تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر : 50814

بررسی شیائومی ردمی واچ

بررسی شیائومی ردمی واچ

بررسی شیائومی ردمی واچردمی واچ جدیدترین ساعت هوشمند اقتصادی شرکت شیائومی است. این ساعت ۵۵ دلاری ویزگی‌هایی مانند حسگر ضربان قلب، حسگر خواب و GPS را در قالب ساعت‌های کلاسیک ارائه داده و در برابر آب مقاوم است.
مطالب مرتبط:بررسی ویدیویی شیائومی می اسمارت بند ۶
طراحیردمی واچ دستگاه زیبایی بوده و یکی از جداب‌ترین ساعت‌های اقتصادی موجود در بازار است. رنگ سفید بدنه‌ و بند این ساعت ظاهر فوق‌العاده‌ای را به آن بخشیده است. شیائومی این ساعت را در دو رنگ آبی و سیاه با بند سبز نیز عرضه کرده است. رنگ سفید و طراحی بدنه‌ی این ساعت شباهت زیادی با ساعت اپل واج داشته و اگر از فاصله‌ی دور به این دو ساعت نگاه کنید، تشخیص آن‌ها کار دشواری خواهد بود.
با این وجود، ردمی واچ المان‌های طراحی مخصوص خود را نیز داشته است. طراحی منحنی بندهای این ساعت در مقایسه با اکثر ساعت‌های اسپرت موجود در بازار چشم‌نوازتر و کاربردی‌تر بوده و این بندها به‌سادگی با بدنه ادغام شده و به‌راحتی از آن جدا می‌شوند. برای جداکردن بندها کافیست تا دکمه‌ی زیر بند را فشار داده و بند را بکشید.
قسمت‌های کناری بدنه‌ی ساعت طراحی صاف و روانی داشته ..

بررسی شیائومی ردمی واچ

ردمی واچ جدیدترین ساعت هوشمند اقتصادی شرکت شیائومی است. این ساعت ۵۵ دلاری ویزگی‌هایی مانند حسگر ضربان قلب، حسگر خواب و GPS را در قالب ساعت‌های کلاسیک ارائه داده و در برابر آب مقاوم است.

مشاهده مشخصات کامل

مطالب مرتبط:

  • بررسی ویدیویی شیائومی می اسمارت بند ۶

طراحی

ردمی واچ دستگاه زیبایی بوده و یکی از جداب‌ترین ساعت‌های اقتصادی موجود در بازار است. رنگ سفید بدنه‌ و بند این ساعت ظاهر فوق‌العاده‌ای را به آن بخشیده است. شیائومی این ساعت را در دو رنگ آبی و سیاه با بند سبز نیز عرضه کرده است. رنگ سفید و طراحی بدنه‌ی این ساعت شباهت زیادی با ساعت اپل واج داشته و اگر از فاصله‌ی دور به این دو ساعت نگاه کنید، تشخیص آن‌ها کار دشواری خواهد بود.

با این وجود، ردمی واچ المان‌های طراحی مخصوص خود را نیز داشته است. طراحی منحنی بندهای این ساعت در مقایسه با اکثر ساعت‌های اسپرت موجود در بازار چشم‌نوازتر و کاربردی‌تر بوده و این بندها به‌سادگی با بدنه ادغام شده و به‌راحتی از آن جدا می‌شوند. برای جداکردن بندها کافیست تا دکمه‌ی زیر بند را فشار داده و بند را بکشید.

قسمت‌های کناری بدنه‌ی ساعت طراحی صاف و روانی داشته و یک دکمه‌ی بزرگ در سمت راست آن قرار گرفته است. این دکمه از جنس پلاستیک بوده و رنگ آن طلایی می‌باشد اما ظاهر آن شبیه به دکمه‌های فلزی است.

شیائومی ردمی واچ

صفحه نمایش ساعت توسط شیشه‌ی ۲٫۵ بعدی پوشش داده شده و این شیشه با طراحی منحنی خود به‌طور یک‌دست با بدنه‌ی ساعت ادغام شده است. حسگر ضربان قلب ساعت نیز درون محفظه‌ای در زیرد ساعت جای گرفته و زیر آن دو پین مخصوص شارژ ساعت قرار دارد.

رمی واچ ۳۴ میلی‌متر عرض و ۴۸ میلی‌متر قطر داشته و از این لحاظ ساعت بزرگی به حساب نمی‌آید. با این حال، نسخه‌ی بزرگ‌تری از این ساعت وجود نداشته و شیائومی این محصول را تنها در یک سایز عرضه کرده است. این ساعت همچنین در برابر آب مقاوم بوده و شما می‌توانید آن را تا عمق ۵ متر زیر آب قرار دهید.

