می‌کند. این گوشی جدید به تازگی در ایران نیز به صورت آنلاین رونمایی شد و حالا به دست ما رسیده تا آن را از زوایای مختلف به طور کامل بررسی کنیم.

گوشی های هوشمند سری Nova هواوی، گوشی‌هایی بسیار جذاب، زیبا و قدرتمند برای نسل جوان محسوب می‌شوند. طراحی محصولات این سری، زیبا و جوان پسند بوده و در بخش م..

بررسی هواوی نوا ۷ آی ؛ حرکت رو به جلو با میان رده‌ای قدرتمند و جذاب

هواوی نوا ۷ آی – Huawei Nova 7i جدیدترین گوشی میان رده این شرکت برای بازار ایران است. در ادامه، مشخصات، سخت افزار، نرم افزار، دوربین، باتری، طراحی و نمایشگر این گوشی را بررسی می‌کنیم.

شرکت هواوی همچنان به حرکت رو به جلوی خود ادامه می‌دهد و اتفاقا تصمیم گرفته تا تمرکز بیشتری روی توانایی‌های داخلی خود داشته و اکوسیستم اختصاصی خودش را بیش از پیش توسعه دهد و فروشگاه اختصاصی اپلیکیشن و سرویس‌های انحصاری خود را به کاربران ارائه کرده است. به همین دلیل گوشی‌های جدید این شرکت با سرویس‌های موبایلی عرضه می‌شوند که تمام نیاز کاربران را برطرف می‌کنند. یکی از گوشی های جدید هواوی، Nova 7i است که از سرویس‌های موبایلی هواوی استفاده می‌کند. این گوشی جدید به تازگی در ایران نیز به صورت آنلاین رونمایی شد و حالا به دست ما رسیده تا آن را از زوایای مختلف به طور کامل بررسی کنیم.

هواوی نوا 7 آی

گوشی های هوشمند سری Nova هواوی، گوشی‌هایی بسیار جذاب، زیبا و قدرتمند برای نسل جوان محسوب می‌شوند. طراحی محصولات این سری، زیبا و جوان پسند بوده و در بخش مشخصات سخت افزاری، امکانات و عملکرد دوربین نیز همواره حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است و در عین حال، با قیمتی رقابتی به بازار عرضه می‌شوند. هواوی نوا ۷ آی نیز گوشی هوشمندی با طراحی چشم نواز و مدرن، دوربین چهارگانه قدرتمند، چیپست بالارده با رم و حافظه داخلی زیاد و صفحه نمایش بزرگ و کم حاشیه است و می‌تواند در بازار ایران به فروش خوبی دست پیدا کند.

این را هم اضافه کنیم که هواوی نوا ۷i از لحاظ مشخصات و طراحی و بسیاری ویژگی‌های دیگر، تقریبا همان هواوی پی ۴۰ لایت یا حتی نوا ۶ SE است که در کشورهای مختلف با نام‌های گوناگون عرضه می‌شود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا این گوشی را به طور کامل و تخصصی از نظر طراحی، سخت افزار، نرم افزار و رابط کاربری، دوربین و باتری بررسی کنیم.

هواوی نوا 7 آی

فهرست عناوین بررسی هواوی نوا ۷ آی

با کلیک بر روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

  • جعبه گشایی و بررسی اولیه ویدیویی
  • مشخصات فنی
  • طراحی
  • صفحه نمایش
  • باتری
  • اسپیکر و امکانات صوتی
  • سیستم عامل و رابط کاربری
  • سخت افزار و بنچمارک‌ها
  • دوربین
  • جمع بندی
  • مزایا و معایب

جعبه گشایی و بررسی اولیه ویدیویی

هواوی نوا 7 آی

هواوی نوا ۷ آی در یک جعبه ساده سفید رنگ عرضه می‌شود که نام گوشی و لوگوی هواوی با رنگ طلایی روی آن حک شده است. درون جعبه، اولین چیزی که می‌بینید، خود گوشی است و در زیر آن نیز شارژر ۴۰ واتی، کابل یو اس بی C، یک جفت هدفون تو گوشی معمولی و دفترچه را مشاهده می‌کنید.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی

دانلود ویدیو

مشخصات فنی و مقایسه با گلکسی ای ۵۱

هواوی نوا 7 آی

در این بخش می‌خواهیم مشخصات فنی هواوی نوا ۷ آی را با یکی از رقبای جدی این گوشی در بازار یعنی سامسونگ گلکسی ای ۵۱ – Samsung Galaxy A51 مقایسه کنیم. گلکسی ای ۵۱ نیز یکی از گوشی های میان رده محبوب بازار است و انتظار می‌رود با ورود Nova 7i به بازار ایران، رقابت سختی بین این دو گوشی شکل بگیرد. البته قیمت نوا ۷ آی در بازار جهانی کمی کمتر از گلکسی A51 است. در حال حاضر، گلکسی ای ۵۱ با قیمت حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

