تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۴:۳۰
کد خبر : 54201

بررسی هوآوی میت پد ۱۱ (۲۰۲۱)

بررسی هوآوی میت پد ۱۱ (۲۰۲۱)

بررسی هوآوی میت پد ۱۱ (۲۰۲۱)پیش از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد بر این باور بودند که بازار تبلت‌های اندرویدی به پایان راه رسیده‌ است اما با تعطیلی کسب و کارها و برنامه‌ی کار از درون خانه، فروش این محصولات بار دیگر رونق گرفت. شرکت هوآوی نیز نسبت به این موضوع آگاه بوده و محصولات جدیدی را به این بازار تزریق کرده است.
هوآوی جزو معدود شرکت‌هایی است که کماکان به ساخت تبلت‌های اندرویدی ادامه می‌دهد. این شرکت حالا با دو چالش اساسی روبه‌رو است. هوآوی نه تنها باید به میزان بالای تقاضای کاربران برای تبلت‌ها اندرویدی پاسخ دهد، بلکه باید ثابت کند که سیستم‌عامل جدید هارمونی او اس نیز جایگزین مناسبی برای سیستم‌عامل اندروید دیگر تبلت‌ها می‌باشد. در این مقاله به بررسی تبلت‌ هوآوی میت پد ۱۱ خواهیم پرداخت.
مطالب مرتبط:بررسی هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶؛ بازگشت باشکوه هوآوی
تماشا کنید: جعبه گشایی هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶
جعبه گشایی
هوآوی میت‌ پد ۱۱ به همراه یک شارژر استاندارد ۲۲٫۵ واتی و یک کابل USB-A به USB-C عرضه شده است. از آن‌جایی که این تبلت از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند، هوآوی یک دانگل را به..

بررسی هوآوی میت پد ۱۱ (۲۰۲۱)

پیش از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد بر این باور بودند که بازار تبلت‌های اندرویدی به پایان راه رسیده‌ است اما با تعطیلی کسب و کارها و برنامه‌ی کار از درون خانه، فروش این محصولات بار دیگر رونق گرفت. شرکت هوآوی نیز نسبت به این موضوع آگاه بوده و محصولات جدیدی را به این بازار تزریق کرده است.

هوآوی جزو معدود شرکت‌هایی است که کماکان به ساخت تبلت‌های اندرویدی ادامه می‌دهد. این شرکت حالا با دو چالش اساسی روبه‌رو است. هوآوی نه تنها باید به میزان بالای تقاضای کاربران برای تبلت‌ها اندرویدی پاسخ دهد، بلکه باید ثابت کند که سیستم‌عامل جدید هارمونی او اس نیز جایگزین مناسبی برای سیستم‌عامل اندروید دیگر تبلت‌ها می‌باشد. در این مقاله به بررسی تبلت‌ هوآوی میت پد ۱۱ خواهیم پرداخت.

مشاهده مشخصات کامل

مطالب مرتبط:

  • بررسی هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶؛ بازگشت باشکوه هوآوی

  • تماشا کنید: جعبه گشایی هوآوی میت پد پرو ۱۲٫۶

جعبه گشایی

هوآوی میت پد 11

هوآوی میت‌ پد ۱۱ به همراه یک شارژر استاندارد ۲۲٫۵ واتی و یک کابل USB-A به USB-C عرضه شده است. از آن‌جایی که این تبلت از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند، هوآوی یک دانگل را به همراه آن عرضه کرده است. متاسفانه صفحه کلید هوشمند مغناطیسی هوآوی به همراه تبلت میت‌ پد ۱۱ عرضه نشده و شما باید آن را به‌صورت رایگان خریداری کنید. البته برخی از نسخه‌های گران‌تر این تبلت به همراه این صفحه کلید هوشمند در دسترس قرار گرفته‌اند.

