تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر : 49580

بررسی شیائومی می اسمارت بند ۶؛ گزینه‌ای برای همه

بررسی شیائومی می اسمارت بند ۶؛ گزینه‌ای برای همه

بررسی شیائومی می اسمارت بند ۶؛ گزینه‌ای برای همهبدون شک، سری می اسمارت بند یا به اختصار، می بند از شرکت چینی شیائومی یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی در دنیا به حساب می‌آید. این مچ بندهای هوشمند همواره در کنار قیمتی مناسب، خدمات زیادی را ارائه می‌دهند که قشر کثیری از افراد جامعه را در بر می‌گیرند. سال گذشته، می بند ۵ همراه با صفحه‌نمایش اولد بزرگ‌تر و شارژ مغناطیسی به بازار عرضه شد که از مزایای آن نسبت به مدل پیشین محسوب می‌شد. حال جدیدترین مدل این سری، یعنی می اسمارت بند ۶، همراه با صفحه‌نمایش اولد تمام رنگی لبه به لبه پا به دنیای تکنولوژی گذاشته است.
محتویات جعبه
جعبه می بند ۶ نیز همانند مدل‌های پیشین از طراحی باریک و بلندی بهره می‌برد که شامل خود مچ بند، یک بند اضافه و همان شارژر مغناطیسی می بند ۵ است. نکته قابل توجه جعبه آن، وجود دفترچه راهنمای بزرگی است که حدود نیمی از جعبه را از آن خود کرده و می‌توان آن را بیشتر به یک کتاب راهنما تشبیه کرد.
طراحی و بدنهمی اسمارت بند ۶ دارای ابعاد ۴۷٫۴x۱۸.۶x۱۲.۷ میلی‌متر و ورن ۱۲٫۸ گرمی است که از هر دو جنبه به می بند ۵ بسیار شباهت دارد. این مقایس..

بررسی شیائومی می اسمارت بند ۶؛ گزینه‌ای برای همه

بدون شک، سری می اسمارت بند یا به اختصار، می بند از شرکت چینی شیائومی یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی در دنیا به حساب می‌آید. این مچ بندهای هوشمند همواره در کنار قیمتی مناسب، خدمات زیادی را ارائه می‌دهند که قشر کثیری از افراد جامعه را در بر می‌گیرند. سال گذشته، می بند ۵ همراه با صفحه‌نمایش اولد بزرگ‌تر و شارژ مغناطیسی به بازار عرضه شد که از مزایای آن نسبت به مدل پیشین محسوب می‌شد. حال جدیدترین مدل این سری، یعنی می اسمارت بند ۶، همراه با صفحه‌نمایش اولد تمام رنگی لبه به لبه پا به دنیای تکنولوژی گذاشته است.

مشاهده مشخصات کاملمحتویات جعبه

شیائومی می اسمارت بند 6

جعبه می بند ۶ نیز همانند مدل‌های پیشین از طراحی باریک و بلندی بهره می‌برد که شامل خود مچ بند، یک بند اضافه و همان شارژر مغناطیسی می بند ۵ است. نکته قابل توجه جعبه آن، وجود دفترچه راهنمای بزرگی است که حدود نیمی از جعبه را از آن خود کرده و می‌توان آن را بیشتر به یک کتاب راهنما تشبیه کرد.

طراحی و بدنه

می اسمارت بند ۶ دارای ابعاد ۴۷٫۴x۱۸.۶x۱۲.۷ میلی‌متر و ورن ۱۲٫۸ گرمی است که از هر دو جنبه به می بند ۵ بسیار شباهت دارد. این مقایسه نشان می‌دهد کنه اضافه کردن قابلیت‌های جدید به این مچ بند، باعث افزایش اندازه آن نشده است و همچنین بندهای می بند ۵ نیز با آن سازگار هستند. همچون مدل سال پیش، این می اسمارت بند نیز دارای مقاومت در برابر آب است. تست‌های انجام شده نشان می‌دهند که این مچ بند در استخر تا ۵ اتمسفر و یا هنگام دوش گرفتن، بسیار خوب عمل می‌کند. یکی از نکات منفی بدنه می اسمارت بند که بعد از چند نسل هنوز ادامه دارد، فرورفتگی‌های بند آن است که به مرور زمان کثیف می‌شوند و نیاز به رسیدگی مداوم دارند.

