تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۴:۳۰
کد خبر : 45283

بررسی هوآوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱

بررسی هوآوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱

بررسی هوآوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱لپ تاپ هوآوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱، بهترین و کامل‌ترین لپ تاپ سری میت بوک ایکس شرکت هوآوی است. این محصول، سبک‌ترین لپ تاپ شرکت هوآوی بوده و از قدرت بسیار بالایی برخوردار است.
هوآوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ ابتدا در کشور چین عرضه شد و حالا پیش‌فروش این محصول در اروپا نیز آغاز شده است. نسخه‌ی مجهز به ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی این محصول به قیمت ۱۲ هزار یوان (۱،۸۹۹ یورو/۱،۵۹۹ پوند) به فروش می‌رسد. شاید در نگاه اول این قیمت کمی بالا به‌نظر برسد اما ویژگی‌های متعدد این لپ تاپ، قطعاً ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارند.

لپ تاپ میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ در دو رنگ سبز و خاکستری و به همراه یک شارژر ۶۵ واتی و یک کابل USB-C عرضه شده است. این شارژر توانایی شارژ گردن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را نیز دارد و از جریان برق ۱۰ وات، ۱۸ وات، ۲۴ وات، ۴۵ وات و ۶۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند.
یکی از نقاط قوت این لپ تاپ، طراحی باریک و وزن بسیار پایین آن است. عجیب است که شرکت هوآوی در تمام لپ تاپ‌های سری میت بوک ایکس خود از طراحی مشابهی استفاده کرده است اما با این وجود، میت بوک..

بررسی هوآوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱

لپ تاپ هوآوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱، بهترین و کامل‌ترین لپ تاپ سری میت بوک ایکس شرکت هوآوی است. این محصول، سبک‌ترین لپ تاپ شرکت هوآوی بوده و از قدرت بسیار بالایی برخوردار است.

هوآوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ ابتدا در کشور چین عرضه شد و حالا پیش‌فروش این محصول در اروپا نیز آغاز شده است. نسخه‌ی مجهز به ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی این محصول به قیمت ۱۲ هزار یوان (۱،۸۹۹ یورو/۱،۵۹۹ پوند) به فروش می‌رسد. شاید در نگاه اول این قیمت کمی بالا به‌نظر برسد اما ویژگی‌های متعدد این لپ تاپ، قطعاً ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارند.

مشاهده مشخصات کامل

لپ تاپ میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ در دو رنگ سبز و خاکستری و به همراه یک شارژر ۶۵ واتی و یک کابل USB-C عرضه شده است. این شارژر توانایی شارژ گردن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را نیز دارد و از جریان برق ۱۰ وات، ۱۸ وات، ۲۴ وات، ۴۵ وات و ۶۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی از نقاط قوت این لپ تاپ، طراحی باریک و وزن بسیار پایین آن است. عجیب است که شرکت هوآوی در تمام لپ تاپ‌های سری میت بوک ایکس خود از طراحی مشابهی استفاده کرده است اما با این وجود، میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ ظاهر جذابی داشته و از این نظر، به سادگی با لپ تاپ‌های شرکت‌های دیگر رقابت می‌کند.

از ویژگی‌های متعدد این لپ تاپ قدرتمند، می‌توان به استفاده از پردازنده‌ی نسل ۱۱ اینتل تایگر لیک، استفاده از سریع‌ترین رم موجود در بازار، پشتیبانی از وای‌فای ۶، درگاه تاندربولت ۴ و صفحه نمایش لمسی با نسبت ابعاد ۳:۲ اشاره کرد.

میت بوک ایکس پرو 2021

صفحه نمایش، کیبورد، تاچ‌پد و I/O

صفحه نمایش هوآوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ دقیقاً مشابه نسخه سال پیش آن است. این لپ تاپ از صفحه نمایش ال سی دی (LTPS) با نسبت ابعاد ۳:۲ و رزولوشن ۲۰۰۰×۳۰۰۰ پیکسل استفاده کرده است. تراکم پیکسل ۲۶۰ppi و زاویه دید ۱۷۸ درجه از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این لپ تاپ، ۹۱ درصد می‌باشد.

شرکت هوآوی میزان روشنایی تصویر این لپ تاپ را ۴۵۰ نیت اعلام کرده است اما در آزمایش‌های انجام‌شده، این میزان در مرکز تصویر به ۴۸۰ نیت نیز رسید. این صفحه نمایش از طیف رنگ sRGB به‌طور کامل پشتیبانی کرده و رنگ‌های زنده و باکیفیتی را تولید می‌کند. تنها نقطه ضعف این نمایشگر، کاور شیشه‌ای آن است که بازتاب نور زیادی دارد.