طراحی

هوآوی میت پد 11

بدنه‌ی تبلت میت‌ پد ۱۱ به‌طور کامل از جنس پلاستیک بوده و تنها لبه‌های صفحه نمایش آن از جنس شیشه ساخته شده است. متاسفانه این صفحه نمایش از محافظ گوریلا گلس استفاده نکرده و در واقع به‌نظر می‌رسد که هوآوی از هیچ‌گونه محافظ صفحه نمایش در این تبلت بهره نبرده است. جنس پنل پشتی و قاب کناری تبلت به‌گونه‌ای طراحی شده که تا حد زیادی شبیه به آلومینیوم آنادایزشده می‌باشد. خوشبختانه در نسخه‌ی خاکستری مات این دستگاه، رد اثر انگشت به سختی بر روی آن قابل مشاهده است.

به‌طور کلی، میت پد ۱۱ از طراحی قابل قبولی برخوردار است و تنها از چند مشکل کوچک در این بخش رنج می‌برد. یکی از این مشکلات، بزرگ‌بودن بیش از حد محفظه‌ی دوربین تبلت است که باعث می‌شود تا نتوان آن را به‌طور ثابت بر روی سطوح صاف قرار داد.

همچنین لبه‌های کناری صفحه نمایش نیز کمی باریک بوده و در بسیاری از مواقع، انگشتان دست بر روی صفحه نمایش قرار می‌گیرند. از این نوع طراحی بیشتر در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود و شرکت‌ها معمولاً لبه‌های کناری تبلت‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که از لمس ناخواسته‌ی صفحه نمایش جلوگیری شود.

شیار کارت میکرو اس دی تبلت در قسمت پایینی آن قرار گرفته است. همچنین دکمه‌ی پاور در سمت چپ، دکمه‌ی تنظیم صدا در قسمت بالا و درگاه USB-C نیز در قسمت راست تبلت جای گرفته‌اند. همچنین در هر دو سمت تبلت، دو گریل بلندگو قرار دارد. نکته‌ی قابل توجه در مورد میت‌ پد ۱۱، عدم استفاده‌ از حسگر تشخیص چهره و یا حسگر اثر انگشت در آن است.

این موضوع یکی از نقاط ضعف اصلی میت‌ پد ۱۱ محسوب می‌شود. متاسفانه هوآوی در هیچ‌کدام از تبلت‌های جدید میت پد از سیستم امنیت بایومتریک استفاده نکرده و به احتمال زیاد این موضوع به ضعف سیستم‌عامل هارمونی او اس مربوط می‌شود.

لوازم جانبی

هوآوی میت پد 11

تبلت میت پد ۱۱ از قلم M-Pencil پشتیبانی کرده و امکان اتصال صفحه کلید هوشمند مغناطیسی هوآوی نیز به آن وجود دارد. خوشبختانه هر دو وسیله تجربه‌ای روان و لذت‌بخش را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

اتصال صفحه کلید مغناطیسی هوآوی به تیلت بسیار آسان بوده و شما می‌توانید تبلت را از دو قسمت مختلف به این صفحه کلید متصل کنید. همچنین این صفحه کلید از تمام کلیدهای استاندارد، به جز قسمت نام‌پد، پشتیبانی کرده است. به‌طور کلی صفحه کلید مغناطیسی هوآوی از سرعت و دقت بالایی برخوردار بوده و این مورد برای قلم M-Pencil نیز صدق می‌کند.

هوآوی میت پد 11

صفحه نمایش

هوآوی میت پد ۱۱ از صفحه نمایش ال سی دی (IPS) 10.95 اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ استفاده کرده است. این صفحه نمایش از نرخ کنتراست ۱۲۰۰:۱ و حداکثر میزان روشنایی ۴۹۷ نیت برخوردار بوده و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. یا این وجود، دقت رنگ این صفحه نمایش کمی پایین بوده و هر دو حالت “روشن” و “طبیعی” آن، رنگ‌های سفید و خاکستری را آبی نشان می‌دهند. خوشبختانه هوآوی قابلیت تنظیم دستی رنگ‌ها را در اختیار کاربران قرار داده و شما می‌توانید از این ویژگی برای تنظیم رنگ به‌صورت دلخواه بهره ببرید.

