تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر : 56174

بررسی لپ تاپ دانشجویی جذاب لنوو IdeaPad 3

بررسی لپ تاپ دانشجویی جذاب لنوو IdeaPad 3

بررسی لپ تاپ دانشجویی جذاب لنوو IdeaPad 3لنوو (Lenovo) یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لپ تاپ در دنیا است. این شرکت سری‌های مختلفی از لپ تاپ را برای انواع کاربری‌ طراحی و عرضه می‌کند. یک از محبوب‌ترین س..

لنوو IdeaPad 3بررسی لپ تاپ دانشجویی جذاب لنوو IdeaPad 3

لنوو (Lenovo) یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لپ تاپ در دنیا است. این شرکت سری‌های مختلفی از لپ تاپ را برای انواع کاربری‌ طراحی و عرضه می‌کند. یک از محبوب‌ترین سری‌های تولیدی این شرکت سری آیدیاپد ۳ (IdeaPad 3) می‌باشد. این سری تعادل خوبی را بین کیفیت و طراحی خوب و قیمت مناسب برقرار کرده است.

با ما در تیم تحریریه‌ی هدیش همراه باشید تا به بررسی یکی از مدل‌های دانشجویی و با کیفیت این سری IdeaPad 3 بپردازیم.

فروشگاه اینترنتی هدیش مرجعی معتبر برای خرید لپ تاپ لنوو و دیگر برند‌های معتبر با بهترین قیمت در بازار ایران می‌باشد.

طراحی و کیفیت ساخت IdeaPad 3

IdeaPad 3 دارای طراحی شیک و ساده است به همین علت در مرور زمان برای کاربر تکراری و خسته کننده نمی‌شود. جنس استفاده شده در این لپ تاپ پلی‌کربنات فشرده و بسیار مقاوم است که حس کیفیت بالا را منتقل می‌کند. در قسمت پشت این لپ تاپ با یک طراحی کاملا ساده طرف هستیم و در گوشه‌ی بالا و سمت چپ لوگوی کوچک لنوو را مشاهده می‌کنیم.

این لپ تاپ داری وزن پایین و طراحی باریکی است که باعث می‌‍شود گزینه‌ی بسیار خوبی برای کسانی باشد که حمل راحت برایشان اهمیت دارد. از این رو این لپ تاپ برای دانشجویان، دانش‌آموزان، عکاسان، حسابداران، مهندسان و طراحان گرافیک آماتور بسیار مناسب است.

IdeaPad 3 دارای ابعاد ۲۲.۹ × ۲۵۴.۶ × ۳۶۳ میلی‌متر است که با وجود بدنه‌ی آلومینیومی تنها ۱.۷ کیلوگرم وزن دارد.

لولای استفاده شده در این لپ تاپ به شکل سراسری و دارای استحکام بسیار بالایی است و این قابلیت را دارد که تا ۱۸۰ درجه باز شود.

لنوو IdeaPad 3

سخت‌افزار IdeaPad 3

در این مدل لپ تاپ لنوو شاهد استفاده از پردازنده‌ی نسل ۱۰ Tiger Lake اینتل Core i3 | 1005G1 است که فرکانس ۱.۲ گیگاهرتزی دارد و در بیش‌ترین حالت دارای فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز می‌باشد. ۱۰۰۵G1 دارای دو هسته، چهار رشته و چهار مگابایت حافظه‌ی کش می‌باشد که برای فعالیت‌های روزانه و نیمه سنگین مانند فتوشاپ کاملا مناسب است. این پردازنده همچنین دارای گرافیک یکپارچه‌ی نسل ۱۰ پردازنده‌های اینتل UHD می‌باشد که در کنار CPU کارایی کلی لپ تاپ را بهبود می‌دهد.

لنوو در IdeaPad 3 از یک گرافیک مستقل ساخت شرکت انویدیا مدل Geforce MX330 نیز استفاده کرده. این چیپ گرافیکی دارای ۲ گیگابایت حافظه از نوع DDR5 است که برای فعالیت‌های گرافیکی سبک و نیمه سنگین و حتی انجام بازی‌ها بر روی تنظیمات پایین مناسب می‌باشد.