میت بوک ایکس پرو 2021

به اعتقاد بسیاری از افراد، نسبت ابعاد ۳:۲ بهترین تعادل را برای نمایش ویدیو، تصویر و گشت و گذار در اینترنت به‌وجود می‌آورد. نمایشگر ۱۳٫۹ اینچی این لپ تاپ برای جستجو در وب‌سایت‌ها و اجرای فایل‌های متنی از فضای عمودی زیادی برخوردار است و در عین حال، فضای افقی کافی برای ویدیوهای ۱۶:۹ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین این نسبت ابعاد، کاربرد بسیاری در ویرایش تصاویر دارد.

صفحه نمایش لمسی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ پاسخ‌گویی بالایی داشته و تا ۱۰ تاچ همزمان را پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش، تجربه‌ی بی‌نظیری را به ارمغان می‌آورد و کارکردن با آن بسیار لذت‌بخش است.

لپ تاپ میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ از چهار اسپیکر در قسمت‌های کناری استفاده کرده است و این اسپیکرها به سمت بالا بوده و در نتیجه اگر لپ تاپ را بر روی سطحی مانند میز قرار دهید، صدای تولیدشده، کیفیت خود را از دست نمی‌دهد.

کیبورد لپ تاپ میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ تقریباً تا لبه‌های لپ تاپ را اشغال کرده و ارتفاع دکمه‌ها‌ی آن بسیار کم می‌باشد. تنها مشکلات این کیبورد، دکمه‌های کوچک بالا و پایین و همچنین نبود دکمه‌های Page Up ،Home ،END و Page Down است.

میت بوک ایکس پرو 2021

همچنین تاچ‌پد لپ تاپ میت بوک ایکس پرو بسیار بزرگ بوده و بیش از یک‌سوم فضای پایین لپ تاپ را در بر گرفته است. این تاچ‌پد از پاسخگویی بالایی برخوردار بوده و کلیک‌کردن با اشاره به هر قسمت آن، امکان‌پذیر است. هوآوی این تاچ‌پد را Free Touch نامیده و کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن Free Touch هوآوی، جزئیات تاچ‌پد را شخصی‌سازی کنند.

کاربرانی که از گوشی‌های هوآوی استفاده می‌کنند نیز می‌توانند با اجرای اپلیکیشن هوآوی هلپ (Huawei Help)، گوشی‌های خود را توسط میت بوک ایکس پرو کنترل کرده و فایل‌های خود را بین دو دستگاه جابه‌جا کنند.

میت بوک ایکس پرو 2021

وب‌کم این لپ تاپ همانند دیگر لپ تاپ‌های هوآوی و آنر، در قسمت دکمه‌های F قرار گرفته و حسگر اثر انگشت لپ تاپ نیز درون دکمه‌ی پاور تعبیه شده است. هوآوی میت بوک ایکس پرو از دو درگاه USB-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری در قسمت چپ و از یک درگاه USB-A در قسمت راست استفاده کرده است. هر دو درگاه USB-C، تاندربولت ۴ بوده و از رزولوشن ۴کی در ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

متاسفانه بدنه‌ی این لپ تاپ در برابر اثر انگشت مانند آهن‌ربا عمل کرده و به راحتی کثیف می‌شود. این مهم‌ترین نقطه ضعف بدنه‌ی این لپ تاپ است چرا که تمیز کردن آن نیز کمی دشوار می‌باشد.

میت بوک ایکس پرو 2021

عملکرد و عمر باتری

هوآوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ از پردازنده‌‌ی نسل ۱۱ اینتل Core-i7-1165G7 استفاده کرده است. این پردازنده ۴ هسته‌‌ای بر پایه‌ی معماری ۱۰ نانومتری طراحی شده و از کش ۱۲ مگابایت و TDP توان ۲۸ وات بهره برده است.

هوآوی در این لپ تاپ از تراشه‌ی گرافیکی آیریس Xe شرکت اینتل استفاده کرده است که گفته می‌شود نسبت به تراشه‌ی نسل قبل اینتل و همچنین تراشه‌ی انویدیا MX250 (که در لپ تاپ میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۰ استفاده شده بود) حدود ۲۰ درصد سریع‌تر است.

همچنین این لپ تاپ به ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4x مجهز شده و سرعتی برابر با ۴۲۶۶ مگاهرتز دارد. این سریع‌ترین رم موجود در بازار بوده و استفاده از آن در میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ یکی از نقاط قوت مهم آن به‌حساب می‌آید.