هوآوی میت پد 11

یکی از ویژگی‌های خوب صفحه نمایش میت‌ پد ۱۱، حالت “Eye Comfort” آن است. این ویژگی دمای رنگ صفحه را در محیط‌های خارج از ساختمان تا حد زیادی کاهش داده تا تاثیر نور آبی خورشید را خنثی کند. همچنین حالت “eBook” نیز صفحه نمایش را به رنگ سیاه و سفید درمی‌آورد تا محیطی شبیه به نمایشگرهای جوهر الکترونیکی را به‌وجود آورد.

نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش این تبلت ۱۲۰ هرتز می‌باشد اما شما می‌توانید با فعال‌کردن حالت استاندارد از بخش تنظیمات، این نرخ را به ۶۰ هرتز کاهش دهید. همچنین حالت نرخ تازه‌سازی پویا نیز به تبلت این امکان را می‌دهد تا براساس محتوای پخش‌شده، نرخ تازه‌سازی را تغییر داده و در مصرف شارژ باتری صرفه‌جویی کند. برای مثال، با فعال‌کردن نرخ تازه‌سازی پویا در زمان تماشای ویدیو، این نرخ به ۱۲۰ هرتز افزایش پیدا کرده و هنگام استفاده از صفحه کلید به ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد.

هوآوی میت پد 11

باتری

تبلت میت‌ پد ۱۱ از باتری ۷٫۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده و این باتری تا حد زیادی پاسخگوی پردازنده‌ی پرمصرف اسنپدراگون ۸۶۵ دستگاه بوده است. این باتری در زمان جستجو در اینترنت عملکرد بهتری از باتری تبلت میت پد ۱۲٫۶ داشته اما به‌دلیل استفاده از صفحه نمایش ال سی دی، ویدیوهای کمتری را پخش می‌کند. با این حال، عملکرد این باتری در برخی بخش‌ها از تبلت گران‌تر سامسونگ گلکسی تب +S7 نیز بهتر بوده و به‌طور کلی فراتر از انتظار ظاهر شده است.

سرعت شارژ باتری میت پد ۱۱ نسبت به دیگر تبلت‌های موجود در بازار پایین به‌حساب می‌آید. سرعت شارژ بسیاری از گوشی‌های هوشمندی که از شارژر ۲۲٫۵ واتی استفاده کرده‌اند، بسیار بالاتر از میت پد ۱۱ است و دلیل اصلی این موضوع، استفاده‌ی تبلت جدید هوآوی از باتری ۷٫۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی بوده است. شارژ کامل این تبلت حدود ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه به‌طول می‌انجامد و با گذشتن ۳۰ دقیقه تنها ۳۶ درصد از باتری آن پر می‌شود.

هوآوی میت پد 11

بلندگوها

هوآوی تبلت میت پد ۱۱ را به چهار بلندگوی استریو مجهز کرده است. این بلندگوها توسط هارمن کاردن تنظیم شده و صدایی بی‌نظیر را ارائه داده‌اند. صدای بیس در بلندگوهای تبلت میت پد ۱۱ کامل بوده و میزان نویز صدا در آن نیز بسیار ناچیز است. همچنین میزان بلندی صدا در این بلندگوها بسیار مناسب بوده و به‌طور کلی مشکل خاصی در این بخش مشاهده نمی‌شود.

سیستم عامل

هوآوی میت پد 11

میت پد ۱۱ یکی از اولین محصولات هوآوی است که به نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل هارمونی او اس این شرکت مجهز می‌شود. در حال حاضر برخی از گوشی‌های هوشمند هوآوی نیز از نسخه‌ی آزمایشی این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. در حالی که هوآوی سعی دارد تا استفاده از سیستم‌عامل اندروید در طراحی هارمونی او اس را انکار کند، اما با بررسی دقیق متوجه می‌شوید که این سیستم‌عامل در واقع براساس اندروید ۱۰ طراحی شده است.