به‌طور کلی شیائومی ردمی واچ محصول زیبا و جذابی بوده و با وجود استفاده از متریال ساده، ظاهری لوکس و مشابه ساعت‌های گران‌قیمت دارد.

شیائومی ردمی واچ

صفحه نمایش

ساعت ردمی واچ از صفحه نمایش ال سی دی ۱٫۴ اینچی (IPS) با رزولوشن ۳۲۰×۳۲۰ پیکسل استفاده کرده است. این صفحه نمایش به‌دلیل شکل مربعی خود، به‌طور کامل فضای جلوی ساعت را اشغال نکرده و لبه‌‌های سیاه‌رنگ آن در قسمت پایین کمی ضخیم‌تر است. این صفحه نمایش همچنین فاقد لبه‌های منحنی بوده و این موضوع معمولاً مشکل بزرگی به حساب نمی‌آید، مگر این‌که صفحه نمایش ساعت به شکل مربع بوده و لبه‌های آن بیش از حد بزرگ باشند.

کیفیت تصاویر این صفحه نمایش نسبت به قیمت ساعت قابل قبول است. با این حال، رنگ‌ها چندان روشن و زنده نبوده و این مشکل به‌خصوص در مقایسه با صفحه نمایش دیگر ساعت‌ها بیشتر قابل مشاهده است. زاویه دید این صفحه نمایش نیز به‌خوبی پنل‌های اولد نیست اما حداقل کیفیت لازم را دارد. کنتراست معمولی و سطح بالای رنگ سیاه از مشکلات اصلی پنل‌های ال سی دی بوده و به همین دلیل واچ‌فیس‌هایی که رنگ پس‌زمینه‌ی سیاه دارند به‌خوبی با لبه‌های سیاه ساعت ادغام نمی‌شوند.

شیائومی ردمی واچ

میزان روشنایی صفحه نمایش در حد معمولی بوده اما محتوای صفحه نمایش در زیر نور خورشید به‌خوبی قابل مشاهده است و ساعت از این نظر عملکرد خوبی داشته است. صفحه نمایش ساعت از تنظیم خودکار روشنایی نیز پشتیبانی کرده است. در حال حاضر مشکل اصلی این صفحه نمایش عدم پشتیبانی از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن است. صفحه‌ی لمسی ساعت با خاموش‌شدن صفحه نمایش غیر فعال می‌شود و از این رو امکان روشن‌کردن گوشی از طریق لمس‌کردن آن وجود ندارد. تنها راه روشن‌کردن ساعت از طریق بلندکردن دست و یا فشاردادن دکمه‌ی کناری آن است.

قابلیت بلندکردن دست برای روشن‌کردن ساعت معمولاً فعال نشده و این مورد برای خاموش‌کردن آن توسط پایین‌آوردن دست نیز صدق می‌کند. برخی مواقع نیز ساعت به‌طور خورکار و بدون بلندکردن دست روشن می‌شود. به احتمال زیاد این مشکل با انتشار به‌روزرسانی بعدی رفع خواهد شد.

آخرین مشکل صفحه نمایش، تاخیر در روشن‌شدن آن است. این مشکل حتی زمانی که از دکمه‌ی کناری ساعت استفاده می‌کنید نیز قابل مشاهده است. این مورد به خودی خود مشکل بزرگی نیست اما عدم پشتیبانی از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن باعث شده تا این مشکل بیشتر به چشم بیاید.

شیائومی ردمی واچ

سیستم و رابط کاربری

ساعت شیائومی ردمی واچ رابط کاربری ساده‌ای داشته و کارکردن با آن بسیار آسان است. شما می‌توانید با کشیدن انگشت به پایین از صفحه‌‌ی اصلی به قسمت اعلان‌ها وارد شده و با کشیدن انگشت به سمت بالا به قسمت کنترل سنتر دسترسی داشته باشید. همچنین با کشیدن انشگت به سمت چپ و راست می‌توانید به جستجو در بین حسگر ضربان قلب، ردیاب خواب، ویجت آب و هوا، ردیاب فعالیت و پخش‌کننده‌ی موسیقی بپردازید.

با فشاردادن دکمه‌های کناری ساعت نیز اپلیکیشنی اجرا می‌شود که امکان انتخاب قابلیت‌های ساعت را فرام می‌سازد. این اپلیکیشن علاوه بر موارد ذکرشده در بالا ویژگی ‌هایی مانند تمرین‌های تنفسی، قطب‌نما، فشارسنج، زنگ هشدار، تایمر، کرنومتر، چراغ‌قوه (صفحه نمایش به رنگ سفید در می‌آید) ردیاب گوشی (گوشی شما در صورت اتصال به ساعت به صدا در می‌آید) را در دسترس قرار می‌دهد.

