تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر : 62310

بررسی مجدد پرونده مدیرعامل سایت دیوار با دستور رئیس قوه قضائیه

بررسی مجدد پرونده مدیرعامل سایت دیوار با دستور رئیس قوه قضائیه

بررسی مجدد پرونده مدیرعامل سایت دیوار با دستور رئیس قوه قضائیهپرونده مدیرعامل سایت دیوار که در دادگاه تجدیدنظر قطعی شده بود، اکنون با حکم رئیس قوه قضائیه، محسنی اژه ای مجددا مورد رسیدگی قرار می گیرد.
..

بررسی مجدد پرونده مدیرعامل سایت دیوار با دستور رئیس قوه قضائیه

پرونده مدیرعامل سایت دیوار که در دادگاه تجدیدنظر قطعی شده بود، اکنون با حکم رئیس قوه قضائیه، محسنی اژه ای مجددا مورد رسیدگی قرار می گیرد.

پس از ماجرای خبر محکوم شدن مدیر عامل پلتفرم دیوار، اکنون دادگاه تجدیدنظر تهران حکم سه ماه و یک روز حبس وی را تائید کرده است. این حکم با عنایت به فعالیت‌های مجرمانه‌ای صادر شده است، که در محیط خارج از سایت دیوار به وقوع پیوسته است.

در تاریخ ۶ آذر ماه سال جاری سایت دیوار طی بیانیه‌ای اعلام کرد که عنوان اتهامی اشکان میرآرمندهی، فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن فروش است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

پرونده مدیرعامل سایت دیوار دوباره بررسی می شود

همان‌طور که می‌دانیم، دیوار پلتفرمی است که در آن کالاهای نو و دست دوم در آن قرار داده می‌شود و عملکرد کلی آن مبتنی بر تسهیل خدمات بین مشتریان و فروشندگان است. این پلتفرم در سال ۱۳۹۲ راه اندازی شد و اکنون در بسیاری از نقاط کشور فعالیت دارد.

پرونده مدیرعامل سایت دیوار

در بیانیه ای که سایت دیوار منتشر کرده است می‌خوانیم:

دیوار همواره تلاش کرده تا جای ممکن از انتشار محتوایی که حتی شائبه انگیزه‌های نامناسب دارند جلوگیری کند و به همین دلیل صرفا در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۶ میلیون آگهی‌ (۲۰ درصد آگهی‌های بررسی شده)‌ به دلیل نقض قوانین، گزارش کاربران یا دستور قضایی رد شده است. بدیهی است دیوار امکان بررسی انگیزه، سوءنیت و سابقه احتمالی یکایک ۴۴ میلیون کاربر استفاده‌کننده از این پلتفرم را ندارد و به همین دلیل باید بین مسئولیت پلتفرم و کاربر آگهی‌دهنده تمایز حقوقی قائل شد.

حکم صادره که در دادگاه تجدیدنظر نیز تائید شده است، تنها از طریق اعاده دادرسی و در دیوان کشور و ذیل ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری قابل رسیدگی مجدد است. با انتشار این خبر بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کردند اما امروز حجت الاسلام محسنی اژه‌ای به قضیه ورود کردند و دستور رسیدگی مجدد پرونده میرآرمندهی را صادر نمودند.

در این خصوص هیئت عمومی دیوان عالی کشور نیز رای وحدت رویه‌ای دارد که بیان کننده عدم مسئولیت دارندگان پلتفرم‌ها در قبال کامنت‌ها و نظرات کاربران است که می‌توان با توسل به آن آرای دقیق‌تری صادر کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.