تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر : 52388

بررسی لپ تاپ لنوو لیجن ۵ پرو

بررسی لپ تاپ لنوو لیجن ۵ پرو

بررسی لپ تاپ لنوو لیجن ۵ پرولنوو لیجن ۵ پرو یک لپ تاپ قدرتمند و بسیار مناسب برای خرید است. در واقع، با وجود آنکه لنوو لیجن ۵ پرو یک لپ تاپ مخصوص بازی است و در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارد، اما به لطف ظاهر نسبتاً ساده و مناسب محیط کار، می‌توان از آن برای انجام کارهای دیگر نیز استفاده کرد.
لنوو لیجن ۵ پرو از یک صفحه‌نمایش با اندازه ۱۶ اینچ و رزولوشن کیو اچ دی (از نظر فنی، رزولوشن این لپ تاپ کمی بیشتر از کیو اچ دی است، چرا که میزان پیکسل‌های صفحه‌نمایش ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ است) بهره می‌برد. کیفیت صفحه‌نمایش این لپ تاپ فوق‌العاده است و به لطف عریض بودن نمایشگر لنوو لیجن ۵ پرو، استفاده از این لپ تاپ برای انجام بازی‌ها، تماشای فیلم و موارد دیگر بسیار عالی است.
ذکر این نکته ضروری است که صفحه‌نمایش این لپ تاپ دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است و این موضوع باعث می‌شود که چیزهای بیشتری درون صفحه‌نمایش قابل مشاهده باشد. به لطف این نسبت تصویر، بدون نیاز به پیمایش یا تغییر اندازه پنجره‌های برنامه‌های در حال استفاده، می‌توان به انجام کارهای مختلف پرداخت. ترکیبی از صفحه‌نمایش عریض و با وضوح بالا، لنوو لیجن ۵ پرو..

بررسی لپ تاپ لنوو لیجن ۵ پرو

لنوو لیجن ۵ پرو یک لپ تاپ قدرتمند و بسیار مناسب برای خرید است. در واقع، با وجود آنکه لنوو لیجن ۵ پرو یک لپ تاپ مخصوص بازی است و در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارد، اما به لطف ظاهر نسبتاً ساده و مناسب محیط کار، می‌توان از آن برای انجام کارهای دیگر نیز استفاده کرد.

مشاهده مشخصات کامل

لنوو لیجن ۵ پرو از یک صفحه‌نمایش با اندازه ۱۶ اینچ و رزولوشن کیو اچ دی (از نظر فنی، رزولوشن این لپ تاپ کمی بیشتر از کیو اچ دی است، چرا که میزان پیکسل‌های صفحه‌نمایش ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ است) بهره می‌برد. کیفیت صفحه‌نمایش این لپ تاپ فوق‌العاده است و به لطف عریض بودن نمایشگر لنوو لیجن ۵ پرو، استفاده از این لپ تاپ برای انجام بازی‌ها، تماشای فیلم و موارد دیگر بسیار عالی است.

ذکر این نکته ضروری است که صفحه‌نمایش این لپ تاپ دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است و این موضوع باعث می‌شود که چیزهای بیشتری درون صفحه‌نمایش قابل مشاهده باشد. به لطف این نسبت تصویر، بدون نیاز به پیمایش یا تغییر اندازه پنجره‌های برنامه‌های در حال استفاده، می‌توان به انجام کارهای مختلف پرداخت. ترکیبی از صفحه‌نمایش عریض و با وضوح بالا، لنوو لیجن ۵ پرو را تبدیل به همان چیزی کرده است که شما از یک لپ تاپ مخصوص بازی انتظار دارید.

این لپ تاپ از صفحه کلید مخصوص لنوو با نام ترو استرایک بهره می‌برد. صفحه کلید این لپ تاپ دارای کلیدهای نامپد در قسمت راست صفحه کلید، یک ردیف کامل از کلیدهای فانکشن و کلیدهای اختصاصی برای کنترل موزیک است. استفاده از صفحه کلید لنوو لیجن ۵ پرو راحت و لذت‌بخش است. این صفحه کلید به‌گونه‌ای طراحی شده است تا دستان کاربر در هنگام استفاده طولانی از این لپ تاپ خسته نشود.