رابط کاربری ردمی واچ زیاد روان نبوده و هیچ‌گونه انیمیشن انتقال در ورود و خروج از ویجت‌‌ها در آن وجود ندارد. با این وجود، این رابط کاربری از پاسخگویی بالایی برخوردار است و کارکردن با آن برخلاف بسیاری از ساعت‌های هوشمند دیگر بسیار آسان و لذت‌بخش است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت امکان ارسال اعلان‌های گوشی بر روی این ساعت هوشمند وجود دارد. برای این کار ابتدا باید انتخاب کنید که کدام اپلیکیشن اعلان‌های خود را بر روی ساعت به نمایش بگذارد. با این حال، رابطه‌ی این اعلان‌ها با ساعت کاملاً یک‌طرفه بوده و تعامل و یا ردکرد اعلان‌ها در گوشی مانع از نمایش آن در ساعت نمی‌شود و شما باید به‌صورت دستی آن‌ها را در ساعت رد کنید. از آن‌جایی که این ساعت از هیچ‌ اپلیکیشنی پشتیبانی نمی‌کند تنها راه تعامل با اعلان‌ها، خواندن آن‌هاست.

شیائومی ردمی واچ

شیائومی ردمی واچ قیمت بالایی نداشته و شاید این مهم‌ترین دلیل عدم پشتیبانی آن از اپلیکیشن‌های شخص ثالث باشد. با این وجود، این موضوع با توجه به قیمت ساعت مشکل بزرگی محسوب نمی‌شود. برای استفاده از ساعت ابتدا باید اپلیکیشن شیائومی ور (Wear) را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. این اپلیکیشن تمام وظایف ساعت را بر عهده گرفته و اطلاعات مربوط به تناسب اندام را جمع‌آوری می‌کند. این اپلیکیشن مواردی مانند تعداد گام‌ها، کالری سوزانده‌شده، تاریخچه‌ی تمرینات، میزان خواب، ضربان قلب و همچنین مدت زمان ایستادن شما را اطلاع می‌دهد.

این اپلیکیشن جایی است که شما می‌توانید واچ‌فیس‌های جدید را برای ساعت دانلود کنید. شیائومی در این زمینه فوق‌العاده عمل کرده و واچ‌فیس‌های متعددی را برای این ساعت عرضه کرده است. گزینه‌‌های فوق‌العاده‌ی بیشماری در این قسمت وجود داشته و این ساعت برخی از بهترین واچ‌فیس‌ها در بین تمام گجت‌های پوشیدنی را ارائه داده است. علاوه بر این، اپلیکیشن شیائومی ور اپ طراحی خوبی داشته و از ویژگی‌های متعدد دیگری نیز پشتیبانی می‌کند.

متاسفانه ردمی واچ قابلیت ذخیره‌ی تنها ۵ واچ‌فیس را داشته و ۲ عدد از این واچ‌فیس‌ها به‌طور کلی قابل حذف نمی‌باشند. در نتیجه شما می‌توانید تنها ۳ واچ‌فیس را به ساعت اضافه کنید. یا این حال، شیائومی قابلیتی را به این ساعت اضافه کرده که به شما اجازه می‌دهد تا واچ‌فیس‌های جدید را بر روی ساعت دانلود و نصب کنید. یه‌لطف این ویژگی، سیستم به‌طور خودکار واچ‌فیس‌های قبلی را بدون درخواست تایید حذف می‌کند.

تنها مشکل واچ‌فیس‌های ساعت ردمی واچ سرعت نصب آن‌هاست. بیشتر واچ‌فیس‌های این ساعت حجمی کمتر از ۱ مگابایت دارند اما انتقال این واچ‌فیس‌ها حدود ۸۰ ثانیه به‌طول می‌انجامد و در این فاصله امکان استفاده از آن نیز وجود ندارد.

شیائومی ردمی واچ

ردیاب فعالیت

ردمی واچ قابلیت ردیابی ورزش‌هایی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، کوه‌نوردی و شنا را دارد. با این حال، این ساعت به جز پیاده‌روی توانایی ردیابی خودکار این ورزش‌ها را نداشته و شما برای استفاده از این ویژگی ابتدا باید فعالیت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

GPS داخلی ساعت کار را برای ردیابی فعالیت‌های خارج از ساختمان آسان‌تر می‌کند. اتصال این GPS حدود ۳۰ ثانیه به‌طول می‌انجامد و با ورود به ساختمان غیرفعال می‌شود. شما می‌توانید بدون نیاز به گوشی از قابلیت‌های ردیابی این ساعت در مکان‌های خارج از ساختمان بهره‌مند شوید. با این حال ردمی واچ قابلیت پخش موسیقی را ندارد هرچند که این موضوع با توجه به قیمت آن قابل درک است.

