تاریخ انتشار : جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر : 37480

بررسی متداول‌ترین مشکلات مک بوک های اپل به همراه راه حل

بررسی متداول‌ترین مشکلات مک بوک های اپل به همراه راه حل

بررسی متداول‌ترین مشکلات مک بوک های اپل به همراه راه حل اگر صاحب لپ تاپ‌های اپل هستید و با کامپیوتر خود به مشکل خورده‌اید، در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم‌ترین مشکلات مک بوک ها به همراه راه حل بپردازیم.
اگر مک بوکتان را دوست داشته باشید، وقتی مشکلی برای آن پیش می‌آید شما را کلافه خواهد کرد. مشکل کامپیوتر شما سخت افزاری است یا با یک ایراد نرم افزاری مواجه شده است؟ چه ابزاری می‌تواند به شما کمک کند منبع مشکل را پیدا کنید و آن را حل کنید؟ آیا باید مک بوکتان را به دست تعمیرکار بسپارید یا باید آن را عوض کنید؟
نگران نباشید، ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم. در این مقاله مهم‌ترین مشکلات مک بوک ، مک بوک پرو یا مک بوک ایر که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید را گردآوری کرده‌ایم و در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. اگر می‌توانید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و سپس از یکی از راه‌های زیر برای حل مشکل خود استفاده کنید.
فهرست رایج‌ترین مشکلات مک بوک های اپل مک بوک شما به یک باره می‌میرد استارتاپ فقط یک صفحه مشکی را نشان می‌دهد کیفیت دوربین FaceTime بسیار پایین است درایوهای اکسترنال به خوبی وصل ن..

بررسی متداول‌ترین مشکلات مک بوک های اپل به همراه راه حل

اگر صاحب لپ تاپ‌های اپل هستید و با کامپیوتر خود به مشکل خورده‌اید، در این مقاله قصد داریم به بررسی مهم‌ترین مشکلات مک بوک ها به همراه راه حل بپردازیم.

اگر مک بوکتان را دوست داشته باشید، وقتی مشکلی برای آن پیش می‌آید شما را کلافه خواهد کرد. مشکل کامپیوتر شما سخت افزاری است یا با یک ایراد نرم افزاری مواجه شده است؟ چه ابزاری می‌تواند به شما کمک کند منبع مشکل را پیدا کنید و آن را حل کنید؟ آیا باید مک بوکتان را به دست تعمیرکار بسپارید یا باید آن را عوض کنید؟

نگران نباشید، ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم. در این مقاله مهم‌ترین مشکلات مک بوک ، مک بوک پرو یا مک بوک ایر که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید را گردآوری کرده‌ایم و در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. اگر می‌توانید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و سپس از یکی از راه‌های زیر برای حل مشکل خود استفاده کنید.

فهرست رایج‌ترین مشکلات مک بوک های اپل

  1. مک بوک شما به یک باره می‌میرد
  2. استارتاپ فقط یک صفحه مشکی را نشان می‌دهد
  3. کیفیت دوربین FaceTime بسیار پایین است
  4. درایوهای اکسترنال به خوبی وصل نمی‌شوند
  5. سو سو زدن نمایشگر مک
  6. صدای مک بوک ناگهانی قطع می‌شود
  7. مک بوک خیلی کند کار می‌کند
  8. مک بوک وقتی به برق است شارژ نمی‌شود
  9. روشن نشدن (یا خاموش نشدن) بلوتوث مک
  10. برخی دکمه‌های مک بوک کار نمی‌کند
  11. مک بوک خاموش نمی‌شود

مک بوک شما به یک باره می‌میرد

اول بررسی کنید ببینید آیا باتری آن به درستی شارژ می‌شود یا خیر؟ اگر شارژ نمی‌شود، باید مشکل شارژ نشدن آن را بررسی کنید. اما اگر با ریستارت شدن ناگهانی مواجه می‌شوید و باتری هم به درستی شارژ می‌شود، مشکل دیگریست.

اگر مک بوک شما خاموش می‌شود، دکمه پاور آن را فشار دهید و کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا دیوایس بالا بیاید و لوگوی اپل ظاهر شود. همین ریستارت ساده میتواند مشکل خاموش شدن مک بوک شما را حل کند. سپس SMC را ریست کنید. این قسمت کنترل پردازش بسیاری از بخش‌های مهم سخت افزاری مک نظیر شارژ باتری و حالت Sleep را بر عهده دارد. اگر مک شما با مشکلاتی مانند خاموش شدن ناگهانی مواجه می‌شود، ریست کردم SMC می‌تواند آن را برطرف کند. اگر مشکل رفع نشد، باید مک بوک خود را به یک کارشناس نشان دهید.