گوشیهواوی نوا ۷iسامسونگ گلکسی A51
تاریخ معرفیژانویه ۲۰۲۰دسامبر ۲۰۱۹
ابعاد۱۵۹.۲ در ۷۶.۳ در ۸.۷ میلی‌متر۱۵۸.۵ در ۷۳.۶ در ۷.۹ میلی‌متر
وزن۱۸۳ گرم۱۷۲ گرم
جنس بدنهشیشه در جلو، پلاستیک در پشت، فریم پلاستیکیشیشه در جلو با پوشش گوریلا گلس ۳، پلاستیک در پشت، فریم پلاستیکی
سیم کارتتک سیم کارت نانو یا دو سیم کارت هیبریدی نانوتک سیم کارت نانو یا دو سیم کارت نانو
نوع نمایشگرLTPS IPS LCD با نمایش ۱۶ میلیون رنگسوپر امولد با نمایش ۱۶ میلیون رنگ
اندازه نمایشگر۶.۴ اینچ۶.۵ اینچ
نسبت نمایشگر به بدنهحدود ۸۳.۵ درصدحدود ۸۷.۴ درصد
وضوح نمایشگر۲۳۱۰ در ۱۰۸۰ پیکسل۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
تراکم پیکسلی نمایشگر۳۹۸ پیکسل در هر اینچ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۱۰
رابط کاربریEMUI 10 (با سرویس‌های موبایلی هواوی)ONE UI 2.1
تراشهکایرین ۸۱۰ (هفت نانومتری)اگزینوس ۹۶۱۱ (ده نانومتری)
پردازنده۸ هسته‌ای شامل ۲ هسته ۲.۲۷ گیگاهرتزی Cortex-A76 و ۶ هسته ۱.۸۸ گیگاهرتزی Cortex-A55۸ هسته‌ای شامل ۴ هسته ۲.۳ گیگاهرتزی Cortex-A73 و ۴ هسته ۱.۷ گیگاهرتزی Cortex-A53
پردازشگر گرافیکیMali-G52 MP6Mali-G72 MP3
رم۸ گیگابایت۴ یا ۶ یا ۸ گیگابایت
حافظه ذخیره سازی داخلی۱۲۸ گیگابایت از نوع UFS 2.1 (قابل ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی نانو مموری)۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت از نوع UFS 2.0 (قابل ارتقا به وسیله کارت حافظه جانبی میکرو اس دی)
دوربین پشتیچهارگانهچهارگانه
دوربین اول۴۸ مگاپیکسلی واید با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر، دیافراگم f/1.8، اندازه سنسور ۱/۲.۰، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF)۴۸ مگاپیکسلی واید با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر، دیافراگم f/2.0، اندازه سنسور ۱/۲.۰، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF)
دوربین دوم۸ مگاپیکسلی اولترا واید یا فوق عریض با دیافراگم f/2.4۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید یا فوق عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه و دیافراگم f/2.2
دوربین سوم۲ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4۵ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4
دوربین چهارمحسگر تشخیص عمق میدان ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4حسگر تشخیص عمق میدان ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
سایر ویژگی‌های دوربینفلاش LED، اچ دی آر، پانورامافلاش LED، اچ دی آر، پانوراما
فیلمبرداریرزولوشن ۱۰۸۰p در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیهرزولوشن ۴K در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، رزولوشن ۱۰۸۰p در نرخ ۳۰ یا ۱۲۰ فریم بر ثانیه، لرزش‌گیر ژیروسکوپی
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.0، اندازه سنسور ۱/۳.۰۶، اندازه پیکسل ۱.۰ میکرومتر، HDR، فیلمبرداری در رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه۳۲ مگاپیکسلی واید با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر، دیافراگم f/2.2، اندازه سنسور ۲.۸/۱، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر، HDR، فیلمبرداری ۱۰۸۰p در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفوندارددارد
اتصالاتوای فای ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac، دوال باند، وای فای دایرکت، هات اسپاتوای فای ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac، دوال باند، وای فای دایرکت، هات اسپات
بلوتوث۵.۱ , A2DP , LE۵.۰ , A2DP , LE
جی پی اسدارد با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS و QZSSدارد با A-GPS، GLONASS، GALILEO و BDS
یو اس بی۲.۰ Type-C 1.0 ریورسیبل کانکتور۲.۰ Type-C 1.0 ریورسیبل کانکتور
حسگر اثر انگشتدر لبه جانبیاپتیکال زیر نمایشگر
سایر حسگرهاشتاب‌سنج، مجاورت، قطب نماشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما
باتری۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
شارژرشارژ سریع ۴۰ واتی (۷۰ درصد در ۳۰ دقیقه)شارژ سریع ۱۵ واتی
رنگ بندیمشکی، سبز، ترکیب صورتی و آبیمشکی، سفید، آبی، صورتی

طراحی

هواوی نوا 7 آی

هواوی نوا ۷ آی نه تنها گوشی زیبایی است، بلکه در دست گرفتن این گوشی، تایپ کردن با آن و مشاهده فیلم و عکاسی در آن نیز لذت‌بخش است. البته این روزها طراحی گوشی های هوشمند بسیار به هم شبیه شده‌اند، اما نمی‌توان از ظاهر زیبا و ارگونومی مناسب این گوشی گذشت. به خصوص رنگ ترکیبی آبی و صورتی آن چشم‌نواز است و شیب ملایمی که بین رنگ‌های صورتی و آبی دیده می‌شود، چشم‌ها را خیره می‌کند. حتی قاب دوربین چهارگانه پشتی به همین رنگ آغشته شده‌اند و ما یکی از بهترین ماژول‌های دوربین از نظر طراحی را مشاهده می‌کنیم. نوا ۷ آی ، سنگین نیست (۱۸۳ گرم) و ابعاد بسیار مناسبی دارد. این گوشی دارای ارتفاع ۱۵۹.۲ میلی‌متر، عرض ۷۶.۳ میلی‌متر و ضخامت ۸.۷ میلی‌متر است که این میزان ضخامت عالی نیست، اما آن را هم نمی‌توانیم در ردیف گوشی‌های ضخیم و نامناسب قرار دهیم.

صفحه نمایش ۶.۴ اینچی یکی از ویژگی‌های کلیدی هواوی Nova 7i است و طراحی این بخش از گوشی نیز زیباست. در اطراف نمایشگر، گوشه‌های گرد را می‌بینیم و یک حفره کوچک در گوشه سمت چپ بالا دیده می‌شود که دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی درون آن قرار گرفته است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز خیلی کم هستند و صفحه نمایش فراگیری را در جلوی گوشی مشاهده می‌کنیم. البته متاسفانه در این گوشی از نمایشگر LCD استفاده شده است.

هواوی نوا 7 آی

اسپیکر مکالمه بسیار باریک است و در بالای نمایشگر، بین شیشه و بدنه قرار گرفته است. هواوی اطلاعاتی درباره لایه محافظ روی شیشه اعلام نکرده است، اما به نظر می‌رسد شیشه بادوامی باشد. در حالی که قسمت جلوی نوا ۷ آی کاملا مسطح است، قسمت پشتی آن مثل بسیاری از گوشی های امروزی، حالت خمیده به سمت لبه‌ها دارد. پنل پشتی بسیار زیبا بوده و از جنس پلاستیک چند لایه با لایه‌های رنگ و پولیش ساخته شده است. به دلیل این لایه‌های رنگ و پولیش و فرایند تولید مناسب، پنل پشتی شبیه به شیشه به نظر می‌رسد و مقاومت آن هم ظاهرا خوب است. پنل پشتی شیشه‌ای در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع بسیار آسیب پذیر است و می‌شکند، اما جنس پلاستیک، به خصوص اگر باکیفیت خوبی ساخته شود، مقاومت بهتری از شیشه می‌تواند داشته باشد.