ترک پد لنوو لیجن ۵ پرو دارای اندازه مناسبی است و به فرمان‌های مختلف به خوبی پاسخ می‌دهد. این لپ تاپ دارای بلندگوهای نسبتاً مناسبی ​​است و گوش دادن به موزیکی که از آن‌ها پخش می‌شود، بسیار دلپذیر است، به خصوص در مقایسه با بیشتر اسپیکرهای لپ تاپ های مخصوص بازی که از کیفیت نسبتاً پایینی بهره می‌برند. لنوو قصد داشته است تا با این کار، لنوو لیجن ۵ پرو را برای اکثر کاربران که نیازهای مختلفی دارند، به یک انتخاب مناسب برای خرید تبدیل کند.

مطالب مرتبط:

  • بررسی ویدیویی گوشی لنوو لیجن فون دوئل ۲

  • لپتاپ‌های گیمینگ لنوو لیجن ۷i و ۵i پرو معرفی شدند

  • بررسی لپ تاپ لنوو V15

لنوو لیجن پرو

تعداد معدودی از لپ تاپ های مخصوص بازی وجود دارند که اخیراً به بازار عرضه شده‌اند و شباهت قابل توجهی با لیجن ۵ پرو اما با ساختار نازک‌تر دارند. البته مدل ۱۶ اینچی لنوو لیجن ۵ پرو ضخیم نیست، اما با این وجود، ترجیح می‌دادیم اندازه کلی لپ تاپ کوچک‌تر می‌بود. البته با وجود اندازه بزرگ‌تر نسخه ۱۶ اینچی نسبت به لپ تاپ های مخصوص بازی موجود در بازار، این نسخه دارای طراحی زیبا و مناسب است و شامل درگاه‌های متعددی برای استفاده کاربر است.

همچنین این لپ تاپ از درگاه رم و فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا توسط کاربر بهره می‌برد که کاربر می‌تواند اجزای دو اسلات رم و دو اسلات حافظه اس اس دی از نوع ام دات ۲ را ارتقاء دهد. این یک مزیت بزرگ برای این لپ تاپ است، چرا که میزان رم و فضای ذخیره‌سازی لپ تاپ های مخصوص بازی نازک‌تر معمولاً به دلیل محدودیت‌های فضا امکان‌پذیر نیست و در صورتی که کاربر به حافظه بیشتری نیاز داشته باشد، مجبور است تا لپ تاپ جدیدی را خریداری کند.

در واقع، این یک نوع سیاست تجاری از طرف سازندگان لپ تاپ در سال‌های اخیر بوده است که قطعات مختلف لپ تاپ را به گونه‌ای می‌سازند تا قابل ارتقاء نباشد و کاربر مجبور شود پس از مدت نسبتاً کوتاهی، یک لپ تاپ جدید را خریداری کند. خوشبختانه شرکت‌هایی مثل لنوو از این سیاست پیروی نمی‌کنند و لنوو لیجن ۵ پرو از حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی قابل ارتقاء بهره می‌برد.

هر لپ تاپ نقاط ضعفی دارد، اما نقاط ضعف نسبتاً کمی در لنوو لیجن ۵ پرو وجود دارد و این نقاط ضعف به اندازه برخی مدل‌های دیگر مشخص نیست. با این وجود، نمی‌توان از عمر متوسط باتری این لپ تاپ و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آن غافل شویم، زیرا قیمت آن ۱۵۲۹.۹۹ دلار است. البته باید این موضوع را عنوان کرد که برخی از لپ تاپ های مشابه لنوو لیجن ۵ پرو دارای سخت‌افزار ضعیف‌تر و قیمت بالاتری هستند.

پیکربندی موجود که در فروشگاه والمارت در اواخر ماه ژوئن عرضه شده است، دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی اس اس دی از نوع ان وی ام ای است. هر دو حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی قابل ارتقا توسط کاربر هستند. با توجه به اینکه این روزها ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی خیلی سریع پر می‌شود، قابل ارتقاء بودن حافظه ذخیره‌سازی یک مزیت بزرگ است.

پردازنده جدید و قدرتمند هشت هسته‌ای رایزن ۷ ۵۸۰۰ اچ شرکت ای ام دی به همراه نسخه‌ای قدرتمند از کارت گرافیکی انویدیا آر تی ایکس ۳۰۷۰ با ۱۴۰ وات حداکثر قدرت گرافیکی و فرکانس بوست ۱٫۵۶۰ مگاهرتز در لنوو لیجن ۵ پرو به کار رفته است. این سخت‌افزار همراه با نمایشگر با رزولوشن بالاتر، می‌تواند نرخ فریم قابل قبولی را در هنگام انجام بازی‌های مختلف ارائه دهد، حتی در عناوینی که از تنظیمات ره‌گیری پرتو استفاده می‌کنند.