هوآوی سعی داشته تا ویژگی‌های متعددی را به این سیستم‌عامل اضافه کرده و علاوه بر طراحی مجدد رابط کاربری آن، سرویس‌های خود را نیز به آن اضافه کند تا اکوسیستمی یکدست و غنی را ایجاد کرده باشد. این سیستم‌عامل امکان نصب و اجرای اپلیکیشن‌هایی که به سرویس‌های گوگل متکی باشند را ندارد. برای مثال، شما می‌توانید مرورگر گوگل کروم را در تبلت خود نصب کنید اما امکان هماهنگ‌سازی اکانت خود با دستگاه‌های دیگر را نخواهید داشت.

همچنین فروشگاه اپ‌گالری تنها راه دانلود اپلیکیشن برای سیستم‌عامل هارمونی او اس می‌باشد. با این حال، اگر اپلیکیشن مورد نظر شما در این فروشگاه یافت نشود، موتور جستجوی پتال (Petal) شما را به فروشگاه‌های دیگری مانند APKPure و Aptoide انتقال خواهد داد. مشکل اصلی فروشگاه اپ‌گالری، نشان‌دادن تبلیغاتی است که پس از هربار بازکردن آن به نمایش درمی‌آید. اپلیکیشن‌هایی مانند پتال مپس و پتال سرچ نیز به عنوان جایگزین اپلیکیشن‌های مشابه گوگل در دسترس کاربران قرار گرفته است.

هوآوی میت پد 11

پس از روشن‌کردن تبلت، چندین پوشه‌ی مختلف در بخش صفحه‌ی اصلی به نمایش درمی‌آید که هر کدام از آن‌ها نشانگر دسته‌بندی‌های متفاوت اپلیکیشن‌های پیشنهادی است. این اپلیکیشن‌ها بر روی سیستم نصب نبوده و برای دانلود آن‌ها باید وارد فروشگاه اپ‌گالری شوید. می پد ۱۱ اپلیکیشن‌های پیشنهادی را براساس کشور محل سکونت شما ارائه می‌دهد. همچنین سریع‌ترین راه برای دسترسی به اپلیکیشن‌ها، جستجوی نام آن‌ها در مرورگر اختصاصی هوآوی است.

رابط کاربری این تبلت شباهت زیادی به EMUI داشته و این موضوع امری کاملاً طبیعی است. شما می‌توانید شباهت‌های بسیاری را بین سیستم‌عامل iPadOS و iOS نیز پیدا کنید. برای مثال نوار اعلان‌ها و میان‌برها در این سیستم‌عامل از یکدیگر جدا شده‌اند. تصور کنید که نوار بالا به دو بخش تقسیم شده باشد. با کشیدن انگشت به سمت چپ نوار اعلان‌ها باز شده و با کشیدن انگشت به سمت راست نوار میان‌برها باز می‌شود. شرکت شیائومی نیز در رابط کاربری MIUI از رویکرد مشابهی استفاده کرده است.

میان‌برهای صفحه کلید هوشمند می پد ۱۱ تجربه‌ای مشابه با سیستم‌عامل ویندوز را به همراه دارد و این نکته یکی از نقاط قوت دیگر آن محسوب می‌شود. ترکیب کلیدهایی مانند Alt+Tab و Ctrl+C/Ctrl+V در این تبلت دقیقاً عملکردی مشابه ویندوز داشته و این موضوع کار را برای کاربران بسیار آسان می‌کند. همچنین این کیبورد به دکمه‌های میان‌بری مجهز شده که امکان کنترل میزان صدا و روشنایی تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هوآوی میت پد 11

تمام اپلیکیشن‌های تبلت در قسمت صفحه‌ی اصلی قرار گرفته‌اند اما شما می‌توانید از گزینه‌ی اپ دراور نیز استفاده کنید. در قسمت پایین صفحه‌ی اصلی نواری قرار دارد که اپلکیشن‌های محبوب شما را در آن جای می‌دهد و در سمت راست این نوار نیز سه اپلیکیشنی که آخرین بار از آن‌‌ها استفاده کرده‌اید به نمایش درمی‌آیند.