شیائومی می اسمارت بند 6

سنسورهای زیرین این مچ بند، آرایش متفاوتی پیدا کرده‌اند که می‌توان علت آن را ارتقای سنسور ضربان قلب دانست. اما اندازه این سنسورها تغییر خاصی نکرده است و به همان اندازه نازک و ظریف هستند. سنسور ضربان قلب با سنسور SpO2 جهت سنجش میزان اکسیژن خون به‌روز شده است که کاربرد خوبی در روزهای همه‌گیری کرونا دارد. در نزدیکی سنسورها، پین‌های شارژر نیز دیده می‌شوند.

صفحه‌نمایش

شیائومی می اسمارت بند 6

بزرگ‌ترین جهش می بند ۶ را می‌توان در نمایشگر آن یافت. این صفحه‌نمایش ۱٫۵۶ اینچی امولد از رزولوشن ۱۵۲x۴۸۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ (ppi) بهره می‌برد. عدم وجود کلید لمسی، نمای جلویی این ساعت را تمام صفحه کرده است و کل نمایشگر آن، دارای لمس خازنی می‌باشد. کار کردن با نمایشگر این گوشی به راحتی انجام می‌شود و مشکلی در عملکرد آن دیده نشده اما همچنان شیشه آن مستعد خط و خش است.

نرم‌افزار و ویژگی‌ها

می بند ۶ با برنامه می فیت (Mi Fit) کار می‌کند و عملکرد اصلی آن دچار تغییر نشده است و شامل اندازه‌گیری ضربان قلب، ردیابی خواب، ردیابی ورشی، نمایش اعلان‌ها، عمل‌کننده شاتر دوربین گوشی و کنترل‌کننده پخش موزیک است. همچنین قابلیت‌هایی چون زنگ هشدار، تایمر، کرنومتر، بینش فعالیت شخصی (PAI) و محاسبه‌گر میزان استرس در دسترس کاربرا قرار دارند. علاوه بر ویژگی‌های فوق، همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، می‌بند ۶ از سنسور SpO2 جهت اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون نیز استفاده می‌کند و دارای حالت‌های ورزشی بیشتری است. با استفاده از این سنسور، این مچ بند می‌تواند کیفیت تنفس شما را حتی در هنگام خواب نیز ردیابی کند، اگرچه این امر باعث کاهش باتری می‌شود و مجبور خواهید بود تا هر سه روز یکبار مچ بند خود را شارژ کنید.

مطالب مرتبط:

  • می اسمارت بند ۶ و پروژکتور جدید شیائومی معرفی شدند

  • فروش مچ‌بند شیائومی می بند ۶ از مرز ۱ میلیون دستگاه گذشت

ظاهر رابط کاربری می بند ۶ برای طرفداران این سری کاملاً آشنا است و همچنین پس‌زمینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی مچ بند در دسترس کاربر قرار دارد. پیمایش منوهای می بند ۶ به راحتی توسط حرکات لمسی انجام می‌گیرد و با کشیدن انگشت خود به بالا یا پایین، می‌توانید به قابلیت‌های آن دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، با کشیدن انگشت به چپ یا راست می‌توانید بین چند میانبر که قابل شخصی‌سازی هستند حرکت کنید؛ به عنوان مثال، پیش‌بینی آب و هوا، میانبرهای موسیقی یا شاتر دوربین را می‌توانید در این صفحه قرار دهید. ویژگی متمایزی که برای کاربران گوشی‌های مجهز به MIUI وجود دارد، استفاده از مچ بند برای باز کردن قفل گوشی است.

شیائومی می اسمارت بند 6

شیائومی می اسمارت بند ۶ از انواع اعلان‌ها پشتیبانی می‌کند که شامل ایمیل‌ها، تماس‌های دریافتی (با قابلیت رد تماس)، پیامک‌ها، اهداف روزانه و هشدار عدم تحرک است و اعلان برنامه‌های شخص ثالث مانند تلگرام، اینستاگرام و حتی بازی‌ها را نیز نشان می‌دهد. همچنین این مچ بند قابلیت نمایش ایموجی‌های ساده در اعلان‌ها را دارد. در می بند ۶، نظارت بر وضعیت سلامتی کاربر افزایش یافته است و در صورت تشخیص مشکل در ضربان قلب یا مقدار اکسیژن خون، به شما هشدار خواهد داد. عملکرد سنسورهای ضربان قلب و اکسیژن می بند ۶ بسیار دقیق است و در تستی که در برابر یک اکسی‌متر پیشرفته قرار گرفت، میزان خطای آن کم‌تر از ۵ درصد بود.