با این حال، این موضوع را باید در نظر گرفت که با توجه به اینکه پردازنده مرکزی و کارت گرافیک این لپ تاپ قابل ارتقاء نیست، ممکن است در صورتی که قصد داشته باشید تا بازی‌های چند سال بعد را در این لپ تاپ اجرا کنید، لازم باشد تا یا رزولوشن بازی را کاهش دهید و یا تنظیمات گرافیکی بازی را تغییر دهید. البته انویدیا آر تی ایکس ۳۰۷۰ از فناوری جدید دی ال اس اس بهره می‌برد که به کاربر اجازه می‌دهد تا رزولوشن بازی را بدون کاهش کیفیت تصویر نهایی، کاهش دهد.

لنوو لیجن پرو

ما برای آزمایش قدرت پردازشی لنوو لیجن ۵ پرو، چند بازی جدید و سنگین را با رزولوشن اصلی ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ با بالاترین تنظیمات گرافیکی ممکن اجرا کردیم. رد دد ردمپشن ۲ به طور متوسط با ​​۵۹ فریم در ثانیه اجرا شد. هورایزن زیرو داون به ۷۳ فریم در ثانیه رسید. هر دو نتایج قابل احترامی هستند، به خصوص با توجه به اینکه این لپ تاپ آن‌ها را با وضوح بالاتر از ۱۰۸۰ پی اجرا می‌کند.

حتی بازی‌هایی که دارای تنظیمات گرافیکی مانند ره‌گیری پرتو بودند نیز به خوبی در این لپ تاپ اجرا شدند. بازی‌هایی از جمله شادو او د توم ریدر (Shadow of the Tomb Raider) و کنترل بسیار خوب ظاهر شدند. با روشن شدن تنظیمات مربوط به سایه‌های ره‌گیری پرتو در بازی شادو او د توم ریدر و همچنین فعال شدن ویژگی دی ال اس اس انویدیا، این بازی توانست در لنوو لیجن ۵ پرو به طور متوسط با ​​۶۳ فریم در ثانیه اجرا شود.

همان‌طور که قبلاً نیز به این موضوع اشاره شد، فناوری دی ال اس اس رزولوشن رندر بازی را کاهش می‌دهد و سپس به مدل‌های سه‌بعدی موجود بر مبنی هوش مصنوعی متکی می‌شود تا بافت‌ها و مدل‌های سه‌بعدی را برای رزولوشن بالاتر شبیه‌سازی کند تا نتیجه نهایی تقریباً به همان اندازه خوب به نظر برسند. فعال کردن فناوری دی ال اس اس همانند اجرای یک بازی با وضوح تصویر بالاتر است بدون اینکه فریم‌ریت بازی به صورت قابل توجهی کاهش یابد.

در مورد بازی کنترل نیز باید گفت که کنترل بازی‌ای است که دارای گزینه‌های گرافیکی بیشتر برای تغییرات تنظیمات مربوط به ره‌گیری پرتو است. لیجن ۵ پرو توانست این بازی را با نرخ فریم ۴۵ فریم در ثانیه به صورت ثابت اجرا کند و این نرخ فریم در حالی به دست آمد که بالاترین تنظیمات گرافیکی و همچنین فناوری دی ال اس اس روشن بود. چنین نرخ فریمی برای یک لپ تاپ که از کارت گرافیک انویدیا آر تی ایکس ۳۰۷۰ بهره می‌برد، یک شاهکار و یک نتیجه چشمگیر است.

تغییر تنظیمات مربوط به ویژگی‌های ره‌گیری پرتو و فعال کردن گزینه دی ال اس اس، میزان متوسط ​​فریم‌ریت را به حدود ۶۰ فریم در ثانیه می‌رساند. با خاموش کردن کلیه تنظیمات مربوط به ره‌گیری پرتو، لنوو لیجن ۵ پرو می‌تواند بازی کنترل را با وضوح ۱۶۰۰ پی به صورت تمام صفحه و با سرعت ۷۰ فریم در ثانیه اجرا کند.