دوربین چهارگانه پشت گوشی برآمدگی بسیار کمی دارند و نه تنها باعث به وجود آمدن ظاهر زشتی نمی‌شوند، بلکه با وجود آن گوشی روی میز و سطوح صاف لق نمی‌خورد. آرایش دوربین‌ها متقارن است. لنزهای اصلی، ماکرو و فوق عریض به همراه حسگر تشخیص عمق میدان درون یک مربع قرار گرفته‌اند و فلاش LED در خارج از این مربع و زیر آنها جای گرفته است. نوشته AI Quad Camera به همراه مشخصات لنز ۴۸ مگاپیکسلی اصلی در کنار فلش دیده می‌شود.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی

فریم میانی گوشی از جنس پلاستیک است که البته در نگاه اول ممکن است فلز به نظر برسد. رنگ خاکستری مات آن نیز مناسب است. هواوی نوا ۷ آی دارای یک درگاه سیم کارت هیبریدی در سمت چپ بوده و در سمت راست گوشی هم کلیدهای تنظیم صدا و پاور را مشاهده می‌کنید. حسگر اثر انگشت با کلید پاور یکپارچه شده و عملکرد بسیار دقیق و سریعی دارد. وقتی آن را لمس می‌کنید، در عرض کمتر از یک ثانیه و فقط با یک لمس جزئی و البته دقیق، قفل گوشی شما باز می‌شود.

سایر موارد ضروری هم در پایین دستگاه وجود دارند؛ یک درگاه یو اس بی تایپ C، بلندگو، میکروفون و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون. در مجموع می‌توانیم بگوییم که ما طراحی هواوی Nova 7i را دوست داریم. ظاهر، اندازه و وزن گوشی مناسب است. میان رده جدید هواوی مقاومت خوبی هم دارد و شاید تنها ایرادی که بتوانیم بگیریم نور پس زمینه ناهماهنگ در اطراف حفره مخصوص دوربین سلفی است که البته خیلی به چشم نمی‌آید.

صفحه نمایش

هواوی نوا 7 آی

هواوی نوا ۷ آی دارای نمایشگری زیباست. این نمایشگر از نوع LTPS LCD با ابعاد ۶.۴ اینچ، رزولوشن ۲۳۱۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۸ پی پی آی یا پیکسل در هر اینچ است. همانطور که پیش از این گفتیم، هیچ اطلاعاتی در مورد تولیدکننده شیشه صفحه وجود ندارد،‌ اما در این محصول از شیشه بادوامی استفاده شده و اگر به محصولات قبلی هواوی هم نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که کیفیت شیشه نمایشگر این گوشی‌ها معمولا خوب بوده است.

اولین چیزی که در نمایشگر جلب توجه می‌کند و کمی توی ذوق می‌زند، نور پس زمینه ناهمانگی است که در اطراف حفره دوربین سلفی مشاهده می‌شود. البته این مورد فقط در پس زمینه سفید یا رنگ‌های روشن آزاردهنده خواهد بود، اما به هر حال نور و رنگ‌ها در این نمایشگر مانند یک نمایشگر LED جذاب و دوست داشتنی نیست.

هواوی نوا 7 آی

به غیر از این مورد، صفحه نمایش نوا ۷ آی روشن و خوب به نظر می‌رسد و آنقدر واضح است که می‌تواند از این نظر با نمایشگرهای OLED برابری کند. در مجموع، متاسفانه عملکرد نمایشگر این گوشی در حد یک ستاره نیست. اندازه‌گیری‌های ما نشان داد که این صفحه نمایش دارای حداکثر میزان روشنایی ۴۶۰ نیت است که برای یک نمایشگر LCD عدد متوسطی محسوب می‌شود. نسبت کنتراست هم ۱۰۸۵:۱ است که نسبت به بهترین‌ها در این بخش، فاصله زیادی دارد.

اگر صفحه نمایش را روی میزان روشنایی خودکار بگذارید، می‌توانید کمی بیشتر از نور پس زمینه دریافت کنید و به ۵۱۵ نیت افزایش پیدا می‌کند، اما هنوز هم خروجی متوسطی برای نمایشگر LCD است. حداقل روشنایی هم ۱.۲ نیت اندازه‌گیری شده که تقریبا عالی است.

تست نمایشگرصد در صد روشنایی
مشکی، شمع بر متر مربعسفید، شمع بر متر مربعنسبت کنتراست
هواوی نوا ۷i۰.۴۲۵۴۶۱۱۰۸۵:۱
هواوی نوا ۷ آی (Max Auto)۰.۵۰۱۵۱۵۱۰۲۸:۱
هواوی پی ۳۰ لایت۰.۳۹۴۸۰۱۲۳۱:۱
هواوی پی ۳۰ لایت (Max Auto)۰.۴۱۳۵۰۱۱۲۱۳:۱
هواوی پی اسمارت۰.۳۵۶۵۳۱۱۴۹۲:۱
هواوی پی اسمارت ۲۰۱۹۰.۳۲۵۴۳۷۱۳۴۵:۱
آنر ۹ ایکس۰.۳۶۱۴۶۴۱۲۸۵:۱
آنر ۹ ایکس پرو۰.۳۹۲۵۱۷۱۳۱۹:۱
شیائومی ردمی نوت ۸ پرو۰.۳۴۷۴۶۰۱۳۲۶:۱
شیائومی ردمی نوت ۸ پرو (Max Auto)۰.۴۸۶۶۴۰۱۳۱۷:۱
شیائومی ردمی نوت ۸ تی۰.۳۳۱۴۵۰۱۳۶۰:۱
شیائومی ردمی نوت ۸ تی (Max Auto)۰.۴۵۳۶۰۰۱۳۲۵:۱
ریلمی ۵ پرو۰.۲۷۳۵۱۲۱۸۷۵:۱
شیائومی ردمی کی ۳۰۰.۳۹۹۵۵۰۱۳۷۸:۱
شیائومی ردمی کی ۳۰ (Max Auto)۰.۵۲۷۷۱۴۱۳۵۵:۱

حالا بیایید در مورد دقت رنگ‌ها صحبت کنیم. درست مثل بسیاری از گوشی های هوشمند هواوی و آنر، Nova 7i هم در فضای رنگی sRGB بسیار دقیق است. در تنظیمات نمایشگر در حالت Normal و در دمای رنگی پیش فرض یا Default به متوسط عالی DeltaE 2.2 با حداکثر انحراف ۴.۷ می‌رسیم. اگر بخواهید، می‌توانید با آپشن‌های دستی، آن را حتی بیشتر کنید.

این حالت پیش فرض نیست، چرا که بسیاری از کاربران معمولا به رنگ‌های پرجنب و جوش تمایل دارند و همانطور که گفتیم صفحه نمایش کاملا واضح به نظر می‌رسد. در حقیقت هواوی، صفحه نمایش را روی حالت Vivid قرار می‌دهد که رنگ متمایل به آبی را نمایش می‌دهد. بنابراین حالت Vivid که مربوط به فضای رنگی DCI-P3 است، آنقدر دقیق نیست. ما DeltaE متوسط ۵.۴ با حداکثر انحراف ۹.۱ را اندازه‌گیری کردیم.