میت بوک ایکس پرو 2021

در حالت عادی، پردازنده‌ی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ با سرعت کلاک ۱۲۰۰ مگاهرتز فعالیت کرده و گاهی اوقات این سرعت به ۴۱۰۰ مگاهرتز نیز می‌رسد. همچنین دمای پردازنده معمولاً چیزی بین ۳۷ درجه و ۴۰ درجه سانتیگراد است. با این وجود، در صورت اجرای چندین برنامه، دمای پردازنده برای لحظاتی تا ۹۰ درجه افزایش پیدا کرده و سپس به ۸۰ درجه کاهش پیدا می‌کند و سرعت کلاک آن نیز به ۴۱۰۰ مگاهرتز می‌رسد. هوآوی در میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ از یک فن اضافه استفاده کرده است و این فن، از طریق اتاق خنک‌سازی به فن دیگر متصل شده است.

هوآوی این لپ تاپ را طوری طراحی کرده است که صدای زیادی از خود تولید نکند. هر بار که دمای پردازنده به ۸۰ درجه می‌رسد، پردازنده فعالیت خود را کاهش داده و دمای آن نیز کاهش می‌یابد. صدای هر دو فن نیز به ندرت شنیده می‌شود و به‌طور کلی، این لپ تاپ بسیار آرام و بی‌صدا است. همچنین بدنه‌ی لپ تاپ پس از استفاده‌ی طولانی مدت، زیاد گرم ‌نمی‌شود و دمای کیبورد در بالاترین حالت خود به ۴۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

میت بوک ایکس پرو 2021

ترکیب پردازنده‌ی اینتل و گرافیک مجتمع باعث شده تا این لپ تاپ عملکرد خوبی داشته و به محصولی قدرتمند تبدیل شود. ویرایش تصاویر در میت بوک ایکس پرو بسیار لذت‌بخش بوده و به آسانی انجام می‌شود. همچنین هوآوی در این محصول از درایو PM981a استفاده کرده است که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و از کیفیت بالایی برخوردار است.

عمر باتری میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ نیز قابل قبول است و باتری پس از جستجو در اینترنت با روشنایی صددرصد، حدود ۸ ساعت و با روشنایی ۵۰ درصد، حدود ۱۲ ساعت دوام می‌آورد. همچنین شارژ کامل این باتری حدود ۹۰ دقیقه به‌طول می‌انجامد و به ادعای هوآوی، تنها با ۳۰ دقیقه شارژ باتری می‌توان تا ۴ ساعت از لپ تاپ استفاده کرد.

میت بوک ایکس پرو 2021

سخن پایانی

هوآوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ ارزش بالایی نسبت به قیمت خود دارد. این لپ تاپ قیمت بالایی داشته و شاید لپ تاپ‌های مشابه آن، قیمت پایین‌تری داشته باشند؛ اما این محصول یک پکیج کامل از ویژگی‌های متعدد و کاربردی را در اختیار کاربر قرار داده و باید اعتراف کرد که کمتر محصولی با این قیمت، چنین عملکردی را ارائه می‌دهد.

هیچ لپ تاپی تا به حال چنین ترکیب مناسبی از میزان زوشنایی ۴۸۰ نیت و نسبت ابعاد ۳:۲ را ارائه نداده است. علاوه بر این، طراحی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ نیز بسیار جذاب بوده و عمر باتری بالا، کیبورد و تاچ‌پد خوش‌دست و اسپیکرهای قدرتمند آن باعث شده تا با محصولی کامل طرف باشیم. شاید تنها رقیب این لپ تاپ، مک‌بوک‌های شرکت اپل باشد هرچند که برای استفاده از این محصولات، باید قید صفحه نمایش لمسی و سیستم‌عامل ویندوز را بزنید.

هوآوی میت بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ محصولی کامل و حرفه‌ای بوده و خرید آن به همه‌ی افراد پیشنهاد می‌شود.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش لمسی بزرگ
  • نسبت ابعاد ۳:۲ صفحه نمایش
  • کیبورد، تاچ‌پد و اسپیکر فوق‌العاده
  • کیفیت ساخت بالا
  • عمر باتری مناسب
  • شارژ سریع و آسان
  • عملکرد خیره‌کننده‌ی پرازنده‌ی‌ نسل ۱۱ اینتل
  • SSD سریع

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • کیفیت پایین وب‌کم
  • انعکاس نور از صفحه نمایش
  • باقی‌ماندن اثر انگشت بر روی بدنه

منبع: GSMArena

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.