شاید بهتر باشد عملکرد چند لپ تاپ دیگر را در شرایط مشابه بررسی کنیم تا متوجه شویم لنوو لیجن ۵ پرو در برابر لپ تاپ های دیگر مخصوص بازی در چه جایگاهی قرار دارد. ایسوس آر او جی زفیروس جی ۱۵ که دارای قیمت کمی گران‌تر نسبت به لنوو لیجن ۵ پرو و صفحه‌نمایش کیو اچ دی با رزولوشن ۱۴۴۰ پی است (وضوح صفحه‌نمایش این لپ تاپ کمی پایین‌تر از وضوح صفحه‌نمایش لنوو لیجن ۵ پرو است)، نمونه مناسبی برای مقایسه با لنوو لیجن ۵ پرو به شمار می‌رود.

ایسوس آر او جی زفیروس جی ۱۵ دارای یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای سریع‌تر رایزن ۹ ۵۹۰۰ اچ اس است و از کارت گرافیک انویدیا آر تی ایکس ۳۰۷۰ با سقف توان خروجی ۱۰۰ وات پایین‌تر از لنوو لیجن ۵ پرو بهره می‌برد. نتایج بنچمارک‌های مختلف به نفع لیجن ۵ پرو است، زیرا لنوو لیجن ۵ پرو توانست هر بازی را با چند فریم بیشتر در هر ثانیه اجرا کند (در هنگام بررسی ایسوس آر او جی زفیروس جی ۱۵ توسط ما، بازی کنترل بر روی این لپ تاپ آزمایش نشد).

این موضوع نشانگر آن است که کارت گرافیک لنوو لیجن ۵ پرو با قدرت بالاتر توانسته است تا بازی‌های مختلف را با سرعت بیشتری اجرا کند. این نرخ فریم چشمگیر به خصوص و با توجه به استفاده لنوو لیجن ۵ پرو از یک صفحه‌نمایش با رزولوشن ۱۶۰۰ پی بسیار عالی است. از آنجایی که لنوو لیجن ۵ پرو در طول گیم پلی صدای زیادی تولید نمی‌کند و گرم نمی‌شود، می‌توان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد.

این لپ تاپ هوای گرم را از دو طرف چپ و راست و همچنین پشت دستگاه خارج می‌کند. در ماه‌های سرد سال، اگر از ماوس اکسترنال خود در کنار این لپ تاپ استفاده کنید، جریان هوای خروجی از لنوو لیجن ۵ پرو دلپذیر به نظر می‌رسد، اما این جریان هوا در ماه‌های گرم سال ممکن است آزاردهنده باشد.

لنوو لیجن پرو

لپ تاپ دیگری که می‌توان آن را با لنوو لیجن ۵ پرو مقایسه کرد، لپ تاپ ایلین ویر ام ۱۵ آر ۵ است که دارای پردازنده مشابه شرکت ای ام دی یعنی رایزن ۷ ۵۸۰۰ اچ است اما دارای آر تی ایکس ۳۰۶۰ با حداکثر توان گرافیکی ۱۲۵ وات است. این مدل نیز مانند لیجن ۵ پرو دارای حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقاء است.

البته ذکر این نکته ضروری است که کانفیگ ۱۶۱۶ دلاری لپ تاپ ایلین ویر ام ۱۵ آر ۵ با صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ پی عرضه می‌شود، بنابراین پردازنده گرافیکی آن نسبت به پردازنده سریع‌تری که در لپ تاپ لنوو لیجن ۵ پرو استفاده شده است، تحت استرس بسیار کمتری است.

با توجه به اینکه لنوو لیجن ۵ پرو دارای قیمت حدود ۵۰ دلار بیشتر نسبت به ایلین ویر ام ۱۵ آر ۵ و از چند جهت دارای عملکرد برتری نسبت به ایلین ویر ام ۱۵ آر ۵ است، ما پیشنهاد می‌کنیم که لپ تاپ ایلین ویر را فراموش کنید، زیرا قیمت تمام‌شده این لپ تاپ نسبت به کارایی کلی آن و با توجه به لنوو لیجن ۵ پرو، بسیار گران است.

نرخ فریم بالا در لنوو لیجن ۵ پرو نسبت به برخی دیگر از مدل‌ها به صورت واضح‌تری قابل مشاهده است، زیرا صفحه‌نمایش این لپ تاپ از فناوری جی سینک بهره می‌برد و دارای نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز است. نرخ تازه‌سازی بالا باعث می‌شود تا بازی‌های مختلف روان‌تر از لپ تاپ های شرکت‌های رقیب نمایش داده شود.