این ساعت هوشمند همچنین به حسگر ضربان قلبی مجهز شده که توانایی ردیابی مداوم ضربان قلب را نداشته و فقط این‌ کار را در بازه‌های زمانی مختلف انجام می‌دهد. کمترین بازه‌ی زمانی ردیابی ضربان قلب این ساعت ۱ دقیقه است. با این وجود استفاده از این ساعت برای امور پزشکی توصیه نمی‌شود چرا که بیشتر ردیاب‌های ضربان قلب در ساعت‌های هوشمند از دقت پایینی برخوردارند.

این مشکل در مورد ردیاب خواب ردمی واچ نمود بیشتری پیدا می‌کند. متاسفانه ردیاب خواب این ساعت از دقت کافی برخوردار نبوده و اطلاعات اشتباهی را ارائه می‌دهد. این ساعت همچنین از ردیاب فشار خون نیز پشتیبانی نکرده و این در حالی است که بیشتر ساعت‌های هوشمند رقیب از این ویزگی بهره برده‌اند.

شیائومی ردمی واچ

باتری

عمر باتری ساعت ردمی واچ در صورت استفاده‌ی استاندارد ۱۰ روز است. با این حال استفاده‌ی سنگین از این ساعت عمر باتری آن را تا ۵ روز کاهش می‌دهد. این میزان باتری در مقایسه با ساعت‌های هوشمند دیگر که به شارژ روزانه نیاز دارند، بسیار مناسب است. با این وجود، شما می‌توانید با تغییر تنظیمات ساعت و غیرفعال ‌کردن برخی از ویژگی‌های آن، عمر باتری آن را افزایش دهید. به‌طور کلی عمر باتری این ساعت خوب و قابل قبول است.

شارژر ساعت که به همراه آن عرضه شده است نیز همانند خود ساعت طراحی خوبی دارد. پس از اتصال شارژر به ساعت، میزان باتری و زمان بر روی صفحه نمایش به نمایش در می‌آید. عدم پشتیبانی از صفحه نمایش همیشه روشن این قابلیت را بی‌تاثیر کرده و برای استفاده از آن باید دائماً دکمه‌ی کناری آن را فشار دهید.

شیائومی ردمی واچ

جمع‌بندی

شیائومی ردمی واچ ساعت جذاب و خوش‌ساختی بوده و بدنه‌ی آن از متریال باکیفیتی ساخته شده است. صفحه نمایش بزرگ این ساعت باعث متمایزشدن آن در بین دریایی از گجت‌های پوشیدنی شده است. رابط کاربری این ساعت بسیار ساده بوده و کارکردن با آن بسیار آسان می‌باشد. این ساعت همچنین از واچ‌فیس‌های فوق‌العاده و بیشماری پشتیبانی کرده است.

نقطه ضعف این ساعت ردیاب تناسب اندام آن است. تعداد ورزش‌هایی که این ساعت قابلیت ردیابی آن را دارد محدود بوده و ساعت از ردیاب فشار خون و ردیاب ضربان قلب پیشرفته نیز پشتیبانی نمی‌کند. ردیاب خواب این ساعت نیز از نقاط ضعف اصلی آن است. مشکل دیگر این ساعت عدم پشتیبانی از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن است.

ساعت هوشمند ردمی واچ تنها ۵۵ دلار قیمت داشته اما ارزان‌ترین ساعت هوشمند بازار نیست. ساعت هوشمند ریلمی ویژگی‌های بیشتری را با قیمت پایین‌تر ارائه داده است. اگر به دنبال ساعتی هستید که علاوه بر ظاهر متفاوت، قیمت مناسبی داشته و از گوشی‌های آیفون پشتیبانی کند ساعت شیائومی ردمی واچ می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. در غیر این صورت، ساعت هوشمند ریلمی واچ گزینه‌ی بهتر و ارزان‌تری خواهد بود.

نکات مثبت

  • طراحی زیبا
  • بند سبک و راحت
  • رابط کاربری ساده
  • واچ‌فیس‌های عالی و متعدد
  • GPS داخلی
  • پشتیبانی از آی او اس
  • شارژر توانمند

نکات منفی

  • عدم پشتیبانی از صفحه نمایش همیشه روشن
  • ردیاب تناسب اندام محدود
  • ردیاب خواب ضعیف
  • ردیاب ضربان قلب ساده
  • عدم پشتیبانی از حسگر فشار خون
  • زمان بالای انتقال واچ‌فیس‌‌ها
  • امکان ذخیره‌ی تنها ۳ واچ‌فیس

منبع: GSM Arena

اینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.