استارتاپ فقط یک صفحه مشکی را نشان می‌دهد

مشکلات استارتاپ مک در صفحات رنگی نمایان می‌شود که هر کدام معنای خاصی دارد. اگر این صفحه مشکی یا آبی بود، نشان می‌دهد سیستم شما در تلاش برای بارگذاری یک اپلیکیشن یا عملکرد لاگین به مشکل خورده است. ۶ ثانیه دکمه پاور مک خود را بفشارید تا ریستارت شود. اگر این روش کار نکرد، مک خود را در Safe Mode راه اندازی کنید، سپس اپلیکیشن یا آیتم لاگین دارای ایراد را حذف کنید. نصب یک برنامه نظیر CleanMyMac می‌تواند مشکل را رفع کند.

اما یک صفحه خاکستری که لوگوی اپل هم در مرکز آن است، نشان دهنده یک مشکل نرم افزاری مهم است اجازه عملکرد صحیح را نمی‌دهد. مک بوک خود را به صورت دستی ریستارت کنید و آن را در Safe Mode راه اندازی کنید. مک بوک خود را در این حالت آپدیت کنید. اگر آپدیتی وجود نداشت، ابزار Disk Utility را اجرا کنید و مشکلات هارد دیسک مک خود را بررسی و رفع کنید.

کیفیت دوربین FaceTime بسیار پایین است

یکی از متداول‌ترین مشکلات مک بوک ایر که اکثر کاربران این کامپیوترها گزارش می‌دهند، کیفیت پایین دوربین فیس تایم است. این دوربین صورت شما را دانه دانه نشان می‌دهد و گاهی به قدری بی‌کیفیت است که استفاده نکردن از آن بهتر از استفاده کردن است. این مشکل خاص نمی‌تواند یک منشاء سخت افزاری داشته باشد. این یعنی عملکرد دوربین مک بوک شما نرمال است و می‌تواند دیگر وظایف مربوط به دوربین را انجام دهد. اما برای اطمینان پیدا کردن از سالم بودن آن باید یک آزمایش انجام دهید. اگر دوربین در دیگر اپلیکیشن‌های ارتباطی درست عمل کرد، پس مشکل با نرم افزار فیس تایم است. نیازی نیست لپ تاپ خود را به تعمیرگاه ببرید و فقط کافیست منتظر آپدیت‌های مک او اس باشید.

اما اگر دوربین در هیچ برنامه‌ای عملکرد خوبی نداشت یا به طور کلی کار نمی‌کرد، این یک مشکل سخت افزاری است و باید آن را با یک متخصص درمیان بگذارید.

درایوهای اکسترنال به خوبی وصل نمی‌شوند

اول باید بررسی کنید ببینید درایور شما روی دیگر کامپیوترها بدون مشکل وصل می‌شود و مشکل از مک شما است یا خود درایو مشکل دارد. سپس مطمئن شوید دستگاه را به درگاه مناسبی روی مک خود وصل کرده‌اید. از سلامت کابل و مسدود نبودن درگاه با زباله‌های کوچک نیز مطمئن شوید. در نهایت مک بوک خود را ریستارت کنید و مجدداً مشکل را بررسی کنید.

اگر گام‌های بالا مشکل را حل نکرد، سپس باید مطمئن شوید که آن درایو با کامپیوتر مک شما سازگار است و آن را به درگاه درستی وارد کرده‌اید. ممکن است یک درایو با سوکت جدید با یک پورت قدیمی روی مک شما ناسازگار باشد. اگر همه چیز درست بود اما همچنان درایو شناسایی نمی‌شد، باید PRAM/NVARM یا SMC را ریست کنید تا ببینید اشکال از تنظیمات اتصالات دستگاه است یا خیر؟

اگر همچنان درایو کار نمی‌کرد، باید یک درایو دیگر که مطمئن هستید با کامپیوتر مک شما سازگار است را به آن وصل کنید و از سلامت درگاه و خود کامپیوتر اطمینان حاصل کنید. در نهایت ممکن است یک مشکل سخت افزاری اجازه‌ی عملکرد درست درگاه مربوطه را نمی‌دهد. در این صورت باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

سو سو زدن نمایشگر مک

سو سو زدن نمایشگر یکی دیگر از متداول‌ترین مشکلات مک بوک های اپل است. مشکل سو سو زدن نمایشگر اغلب به صورت کم نور شدن صفحه یا حتی از دست رفتن کامل وضوح که به سرعت تکرار می‌شود روی نمایشگر مک بوک شما ظاهر خواهد شد. اول از همه باید به دنبال یک آسیب فیزیکی بگردید،‌ چرا که یکی از محتمل‌ترین دلایل این مشکل نیز همین است. اگر نمایشگر شما از نظر ظاهری سالم به نظر می‌رسید، می‌توانید راه‌های زیر را برای حل مشکل مک بوک خود امتحان کنید.