هواوی نوا 7 آی

قبل از این که این بخش را ببندیم، خبرهای خوبی هم برای شما داریم. بر خلاف هواوی میت ۳۰ پرو و آنر ۹ ایکس پرو، این گوشی هواوی از Widevine L3 پشتیبانی می‌کند که برای اجرای نت فلیکس و آمازون پرایم ویدیو ضروری است. L3 متاسفانه هیچ محتوای HD ندارد، اما فیلم‌های SD در هر دو سرویس تماشا می‌شوند. HBO GO به GMS احتیاج دارد و مشاهده این شبکه امکان پذیر نیست.

باتری

هواوی نوا 7 آی

هواوی نوا ۷ آی به باتری نسبتا بزرگ ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. این گوشی از فناوری شارژ سریع یا سوپرشارژ ۴۰ واتی بهره می‌برد و درون جعبه نیز شارژر ۴۰ واتی قرار گرفته است که برای یک گوشی خوش قیمت بسیار جالب به نظر می‌رسد. این شارژر می‌تواند در مدت نیم ساعت، حدود ۷۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ کند و شارژ کامل گوشی نیز تقریبا به ۶۴ دقیقه زمان نیاز دارد که این اعداد و ارقام برای یک گوشی میان رده کاملا مناسب است.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی

هواوی نوا ۷i در تست دوام باتری ما، عدد چشمگیر ۱۲۱ ساعت را ثبت کرد. عملکرد بهینه تراشه ۷ نانومتری کایرین ۸۱۰ باعث شده این گوشی در زمینه مصرف باتری بسیار خوب عمل کند. این گوشی در تمام تست‌های مربوط به باتری، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد. شما می‌توانید بیش از یک روز با گوشی مکالمه کنید (حدود ۳۳ ساعت)، ۱۶ ساعت فیلم تماشا کنید یا به مدت ۱۸ ساعت در اینترنت بچرخید.

اسپیکر و امکانات صوتی

هواوی نوا 7 آی

نوا ۷ آی از اسپیکرهای استریو بهره نمی‌برد و دارای یک بلندگو است که در لبه پایینی گوشی قرار گرفته است. این بلندگو صدای نسبتا بلندی را در پخش موسیقی ارائه می‌کند، فاقد فرکانس پایین است، اما به خوبی صدای خواننده را از موزیک تفکیک می‌کند. صداهای میانه و بلند به خوبی پخش می‌شوند و در مجموع به نظر می‌رسد Nova 7i در این زمینه بهتر از آنر ۹ ایکس پرو عمل کرده است. همچنین همراه با گوشی یک جفت هدفون توگوشی معمولی ارائه می‌شود که عملکرد متوسطی دارد و نباید از آن انتظار زیادی داشته باشید.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی

سیستم عامل و رابط کاربری

هواوی نوا 7 آی

یکی از بخش‌های مهم بررسی هواوی نوا ۷ آی، بخش مربوط به نرم افزار این گوشی میان رده است. گوشی Nova 7i روی رابط کاربری جدید EMUI 10.1 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ اجرا می‌شود. این گوشی از سرویس‌های موبایلی هواوی به جای سرویس‌های موبایلی گوگل استفاده می‌کند و هواوی خدمات اختصاصی موبایل خود را مانند فروشگاه اپلیکیشن اپ گالری به کاربران ارائه داده و ظاهرا کاربران مشکل خاصی برای دانلود و نصب برنامه‌های محبوب خود نخواهند داشت.

این گوشی میان رده هواوی دارای حسگر تشخیص اثر انگشت در لبه جانبی است که با دکمه پاور ادغام شده و از نظر سرعت و دقت در بین بهترین‌ها قرار دارد. متاسفانه و در کمال تعجب، خبری از فیس آنلاک یا قفل گشایی با تشخیص چهره در این دستگاه نیست. مانند همه دستگاه‌های مبتنی بر رابط کاربری EMUI، می‌توانید سبک صفحه قفل مجله‌ای را انتخاب کنید که با انتخاب آن، هر بار که از خواب بیدار می‌شوید، تصویر تغییر پیدا می‌کند. با سوایپ کشویی از پایین به بالا، کلیدهای میان بر سریع برای برخی از نرم افزارهای رایج در دسترس شما قرار می‌گیرد.

هواوی نوا 7 آی

در صفحه اصلی، تمام برنامه‌های نصب شده و سیستمی را پیدا خواهید کرد، اما در منوی تنظیمات گزینه‌ای وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا بین طرح استاندارد منوی اصلی یا صفحه اصلی با اپ دراور یکی را انتخاب کنید. در حالت دوم، برنامه‌های شما به صورت کشویی با سوایپ از پایین به بالا در دسترس قرار می‌گیرد. نمی‌توان گفت کدام یک از این حالت‌ها بهتر است و بستگی به سلیقه و ترجیح شخصی خودتان دارد که یکی از آنها را انتخاب کنید.

در این نسخه از EMUI، جایگزینی برای Google Feed وجود دارد که به آن Today گفته می‌شود. در این صفحه در سمت چپ، شما یک قسمت جستجو، کلیدهای میانبر برای مخاطبان مورد علاقه، عکس‌ها و غیره به همراه یک فید خبری پر شده از اخبار محلی که از طریق سرویس هواوی ارائه شده را مشاهده می‌کنید.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی

نوار نوتیفیکیشن‌ها در رابط کاربری هواوی با آیکون‌های دایره‌ای شکل و رنگ آبی در حالت روشن شده آیکون‌ها، بسیار شبیه به رابط کاربری وان یو آی سامسونگ و شبیه به طراحی اندروید ۱۰ خود گوگل شده است. با یک بار پایین کشیدن صفحه از بالا می‌توانید به نوار تنظیم کننده میزان روشنایی نمایشگر و چند مورد از گزینه‌های ضروری دسترسی داشته باشید و اگر دوباره آن را پایین بکشید، موارد بیشتری در پیش روی شما قرار می‌گیرد.

مولتی تسکینگ یا چند وظیفگی، امر آشنایی در رابط‌های کاربری جدید است که با آن می‌توانید چند کار همزمان را در گوشی خود انجام دهید. در این حالت، تصویر گوشی هوشمند شما به دو قسمت تقسیم می‌شود و به عنوان مثال می‌توانید در بالای پنجره یک ویدیو تماشا کنید و در پایین نیز به دوستان خود پیام بدهید.