اما ردیابی خواب این مچ بند چندان دقیق نیست. تا جایی که خواب‌های عمیق را به خوبی تشخیص می‌دهد اما در تشخیص خواب سبک نمی‌تواند چندان موفق عمل کند. برای مثال، ممکن است که شما تنها ۲ ساعت خواب شبانه داشته باشید و مابقی زمان را در تلاش برای خوابیدن سپری کنید، اما خواهید دید این دستگاه ۷ ساعت خواب مفید را برای شما محاسبه می‌کند. این مسئله‌ای است که در مدل‌های قبلی می بند نیز مشاهده کرده بودیم و همچنان پابرجاست.

شیائومی می اسمارت بند 6

در زمینه ورزشی، می بند ۶ از ۳۰ حالت تمرینی پشتیبانی می‌کند که از جمله موارد جدید می‌توان به بسکتبال، بوکس، اسکیت و بدمینتون اشاره کرد. این مچ بند ۶ حالت پیاده روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و استفاده از تردمیل، اسکی فضایی و دستگاه سیم‌کش را به طور خودکار و دقیق تشخیص می‌دهد اما برای سایر ۲۴ حالت، باید آن‌ها را دستی فعال کنید.

قابلیت PAI یا همان بینش فعالیت شخصی، با اندازه‌گیری شاخص‌های سلامتی در ۶۰ ثانیه، به تجزیه و تحلیل وضعیت جسمانی کاربر می‌پردازد. همچنین محاسبه‌گر میزان استرس نیز با همین اطلاعات و اندازه‌گیری شتاب‌سنج برای ردیابی حرکت دست، میزان استرس فرد را تعیین می‌کند. ویژگی تمرین تنفس نیز به کاهش استرس کمک می‌کند و همراه با یک تصویر ساده، می‌گوید تا چه زمانی دم و بازدم انجام دهید.

باتری و شارژ

شیائومی می اسمارت بند 6

می بند ۶ دارای همان باتری ۱۲۵ میلی‌آمپری استفاده شده در می بند ۵ است و در صورت استفاده معمولی، با یک بار شارژ کامل تا حدود دو هفته دوام می‌آورد. در صورتی که به هیچ وجه از سنسور ضربان قلب و اکسیژن استفاده نکنید، می‌توانید حدود ۱۸ روز از آن استفاده کنید. با توجه به این اعداد، می بند ۶ از باتری بسیار خوبی بهره می‌برد اما همه چیز به میزان و نحوه استفاده شما بستگی دارد. شارژ کامل این مچ بند هوشمند به حدود دو ساعت زمان نیاز دارد.

جمع‌بندی

می اسمارت بند ۶ قطعاً یک گجت موفق در بین مچ بندهای هوشمند به حساب می‌آید که توانسته است با به‌روزرسانی‌هایی مانند نمایشگر لبه به لبه و سنسور اکسیژن، یک ارتقای ارزشمند نسبت به می بند ۵ حساب شود. قیمت این مچ بند در هنگام عرضه، ۶۰ دلار می‌باشد که نسبت به مدل قبلی خود کمی گران‌تر است اما می‌توان آن را با ویژگی‌های جدیدی که در این مقاله توضیح دادیم، توجیه کرد. اگرچه دقت و تعداد قابلیت‌هایی که می بند ۶ ارائه می‌دهد در حد ساعت‌های هوشمند رده بالا مانند اسمارت واچ اپل نیست اما در محدوده قیمتی ۶۰ دلار، می‌تواند بهترین گزینه در لیست خریدتان باشد که از خرید آن ناامید نخواهید شد. متأسفانه هنوز شاهد حضور ارتباط NFC در مدل‌های جهانی این سری نیستیم و امیدواریم که شیائومی تمامی مدل‌های می بند را در آینده مجهز به این فناوری کند.

نقاط قوت

  • کوچک، سبک و ضدآب
  • سازگار با بندهای می بند ۵
  • صفحه‌نمایش تمام لمسی و با کیفیت
  • ماندگاری بالای باتری و شارژر مغناطیسی
  • قابلیت‌های متنوع
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • فقدان NFC در مدل بین‌المللی
  • عملکرد ضعیف ردیاب خواب
  • ضعف شیشه نمایشگر

منبع: GSM ARENA

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.