مشخصات پنل استفاده‌شده در این لپ تاپ نشان می‌دهد که لنوو لیجن ۵ پرو می‌تواند به ۵۰۰ نیت روشنایی برسد و همچنین دقت رنگ این لپ تاپ توسط شرکت‌های ایکس رایت و پنتون تأیید شده است.

با توجه به آزمایش‌هایی که ما بر روی صفحه‌نمایش این لپ تاپ انجام دادیم، مشخص شد که مشخصات ذکرشده در مورد پنل استفاده‌شده در این لپ تاپ به واقعیت نزدیک هستند. رنگ‌های نمایش داده‌شده در صفحه‌نمایش لنوو لیجن ۵ پرو دقیق به نظر می‌رسند و صفحه‌نمایش به اندازه کافی روشن می‌شود که امکان کار در فضای باز یا نشستن در کنار پنجره را فراهم می‌کند.

کیفیت نمایشگر این لپ تاپ خیره‌کننده است، بدون اینکه چشمان کاربر اذیت شود. برای مشاهده متن یا تصاویر به صورت واضح برای بیشتر کارها نیازی روشنایی بیش از ۵۰ درصد نیست. به نظر می‌رسد که حداکثر روشنایی این لپ تاپ از برخی از لپ تاپ های بازی شرکت‌های دیگر که قبلاً استفاده و بررسی کردیم، روشن‌تر است. برای مثال، ایسوس آر او جی زفیروس جی ۱۵ دارای حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت است.

حداقل روشنایی لنوو لیجن ۵ پرو بسیار کم است که استفاده از آن در شب را بسیار راحت و لذت‌بخش می‌کند. در آخر باید گفت که حاشیه‌های صفحه‌نمایش این لپ تاپ بسیار کم است. حتی حاشیه پایین صفحه‌نمایش نیز از اندازه بسیار کمی برخوردار است.

لنوو لیجن ۵ پرو دارای یک باتری با ظرفیت ۸۰ وات ساعتی است که با استفاده معمولی از این لپ تاپ (و نه بازی) حدود چهار ساعت و نیم دوام می‌آورد که مقدار نسبتاً کمی برای یک لپ تاپ با چنین سخت‌افزاری است.

ما تنظیمات کارایی این لپ تاپ را به حالت «صرفه‌جویی در مصرف باتری» تغییر دادیم و اطمینان حاصل کردیم که لیجن ۵ پرو از کارت گرافیک انویدیا آر تی ایکس ۳۰۷۰ استفاده نمی‌کند.

می‌توان گفت که نتیجه کلی باتری این لپ تاپ چندان مناسب نیست، چرا که ما به عنوان مثال زمانی که برخی دیگر از لپ تاپ های مخصوص بازی که از قدرتمند بهره می‌بردند را بررسی می‌کردیم، با وجود اینکه این لپ تاپ ها نیز از پردازنده‌های سری زن ۳ شرکت ای ام دی بهره می‌بردند، نتایج به مراتب بهتری نسبت به لنوو لیجن ۵ پرو حاصل شد.

عمر باتری لنوو لیجن ۵ پرو حدود چهار ساعت و نیم است. عمر باتری این دستگاه برای یک لپ تاپ مخصوص بازی بد نیست، به خصوص در نظر گرفتن عمر باتری دو الی سه ساعت در مدل‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ لنوو لیجن. می‌توان گفت که عمر باتری نسبتاً کم این لپ تاپ هم قابل انتظار بود و هم قابل درک.

لپ تاپ هایی مانند ایلین ویر ام ۱۵ آر ۵ حدود هفت ساعت دوام می‌آورند. به علاوه، لپ تاپ هایی مانند ایسوس آر او جی زفیروس جی ۱۵ وجود دارند که از صفحه‌نمایش کیو اچ دی بهره می‌برند و بیش از هشت ساعت دوام می‌آورند. ایسوس آر او جی استریکس جی ۱۵ ادونتیج ادیشن توانست در آزمون‌های مربوط به باتری بیش از ۹ ساعت دوام بیاورد.

رقابت در بین لپ تاپ های مخصوص بازی باعث شده است تا در این بخش، عمر باتری نسبتاً کم لنوو لیجن ۵ پرو به یک ضعف بزرگ تبدیل شود، به گونه‌ای که این عملکرد ضعیف یکی از موارد واضح برای منصرف شدن بسیاری از کاربران از خرید لنوو لیجن ۵ پرو است. آداپتور ۳۰۰ واتی این دستگاه نیز بسیار بزرگ است.