ناوبری پیش فرض سیستم عامل نوا ۷ آی شبیه به ژست‌های آیفون است؛ برای رفتن به صفحه اصلی به سمت راست سوایپ کنید، برای تعویض تسک‌ها به سمت راست سوایپ کنید و نگه دارید و از لبه‌های سمت چپ یا راست به سمت وسط سوایپ کنید تا به صفحه قبلی برگردید. البته شما می‌توانید در تنظیمات، دکمه‌های سه گانه کلاسیک و مجازی را انتخاب کنید و از انجام ژست‌های حرکتی بی نیاز شوید.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی

در برنامه مدیریت تلفن که Optimiser نام دارد می‌توانید به میانبرهایی برای پاکسازی حافظه، تنظیمات باتری، شماره‌های بلاک شده، اسکن ویروس (طراحی شده توسط Avast) و میزان استفاده از داده‌های گوشی دسترسی داشته باشید. برنامه موسیقی هواوی (Huawei’s Music App) برنامه‌ای برای گوش دادن به موسیقی‌های MP3 ذخیره شده در گوشی تلفن همراه شماست. برنامه اختصاصی پخش ویدیو، فیلم‌های شما را پخش می‌کند و شامل سرویس پخش فیلم‌های هواوی مشابه یوتیوب نیز می‌شود.

برنامه Huawei Health هم یکی دیگر از برنامه‌های از پیش نصب شده روی گوشی است که مخصوص پایش سلامتی کاربران بوده و مواردی مانند شمارش قدم‌های برداشته شده را انجام می‌دهد. گالری عکس‌ها در این گوشی سفارشی‌سازی شده، اما دارای نمایش‌های زمانی و آلبوم‌های معمول به همراه یک انتخاب برجسته از هوش مصنوعی است. یک برنامه مدیریت فایل‌ها و یک برنامه یادداشت‌برداری هم در این گوشی وجود دارد. برنامه Phone Clone هم در گوشی شما وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید همه چیز را از گوشی قبلی خود به نوا ۷ آی منتقل کنید.

هواوی نوا 7 آی

هواوی هنوز برنامه TomTom خود را راه‌اندازی نکرده است، اما امیدواریم این اتفاق به زودی رخ بدهد. قرار است تام تام به عنوان جایگزینی برای گوگل مپس در گوشی های هواوی ارائه شود. از آنجایی که نوا ۷ آی فاقد جایگزینی برای تعیین لوکیشن گوگل است و از سرویس داخلی خودش استفاده می‌کند، برخی از برنامه‌هایی که با این سرویس کار می‌کنند، ممکن است تداخلاتی در اجرا داشته باشند. همچنین دارک مود (Dark Mode) یا حالت تیره نیز با اندروید ۱۰ در این نسخه از رابط کاربری هواوی وجود دارد و با فعال کردن آن، تم پس زمینه رابط کاربری گوشی شما تاریک می‌شود تا هم ظاهر جذابی را به وجود بیاورد و هم از چشمان شما در برابر نور آبی نمایشگر محافظت کند.

همانطور که بارها اشاره کردیم، هواوی سرویس‌های گوگل را به طور از پیش نصب شده در گوشی نوا ۷ آی ارائه نمی‌دهد. شاید بتوان گفت فروشگاه پلی استور جزو مواردی است که به نظر می‌رسد سخت بتوانیم با فقدانش کنار بیاییم. با این حال، هواوی فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی خود را با نام اپ گالری به عنوان جایگزینی برای گوگل پلی استور ارائه کرده که برخی از برنامه‌های مورد نیاز شما در آن وجود دارد. شما همچنین می‌توانید از فروشگاه‌های ثالث اپلیکیشن مانند Amazon App Store استفاده کنید که در آن بسیاری از برنامه‌های محبوب رایگان یا پولی وجود دارد.

هواوی نوا 7 آی

همچنین اگر به هیچ برنامه پرداختی‌ای احتیاج نداشتید، APKPure گزینه بسیار خوبی است که بتوانید از آن برنامه‌ها و بازی‌های رایگان را دانلود کنید. البته APKPure دارای یک صفحه فروشگاه با برنامه‌های پولی هم هست، اما آنها فقط پیوندهایی به فروشگاه پلی استور هستند که ظاهرا روی نوا ۷ آی کار نمی‌کنند. در مجموع، هر دو فروشگاه آمازون اپ استور و APKPure در کنار هواوی اپ گالری برای به روز بودن برنامه‌های شما عالی هستند. برای دریافت برنامه‌های ایرانی نیز بهترین گزینه کافه بازار است که البته می‌توانید از این مارکت برای دریافت بازی‌ها و اپ‌های خارجی هم استفاده کنید.

ما در گذشته به این موضوع پرداخته بودیم که چگونه می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های محبوبتان را روی گوشی های جدید هواوی که از سرویس‌های موبایلی هواوی استفاده می‌کنند، نصب کنید و در آینده نیز مجددا به این موضوع خواهیم پرداخت.

سخت افزار و بنچمارک‌ها

هواوی نوا 7 آی

های سیلیکون کایرین ۸۱۰، جدیدترین تراشه میان رده هواوی است و نوا ۷ آی دومین گوشی هوشمندی است که از این چیپست بهره می‌برد. Kirin 810 را می‌توان تراشه بسیار قدرتمندی دانست که مخصوص گوشی های میان رده ساخته شده است. این چیپست بر پایه فرایند لیتوگرافی ۷ نانومتری ساخته شده و نسخه ارتقا یافته کایرین ۷۱۰ محسوب می‌شود. این گوشی دارای پردازنده ۸ هسته‌ای متفاوت با گوشی های قبلی با هسته‌های جدیدتر است و شامل ۲ هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۲۷ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز می‌شود.

تراشه‌های سری Kirin هواوی همواره بر پایه جدیدترین تکنولوژی‌ها توسعه پیدا می‌کنند و پس از چیپست‌های پرچمدار سری کایرین ۹ با عملکرد فوق‌العاده قدرتمند و همچنین سری کایرین ۷ با قیمت مناسب، حالا چیپست کایرین ۸۱۰ آمده تا عملکردی در حد و اندازه گوشی های بالارده و البته با قیمتی اقتصادی را ارائه کند. کایرین ۸۱۰ اولین تراشه هواوی است که با معماری داوینچی توسعه پیدا کرده و در آن بهینه‌سازی مصرف انرژی، توجه به قابلیت‌های دوربین، هوش مصنوعی و الگوریتم‌های جدید پردازشی در دستور کار قرار گرفته است.