  • ریست کردن PRAM/NVRAM در اکثر موارد می‌تواند مشکلات سو سو زدن اندک نمایشگر مک را برطرف کند.
  • به‌روزرسانی‌های جدید مک او اس را بررسی کنید. در صورت دریافت، حتماً آن را نصب کنید.
  • آیا از مرورگر کروم یا فایرفاکس استفاده می‌کنید؟ این دو می‌توانند خود دلیلی برای مشکل سو سو زدن نمایشگر مک بوک باشند. آن‌ها را پاک کنید و از مرورگر دیگری استفاده کنید.
  • وارد Safe Mode شوید و بررسی کنید کدام اپلیکیشن منجر به بروز این مشکل شده است.

صدای مک بوک ناگهانی قطع می‌شود

اول از همه مطمئن شوید که یک اپلیکیشن باعث بروز این مشکل نشده است. آیا از منابع دیگری مانند iTunes صدا به درستی پخش می‌شود؟ اگر بله، ممکن است اپلیکیشنی که از آن استفاده می‌کنید دارای ایراد است و باید با یک به‌روزرسانی آن را برطرف کنید.

اما اگر مشکل صدا در مک بوک شما سراسری است، باید روش‌های دیگری را برای برطرف کردن آن امتحان کنید. اول از همه PRAM/NVRAM یا SMC را ریست کنید. ممکن است یک مشکل در تنظیمات مانع از پخش صحیح صدا شده باشد و بازنشانی این تنطیمات مشکل را رفع کند. اگر مشکل برطرف نشد، احتمالاً منشاء مشکل، سخت افزاری است.

مک بوک خیلی کند کار می‌کند

بسیاری از مشکلات کندی سیستم به دلیل اجرای برنامه‌های مختلف به صورت همزمان است که باعث می‌شود بیشتر ظرفیت رم اشغال شود یا هارد درایو به سختی مشغول خواندن و نوشتن فایل‌ها شود. بهترین راه حل ارتقاء مک شما است. گرچه پاک کردن هارد از فایل‌های اضافه و باز کردن برنامه‌های محدودتر به صورت همزمان هم کمک کننده خوبی است. اما اگر این کندی موقتی است، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید.

  • کامپیوتر خود را ریستارت کنید.
  • دریافت به‌روزرسانی توسط مک خود را بررسی کنید.
  • Activity Monitor را اجرا کنید و ببینید کدام اپلیکیشن به طرز غیرمعمولی از منابع سیستم استفاده می‌کند. این می‌تواند نشانه‌ی یک بد افزار هم باشد. برنامه کشف شده را پاک کنید.
  • فایل‌های اضافی روی دسکتاپ را پاک کنید. این برنامه‌ها قاتل منابع سیستم شما هستند.
  • یک آنتی ویروس را اجرا کنید و از Apple Diagnostics برای پیدا کردن مشکلات استفاده کنید.
  • اگر کند شدن کامپیوتر شما با صداهای عجیبی همراه است، این می‌تواند نشانه یک ایراد سخت افزاری باشد.

مک بوک وقتی به برق است شارژ نمی‌شود

باید از اولین و ساده‌ترین موارد شروع کرد. آیا پریز برق سالم است؟ آیا همه سیم‌ها را به درستی وصل کرده‌اید؟ آیا روی شارژر و کابل شما نشانه‌ای از خرابی است یا انسدادی وجود دارد که از اتصال صحیح شارژر جلوگیری می‌کند؟ همچنین توجه داشته باشید که شارژر و مک بوک‌ها ممکن است گاهی بیش از حد داغ شوند و تا زمانی که دمای آن‌ها به حالت طبیعی باز نگردد، به درستی شارژ نمی‌شوند.