در قسمت صفحه‌ی اصلی با کشیدن انگشت به سمت چپ وارد بخش “دستیار امروز” می‌شوید که در واقع بخش سرگرمی و اطلاعات قابل شخصی‌سازی تبلت می‌باشد. برای مثال، شما می‌توانید ویجت‌های خود را در این بخش قرار داده و از آخرین اخبار مرتبط با فعالیت‌های خود آگاه شوید.

میت پد ۱۱ امکان اجرای چند اپلیکیشن به‌طور همزمان را نیز دارد اما تنها دو اپلیکیشن‌ را در تصویر به نمایش می‌گذارد. اپلیکیشن‌های بازشده‌ی دیگر به‌صورت پنجره‌های کوچک در سمت چپ تصویر قرار می‌گیرند تا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر شود. جستجوی در منوهای مختلف این تبلت نیز همانند گذشته می‌باشد.

شما می‌توانید با کشیدن انگشت از لبه‌ی پایینی به سمت بالا وارد صفحه‌ی اصلی شده و با کشیدن و نگه‌داشتن انگشت بر روی صفحه، آخرین اپلیکیشن‌های بازشده را مشاهده کنید. همچنین با کشیدن انگشت به سمت چپ یا راست به بخش قبلی باز خواهید گشت.

هوآوی برای ارائه‌ی تجربه‌ای کامل از اکوسیستم خود، قابلیتی به نام “Super Device” را معرفی کرده است. با فعال‌کردن این قابلیت، تبلت شما امکان اتصال به دیگر دستگاه‌های هوشمند هوآوی از جمله تلویزیون، بلندگو و ساعت هوشمند را خواهد داشت. برای مثال می‌توانید منبع صدای فری‌بادز خود را به آسانی از گوشی به تلویزیون تغییر دهید. همچنین امکان پخش تصاویر میت پد ۱۱ در گوشی‌های هوشمند هوآوی نیز وجود دارد.

هوآوی میت پد 11

عملکرد

تبلت میت پد ۱۱ از پردازنده‌ی پرچمدار سال گذشته‌ی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کرده است. نکته‌ی جالب توجه در مورد این تبلت، عدم استفاده‌ی آن از اتصالات ۵G اسنپدراگون ۸۶۵ است.

این پردازنده‌ که براساس معماری ۷ نانومتری TSMC طراحی شده از یک هسته‌ی گرافیکی آدرنو ۶۵۰ و یک پردازنده‌ی مرکزی هشت‌هسته‌ای بهره برده است. این پردازنده‌ی مرکزی از یک هسته‌ی کریو ۵۸۵ (براساس Cortex-A77) با سرعت ۲٫۸۴ گیگاهرتز، سه هسته‌ی کریو ۵۸۵ (براساس Cortex-A77) با سرعت ۲٫۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف کریو ۵۸۵ سیلور (براساس Cortex-A55) با سرعت ۱٫۸۰ گیگاهرتز استفاده کرده‌ است.

هوآوی این تبلت را در دو نسخه با ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۶۴/۶ گیگابایت و ۲۵۶/۶ گیگابایت عرضه کرده است اما کاربران می‌توانند حافظه‌ی داخلی آن را از طریق کارت میکرو اس دی ارتقا دهند. به‌نظر می‌رسد که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در انجام وظایف خود موفق بوده و مشکل خاصی در این بخش مشاهده نمی‌شود. البته در آزمایش‌های گرافیکی، میت پد ۱۱ نسبت به گلکسی تب +S7 کمی ضعیف‌تر عمل کرده که این مورد به‌دلیل تفاوت رزولوشن دو تبلت بوده و مشکل از طرف پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ نبوده است.