هواوی نوا 7 آی

هواوی Kirin 810 با معماری داوینچی، دستیابی به قابلیت‌های پیشرفته و مدرنی را امکان‌پذیر کرده است. در این معماری از موتور پردازشی ۳D Cube با عملکرد سطح بالا برای سرعت‌دهی به محاسبه‌های ماتریسی بر خلاف محاسبه‌های دو بعدی سنتی استفاده شده است و به این ترتیب این چیپست، بهره‌وری محاسباتی در بخش هوش مصنوعی را به طور قابل توجهی تقویت می‌کند. واحد پردازشی کایرین ۸۱۰ در بنچمارک‌های ETH موفق شده امتیاز بالاتر از ۳۲۰ هزار را کسب کند و از تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون ۷۱۰، اسنپدراگون ۷۳۰ و حتی اسنپدراگون ۸۵۵ بالاتر بایستد.

Kirin 810 از فناوری برنامه‌ریزی مدولاسیون فرکانسی بر پایه هوش مصنوعی به همراه معماری ۲+۶ هسته‌ای استفاده کرده است و به این صورت منابع سی پی یو در سناریو‌های مختلف نیازمند توان پردازشی، منعطف عمل می‌کند. به عنوان مثال در هنگام اجرای بازی‌های ویدیوی با حداکثر توان و قدرت و در فعالیت‌های سبک‌تر مثل وب‌گردی با توان کمتر فعالیت می‌کند و این‌گونه از داغ شدن بیش از حد گوشی نیز جلوگیری می‌کند.

چیپست کایرین ۸۱۰ در تست‌های گیک بنچ ۴.۲ و در بخش پردازش تک هسته‌ای، یازده درصد بیشتر از اسنپدراگون ۷۳۰ امتیاز کسب کرد و در بخش پردازش چند هسته‌ای نیز امتیاز ۱۳ درصد بالاتر از اسنپدراگون ۷۳۰ به دست آورد.

هواوی نوا 7 آی

پردازشگر گرافیکی هواوی نوا ۷ آی یکی از جالب‌ترین قسمت‌های این گوشی است. میان رده جدید هواوی از Mali-G52 شش هسته‌ای بهره می‌برد که بالاتر از Mali-G51 چهار هسته‌ای برای کایرین ۷۱۰ قرار می‌گیرد. علاوه بر آن، GPU مورد استفاده در این گوشی از +Kirin Gaming پشتیبانی می‌کند و این ترکیب با کمک هوش مصنوعی، عملکرد ارائه شده در هنگام اجرای بازی‌ها را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. همچنین این گوشی فقط در یک نوع پیکربندی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی از نوع UFS 2.1 عرضه می‌شود.

امتیازهایی که هواوی نوا ۷i در بنچمارک‌ها می‌گیرد در کلاس خود چشمگیر است. چیپست جدید کایرین به راحتی از همه رقیبان پیشی می‌گیرد و در صدر همه نمودارها قرار گرفته است. همچنین Mali-G52 شش هسته‌ای یک GPU قدرتمند است که فقط GPU پرچمداران درجه یک مانند Mali-G72 دوازده هسته‌ای قادر به شکست آن هستند. نوا ۷ آی در تست آنتوتو ۸ امتیاز برجسته‌ای را کسب کرد و با حاشیه زیاد و به راحتی در صدر و بالاتر از رقبا جای گرفت.

Antutu 8
Infogram Geek Bench Multicore 5.1
Infogram Geek Bench Singlecore 5.1
Infogram

در مجموع می‌توان گفت هواوی نوا ۷ آی از نظر چیپست، پردازنده و پردازشگر گرافیکی در بین میان رده‌ها قدرتمندترین گوشی هوشمندی است که تاکنون دیدیم و عملکرد پایدار، قدرتمند و شایسته ستایشی را از خود نشان داد.

دوربین

هواوی نوا 7 آی

هواوی نوا ۷ آی در پشت خود دارای دوربین چهارگانه است که بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد. دوربین اصلی یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF) است که با یک لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید با فوکوس ثابت، لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و حسگر تشخیص عمق میدان ۲ مگاپیکسلی همراه شده است. همچنین یک فلاش LED تکی در زیر این چهار دوربین قرار گرفته است. در ادامه، مشخصات دوربین‌های هواوی نوا ۷i را مشاهده می‌کنید:

  • دوربین اول: ۴۸ مگاپیکسلی واید با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر، دیافراگم f/1.8، اندازه سنسور ۱/۲.۰، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر و PDAF
  • دوربین دوم: ۸ مگاپیکسلی فوق عریض یا اولترا واید با دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت
  • دوربین سوم: ۲ مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4
  • دوربین چهارم: حسگر تشخیص عمق میدان ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • ویژگی‌های دوربین: فلاش LED، اچ دی آر، پانوراما
  • فیلمبرداری: رزولوشن ۱۰۸۰p در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/2.0، اندازه سنسور ۱/۳.۰۶، اندازه پیکسل ۱ میکرومتر، HDR، فیلمبرداری ۱۰۸۰p در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

دوربین اصلی نوا ۷ آی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی ساخت سونی استفاده می‌کند که احتمالا IMX582 یا IMX586 است. این لنز دارای آرایه کواد بایر است و تصویر به دست آمده در حالت پیش فرض در وضوح ۱۲ مگاپیکسلی ذخیره می‌شود. شما می‌توانید در تنظیمات، رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی را نیز انتخاب کنید و در شرایط نوری مناسب، یک عکس با کیفیت بالا تهیه کنید.

هواوی نوا 7 آی

بسیاری از گوشی های هوشمند امروزی از الگوریتم پردازش دیجیتال تصویر demosaeting استفاده می‌کنند و هواوی نیز در تلاش است تا با فناوری ۴۸MP AI Ultra Clarity چنین کاری را انجام دهد. این فناوری کیفیت عکس را بهبود می‌بخشد. برای ثبت عکس در این حالت به شش ثانیه زمان نیاز دارید و باید گوشی خود را ثابت نگه دارید، اما ارزشش را دارد. نمونه‌های عکس گرفته شده با ۴۸MP AI Ultra Clarity دارای جزئیات بسیار بیشتری نسبت به تصاویر معمولی ۴۸ مگاپیکسلی هستند و اگر این عکس‌ها را در وضوح ۱۲ مگاپیکسلی کم کنید هم باز از عکس‌های معمولی ۱۲ مگاپیکسلی به خصوص در نقاط با پیچیدگی بالا مانند شاخ و برگ‌ها، از نظر جزئیات بهتر هستند.