به‌روزرسانی‌های نرم افزاری، ریستارت کردن مک، ریست کردن PRAM و SMC را بررسی کنید و ببینید آیا مشکل مک شما حل می‌شود؟ اگر مشکل همچنان پابرجا بود،‌ دکمه Option را از روی کیبورد خود فشار دهید و سپس روی آیکون باتری در منوی بالای صفحه کلیک کنید. این به شما اجازه انتخاب گزینه‌های پیشرفته‌تری را در منوی باتری می‌دهد و کمک می‌کند بهتر باتری مک خود را بررسی کنید. اگر در منوی به نمایش درآمده گزینه تعویض یا تعمیر باتری نمایان بود، وقت آن رسیده که باتری مک خود را تعویض کنید.

روشن نشدن (یا خاموش نشدن) بلوتوث مک

اگر با روشن نشدن مک خود مشکل دارید، به صفحه تنظیمات سیستم بروید و وارد Bluetooth شوید تا مطمئن شوید همه‌ی تنظیمات به درستی کار می‌کند. شما می‌توانید نام دیوایس‌هایی که اخیراً به مک بوک شما متصل شده است را هم ببینید. مطمئن شوید گزینه بلوتوث در سمت چپ صفحه به حالت On درآمده باشد.

اگر به درستی مک بوک شما به یک دیوایس بلوتوثی وصل نمی‌شود، کامپیوتر خود را به‌روزرسانی کنید و یا آن را ریستارت کنید. اگر مشکل پابرجا بود، توصیه می‌کنیم کمی دستگاه بلوتوثی را از لپ تاپ دور کنید و مجدداً نزدیک کنید. گاهی اوقات تداخل امواج می‌تواند جلوی عملکرد درست دیوایس بلوتوثی را بگیرد.

در نهایت اگر هیچ چیزی درست نشد، Terminal را اجرا کنید و با تایپ فرمان زیر لپ تاپ را مجبور به ریبوت کردن بلوتوث کنید:

“sudo rm -R /Library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plist”

بعد از وارد کردن عبارت بالا کلید اینتر را بفشارید. در صورت لزوم رمزعبور خود را هم وارد کنید. اکنون مک بوک شما ریستارت می‌شود و بلوتوث روشن خواهد شد. حالا دیوایس بلوتوثی خود را مجدداً وصل کنید و مشکل را بررسی کنید.

برخی دکمه‌های مک بوک کار نمی‌کند

یکی از رایج‌ترین مشکلات مک بوک های سال ۲۰۱۶ از کار افتادن دکمه‌ها، صدای عجیب و غریب و یا احساس ناخوشایند با فشردن آن‌ها است. این مشکل به خصوص وقتی قابل توجه است که دمای مک بوک بالا می‌رود.

این یکی از مشکلات شناخته شده مک بوک‌های اپل است و توصیه می‌شود حتی دیوایس خود را به اپل استورها ببرید و آن را تعویض کنید. اما اگر می‌خواهید خودتان این مشکل را برطرف کنید، کافیست از اسپری هوای فشرده استفاده کنید. مک بوک خود را به صورت افقی بگیرید تا کلیدهای کیبورد آن آزاد باشد. سپس داخل روزنه‌ها را اسپری کنید.

مک بوک خاموش نمی‌شود

یکی از دلایلی که باعث خاموش نشدن مک بوک‌ها می‌شود، فریز شدن در طول فرآیند این کار است. بعد از اینکه مطمئن شدید مک بوک شما فریز شده و فرآیند خاموش شدن کار نمی‌کند، بررسی کنید ببینید آیا اپلیکیشن‌های اجرا شده دلیل این اتفاق هستند یا خیر. اگر این‌چنین بود، شما باید اپلیکیشن فریز شده را Force Quit کنید. اگر این اتفاق تکرار می‌شود، اپلیکیشن‌ها را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

اگر مشکل خاموش نشدن مک بوک ادامه داشت، NVRAM و SMC را ریست کنید. اگر این روش هم کار نکرد، از ابزار Apple Diagnostics به عنوان یک راه عیب‌یابی عمیق‌تر استفاده کنید. در صورت ادامه داشتن مشکل، مک بوک خود را در حالت Safe Mode روشن کنید و سپس در این حالت ریستارت کنید.

در انتها به تنظیمات مک بوک خود رفته، وارد بخش Security & Privacy بروید و به دنبال گزینه FileVault بگردید. مطمئن شوید این قابلیت خاموش است. FileVault یکی از دلایلی است که جلوی خاموش شدن کامپیوتر را می‌گیرد.

منبع :digitaltrends-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.