هوآوی میت پد 11

دوربین

جای تعجبی نیست که تبلت میت پد ۱۱ از ترکیب دوربین ساده‌ای بهره برده است. در قسمت پشتی تبلت از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با دریچه f/1.8َ، فوکوس خودکار PDAF و فلش ال ای دی استفاده شده است.

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی تبلت نیز از فیلم‌برداری به‌صورت ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. منوی دوربین نیز فاقد بسیاری از ویژگی‌های معمولی گوشی‌های هوشمند بوده و به‌دلیل عدم استفاده از حسگر عمق، از قابلیت‌هایی مانند حالت پرتره نیز پشتیبانی نمی‌کند. از این رو، تبلت میت‌‌پد ۱۱ در بخش دوربین کمی ضعیف‌تر از میت پد ۱۲٫۶ عمل کرده است.

دوربین اصلی این تبلت در محیط‌های روشن و خارج از ساختمان تصاویری با کیفیت بالا را به ثبت می‌رساند و جزئیات این تصاویر حتی از برخی گوشی‌های هوشمند نیز بهتر است. این تصاویر بسیار شفاف بوده و از کنتراست و دامنه‌ی پویای مناسبی برخوردارند. به اعتقاد برخی از افراد، رنگ‌های تصاویر دوربین اصلی کمی بی‌روح به‌نظر می‌رسند و به‌طور کلی دمای رنگ در تصاویر دوربین اصلی کمی بیش از حد گرم می‌باشد. خوشبختانه تصاویر این دوربین از مشکل نویز رنج نمی‌برند و این مورد برای تصاویر داخل ساختمان نیز صدق می‌کند.

همانطور که انتظار می‌رفت، تصاویر ثبت‌شده در محیط‌های تاریک از دامنه‌ی پویا و کنتراست پایینی برخوردار بوده و مشکل نویز به وضوح در آن‌ها قابل مشاهده است. همچنین هوآوی قابلیت حالت شب را برای این دوربین ارائه نداده است. با این وجود، این مشکل در بسیاری از گوشی‌های هوشمند نیز به‌ چشم می‌خورد و نمی‌توان آن را جزو نقاط ضعف مهم تبلت میت پد ۱۱ به حساب آورد.

تصاویر دوربین سلفی نیز در محیط‌های روشن جزئیات و وضوح مناسبی را ارائه می‌دهند اما در محیط‌های داخل ساختمان به‌دلیل نوردهی ضعیف، عملکرد درخشانی نخواهد داشت. این دوربین ۱۳ مگاپیکسلی قابلیت فیلم‌برداری به‌صورت ۴کی در ۳۰ فریم را نیز دارد اما کیفیت کلی این ویدیوها پایین می‌باشد. وضوح این ویدیوها تا حد زیادی قابل قبول است اما دقت رنگ آن‌ها بسیار پایین می‌باشد.

هوآوی میت پد 11

جایگزین

در حال حاضر تبلت هوآوی میت پد ۱۱ به‌لطف سایز بزرگ و قیمت پایین خود رقبای زیادی ندارد. تنها گزینه‌های موجود فعلی، تبلت میت پد ۱۰٫۸ و آیپد ۱۰٫۲ (۲۰۲۰) می‌باشند. تبلت میت پد ۱۰٫۸ از پردازنده‌ی قدرتمندتر اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده کرده و از اتصالات ۵G نیز بهره می‌برد. جنس بدنه‌ی این تبلت از آلومینیوم بوده و از شارژ با سیم ۴۰ واتی و بدون سیم ۲۷ واتی پشتیبانی می‌کند.

همچنین این تبلت به‌لطف قابلیت شارژ معکوس، امکان شارژ دستگاه‌های دیگر هوآوی را نیز دارد. این ویژگی با توجه به باتری ۷٫۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی این تبلت بسیار کاربردی می‌باشد. هوآوی این تبلت را با قیمتی بالاتر از ۶۰۰ دلار به فروش می‌رساند.