حالت هوش مصنوعی هواوی در تصویربرداری در دسترس است و می‌توان آن را به سرعت و به راحتی روشن یا خاموش کرد. هوش مصنوعی، صحنه‌های مختلفی را شناسایی و پارامترهای تصویر را بر اساس شرایط موجود تنظیم می‌کند. البته عکس‌های گرفته در حالت AI روشن دارای رنگ‌های اغراق شده‌ای هستند، ولی به خصوص برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مناسب خواهند بود.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی

حالت شب یا Night Mode هواوی نیز وجود دارد و با استفاده از آن می‌توانید در تاریکی شب عکس‌های بسیار خوبی را بگیرید. در این حالت با انباشت چند فریم و البته با نگه داشتن گوشی به مدت چند ثانیه، نور بیشتری به لنز وارد می‌شود و می‌توانید عکس‌های روشن‌تر و واضح‌تری در نور کم ثبت کنید. برای ثبت این عکس‌ها باید دو تا چهار ثانیه دست خود را ثابت نگه دارید، چون در غیر این صورت تصاویر حاصل شده، تار و فاقد جزئیات خواهند بود.

در مجموع برنامه و رابط کاربری دوربین هواوی نوا ۷ آی برای هر کسی که با گوشی های هوشمند اخیر هواوی کار کرده باشد، آشنا است و گزینه‌ها کمی پراکنده هستند. حالت پرو یا حرفه‌ای (Pro) در بین حالت‌های دوربین موجود است و در آنجا می‌توانید پارامترها را به انتخاب خود تعیین کنید. به عنوان مثال ایزو را از ۵۰ تا ۵۰۰۰، سرعت شاتر را از ۱/۴۰۰۰ تا ۳۰ ثانیه، میزان نوردهی را از -۴ تا +۴EV و همچنین تراز سفیدی را تنظیم کنید.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی

هر دو حالت پرتره و اپرچر (Apreture) در دوربین این گوشی موجود است که شباهت‌هایی با یکدیگر دارند. در حالت پرتره، گوشی به کمک حسگر تشخیص عمق میدان ۲ مگاپیکسلی، پس زمینه را تار و افکت بوکه ایجاد می‌کند. در حالت اپرچر هم می‌توانید دیافراگم شبیه‌سازی شده را در محدوده f/0.95 تا f/16 انتخاب کنید و حتی بعد از ثبت عکس، دیافراگم و نقطه فوکوس را تغییر دهید. در حالت پرتره هم می‌توانید تار شدن پس زمینه را فعال یا غیر فعال کنید، روشنایی شبیه‌سازی شده را تغییر دهید و میزان زیباسازی چهره یا Beautification را از ۰ تا ۱۰ انتخاب کنید.

هواوی نوا 7 آی

کیفیت عکس‌ها

عکس‌های پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی گرفته شده از دوربین اصلی هواوی نوا ۷i شارپ و با جزئیات هستند. اگر آسمان گرفته نباشد، ما می‌توانیم رنگ‌های دقیقی را در این عکس‌ها مشاهده کنیم. دامنه پویا یا Dynamic Range همیشه عالی بوده و ما لازم ندیدیم از HDR استفاده کنیم. این چیزی است که معمولا در گوشی های هوشمند هواوی دوست داشتیم. نقاطی که دارای پیچیدگی بالایی هستند، مانند شاخ و برگ درختان و پرده‌های ساختمان به خوبی دیگر نقاط نیستند و کمی نویز و پیکسل‌های به هم ریخته در آنها می‌بینیم، اما در دیگر نقاط، کیفیت رنگ‌ها مانند یک نقاشی روغنی است.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی

عکس برداری در حالت ۴۸MP AI Ultra Clarity تقریبا ۵ یا ۶ ثانیه زمان می‌برد و هر عکس حدود ۶ مگابایت حجم دارد، اما اگر کیفیت بالاتری می‌خواهید از این حالت استفاده کنید. این حالت فقط با نور فراوان کار می‌کند و شما باید به صورت دستی از طریق تنظیمات به آن بروید. این عکس‌ها کیفیت استثنایی و جزئیات بسیار خوبی دارند. اگر کیفیت هر پیکسل برای شما اهمیت زیادی دارد، حالت مذکور را حتما امتحان کنید.

هواوی نوا 7 آی

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی نوا ۷ آی دارای بزرگنمایی دیجیتال است. این گوشی از لنز تله فوتو با بزرگنمایی اختصاصی بهره نمی‌برد و به همین دلیل فقط دارای بزرگنمایی دیجیتال است. ثبت و ذخیره عکس زوم ۲ برابری حدود یک ثانیه طول می‌کشد و در رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی ذخیره می‌شود که کیفیت بسیار خوبی هم دارد. بزرگنمایی عکس‌های هواوی نوا ۷i می‌تواند تا ۶ برابر پیش برود، اما همانطور که انتظار می‌رود، کیفیت عکس‌ها افت قابل توجهی می‌کند.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی

هواوی نوا 7 آی هواوی نوا 7 آی

عکس با لنز استاندارد در حالت AI خاموشعکس با لنز استاندارد در حالت AI روشن

هواوی نوا 7 آی هواوی نوا 7 آی

عکس با لنز استاندارد در حالت AI خاموشعکس با لنز استاندارد در حالت AI روشن

عکس‌های گرفته شده با لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، واضح و شارپ هستند، اما کیفیت رنگ‌ها به خوبی دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی نیست. داینامیک رنج عکس‌ها نیز کم است، اما با وجود این، این عکس‌ها برای بارگذاری در شبکه های اجتماعی کاملا مناسب خواهد بود.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
عکس با لنز فوق عریضعکس با لنز استانداردعکس در حالت زوم ۲x
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
عکس با لنز فوق عریضعکس با لنز استانداردعکس در حالت زوم ۲x
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
عکس با لنز فوق عریضعکس با لنز استانداردعکس در حالت زوم ۲x
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
عکس با لنز فوق عریضعکس با لنز استانداردعکس در حالت زوم ۲x
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
عکس با لنز فوق عریضعکس با لنز استانداردعکس در حالت زوم ۲x

هواوی نوا 7 آی هواوی نوا 7 آی

عکس با لنز فوق عریضعکس با لنز استاندارد

هواوی نوا 7 آی هواوی نوا 7 آی

عکس با لنز فوق عریضعکس با لنز استاندارد

تصاویر ۲ مگاپیکسلی لنز ماکرو دارای جزئیات کافی و رنگ‌های زیبایی هستند، اما این در صورتی است که فاصله مناسب ۴ سانتی‌متری با سوژه را حفظ کنید. همانطور که می‌دانید، لنز ماکرو مخصوص عکس‌های از فاصله بسیار نزدیک است. اگر سوژه در حال حرکت نباشد و فاصله دوربین تا آن نیز مناسب باشد، می‌توانید تصاویر بسیار خوبی را با لنز ماکرو هواوی نوا ۷ آی ثبت کنید. نمونه‌های عکس‌های لنز ماکرو را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی

دوربین چهارم هواوی نوا ۷i به تنهایی عکاسی نمی‌کند و یک حسگر تشخیص عمق میدان ۲ مگاپیکسلی است که برای خلق افکت بوکه در عکس‌های پرتره و اپرچر به کمک دوربین اصلی می‌آید. کیفیت عکس‌های پرتره تقریبا عالی است و جداسازی سوژه از پس زمینه و تار شدن پس زمینه به خوبی انجام می‌شود. شما می‌توانید میزان تاری پس زمینه و میزان افکت زیباسازی چهره را طبق سلیقه خود تغییر بدهید.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی

عکس‌هایی که در محیط‌های کم نور گرفته می‌شود، از جزئیات و اشباع رنگی بسیار مطلوبی برخوردار هستند و میزان نویزها اصلا زیاد نیست. در مجموع، ما عکس‌هایی که در شب گرفتیم را دوست داشتیم. حالت شب هواوی نیز در دسترس است که در این حالت، گرفتن عکس‌ها چند ثانیه طول می‌کشد و نیاز دارد تا شما دست خود را به مدت چند ثانیه ثابت نگه دارید. این امر باعث افزایش نوردهی به سنسور می‌شود و جزئیات بیشتری را در پس زمینه و آسمان به نمایش می‌گذارد. تصاویر به دست آمده خوب به نظر می‌رسد و کیفیت رنگ‌ها نیز نسبتا غنی است. در کل، کیفیت عکس‌های حالت شب برای یک گوشی غیر پرچمدار قابل ستایش است. شما می‌توانید با دوربین فوق عریض نیز در شب عکاسی کنید، اما کیفیت این عکس‌ها به خوبی عکس‌های دوربین اصلی نیست و جزئیات کم و نویزهای زیادی در آنها مشاهده می‌شود.

هواوی نوا 7 آی هواوی نوا 7 آی

عکس در نور کم بدون حالت شبعکس در نور کم با حالت شب

دوربین سلفی

هواوی نوا 7 آی

همانطور که گفته شد، هواوی نوا ۷ آی دارای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.0 است. زمانی که نور زیادی وجود داشته باشد، کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین جلو کاملا راضی کننده بوده، کنتراست خوب و رنگ‌ها بسیار دقیق هستند. حالت پرتره هم در دوربین سلفی وجود دارد که به خوبی و کارآمدی حالت پرتره دوربین اصلی نیست،‌ چرا که در اینجا ما حسگر تشخیص عمق میدان نداریم و ایجاد افکت بوکه و تار کردن پس زمینه عکس فقط به وسیله همان تک دوربین سلفی و به کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود. اما با وجود این، ما از کیفیت عکس‌ها نسبتا راضی بودیم و شما به راحتی می‌توانید این تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

هواوی نوا 7 آی

در کمال تعجب، حالت شب یا Night Mode برای دوربین سلفی هم در دسترس است و در نور کم و در شب، با گرفتن نور بیشتر، جزئیات بیشتری را در عکس‌های شما به نمایش می‌گذارد که البته طبق معمول، گرفتن این عکس‌ها به بیشتر از یک ثانیه زمان نیاز دارد.

هواوی نوا 7 آی
هواوی نوا 7 آی

فیلمبرداری

هواوی نوا 7 آی

هواوی نوا ۷i با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض می‌تواند در رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. متاسفانه هیچ نوع تثبیت و لرزش گیر الکترونیکی برای هیچ یک از لنزها وجود ندارد. فیلمبرداری با هر دو لنز دارای دامنه پویای خوب، کنتراست مناسب، رنگ‌های زیبا و بدون نویز هستند. جزئیات فیلم‌ها راضی کننده است، اما نمی‌توان آن را حتی در میان رده‌ها بهترین دانست. همچنین با دوربین سلفی نیز می‌توانید در همین رزولوشن و نرخ فریم ویدیوهای خود را ضبط کنید.

جمع بندی

هواوی نوا 7 آی

هواوی نوا ۷ آی که می‌توان آن را همان هواوی پی ۴۰ لایت نیز دانست، یک به‌‌روزرسانی ملموس نسبت به پی ۳۰ لایت است. صفحه نمایش بزرگ‌تر، عملکرد بسیار بهتر، یک دوربین اضافه (لنز ماکرو) و یک باتری بزرگ‌تر با سرعت شارژ بالاتر در این گوشی ارائه می‌شود. تنها موردی که این گوشی در آن ضعف دارد، نبود خدمات گوگل مانند فروشگاه پلی استور است که هواوی سعی کرده با خدمات اختصاصی خود مانند اپ گالری، این فقدان را برطرف کند.

هواوی تمام تلاش خود را برای ایجاد اکوسیستمی بدون گوگل انجام می‌دهد و ما می‌توانیم در نهایت نتیجه این تلاش را ببینیم. علاوه بر تمام فروشگاه‌ها و خدمات ثالث، هواوی در حال ساختن یک مسیر جدید برای خود است و نوا ۷ آی بیشتر از یک بسته کامل از گوشی آنر ۹ ایکس پرو است. ما خدمات موسیقی و ویدیو را در برنامه‌های چند رسانه‌ای اختصاصی هواوی پیدا کردیم و علاوه بر آن رابط کاربری EMUI 10 دارای صفحه جایگزین Digital Wellnessing و Today است. همچنین برنامه Health هم برای سنجش سلامتی در این گوشی وجود دارد. علاوه بر آن ما امیدواریم به زودی TomTom به عنوان جایگزینی برای گوگل مپس وارد عرصه شود.

هواوی نوا 7 آی

در مجموع، هواوی نوا ۷i یکی از بهترین گوشی های میان رده است که با آن می‌توانید تراشه قدرتمند کایرین ۸۱۰، باتری پرظرفیت و بادوام و تجربه دوربین چهارگانه و چند منظوره را داشته باشید. با قیمت مناسب حدود ۳۰۰ یورو، قطعا نوا ۷ آی حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن خواهد داشت.

مزایا و معایب

مزایا

  • بدنه جمع و جور و رنگ‌های زیبا
  • صفحه نمایش بزرگ با یک حفره کوچک برای دوربین سلفی
  • دوام باتری عالی با شارژ بسیار سریع
  • عملکرد سخت افزاری پیشرو
  • جدیدترین سیستم عامل اندروید و رابط کاربری
  • عکاسی عالی در روز و شب به عنوان یک گوشی میان رده

معایب

  • نداشتن استاندارد IP برای محافظت در برابر آب و گردوغبار
  • فقط پشتیبانی از کارت حافظه جانبی نانومموری
  • نبود خدمات گوگل با وجود منابع جایگزین
  • نبود قابلیت فیلمبرداری ۴K
  • نداشتن تثبیت کننده الکترونیکی در فیلمبرداری

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.