لنوو به دلیل پشتیبانی از شارژ یو اس بی سی (حداکثر ۶۵ وات) و همچنین ویژگی رپید چارج پرو که به ادعای شرکت لنوو، فناوری شارژ سریع در این لپ تاپ قادر است تا باتری را تا ۵۰ درصد در مدت زمان ۳۰ دقیقه شارژ کند، توانسته است تا حدودی ضعف قسمت باتری را جبران کند. نکته قابل توجه این است که باتری نمونه‌ای که ما در اختیار داشتیم در مدت ۳۰ دقیقه تا حدود ۸۰ درصد شارژ شد.

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، صفحه کلید ترو استرایک شرکت لنوو از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. این صفحه کلید دارای نور پس‌زمینه قابل برنامه‌ریزی در چهار ناحیه است و ارتفاع کلیدها از سطح لپ تاپ ۱٫۵ میلی‌متر است. این صفحه کلید از فناوری آنتی گوستینگ به صورت صد درصدی بهره می‌برد. سازگار شدن کاربر با طرح و نوع چیدمان این صفحه کلید بسیار راحت است و چه در هنگام انجام کارهای روزمره و چه در هنگام بازی، احساس بسیار خوبی به کاربر منتقل می‌شود.

لنوو اعلام کرده است که بر اساس بازخورد کاربران از لپ تاپ های قبلی مخصوص بازی لنوو لیجن، اندازه پد لمسی دقیق خود را ۲۳ درصد افزایش داده است. لنوو لیجن ۵ پرو دارای یک وب کم با رزولوشن ۷۲۰ پی است که کیفیت تصویر قابل قبولی را ارائه می‌دهد. برخی از لپ تاپ های مخصوص بازی شرکت ایسوس وجود دارند که از وب کم برخوردار نیستند و کاربرانی که این لپ تاپ ها را خریداری می‌کنند، مجبور هستند تا یک وب کم اکسترنال را به صورت جداگانه تهیه کنند.

خوشبختانه، در صورتی که قصد داشته باشید تا لنوو لیجن ۵ پرو را خریداری کنید، نیازی به خرید یک وب کم اکسترنال نخواهد بود. یک سوئیچ الکترونیکی خاموش و روشن وب کم در سمت راست شاسی این دستگاه وجود دارد.

تلاش برای فهمیدن اینکه کدام یک از لپ تاپ های مخصوص بازی بیشترین ارزش خرید را دارد می‌تواند باعث سردرگمی کاربر شود. یافتن مدل‌هایی که از سخت‌افزار قدرتمند بهره می‌برند آسان است، اما یافتن یک مدل که علاوه بر داشتن سخت‌افزار قوی، از طراحی، ارگونومی و اندازه مناسبی برخوردار باشد، بسیار سخت است.

لنوو لیجن ۵ پرو دارای یک ضعف نسبتاً بزرگ یعنی عمر باتری است. با این وجود و با توجه به اینکه این لپ تاپ مخصوص بازی است و عمر باتری در آن اولویت اصلی نیست، خرید آن به کاربران مختلف پیشنهاد می‌شود.

وقتی که صحبت از مشخصات قدرتمند این لپ تاپ از جمله نمایشگر بزرگ و با رزولوشن بالا، پردازنده سریع، کارت گرافیک فوق‌العاده، کیفیت صدای مناسب، صفحه کلید خوب، رم و حافظه ذخیره‌سازی قابل ارتقاء و موارد دیگر می‌شود، ارزش خرید این لپ تاپ بیشتر مشخص می‌شود.

اگر عمر باتری از اولویت‌های اصلی شما به شمار می‌رود، خرید ایسوس آر او جی زفیروس جی ۱۵ انتخاب مناسب‌تری است. با این حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم ایسوس با معرفی یک لپ تاپ آر او جی زفیروس ام ۱۶ مبتنی بر پردازنده‌های اینتل که قرار است یک لپ تاپ مخصوص بازی ۱۶ اینچی با نمایشگری با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ باشد، چه پاسخی به لنوو می‌دهد.

نقاط قوت:

  • سخت‌افزار بسیار قدرتمند که توانایی اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را دارد
  • نسبت تصویر ۱۶:۱۰
  • حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی قابل ارتقا هستند
  • وجود پورت‌های متعدد

نقاط ضعف:

  • باتری نسبتاً ضعیف
  • وزن زیاد
  • حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی برای بسیاری از کاربران کافی نیست

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارسمنبع: The Verge

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.