هوآوی میت پد 11

در طرف دیگر، تبلت آیپد ۱۰٫۲ قرار دارد. اپل در حال حاضر بر بازار تبلت‌ها سلطه داشته و دلیل این موضوع نیز اکوسیستم قوی و محصولات متنوع این شرکت می‌باشد. این به معنی ضعف اکوسیستم جدید هارمونی او اس نبوده و تنها عملکرد بهتر اپل در این بخش را نشان می‌دهد.

در واقع رقابت با iPadOS ،iOS و MacOS و لیست اپلیکیشن‌های اپ‌استور در حال حاضر برای هارمونی او اس کاری غیرممکن به‌نظر می‌رسد. بسیاری از کاربران از گوشی‌های هوشمند غیرهوآوای استفاده می‌کنند و عدم سازگاری این گوشی‌های با میت پد ۱۱ یکی از مشکلاتی است که هوآوی با آن مواجه است. با این وجود، بیشتر افرادی که از تبلت‌‌های آیپد استفاده می‌کنند به احتمال زیاد یکی از گوشی‌های هوشمند اپل را نیز خریداری کرده‌اند.

تبلت آیپد ۱۰٫۲ از پنل ال سی دی IPS و پردازنده‌ی کم‌مصرف‌تر بایونیک A12 بهره برده و از قلم و کیبورد هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند. عدم پشتیبانی از شیار کارت میکرو اس دی و حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی نسخه‌ی پایه‌ی این تبلت از نقاط ضعف اصلی آن می‌باشد. با این وجود، قیمت این محصول کمی از تبلت میت پد ۱۱ پایین‌تر است.

هوآوی میت پد 11

جمع بندی

هوآوی میت پد ۱۱ تبلت همه‌کاره و نسبتاً قدرتمندی بوده که بسیاری از ویژگی‌های تبلت‌های بالارده را ارائه می‌دهد. قیمت این تبلت بسته به میزان حافظه‌ی داخلی آن، چیزی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو است.

از ویژگی‌های مهم این تبلت می‌توان به صفحه نمایش روشن و با نرخ تازه‌سازی بالا، عمر باتری عالی، پشتیبانی مناسب از وسایل جانبی، پردازنده‌ی قدرتمند و چهار بلندگوی فوق‌العاده اشاره کرد. با این حال، مشکل اصلی این تبلت همانند دیگر محصولات هوآوی، عدم پشتیبانی از خدمات موبایلی گوگل است.

همچنین از مشکلات دیگر این تبلت می‌توان به عدم پشتیبانی از سیستم امنیت بایومتریک مانند حسگر اثر انگشت و یا حسگر تشخیص چهره اشاره کرد. شاید قیمت پایین این محصول تا حدودی این مشکلات را مخفی کند اما با افزایش رقابت در بازار تبلت‌ها به‌سختی می‌توان تبلت هوآوی میت پد ۱۱ را به کاربران پیشنهاد داد.

نکات مثبت

  • جنس بدنه خوب
  • صفحه نمایش روشن با نرخ تازه‌سازی بالا
  • عمر باتری عالی
  • پشتیبانی خوب از وسایل جانبی
  • کیفیت صدای فوق‌العاده
  • برخی از ویژگی‌های خوب هارمونی او اس
  • پشتیبانی از شیار کارت میکرو اس دی

نکات منفی

  • کمبود تنوع در اپلیکیشن‌های هارمونی او اس
  • نبود حسگر اثر انگشت و حسگر تشخیص چهره
  • عدم استفاده از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • تبلیغات آزاردهنده در فروشگاه اپ‌گالری
  • نبود قابلیت حذف اپلیکیشن‌های پیشنهادی در صفحه اصلی
  • عدم پشتیبانی از اتصالات ۵G

نظر شما در مورد تبلت میت پد ۱۱ چیست؟ آیا هوآوی توانسته تا جایگزینی مناسب برای خدمات موبایلی گوگل ارائه دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارسمنبع: GSMArena

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.