در این لپ تاپ شاهد استفاده از یک حافظه‌‍ی ۱ ترابایتی HDD هستیم که البته یک درگاه NVMe برای ارتقا حافظه با SSD هم دارد. علاوه بر این ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم برای نیاز‌های روزمره کفایت می‌کند.

صفحه نمایش IdeaPad 3

لنوو IdeaPad 3 دارای یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی HD با رزولوشن ۷۶۸ × ۱۳۶۶ پیکسل است که نسبت تصویر آن ۱۶ به ۹ می‌باشد. این نمایشگر روشنایی و دقت رنگ متوسط و قابل قبولی دارد و این روشنایی برای محیط‌های داخلی کافی است.

پنل این صفحه نمایش LCD به صورت مات می‌باشد که باعث می‌شود بازتاب نور به چشم کاربر به حداقل برسد که در محیط‌هایی با نور زیاد کارایی بالایی دارد.

باتری IdeaPad 3

این لپ تاپ دارای یک باتری ۲ سلولی و از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت آن ۳۵ وات ساعت است. این باتری با توجه به میزان فعالیت کاربر بین ۲ تا ۴ ساعت دوام می‌آورد که در نوع خود عدد آنچنان خوبی نیست.

درگاه‌های اتصال IdeaPad 3

لپ تاپ مورد بررسی ما دارای اتصالات بی سیم و پورت‌های متنوع و کاربردی می‌باشد. یک پورت USB 2.0 و دو پورت USB 3.0 تایپ A، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، یک پورت HDMI، درگاه کارت حافظه، بلوتوث و وای فای اتصالات IdeaPad 3 تشکیل می‌دهند.

ضخامت کم و باریک بودن دستگاه باعث شده که این لپ تاپ از درایو نوری، پورت شبکه لن و VGA نداشته باشد.

۲ اسپیکر در این لپ تاپ در قسمت زیرین و جلوی این دستگاه وجود دارد که از صدای استریو و دالبی پشتیبانی می‌کند. IdeaPad 3 دارای یک وبکم در بالای نمایشگر است که کیفیت آنچنان بالایی ندارد و معمولی ارزیابی می‌شود.

لنوو IdeaPad 3

کیبورد و تاچ پد IdeaPad 3

IdeaPad 3 دارای یک کیبورد با کیفیت و به صورت کامل و جزیره‌ای است. وجود نام پد در این لپ تاپ برای بسیاری از کاربران هدف مثل حسابداران و دانشجویان بسیار کارآمد و رضایت بخش می‌باشد. این کیبورد برای استفاده‌ی روزمره و تایپیست‌ها کاملا مناسب است. عدم وجود نور صفحه کلید یک نقطه ضعف برای این لپ تاپ است. در زیر این کیبورد تاچ پد بزرگ و خوش ساختی را می‌بینیم که کار کردن با آن حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. این تاچ پد جنس بسیار خوبی دارد که مانع از لیز خوردن انگشت هنگام استفاده می‌شود.

جمع بندی

IdeaPad 3 دارای قیمتی بسیار خوب و رقابتی در کنار مشخصات سخت افزاری مناسب و کیفیت ساخت بسیار خوب و طراحی جذاب است. این لپ تاپ با امکاناتی که دارد گزینه‌ای ایده‌آل برای دانشجویان و دانش‌آموزان است.

پردازنده‌ی نسل ۱۱ اینتل Core i3 | 1005G1 با گرافیک یکپارچه در کنار چیپست مستقل گرافیکی انویدیا Geforce MX330 و حافظه ۱ ترابایتی و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم سخت افزار به‌روز و مناسبی برای فعالیت‌های روزانه، سبک و نیمه سنگین است.

این لپ تاپ صفحه نمایش مات با روشنایی و دقت رنگ نسبتا خوبی دارد. وجود کیبورد با کیفیت و کامل همراه با نام پد و جزیره‌ای شکل و تاچ پد بزرگ و خوش دست از نقاط قوت این لپ تاپ هستند.

فروشگاه محصولات دیجیتال هدیش ارائه دهنده‌ی انواع لپ تاپ لنوو با بهترین قیمت در بازار ایران است. با مراجعه به سایت هدیش به هزاران محصول دیجیتالی و تکنولوژی از جمله خرید گوشی موبایل سامسونگ دسترسی پیدا کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.